Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5823 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

עושה את הדברים כדי לשמר את הרכב במצב הכי טוב שאני יכול במסגרת המגבלות הניתנים במדינה חסרת ההתחשבות שלנו,

ועדין לא לשכוח שהמטרה שלו היא לשרת אותי.

 

1. שוטף לבד בבית פעם בשבוע- שבועיים ושאיבת אבק פעם בחודש בערך

2. וקס פעם בחצי שנה

3. טיפולים ע"פ הוראות יצרן

4. לא מעשנים באוטו

5. בדיקת נוזלים פעם בשבוע או לפני נסיעה ארוכה

6. קקי ציפורים יורד בהקדם

7. לא מזניח כל מיני רעשים מוזרים שמופיעים פתאום

8. איסור מוחלט לאכול אוכל שעלול להשאיר כתמים

9. משתדל לתקן כל שבר בהקדם, אבל בגבול הטעם הטוב. למשל, נשבר כפתור לפתיחת חלון עברתי במלא פרוקיות, חנויות חלקי חילוף ולא היה. פניתי למוסך מורשה ורצו 300 שח, אז נחכה שיצוץ באיזה מקום. לא מוכן לשלם כל מחיר כדי להשאיר את הרכב במצב טוב.

 

יוצא שבכל פעם שאני שותף את האוטו, אני מגלה שריטה חדשה שלא הייתה קודם, אך נשאר לי רק להתבאס עליה ולהמשיך בחיים. אני לא מתכון להגיע למצב שבו אני אצטרך להשאיר את הרכב בבית ולנסוע באוטובוס/ במונית למרכז קניות, כי יכול להיות שמישהו יפתח את הדלת שלו בפרעות. גם לחנות במרחק קילומטר ממקום בגלל הסיבה הזאת זה מוגזם לדעתי.

קרה כבר שנכנסו בי כשעמדתי ברמזור אדום. כדי למנוע את זה, הייתי צריך להשאיר בכלל את האוטו בבית.

 

אני לא מתכוון לוותר על המטרה שלשמה קניתי את הרכב, בשביל להשאיר אותו במצב שאני באמת רוצה שהוא יהיה.

 

מצד שני, אם היה לי רכב לסופ"שים, אולי אליו הייתי מתייחס בצורה אחרת, ואיתו באמת לא הייתי נוסע למרכזי קניות הומי שריטות. כל עוד יש את מגבלת האוטו היחיד, אין מה לעשות.

  • תגובות 126
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
דווקא מאז שעברתי לחניות מקורות עברתי לווקס פעם בחודש חודשיים.

 

כנראה שאם היתה לי קורולה הייתי מוריד כמה הילוכים בפנאטיות אבל עדיין שומר על דברים בסיסיים.

 

בוא תסביר לי מה כ"כ דחוף בלאכול שאתה חייב לעשות את זה ברכב? מילא סיגריות זאת התמכרות.

תברר כמה עולה כיסא מקורי של GTI אחר כך תחשוב פעמיים אם שווה לעשות שם חור של סיגריה או כתמי אוכל... :D

 

אגב, הפנאטיות גם משתלמת בכיס, כל הרכבים שמכרתי - נמכרו בסכומים פנטסטיים מעל המחירון.

 

אי אפשר להיות חובב רכב ולזלזל באחרים שפנאטיים לעניין כמו שאי אפשר להיקרא אוהד כדורגל ולא להבין מה כ"כ מעניין במונדיאל ואף ללגלג על אלה שצופים במשחקים.

 

אני לא חושב שאתה זה שיגדיר אם אדם הוא חובב רכב או לא.

אני חובב רכב מגיל 0 בערך, חי ונושם מכוניות.

אבל אני לא יבטל נסיעה כי אין חניה בין 2 עמודים באיזשהוא מקום או יעשה חצי עיר עיקוף בשביל לא לעלות על באמפ.

אני גם אוכל לפעמים ברכב, נדיר אבל קורה, לא איזה לאפה מטפטפת, סנדוויץ' וכאלה. מה לעשות, לפעמים ממהרים ורעבים אז יאללה.

והרכב שלי גם חשוב לי, לפחות באותה מידה כמו שהרכב שלך חשוב לך, אולי יותר.

 

אני מצטער, אבל זה ממש מרגיז שאתה קובע על פי כמות הפעמים שאני מנקה/עושה ווקס לרכב כמה אני אוהב את הרכבו כמה אני חובב רכב.

אולי שפר מזלך והחיים שלך מאפשרים לך לעשות וקס פעם בשבועיים, אז בכיף.

 

וחוצמזה, הסכומים ה"פנטסטים" שקיבלת מעל המחירון - אתה שוכח להזכיר כמה פרטים:

1. אתה נוהג לקנות רכבים מאוד מבוקשים. לך תקנה רובר 214 ונראה בכמה תמכור אותה.

2. גם בד"כ אתה קונה מעל המחירון.

3. אם אתה הולך על זה כלכלית נטו - אם נבדוק גם השקעת בכל הפינוקים והשמירה הזאת על הרכב לעומת כמה קיבלת מעל המחירון אחר כך (ליתר דיוק לעומת כמה שרכב מקביל פחות שמור היה מקבל) אז היית רואה כמה הפסדת.

