Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שינויי במיסים (ובכבוד?) על ייבוא רכב אספנות על פי השנתון?


lior_baruch
שימו לב! השרשור הזה בן 4906 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

זהו אני החלטתי שאני אתחיל להשתמש ברכב שלי יום יום אם כבר מענישים אותנו בקטנה לפחות שיהיה על מה.

אז אם אתם רואים משוגע עם אלקמינו שעושה 1 ל 3 בדלק מסתובב ברחובות העיר תדעו שזה אני.

 

חוץ מזה אני צריך מתפקדים שיבחרו על ידי להיות יושבי ראש של יצרן מסויים כדי שאוכל לשלוח אותם לישיבות עם תואר יו"ר משהו.

שלחתי חברות לשר התחבורה אומנם רק בפייס אבל לפחות שיהיה חבר שלי.

אני גם מחפש מיהי "שולה זקן" במשרד התחבורה אולי כדאי להצמד אליה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 174
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

שלום רב,

לטובת גולשי סוף השבוע שלא מוצאים את הידיים ואת הרגליים בתוך 150 הודעות,

ולטובת אלו שפנו אלי ושאלו מהי עמדת המועדון, כי הודעותי נקברו אי שם בעומק השרשור -

להלן שתי ההודעות שפרסמתי בשם מועדון החמש. זו האמת שלנו ואנחנו דבקים בה, ומצפצפים על IVC.

 

שלום חברים, אינפורמציה מעניינת ומבוססת לפניכם.

הבוקר (27.12) התקבל אישור ממר עוזי יצחקי, סמנכ"ל בכיר במשרד התחבורה, לפרסם את המלצות "צוות עבודה בינמשרדי בנושא רכבי אספנות". לפני שאפרט את עיקר ההמלצות, אבקש להדגיש שעד לאישורן הרשמי במשרד המשפטים (שצפוי לדבריו כבר בינואר) ולאחר מכן בוועדת הכלכלה של הכנסת (עד מספר חודשים נוספים) - עוד עשויים לחול שינויים. ההתרשמות שלי מהשיחה עם מר יצחקי היא שבסבירות גבוהה ההמלצות יאושרו כפי שהן, לטוב ולרע. מעשית מדובר בהצעת החלטה מגובשת ומוסכמת. ומכאן להמלצות הוועדה:

 

1. לצורך ייבוא רכב אספנות, יחולקו כל רכבי האספנות לשתי קבוצות: כאלו שיוצרו עד 31.12.1960, וכאלו שיוצרו החל מ-1.1.1961. תאריך חתך זה נכון לעכשיו הינו קבוע, ולא ייקבע בתקנות גיל הרכב (50 שנה). עם זאת, בכוונת משרד התחבורה לעדכן את התקנות מדי תקופה מתוך כוונה לשמור את תאריך החתך סביב גיל 50. כלומר, השאיפה היא שב-2012 תאריך החתך ינוע שנתיים קדימה, אבל זה לא אוטומאטי ולא מובטח. הוסבר כי יש בעיה בניסוח התקנה לפי גיל ולא לפי תאריך ייצור.

2. ייקבעו שיעורי מס קנייה דיפרנציאליים לפי תאריך החתך. מס הקנייה הבסיסי (לפני מכס אם חל ולפני מע"מ), שעומד היום על 72% לכל רכבי האספנות, יופחת ל-60% לרכבים שיוצרו עד 31.12.1960. מס הקנייה על רכב אספנות שיוצר החל מ-1.1.1961 (או לאחר תאריך חתך אחר שיעודכן עם חלוף השנים) יעלה מ-72% ל-83%. יצוין, כי 83% הוא שיעור מס הקנייה כיום על רכב חדש (לפני זיכוי במס בהתאם ל-15 קבוצות זיהום האוויר שנקבעו כידוע).

שיעורים אלו סוכמו עם רשות המיסים/מינהל המכס, אך עדיין דורשים אישור רשמי.

