Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5745 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 64
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
פגשתי פעם בחור חביב, שהיה הבעלים של אופל אסטרה שנת 96. התפאר בפני שכבר 3 שנים לא נכנס למוסך למעט טיפולי 10 אלף.

הוא קנה את הרכב עם 130 אלף ק"מ, כשאני עליתי על הרכב לנסיעה שגרתית היו עליו 220 אלף ק"מ.

 

מה אגיד ומה אומר...העיקר שלא נכנס למוסך. הרכב רועד, הפלסטיקה רופפת, אין מזגן, רק חלון חשמל אחד עובד, ההילוכים בועטים בכל העברה, כל פנייה מפחידה וכל באמפר נותן פיצוץ לגב (אין בולמי זעזועים בכלל). לא רוצה לחשוב על המצב של הצמיגים.

 

פשוט זוועה.

 

מה שכן - האוטו באמת לא הפסיק לנסוע במשך ה-3 שנים האלה. אז כנראה שהוא מאוד אמין.

 

זה כנראה המצב של הקולט של חבר שלך. ואנחנו אפילו לא מדברים על האינטריור המבאס (בטירוף) של הסופר לאנסר.

 

בדיוק! רכב "אמין" ישראלי קלאסי. הכל מפורק, שבור, חורק, אבל מה המנוע בנס לא התפוצץ והרכב עדיין נוסע. לרוב הישראלים יש סטנדרטים מאד נמוכים ולא מפריע להם לנהוג בפח אשפה על גלגלים. זה למה אני לא מאמין לכל הקשקוש על אמינות. כל מקרה לגופו.

פורסם

Tami - אתה כלל לא הבנת את מה שכתבתי לגבי בני 18 - עניתי לאותו בחור שאמר שלא אכפת לו מבטיחות כל עוד הוא נהנה מהנהיגה (ולפי תאורו - מדובר ברכב המיועד לנהיגה פראית) אם אינך מתכוון להתפרע בכביש אני מסיר את הכובע, אבל אז כל עניין הכוח הנוסף חסר משמעות.

לגבי המקום בפונטו - לפני 3 שנים שכרתי פונטו באי היווני רודוס. הכנסתי לתוכו את כל המשפחה - באותו שלב להתיחס כ-4 מבוגרים וילד (עם מטען ליטול של יום אחד). נהגתי לפי המפות שקיבלתי ורכשתי לקראת אותו טיפול, אולם התברר כי מרבית הכבישים טופלו לאחרונה לפני 40 שנה ולמעשה דמו לדרכי גישה של הקרן הקיימת. הפונטו צלח את כל המכשולים, עם כל המשפחה בלי קושי. אז נכון שבספסל האחורי היה צפוף אבל ההנאה מהטיול היתה יותר משלמה. כמובן שנסיון קצר כזה (3 ימים) אינו מעיד על התנהגות רכב לאורך שנים אולם בהחלט על יכולתו להוביל יותר מאדם אחד בנוחיות סבירה אפילו בדרכים לא דרכים.

לגבי נושא הבטיחות - אני לא מזלזל בו דווקא לגבי בני עשרה כיון שיש להם נטיה לנהיגה תוקפנית ותחרותיות מול חבריהם (אותו ציטוט שהוזכר קודם? חושבים שעושים רושם על הבנות?), ומצד שני עדיין לא צברו את הנסיון הדרוש כדי לחמוק מסכנות בכביש גם כאשר הם פיכחים וערניים. רכב בטיחותי יכול לעשות את ההבדל בין לחזור הביתה בשלום לבין נכות וגרוע מזה.

ועניין אחרון - אתה מציין שאתה מגייס כל שקל לטובת עניין הרכב. האם תקצבת את העלות השוטפת של החזקת הרכב? החזקת רכב תעלה לך לפחות 1000 ש"ח לחודש לפני שמילאת ליטר אחד של דלק ותיקנת תקלה קלה אחת. תיקון קטן כמו החלפת דיסקיות בלמים ת

יחסל לך משכורת צבאית חודשית. האם אתה מסוגל להעמיד סכומים כאלה לצורך החזקת הרכב?

ועניין אחרון - אני מסכים אתך הצורה של הרכב היא באמת עניין של טעם, אבל אני מגחך כל אימת שאני נתקל בגרוטאה שבקושי נוסעת, המתלים שלה גמורים אבל על הזנב יש לה "ספויילר", הגחון מקושט במנורות אולטרא-סגול, ומהרמקולים בוקעת מוזיקה בעוצמה שמסוגלת לשבור חלונות. לטעמי מדובר באנשים שמסכנים את עצמם וראת סביבתם כיון שמדובר ברכב שאבזרי הבטיחות שלו מוזנחים והרעש לא מאפשר לנהג לשים לב לקולות המסמנים סכנה בסביבתו. אם אתה חשוב שזה יפה תהיה לי מבורך, אבל, בבקשה, אל תסכן את עצמך ואותי על הכביש.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
נהיגה ברכב חזק יותר לא אומרת שהנהיגה היא פראית.

