Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5743 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

בקיצור אני מבין ממך ש:

א.בשביל להנות מרכב צריך להיות מיליונר

ב.בשביל שהאוטו יהיה אמין הוא צריך להיות מכוער

ג.אוטו יפה לא מניע

 

לצאת בשלום בסוף הנסיעה? wtf?

 

1. בשביל להנות מרכב צריך שיהיה איפה לנסוע נסיעה מהנה, כבישי ישראל לא עונים לדרישה זו.

2. כדי שהאוטו יהיה אמין הוא צריך להיות בגיל סביר ומתוחזק בצורה סבירה, לא רכב קרוע.

3א. רכב "יפה" זה עניין של טעם, אני לא רואה ב"שיפורים" יופי, לטעמי הם בד"כ מכערים את הרכב, אבל על טעם וריח לא מתווכחים. אני מסתובב בחוגים שבהם לרכב יש תפקיד אחד - והוא להוביל אנשים ממקום למקום בבטחה, ותתפלא - אבל גם הילדים שלי וחבריהם, המשתייכים לקבוצת הגיל של פותח השרשור, מתיחסים לרכב בדיוק באותה צורה.

3ב. לא טענתי ש"אוטו יפה לא מניע", טענתי שמי שקונה בתקציב מוגבל צריך לקבוע סדרי עדיפות, וכדי לקנות רכב ישן במצב טוב צריך או תקציב גדול לרכישה, או תקציב גדול לשיפוץ ואחזקה, או הרבה מאוד מזל, והבחור רוצה לתקצב גם "שיפורים" כך שיתכן מאוד שיצטרך להתפשר עוד יותר - או על גיל וסוג הרכב או על ה"שיפורים".

4. לצאת בשלום בסוף הנסיעה - גם כיון שחלק מה"שיפורים" עלולים לפגום בבטיחות הרכב, אבל הכוונה העיקרית שלי היא לכך שהרכב יגיע ליעד בלי להתקע או אפילו סתם להיות מעוכב בביקורות משטרה.

 

ולפותח השרשור - אתה כנראה אופטימי ללא תקנה. אף אחד לא מבטיח שתעבור בטסט הראשון, וגם לא בחמישי, כך שהחודשיים יכולים להפוך בקלות ל-6 ויותר.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

  • תגובות 64
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

זה לא עניין של אופטימיות, חבל שאני לא יכול להרחיב בפורום הזה יותר מידי.

Clarion CZ500 | Infinity CS6500 | Kicker KX650.4 | JBL GTO 1202D

פורסם
זה לא עניין של אופטימיות, חבל שאני לא יכול להרחיב בפורום הזה יותר מידי.

 

זה לא עניין של אופטימיות? היה לך רשיון שנשלל ואתה עומד בפני מבחן חוזר? אם זה המצב זו סיבה טובה מאוד להמנע מרכב פוזה שמפתה לעבירות תנועה ומושך את תשומת לב השוטרים. אם טעיתי - בבקשה סלח לי על חשד בכשרים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

הוא כנראה שילם כבר לטסטר 8) .

 

 

בכל מקרה - בשוק הרכב משחקות רק הכמויות בעניין הסיכוי למצוא רכב שמור ומטופח.

 

קח את כמות ההונדה האצ'בק ומיצובישי קולט שנמכרו אל מול כמות הפונטו ספייס (לצורך הדיון).

תחסיר מזה עכשיו את כל המכוניות שסיימו את חייהן, מבלאי מכני או תאונות.

תחסיר את כל אלה שעשו ק"מ שמתקרב ל-200 אלף (את אלה אתה לא רוצה).

תחסיר עכשיו את אלה שעברו תאונות (מובן, לא?).

 

עם כמה אקזמפלרים נשארת בכלל? כמה מכוניות עם לוק ספורטיבי שאינן שחוטות נותרו לך בתקציב הזה?

 

אז כנראה שתצטרך להתפשר איפשהוא - בעניין התאונה, בעניין הק"מ, או בשניהם.

 

זה לא אומר שכל הספייסים שמורות ומלוקקות - נהפוך הוא - אבל הסיכוי למצוא אחת טובה הוא גבוה בהרבה.