3. החל מהשבוע הבא, 1.1.2011, כל רכבי האספנות ללא תלות בשנת ייצורם, יקבלו מספרי רישוי ייחודיים שיסתיימו בספרות 55, היינו מספר מהסדרה XX-XXX-55. בכך ייוצר בידול בין יבוא אישי של רכב חדיש (כיום 9X-XXX-71) לייבוא אישי של רכב אספנות.

4. יותר בייבוא רכב אספנות עם מנוע דיזל.

5. ייבוא של רכב אספנות בעל הגה ימני יתאפשר, אך רכב זה לא יוכל לקבל רישוי וכמוהו כפסל. בקשת מועדון החמש להתיר רישוי לרכב בעל הגה ימני שמועד ייצורו לפני תאריך החתך כמפורט בסעיף 1, תיבחן בשנים הבאות.

6. יותר ייבוא של שני רכבי אספנות בשנה במקום אחד בלבד, אם תאריך ייצורם קודם לתאריך החתך הנ"ל (31.12.1960).

7. תינתן עדיפות וקדימות לייבוא רכבי אספנות בהיבט הבירוקרטי. הנחיה בנושא יצאה למשרדי הרישוי ולמכס (סעיף זה אינו מצוי בהמלצות ונמסר לי בעל פה הבוקר ע"י מר יצחקי, שנשמע כבעל רצון טוב ואמיתי).

 

עד כאן ההמלצות, שצפויות להיכנס לתוקף במהלך המחצית הראשונה של 2011. מכאן להבהרות מועדון החמש על עמדתו וחלקו בעניין, מפי יו"ר המועדון נחום קדמיאל:

המכס ומשרד התחבורה מינו ועדה שמטרתה לבחון את המצב הקיים בתחום ייבוא רכבי האספנות לישראל, ולהמליץ על שינויים בהתאם לצורך. הוועדה שהתכנסה כתבה המלצות שזכו להתייחסות של מועדון החמש. חלק מההמלצות זכו לברכתו של מועדון החמש ולחלק מההמלצות מתנגד המועדון, אך בכל מקרה זכו נציגי המועדון לבמה נאותה לצורך השמעת עמדתם, יחד עם נציג ציבור נוסף.

בין השאר, עמדת הפתיחה של הוועדה היתה שיש להעלות באופן גורף את המיסוי על רכבי אספנות ע"מ למנוע (לטענתם) היצף, ייבוא מוגבר של רכבים משנתונים מתקדמים יחסית במסווה של תחביב האספנות המשמשים לשימוש יום יומי.

בעקבות התנגדותו הנחרצת של המועדון להעלאה גורפת של המיסוי על כל רכבי האספנות, הסכימה הוועדה להקל על רכבים בני 50 שנה לערך ומעלה (תאריך החתך כמפורט למעלה). זאת, בנוסף על הקלות נוספות כגון ייבוא רכבים עם מנוע דיזל, והאפשרות לייבא שני רכבים בשנה. הוועדה עתידה להגיש את המלצותיה לשר התחבורה ולממונה על המכס. במידה והמלצותיה יתקבלו הן תתחלנה בתהליך של תקינה וחקיקה, כולל החלטה בוועדת הכלכלה של הכנסת.

יודגש שמועדון החמש מתנגד להעלאת המיסוי על ייבוא רכבי אספנות מכל שנתון שהוא. הוועדה הבינמשרדית נימקה את מסקנותיה כך: "...במטרה לעודד את ייבוא רכבי האספנות ההיסטוריים ולמזער את תופעת כלי הרכב המיובאים לצורך שימוש רגיל וסדיר ברכבי אספנות... כיום הולכת ומתרחבת תופעה של ייבוא כלי רכב משנות ה-70 לצורך שימוש יום יומי ושוטף ככלי רכב רגיל, דבר המהווה פגיעה במדיניות הצערת כלי הרכב וכניסת רכבים לא בטיחותיים ברמה הנדרשת ומזהמים". כאמור, אלו דברי הוועדה ואינם משקפים את עמדת המועדון.