אין ספק, אבל נהיגה לצורך פוזה נוטה להיות כזו, והבחור מחפש רכב לצורך פוזה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

הבחור מחפש בעיקר רכב כדי שיוכל לנסוע ממקום למקום ולא לחכות לאוטובוס, לעצור טרמפים, להתקשר לאנשים שיבואו יקחו אותו. מה לעשות שאני לא מוכן להתקרב למכוניות כמו קסרה ואחיותיה. לא מחפש רכב לפוזה, פשוט ציינתי שלהונדה סיויק מרשימה הרבה יותר מפונטו ספייס. לגבי מערכת ברכב, אני לא יודע אם זה עניין של פוזה כי גם בחדר יש לי מערכת יחסית מרשימה ואני לא יכול לשמוע מוזיקה במערכת של 2 רמקולים ואיזה סאב מעפן. סביר להניח שאחד ההוצאות העיקריות ברכב תהיה המערכת ולא, לא בישביל פוזה אלא בעיקר בישביל ההנאה.

 

ואני לא כ"כ מסכים לגבי ה 1000 ש"ח בחודש ליפני ההוצאות על דלק, זה תלוי באיזה מצב אתה קונה את הרכב. נכון שלפעמים חלקים כאלו או אחרים מתקלקלים ויש צורך בהחלפה שלהם. אבל להגיד שהרכב קבוע בחודש דורש הוצאה של 1000 ש"ח על טיפולים זה לא ניראה לי נכון להגיד (על פי אנשים נוספים, לי אישית אין ממש ניסיון).

חוץ מי זה שאל תשכח, אני לא הולך לטפל ברכב לבד כמובן שההורים יעזרו וגם אני יעזור במה שאוכל.

Clarion CZ500 | Infinity CS6500 | Kicker KX650.4 | JBL GTO 1202D

פורסם

לדעתי קצת מוקדם מידי כדי להגיד תהנה מההונדה.

הראש אומר ספייס והלב רוצה הונדה. ניראה מה יהיה בסופו של דבר.

Clarion CZ500 | Infinity CS6500 | Kicker KX650.4 | JBL GTO 1202D

פורסם

 

ואני לא כ"כ מסכים לגבי ה 1000 ש"ח בחודש ליפני ההוצאות על דלק, זה תלוי באיזה מצב אתה קונה את הרכב. נכון שלפעמים חלקים כאלו או אחרים מתקלקלים ויש צורך בהחלפה שלהם. אבל להגיד שהרכב קבוע בחודש דורש הוצאה של 1000 ש"ח על טיפולים זה לא ניראה לי נכון להגיד (על פי אנשים נוספים, לי אישית אין ממש ניסיון).

.

המספר שזרקתי הוא אמנם רק אומדן, אבל יש לי קצת נסיון עם יפאניות (בערך 15 שנה) ולאחרונה מכרתי קורולה בת 12 שביקרה במוסך בדיוק פעם בשנה לצורך טיפול תקופתי (ועוד 3 ביקורים לא מתוכננים במשך 9 השנים שהיתה אצלי, כל ביקור 200-400 ש"ח).

התחשיב הגס מאוד שלי הוא:

רישוי - כ-100 ש"ח לחודש.

ביטוח חובה (לנהג צעיר) - כ-300 ש"ח לחודש.

ביטוח מקיף (לנהג צעיר) כ-450 ש"ח לחודש. אם תעשה רק צד ג' זה יהיה קצת פחות.

הנה - בלי להניע את המכונית - הגעת ל-850 ש"ח לחודש. כמובן שמחירי הביטוח נתונים לשינויים לפי דגם הרכב ולפי התמחיר של החברה בה אתה רוכש את הביטוח, אבל הנתונים שהצגתי משקפים סדרי גודל של הצעות ביטוח שקיבלתי לפני כ-3 שבועות.