פורסם

ד"ר, אתה צודק לחלוטין, אבל אל תבזבז את זמנך. פותח הדיון ילד קטן. כל מה שמעניין אותו זה לרכוש רכב עם פוזה, להוסיף "מאגנזיום" ומערכת "פיונר" שעולים יותר מהרכב עצמו ולנסוע בשכונת מגורים על 90 עם מוזיקה בפול ווליום בפוזה של מינימום שומאכר. בסדר גמור. בארץ יש עשרות אלפים כמוהו. תמיד יש את הטמבלים שיעדיפו לקנות הונדה מרוסקת ב-17 אלף שבקושי גירדה כוכב וחצי במבחני הריסוק מאשר פונטו ספייס שקיבלה 4 כוכבים וציון לשבח מ-Euroncap על תכנון חכם מאד.

פורסם

וכמה ספייס היו בהשכרה\ליסינג?

 

ChemGuy85, זה הגיל אין מה לעשות, אין לי עדיין משפחה ובטיחות היא בתחתית סדר העדיפיות שלי, אני מעדיף על פנייה יותר סוסים במנוע, זה ממש שטות, ומה לגבי אופנוענים? מי הטמבל שקונה אופנוע שהוא יכול לקנות בכסף הזה רכב עם 6 כ"א.

 

אני לא מבין למה טמבלים, פעם לא ידעו מה זה כריות אויר או תיכנון נכון, רכב בטיחותי היה איזה וולו או מרצדס ששוקלות כמו טנק, אז בוא נחשוב עם השירשור הזה היה נפתח 30 שנה קודם לכן הייתי אומר שרק טמבל לא קונה מרצדס?

 

יש אנשים שמעדיפים למות עם חיוך על הפנים מאשר לחיות חיים של באסה ושיגרה משעממת, וזה בידיוק הגיל.

ותפסיקו לסנן אותו כי אין לי רישיון, גם אני פתחתי אלף שירשורים על ייעוץ עוד לפני שהיה לי רישיון פה בפורום ולבסוף גם קניתי אחרי תקופה ארוכה.

פורסם
וכמה ספייס היו בהשכרה\ליסינג?

 

ChemGuy85, זה הגיל אין מה לעשות, אין לי עדיין משפחה אבא ואמא אינם משפחה? אתה רוצה לשאיר אותם שכולים או מטפלים בבן נכה? ובטיחות היא בתחתית סדר העדיפיות שלי האם אתה מזלזל בעצמך ובסבל שאתה עלול לסבול כתוצאה מנהיגה פרועה?, אני מעדיף על פנייה יותר סוסים במנוע, זה ממש שטות, ומה לגבי אופנוענים? מי הטמבל שקונה אופנוע שהוא יכול לקנות בכסף הזה רכב עם 6 כ"א.

אני לא מבין למה טמבלים, פעם לא ידעו מה זה כריות אויר או תיכנון נכון, רכב בטיחותי היה איזה וולו או מרצדס ששוקלות כמו טנק, אז בוא נחשוב עם השירשור הזה היה נפתח 30 שנה קודם לכן הייתי אומר שרק טמבל לא קונה מרצדס?

באותם ימים היו פחות כלי רכב על הכביש, הכבישים היו פחות נוחים לנהיגה המהירות היתה הרבה יותר נמוכה. מעבר לכך - נושא הבטיחות הוא רק אחד הרכיבים המובאים לדיון כאן. ולהזכירך - חגורת הבטיחות התלת נקודתית הפכה לציוד סטנדרטי על ידי וולבו. חוץ מזה, בשנות ה-60 סטדנרט הייצור היה שונה, לא רק בעניין הבטיחות: למשל - הספקים: מנוע ה-770 סמ"ק של הפיאט 600 הפיק 29 סוסים רגועים, ועדיין הרכב טיפס במעלה הכרמל, או איכות הפח חלודה היתה מחלה הרבה יותר נפוצה גם בכלי רכב יחסית חדשים. אל תנסה להשוות תפוזים לתפוחים.

 

יש אנשים שמעדיפים למות עם חיוך על הפנים מאשר לחיות חיים של באסה ושיגרה משעממת, וזה בידיוק הגיל.

כנראה שהיתה בעיה בחינוך שלך. אמנם מישהו חכם אמר שאם לא היו בעולם בני 18 גם לא היו מלחמות, אבל גם בני 18 יכולים (וחייבים) להפעיל שיקול דעת מסויים. עזוב את עניין הבטיחות (למרות שהוא חשוב ביותר) - האם אותו בן 18 יהנה מביקורים תכופים במוסכים ומהתקלויות עם המשטרה?

ותפסיקו לסנן אותו כי אין לי רישיון, גם אני פתחתי אלף שירשורים על ייעוץ עוד לפני שהיה לי רישיון פה בפורום ולבסוף גם קניתי אחרי תקופה ארוכה. לאור הגישה שלך אני חושש לבטיחותי ולבטיחות רבים אחרים ביום שיהיה בידך רשיון נהיגה.