 

לאחר אין ספור שאלות ודיס-אינפורמציה, באה ההודעה השנייה:

סילחו לי שאני מצטט את עצמי, פשוט מתברר שגם מילים מפורשות כל כך מסולפות בדיון הזה.

אני עומד מאחורי כל מילה שפורסמה בהודעה המקורית למעלה, ולאור התפתחות השרשור אני מבקש לחזור ולהבהיר (לא מתקן ולא מתנצל):

 

1. הוועדה הבינמשרדית הוקמה ביוזמה ממשלתית, משיקולים ממשלתיים שאנחנו יכולים רק לשער מה הם. מועדון החמש לא היה שותף בקבלת ההחלטה על עצם הקמת הוועדה הזו.

 

2. לאחר הקמת הוועדה, עוזי יצחקי סמנכ"ל משרד התחבורה הזמין את נציג המועדון לחלק מדיוני הוועדה. נציג המועדון היה היו"ר נחום קדמיאל, שאכן השתתף ב-3 ישיבות של הוועדה וביטא בהן את עמדת ועד המועדון. בוועדה התשתתף נציג ציבור אחד, ששמו יעקב לסקוב, חבר מועדון החמש בעצמו.

 

3. נחום נציגנו העלה דרישה להפחית את מס הקנייה על כל רכבי אספנות, בלי קשר לשנת ייצורם, לשיעור קבוע של 30%. זאת כחלק ממדיניותנו לעודד הן את חובבי שנות ה-70 והן את חובבי העשורים המוקדמים; הן את "העשירים" והן את הפחות עשירים. לכולם יש מקום אצלנו, ללא משוא פנים.

 

4. הוועדה הבינמשרדית בשיתוף המכס הגיעה למסקנות שהגיעה. מועדון החמש לא בירך על מכלול מסקנות הוועדה. יש מסקנות חיוביות (מפורטות למעלה) ויש מסקנות שליליות. אנו עודנו מתנגדים למסקנות השליליות, כלומר העלאת גובה המס לרכבים בני פחות מ-50 ואיסור רישוי לרכבים בעלי הגה ימני. מועדון החמש ימשיך לנסות ולשכנע נגד המלצות אלה, וכל עזרה מבחוץ לטובת העניין תתקבל בברכה.

 

5. מועדון החמש לא עודכן בכל שלב ושלב בהליך גיבוש ואימוץ ההמלצות, חתימת גורם ממשלתי זה או אחר. מעורבותנו הייתה למרבה הצער מוגבלת ואף היא לפנים משורת הדין. לכן רק לפני שבוע לערך קיבל יו"ר המועדון את טיוטת ההמלצות, שיש להזכיר שגם היא לא סופית עדיין. עיקרי הטיוטה פורסמו בשרשור זה בהקדם האפשרי.

 

6. בני זהר אינו חבר מועדון החמש, אינו מייצג את מועדון החמש, ואין שום קשר בין דבריו ופועלו לבין מועדון החמש ופועלו. כל נסיון ליצור זיקה בינו לבין מועדון החמש חוטא לאמת, מיותר ופסול. אין לנו מידע מוצק על מידת השפעתו ומעורבותו בהליך, אך אנו יודעים שבישיבות בהן נחום נכח, מר זהר לא השתתף.

 

 

מקווה שדברים אלו מסכמים את העניין.

 

בברכה,

רון פז

דובר מועדון החמש

 

וזאת השורה התחתונה מבחינה מעשית (פרטים בהודעה מס' 148 בשרשור זה):

רכב אספנות משנת 1961 ומעלה יתייקר ב-6.4%, ואילו רכב אספנות משנת 1960 ומטה יוזל ב-7%.

לא אמרתי שזה מעט או הרבה, טוב או לא טוב - אלו המספרים שהממשלה החליטה. המועדון ישקול את המצב בכובד ראש, וכשיהיו עדכונים נעדכן.

חברי מועדון החמש מוזמנים לקבל אינפורמציה נוספת בפורום הסגור.