עכשיו תוסיף דלק - אני מניח שכתושב שדרות תסע די הרבה. כל מילוי 150-200 ש"ח. טיפולים תקופתיים בין 300 ש"ח לטיפול "קטן" ל-3000 ש"ח ויותר בטיפולים גדולים (רצועת טיימינג, נוזל קירור, שמני גיר והגה וכו'). אם תרצה לשמור על צורת הרכב גם הפחח ירויח את חלקו, ואם הרכב ישן מאד סביר שיהיו יותר ויותר תיקונים מיכאניים שיהיה צורך לממן בזמנים בלתי צפויים כדי למנוע השבתת הרכב.

וכמובן שהמכונית גם תמשיך לאבד מערכה, כדי להחליפה בעוד שנה לרכב צעיר בשנה תצטרך להוסיף כמה אלפי שקלים.

בקיצור - איני רוצה להוצא לך את הרוח מהמפרשים, ויפה שבחור צעיר מחפש עצמאות, אבל לאור העובדה שאתה חייל ואני מניח שתקציבך מוגבל כדאי לך לבחון היטב לאיזה הרפתקה אתה נכנס, כדי שתרטב ולא תטבע.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

קח צרפתיה קטנה ואם אפשר אז שתהיה דיזל כי אז הקשר בינך לבין תחנת הדלק יהיה לעיתים ...

דדי,

מאמן נהיגה ספורטיבית ובטוחה - לחיים

פורסם

איך לא 1000 ש"ח בחודש?

 

רכשת סוזוקי סוויפט ב-5000 ש"ח. מכרת אותה ב-3000 ש"ח. קוראים לזה ירידת ערך וזה חריף יותר ברכב חדיש יותר.

הנה לך הוצאה של 2000 ש"ח - 166 ש"ח בחודש.

 

ביטוח חובה + צד ג' לתלמיד תיכון - 3000 ש"ח בשנה. הנה לך עוד 250 ש"ח בחודש.

 

טסט עושים גם תלמידי תיכון - 1000 ש"ח. הנה לך הוצאה חביבה של 84 ש"ח.

 

זוהי רשימת ההוצאות הקבועות, לפני שקרה משהו ברכב שהשבית אותו, לפני שהיית צריך לתקן משהו לטסט, לפני שתדלקת אפילו תדלוק אחד מסכן.

 

הגענו לסכום הלא קטן של: 500 ש"ח.

 

אתה רוצה לומר לי שאתה לא תתדלק, לפחות תדלוק אחד קטן? כבר הגעת ל-750 ש"ח בחודש.

 

זה במידה ולא תהייה שום תקלה שתצריך ביקור במוסך כלשהוא, על שום דבר.

 

מכיוון שהיו לך תקלות כאלה עם הסוויפט פה ושם, ואם לא היית גורט אותה היית משלם אפילו יותר (הלך לך שם הקלאצ') - אז המחיר כבר עבר את ה-1000 ש"ח בהרבה.

זה שאתה הגעת למסקנה שאתה עומד להיחנק מרוב תשלומים למוסכים ובחרת לגרוט - זו הייתה הבחירה החכמה שלך.

 

אגב - אם לא הייתה את תוכנית הגריטה היית שולח את הרכב לברזל ב-500 ש"ח, ואז ירידת הערך הייתה חריפה יותר - היית מפסיד 4500 ש"ח ולא 2000. זו הוצאה חודשית נוספת של 208 ש"ח וזה היה מביא אותך לסביבות 1000 ש"ח הוצאה חודשית.

פורסם

סובארו, אתה אופטימי ללא תקנה. הצעת המחיר שקיבלתי משתי חברות שונות לביטוח חובה לנהגים חדשים היתה כ-3800 ש"ח בשנה - כלומר למעלה מ-300 ש"ח לחודש - וזאת ללא ביטוח צד ג'. המקיף היה בסביבות 5500 ש"ח לשנה אני מניח שצד ג' יהיה קצת פחות, כלומר עוד כ-350 ש"ח לחודש.

תוסיף לזה עוד כ-100 ש"ח לחודש רישוי והגעת לכ-850 ש"ח לחודש לפני התנעה ראשונה. עוד 2 מיכלי דלק בחודש וכמה טיפולים ותיקונים קטנים והופ יש לנו לפחות 1200 ש"ח לחודש בלי להביא בחשבון עלות תיקונים גדולים ובלי לחשב את ירידת הערך.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
איך לא 1000 ש"ח בחודש?

 

ביטוח חובה + צד ג' לתלמיד תיכון - 3000 ש"ח בשנה. הנה לך עוד 250 ש"ח בחודש.

 

אני בן 25 ומשלם חובה + צד ג' בסביבות ה-2,000 ש"ח על רכב שנת 95. לדעתי נהג חדש וצעיר ישלם בסביבות ה-4,000.


×
×
  • תוכן חדש...