 

 

התגובות באדום.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
וכמה ספייס היו בהשכרה\ליסינג?

 

ChemGuy85, זה הגיל אין מה לעשות, אין לי עדיין משפחה ובטיחות היא בתחתית סדר העדיפיות שלי, אני מעדיף על פנייה יותר סוסים במנוע, זה ממש שטות, ומה לגבי אופנוענים? מי הטמבל שקונה אופנוע שהוא יכול לקנות בכסף הזה רכב עם 6 כ"א.

 

 

ניתן למצוא רכב בעל יחס מחיר-תמורה טוב יותר בלי להתפשר הרבה על ביצועים והתנהגות כביש. אתה תעמוד הרבה יותר בפקק ותיאלץ לחפש חנייה ברחוב צפוף מאשר תדחוף את הרכב לגבול היכולת של המנוע.

פורסם

מישהו דיבר על נהוגה פרועה? גם נסיעה רגועה באופנוע יכולה להיגמר בתאונה, ועדיין יש לי רישיון לאופנוע.

אבא ואמא הם משפחה אבל אני לא יוצא איתם באוטו לעיתים תכופות, שיש אישה וילדים רוב הנסיעות זה איתם ובשבילם, ואז אתה כבר מתחיל לחשוב על בטיחות.

 

למה אתה קובע בהכרח שהוא ייעצר יותר וייכנס למוסך יותר? נתתי דוגמא על חבר עם קולט ששנתיים ו30 אלף ק"מ לא נכנס למוסך והאוטו נוסע בסדר גמור, וזה לא שהוא לא השקיע באוטו, הוא עשה לו צבע ופחחות ב4000 שקל וקנה ג'נטים דנדשים ומערכת.

 

אני קניתי אוטו שנת 90, בלי כרית אויר בלי שום כוכב בטיחות, וידעתי שעם תהיה תאונה הלך עליי, ועוד מכרתי אותו, ועוד אלפים כמוהו נמכרים ונקנים כל יום, לא לכולם יש כסף לרכב חדשני.

 

כמו שאפשר למצוא ספייס שלא הייתה בהשכרה או ליסינג והיא שמורה ככה אפשר למצוא קולט מבחור מבוגר, ויש כאלו, ויש אפילו כמה מהם בפורום, ולכן ההשוואה היא בין רכב חזק עם פוזה לבין רכב חלשלוש שיגרתי ומשעמם ובטיחותי, המוח אומר ספייס הלב אומר קולט, אני בטוח שעם הוא יקנה קולט הוא לא יצטער לרגע, אבל עם הוא יקנה ספייס הוא ירגיש שהוא עשה את הבחירה הנכונה אבל עדיין יהיה לו הרגשה של חוסר.

 

מפה והלאה זה כבר החלטה שלו.

פורסם

לא יודע מה איתך אבל אצלי גם הלב אומר ספייס - קולט זה גרוטאה מסריחה שלא הייתי נוגע בה עם מקל של 4 מטר, היא מכוערת בטירוף וזה פשוט אוטו גרוע ואמין..:lol: כמו כל יפנית

Citroen C1 2017 ידנית (ליום יום) | Fiat Punto Cabrio 60s 1995 (לא ברור למה 😅)

פורסם

יופי זה עניין של טעם, ועם למנוע 1600 עם 113 סוסים ומשקל נמוך כמו שלה אתה קורא גרוטאה אז כנראה שלא עלית על הגה של אחת כזו ואתה לא מבין למה מתלהבים ממנה.

פורסם

מצידי שיהיה לה מנוע 2000 סמ"ק עם 200 כ"ס, זה לא ישנה את העובדה שזה אוטו יפני ישן. נסעת פעם בספייס? אפשר בכלל להשוות את הבפנים (כסאות, דשבורד) של ספייס לחרא הזה? נוחות נסיעה? לא הכל זה כוח, וזה למעשה אחד הדברים שממש פחות חשובים לנהג חדש שבמילא לא צריך לנסוע מהר, ועוד שיהיו מלא מצלמות עכשיו ולעבור את ה90 זה דוח. ותאמין לי שאפשר להאיץ, לעשות חריקות צמיגים ולהשתולל עם 45 כ"ס של אונו, אז פונטו עם 60 כ"ס זה מספיק. הכל עניין של לדעת להעביר הילוכים.