שנה אזרחית טובה

רון

BMW i3s 2019

Hyundai Ioniq 5 4X4 2022

Still refueling: Cadillac Fleetwood 1958

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה יהיה הפוסט האחרון שלי בנושא, אבל ישה "זרקת" כמה תובנות לאויר, ואני מרגיש שצריך ליישב אותן:

 

1."למה לא לשמוע על הוועדה הבינמשרדית הזו טרם שהוזמנו אליה המתנדבים כדי שיוכלו לשמוע את דעת העם."

מי אתה רוצה שיידע אותך, כבוד השר? יושב ראש הוועדה? נציגי מועדון החמש - מועדון שאינך שייך אליו ולא משלם דמי חבר??!

צא מהסרט, לא מציאותי ולא יישומי. כפי שאמרתי, תפוס יוזמה ואז תהיה חלק מהפיתרון. מספיק לזרוק תובנות חסרות שחר.

 

2. "ההחלטה הזו משפרת את מצבך בהרבה מאוד כסף . לא באחוזים . בדולרים."

לא מקובל עלי שאתה ניכנס לי לארנק, בא תשאיר את את חישובי התועלת לנוגעים בדבר (לי) , לא חושב ש - 7% יהפכו את התהליך כדאי או לא. אני מקווה שחוץ מלכתוב בפורום אתה מוצא זמן להינות מהתחביב.

 

בשורש הגישה שלי היא: שהגורמים מראים נכונות להידבר על מספר נושאים, ולכן אני אופטימי.

 

בהצלחה ביבוא המכונית "ישה", ואם זה לא בתוכניות שלך (סביר להניח) אז אנא עבור להאבק בשם החולים, העניים ותמלוגי הגז, האנרגיות שלך בהחלט יעזרו למאבקם הנ"ל.

 

בנושא זה, ניפגש בוועדת הכלכלה.

 

אלעד

 

אלעד

למען הגילוי הנאות

אתה אספן גדול ולא בציניות

תראו כאן

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=244457

 

ההחלטה הזו משפרת את מצבך בהרבה מאוד כסף . לא באחוזים . בדולרים.

 

כאשר תרצה להביא את רכביך המדהימים לארץ. חלק כבר כאן. עליהם כבר שילמת יותר. הפסדת.

 

לכן אין פלא שאתה מברך את ההחלטה הזו בשני השרשורים בשלל הודעות.

לגבי אחרים כפי שאתה רואה מדובר לא בהחלטה מבורכת ,אלא בברוך ( בעיה קשה ).

אין בין ההחלטה הזו לשיפור המצב במכס ולא כלום.

זה לא תלוי בזה.

 

יש תותחי מקלדת שתורמים כמו שיש מתנדבים שמקלקלים.

 

המתנדבים לא עושים זאת לשם שמיים.כל אחד ונימוקיו הוא .

 

למה לא לשמוע על הוועדה הבינמשרדית הזו טרם שהוזמנו אליה המתנדבים כדי שיוכלו לשמוע את דעת העם.

 

נכון יש לבוא גם לוועדת הכלכלה, ולנסות לתפוס את השור בקרניו.

 

קצת יותר קשה קצת יותר מסובך.

 

אני כקלדן בלתי נלאה מוכן להגיע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זהו אני החלטתי שאני אתחיל להשתמש ברכב שלי יום יום אם כבר מענישים אותנו בקטנה לפחות שיהיה על מה.

אז אם אתם רואים משוגע עם אלקמינו שעושה 1 ל 3 בדלק מסתובב ברחובות העיר תדעו שזה אני.

 

חוץ מזה אני צריך מתפקדים שיבחרו על ידי להיות יושבי ראש של יצרן מסויים כדי שאוכל לשלוח אותם לישיבות עם תואר יו"ר משהו.

שלחתי חברות לשר התחבורה אומנם רק בפייס אבל לפחות שיהיה חבר שלי.

אני גם מחפש מיהי "שולה זקן" במשרד התחבורה אולי כדאי להצמד אליה.

לאחר התלבטויות מרובות ביני לבין עצמי החלטתי להקים מועדון קרייזלר ניו פורט 68 כדי שאוכל לקבוע פגישה עם ראש הממשלה או אחד משריו או סגני שריו לעניני שום דבר על מנת לטפל בנושא האספנות בישראל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לאחר התלבטויות מרובות ביני לבין עצמי החלטתי להקים מועדון קרייזלר ניו פורט 68 כדי שאוכל לקבוע פגישה עם ראש הממשלה או אחד משריו או סגני שריו לעניני שום דבר על מנת לטפל בנושא האספנות בישראל.

 

טוב שכנעת אותי.

למרות שאיני (עאלק) מכיר אותך אני ממנה אותך בזאת ומהיום אתה.

 

ראובן פ. יו"ר קרייזלר ניו פורט קבריולט בישראל.

 

אם יש למישהו התנגדות שידבר עכשיו או יידום לנצח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זהו אני החלטתי שאני אתחיל להשתמש ברכב שלי יום יום אם כבר מענישים אותנו בקטנה לפחות שיהיה על מה.

התגובות שלכם כבר מתחילות להלחיץ....

אל תשכחו שזה לא פשע ולא בניגוד לשום חוק או תקנה להשתמש ברכב אספנות על בסיס יומיומי (כל עוד לא נוסעים בשעות האסורות). לדעתי עדיף להמנע מהצעות ייעול כמו הגבלת קילומטרים ושאר הצעות בסגנון ולזכור שהמטרה היא למנוע פגיעה בבעלי רכבי האספנות, ולא למצוא מגבלות חדשות שניתן להטיל עליהם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התגובות שלכם כבר מתחילות להלחיץ....

אל תשכחו שזה לא פשע ולא בניגוד לשום חוק או תקנה להשתמש ברכב אספנות על בסיס יומיומי (כל עוד לא נוסעים בשעות האסורות). לדעתי עדיף להמנע מהצעות ייעול כמו הגבלת קילומטרים ושאר הצעות בסגנון ולזכור שהמטרה היא למנוע פגיעה בבעלי רכבי האספנות, ולא למצוא מגבלות חדשות שניתן להטיל עליהם.

 

בגלל זה אני עכשיו ממנה יו"ר שיישבו באסיפות.

בלי שהגשת מועמדות ורק בגלל ש ל POR1 אין מיני אני ממנה אותך בגלל הניסוח המדוייק בתגובה.

 

ל יו"ר מיני 1000 בישראל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב

עד כה עמדנו בגבורה, באומץ, בנחישות ובעיזוז ובעוז (יש עוד מילים?...) מול הבקשות כאן ובע"פ לנעול את השירשור הזה.

הודעות האחרונות מראות שכנראה באמת העניין מוצה.

המשך השירשור תלוי ברמת הדיונים בו.

בתקווה שהבנתם את הרמז

בני, מנהל הפורום

אלבום התמוונות של המוסטנג 1966 והפלקון 1960 ושני אוטובוסי הטייגר 1965 ו-1975, ראו כאן:

http://www.flickr.com/photos/benihasp/

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התגובות שלכם כבר מתחילות להלחיץ....

אל תשכחו שזה לא פשע ולא בניגוד לשום חוק או תקנה להשתמש ברכב אספנות על בסיס יומיומי (כל עוד לא נוסעים בשעות האסורות). לדעתי עדיף להמנע מהצעות ייעול כמו הגבלת קילומטרים ושאר הצעות בסגנון ולזכור שהמטרה היא למנוע פגיעה בבעלי רכבי האספנות, ולא למצוא מגבלות חדשות שניתן להטיל עליהם.