Citroen C1 2017 ידנית (ליום יום) | Fiat Punto Cabrio 60s 1995 (לא ברור למה 😅)

פורסם
מישהו דיבר על נהוגה פרועה? גם נסיעה רגועה באופנוע יכולה להיגמר בתאונה, ועדיין יש לי רישיון

למה אתה קובע בהכרח שהוא ייעצר יותר וייכנס למוסך יותר? נתתי דוגמא על חבר עם קולט ששנתיים ו30 אלף ק"מ לא נכנס למוסך והאוטו נוסע בסדר גמור, וזה לא שהוא לא השקיע באוטו, הוא עשה לו צבע ופחחות ב4000 שקל וקנה ג'נטים דנדשים ומערכת.

 

אני קניתי אוטו שנת 90, בלי כרית אויר בלי שום כוכב בטיחות, וידעתי שעם תהיה תאונה הלך עליי, ועוד מכרתי אותו, ועוד אלפים כמוהו נמכרים ונקנים כל יום, לא לכולם יש כסף לרכב חדשני.

 

ברכב ישן יותר יש יותר בלאי. זו עובדה. זה שחבר שלך לא נכנס למוסך לא מעיד על כלום למעט שלא הייתה לו תקלה שמנעה נסיעה, אבל להגיד שברכב כל כך ישן אין בולמים גמורים, גומיות יבשות, פלסטיק שבור, בלמים שחוקים, ריפוד קרוע ובגדול המון בלאי זה להתכחש למציאות. תופעה מאד נפוצה בקרב ישראלים. כל אחד בטוח שרכב שלו זה מינימום פאר היצירה המוטורית.

 

הדוגמא האישית שלך לא קשורה לכלום. אדם בעל תקציב 5K נאלץ להתפשר על רכב מאד ישן ולא בטיחותי. אדם בעל תקציב 17K יכול להרשות לעצמו רכב הרכב יותר חדש, מודרני ובטיחותי. לרכוש רכב הרבה יותר ישן, עייף, לא בטיחותי ויקר לאחזקה רק משיקולים של פוזה זו שטות.

פורסם
ברכב ישן יותר יש יותר בלאי. זו עובדה. זה שחבר שלך לא נכנס למוסך לא מעיד על כלום למעט שלא הייתה לו תקלה שמנעה נסיעה, אבל להגיד שברכב כל כך ישן אין בולמים גמורים, גומיות יבשות, פלסטיק שבור, בלמים שחוקים, ריפוד קרוע ובגדול המון בלאי זה להתכחש למציאות. תופעה מאד נפוצה בקרב ישראלים. כל אחד בטוח שרכב שלו זה מינימום פאר היצירה המוטורית.

 

הדוגמא האישית שלך לא קשורה לכלום. אדם בעל תקציב 5K נאלץ להתפשר על רכב מאד ישן ולא בטיחותי. אדם בעל תקציב 17K יכול להרשות לעצמו רכב הרכב יותר חדש, מודרני ובטיחותי. לרכוש רכב הרבה יותר ישן, עייף, לא בטיחותי ויקר לאחזקה רק משיקולים של פוזה זו שטות.

 

פגשתי פעם בחור חביב, שהיה הבעלים של אופל אסטרה שנת 96. התפאר בפני שכבר 3 שנים לא נכנס למוסך למעט טיפולי 10 אלף.

הוא קנה את הרכב עם 130 אלף ק"מ, כשאני עליתי על הרכב לנסיעה שגרתית היו עליו 220 אלף ק"מ.

 

מה אגיד ומה אומר...העיקר שלא נכנס למוסך. הרכב רועד, הפלסטיקה רופפת, אין מזגן, רק חלון חשמל אחד עובד, ההילוכים בועטים בכל העברה, כל פנייה מפחידה וכל באמפר נותן פיצוץ לגב (אין בולמי זעזועים בכלל). לא רוצה לחשוב על המצב של הצמיגים.

 

פשוט זוועה.

 

מה שכן - האוטו באמת לא הפסיק לנסוע במשך ה-3 שנים האלה. אז כנראה שהוא מאוד אמין.

 

זה כנראה המצב של הקולט של חבר שלך. ואנחנו אפילו לא מדברים על האינטריור המבאס (בטירוף) של הסופר לאנסר.

 

 

גם ה"פוזה" שרכב כזה נותן, היא של ילד מפגר. רק בן 18 עם תקציב של בן 18 יכול לחשוב שיש "פוזה" ברכבים האלה, של בני מיעוטים. סמוך עלי, כל פעם שמסתכלים על כזה רכב, עם המערכת סטריאו ששווה יותר מהמכונית, הג'אנטים הנוצצים והצביעה הזולה - אנשים חושבים לעצמם אחד מהבאים : "איזה ערס\ילד מתלהב\בן דוד\סוחר סמים".