 

הרעיון של הגבלת הק"מ השנתי של רכב אספנות בא להוכיח לשלטונות שהרכבים אכן משמשים כאספנות ובמסגרת משא ומתן (פירוש מילולי של משא ומתן הוא קח ותן) לתת כביכול אישור שהרכב משמש לאספנות בלבד (מה שקורה אצל כל מי שאני מכיר לפחות בעל רכב אספנות) ולקבל תמורת זאת למשל הורדה של המיסים על יבוא ל 30% למשל....

 

ירון

גם אני מבקר במפגש השפלה... :beerchug:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במשא ומתן הבעייה העיקרית שאתה מפרק את הקיים בכדי ליצור משהו חדש!

 

ניהול משא ומתן הוא תורה בפני עצמה שצריך ורצוי לדעת להכיר ולהיות מוכשר ומנוסה בו.

 

בעת ניהול מו"מ צריך לקחת בחשבון גורמים רבים, בניהם גם גורמים שאינם בשליטה מלאה של

מנהל המשא ומתן.

 

לפני ביצוע מו"מ צריל לשבת ולבצע ניהול סיכונים מסודר, ולוודא שבסוף המו"מ לא תצא עם פחות ממה

שהתחלת ממנו.

 

מו"מ אינו הימור, או יריה בחלל במטרה לפגוע במשהו, אלה הליך מסודר ובנוי שמטרתו להביא הישג!

 

כפי שראינו שגם מו"מ שהתחיל בכוונה טובה עלול ליצור מאוחר יותר בעייה!

 

במשא ומתן האחרון הפסדנו כולם, בין אם היה שם נציגנו הנבחר או מי שהתיימר ליצג את כולם.

השאלה היא מי הייתי רוצה שישב ליצג אותי במו"מ הבא!

פעם האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במשא ומתן הבעייה העיקרית ...

ניהול משא ומתן הוא תורה בפני עצמה ...

בעת ניהול מו"מ צריך לקחת בחשבון גורמים רבים...

לפני ביצוע מו"מ צריך לוודא שבסוף המו"מ לא תצא עם פחות...

מו"מ אינו הימור, אלא הליך מסודר...

כפי שראינו שגם מו"מ שהתחיל בכוונה טובה עלול ליצור מאוחר יותר בעייה!

 

במשא ומתן האחרון הפסדנו כולם, בין אם היה שם נציגנו הנבחר או מי שהתיימר ליצג את כולם.

השאלה היא מי הייתי רוצה שישב ליצג אותי במו"מ הבא!

 

 

הכל נכון, ויש עוד המון דברים שלא כתבת שגם נכונים.

 

אולם:

השאלה במקרה הנדון אינה איך לנהל משא ומתן, אלא האם בכלל היה משא ומתן.

 

להבנתי (ע"פ מה שנכתב), לא היה מו"מ,

אלא נציגי המועדון הוזמנו להציג את דעתם.

במקרה שכזה, אין קשר לתורת ניהול המו"מ המצויינת לעיל.

האפשרות היחידה שעמדה בפני המשתתפים היתה למזער את הנזק הצפוי.

 

במצב שכזה, העליהום שנעשה עליהם אינו במקומו,

הם לא ביקשו לעצמם טובות הנאה כאלו ואחרות, לא ביקשו להוזיל לעצמם רכב ישן מאד.

 

אך עדיין, עולות כמה שאלות אחרות:

  • האם מישהו מהמייצגים דאג לשנות את הדעה הרווחת כי מחזיקי רכבי אספנות אינם מליונרים, אליטה וכד'?
  • האם נעשה הכל בכדי לעקור משורש את הדעה שאספני הרכב משתמשים בו ביומיום כרכבם הראשי?
  • מי ייצג את האספנים? המועדון? בני זהר? או אולי שניהם?
  • מי נתן את הטון לגבי החלטות הועדה, המועדון, בני זהר, או שלא היה לאף אחד מהם קשר לכך?
  • האם לא היה טעם להעלות מלכתחילה את הנושא בפורום (הכללי, לא הסגור), ולדווח על הפגישות הצפויות?
  • האם לא היה ענין לשמוע מה רחשי לב החברים בפורום?