בשביל זה לשלם אקסטרא כסף? תאמין לי שלא שווה.

פורסם

הסטיגמות שרצות פה רק הורסות את הדיון. אני לא רוצה להיכנס לשמות וכו' אבל בוא נגיד שאני אישית מכיר כמה אנשים אשר משתמשים בסמים, האחים שלהם משתמשים ומה לעשות 2 המכוניות האחרונות שלהם היו פונטו ספייס, לא הונדה ולא נעליים.

אף אחד לא אמר שהרכב יראה כמו של ערסים או ישמע כמו של ערסים. לקנות הונדה עם 150 אלף קילומטר ממישהו ששמר עליה לפי דעתי יכול להיות מעולה. אגב בן דוד שלי רכש אחת (הונדה סיויק אוט' 98) לא יגיד שהוא לא החליף שם חלקים והשקיע כסף אבל האוטו נוסע כמו חלום, הוא קיבל אותו בסביבות ה 160-170 אלף קילומטר והיום יש עליה כ 200 אלף קילומטר. נסעתי גם על פונטו ספייס, לא יכול לומר שסבלתי האמת רכב מאוד נחמד אבל מה, אבא שלי שהוא איש יחסית גדול גם בגבוהה וגם במשקל אני לא חושב שהוא ירצה להיכנס לרכב כזה במידה וצריך. נכון שיש לו רכב מהעבודה אבל אי אפשר לדעת מה הולך לקרות, לא רוצה להגיע למצב שיש רכב במשפחה והוא לא יכול לסנוע עליו או לחילופין הוא יושב שם ומרגיש בתוך קופסא קטנה של טונה. לא אישית לא אכפת כ"כ או פונטו ספייס, הונדה סיויק או קולט. אני יודע שכל רכב שיהיה ברשותי יקבל את המיטב כי מה לעשות יש דברים כמו שנאמרו פה שנקראים חינוך, ואבא שלי פדנט בדברים הללו.

 

בכל מיקרה, אין צורך להעליב אחד את השני או להשתמש בשמות גנאי כמו ערס, סוחר סמים וכו' כי זה ממש לא נכון.

sperial - תרשה לי לגחך בכל פעם שאני קורא תגובה שלך ואני לא יודע ממש עם זה חיוך שיש אנשים כמוך או בגלל השטויות שלפעמים אתה מדבר. מה הקשר בני 18 ומלחמות ? אף אחד לא הולך להילחם כאן, מצטער.

אם אתה חושב שאני כמו רוב בני הנוער בני ה 17 תאמין לי לא הייתי מגיע לפורום הזה ובטח שלא לפתוח כאן דיון, אני רוצה לדעת את האמת אני נשמע לך כמו ערס ? סוחר סמים ? בן דוד ? או מה שלא רשמת שם .. רכב זה עניין של טעם כמו שכבר אמרתי ואמרו בדיון הזה. הונדה סיויק בישבילי זה ה-רכב והאמת קופה שנת 96 עושה לי את זה קצת יותר ממרצדס.

אני לא חי את החלום, אני חי את המציאות והמציאות בישבילי כתושב שדרות היא להנות כל עוד אתה יכול ובאפשרותך לנצל רגעים כאלו. בגלל זה לא הייתי הולך על רכב ראשון ב 10 אלף שקל ואחר כך מוכר אותו כי גם ככה אני בצבא, אני רוצה אם כבר לקנות אז מכל שקל שיש לי ושאני יכול לגייס לטובת המטרה הזו. סתם לדוגמא עכשיו מחשב שעבדתי עליו רבות נמכר, למה ? כי רכב יותר חשוב. ובנוגע לבטיחות שבה אתה משוויץ כל הזמן, אם תעלה שיכור על ההגה, לא תשים חגורת בטיחות ולא תנהג בזהירות שום כרית אוויר לא תציל אותך, שום כוכבים במבחני ריסוק לא יצילו אותך וממש לא משנה מה סוג הרכב שבו אתה נוהג במידה ומישהו יכנס בך במהירות של 100 קמ"ש או יותר. כמו שנאמר בכביש תהיה חכם, אל תהיה צודק.

 

ופה סיימתי את החפירה הקטנה, שבת שלום לכולם ותודה על התגובות.

Clarion CZ500 | Infinity CS6500 | Kicker KX650.4 | JBL GTO 1202D


×
×
  • תוכן חדש...