אני מציין בכוונה "פורום כללי", מאחר והמועדון כמציג את עמדת האספנים בפני הרשויות,

מתיימר כמועדון הגדול בנושא (בצדק, עקב יותר מ- 800 חבריו הרשומים ומשלמים),

לייצג את כלל האספנים בארץ, כלומר גם את מי שאינו חבר מועדון.

 

לכן, מן הראוי שדעתם תוכל לפחות להיות מובעת.

אם להתחשב בה או לא - זו כבר אופרה אחרת.

 

המועדון, (ובני ה. אלעד, ואחרים, אל תכעסו) פונה לאלו שיש להם טענות כלשהן כלפיו

ומזמין אותם להצטרף אליו ולשלם דמי חבר "בכדי שיוכלו להתלונן, כי כרגע הוא לא חייב להם כלום".

זה נכון ברמת הפעילות המועדונית,

אך ממש לא מקובל ברמת פעילות האוכפת חוקים/תקנות על כלל האספנים בארץ.

כאשר המועדון רוצה לשנות תקנות לכולם - צריך לתת מידע בזמן לכולם, ולשמוע אותם.

 

לאחר קריאת את שני השרשורים, יש לי תחושה כי המועדון ראה תחילה את התקנה החדשה כהישג,

ולאור התגובות הקשות הנמיך פרופיל, ונתן לבני זהר להעלות פרופיל בנושא.

אם אמנם ראייתי נכונה, הדבר לא נראה טוב בלשון המעטה.

 

אני מציע, כפי שהצעתי בעבר, כי ביוזמת מועדון החמש (עקב גודלו כאמור),

יווצר קשר עם מועדונים אחרים ושונים ממנו (חיפושיות למשל וכד'), לפני כל צעד הדורש שינוי בתקנות,

ולאחר קבלת החלטה משותפת/מוסכמת, שתתקבל לאחר סיעור מוחות מגוון,

ועקב שיתוף שיתוף גופים המייצגים אלפי אספנים ולא רק מאות,

יעמדו בפני הרשויות נציגי המועדון ונציגים נוספים מהגופים שיהיו באותו הרכב,

וייצגו את הנושא בראייה מאוזנת לכלל האספנים.

 

 

אני אכן מקווה כי יום יבוא, ותהיה אחדות לפחות אד הוק, בין מועדוני אספני הרכב,

לטובת כולנו.

 

כי האינטרס של רובם דומה.

 

 

בברכה

אבי נוף.

****************************************************

המקום הנכון:

מפגש השרון - מפגש בלתי תלוי לרכבי אספנות - בארומה שפיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבי, ממליץ לבדוק אם אם אין דליפת עשן מהאגזוז לתא הנוסעים במרצדס.

או שאתה סתם תמים...

 

מועדון החמש ביקש ויזם פגישה עם הוועדה, ולא סתם.

 

"נציג הציבור" היה אף הוא חבר מועדון החמש, (רק אני רואה כאן ניגוד אינטרס ברור?)

ואיש לא טרח להתריע על כך.

 

יוזמת ההוזלות לא היו של מקימי הוועדה כפי שמוצג, אלה בתגובה לבקשה של

המועדון, שאחריה הגיעו הגזרות.

 

הסיפור האומלל התחיל בחטא, ומתוך קשר לא ברור בין בני זהר לשר התחבורה

שאולי ראוי שיבדק טוב יותר על ביקורת המדינה.

 

המשיך בשיתוף פעולה של מועדון החמש, ובנסיון להפוך משבר לניצחון.

 

והסתיים בחלטה האומללה שפוגעת ברוב חברי המועדון, וכמובן באחרים.

 

ועכשיו כולם מגלגלים עיניים לשמיים בתימהון.....

 

וסבתא ננה אומרות "מי שמעיר דוב משנת החורף, רצוי לו להיות זריז מאד"

 

איך שלא תעטוף את המתנה החדשה שקיבלנו, הריח שלה מסגיר את תכולתה-רן

פעם האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4906 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...