פורסם

אתם בכוונה לא רוצים להבין הא ?

 

כל מה שאמרתי זה איך בן אדם שהוא חובב רכב יכול לזלזל בחובבי רכב אחרים שהם יותר פדנטים ממנו.

לא אמרתי שמי שלא עושה מקיים רשימה קבועה מראש של צעדים לשמירת הרכב לא יכול להקרא חובב רכב.

 

למה רגשות הנחיתות של כל מקופחי העולם יוצאים כאן לחופשי ? שכל אחד יעשה כטוב בעיניו.

 

נ.ב. זה לא כלכלי. זה מהלב.

כמו כן :הרכבים שאני קונה הם נדירים ומבוקשים אבל אני לא קונה אותם בגלל שהם נדירים או מבוקשים אלא בגלל שהם מה שאני רוצה ומה שמתאים לי.

 

נקמיצ'י ,אם כבר סוטים לחלוטין מהעניין ומעוותים את מה שנאמר וחודרים לפרטיות של בן אדם : איזה רכב יש לך והאם הוא בבעלותך ? והאם הכסף ממנו נרכש הוא שלך ?

בואו נקבל קצת סטטיסטיקות לגבי הקשר בין בעלות ישירה ופדנטיות .

GTI MK8
 Volvo V40 T5 R-Design - SOLD

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK4 , MK5 - SOLD

פורסם

אייל כתב

 

"אני חושב שכל המזלזלים לא זכאים להקרא חובבי רכב אלא מתחזים ואני עדין מאוד בתגובה שלי, כי אין לי משהו אחר לומר לאנשים שלא שומרים על הרכוש של עצמם ומזלזלים בתחביב של כולנו".

 

אני שואל פעם שניה:

אם אני לא שומר על הרכב שלי,איך אתה מסיק שאני מזלזל בתחביב שלך?

סלע

פורסם

אייל התכוון: לאנשים שמזלזלים ב"שרוטים" שמלקקים את הרכבים שלהם (נגיד:roll:) ומעשיהם

ולא לאנשים שמזלזלים בשמירה על הרכבים של עצמם.

 

זה באמת לא עניינו של אף אחד איך אתה שומר על רכבך.

יואב :arrow:

פורסם

הוא לא מדבר על אם אתה לא שומר על הרכב שלך, לא רוצה לשמור על הרכב שלך בכיף לבריאות, הוא מדבר על אלו שלא שומרים על הרכב שלהם ומזלזלים באלו שכן, גם אני לא כ"כ פדנט לגבי הרכב שלי, אני אוהב לראות אותו כשהוא נקי אבל הוא נשטף במכונת שטיפה של תחנת הדלק, ואני דואג גם לא לאכול באוטו ושחברי לא יאכלו באוטו, אך הרכב הוא גם של אחי ואיני יכול למנוע זאת ממנו, אך בכ"ז אני מכבד את אלו שכן שומרים על הרכב שלהם, ומעריך אותם על כך, הייתי שמח שיהיה לי את הזמן והכח לעשות זאת, אז אומנם אני לא עושה זאת אבל לא מזלזל באלו שכן נהפוך הוא...

 

וזה בדיוק מה שהוא טוען, הוא לא מצפה שכל חובב רכב יהיה פדנט לגבי רכבו אך הוא מצפה שחובבי הרכב לא יזלזלו באלו שכן

פורסם
רק תסביר בבקשה בשביל מה זה טוב ?

אמנון, מהמוסך המרכזי של סוזוקי בבאר שבע, אמר:

"רוצה קורוזיה? רוצה שהמערכת של השפריצרים תיסתם לך? רוצה לשלם פעם בשנה 300 שקל על מרכת כזו שלמה וחדשה?

תמלא מים מהברז, או המים הכחולים המטופשים האלה, ולי תהיה אחלה של פרנסה"

לא שם מים רגילים, בטח לא מהברז.

נקודה נוספת וזה קרה לי הבוקר, נדהמתי, פשוט לא להאמין (וחבל שלא צילמתי והעליתי לפה):

ביקרתי חבר, היה מחוץ לביתו וניקה את האוטו. השתמש בדלי מים והמים ניגמרו לו (הפכו למסריחים מהרחיצה).

פתאום הוא ראה, כתם כזה של אבק על החלון, אומר מראש (וסליחה שמציק), לא האמנתי.

עם מה בדיוק הוא ניקה את כתם האבק?

לא עם הסמרטוט המלוכך ולא הוא לא רחץ אותו, לא עם המים המלוכלכים ולא הוא לא הביא חדשים.

רמז: הוא לא ירק על החלון.

הפותרים נכונה, יקבלו מה שהם רוצים.........

סוזוקי ג'ימני - רכב שחונה כמו מאזדה 2, נוסע כמו דיפנדר בשטח, כמו גולף 1600 בכביש והעלות שלו כמו היא כמו של אופניים

פורסם
הוא לא מדבר על אם אתה לא שומר על הרכב שלך, לא רוצה לשמור על הרכב שלך בכיף לבריאות, הוא מדבר על אלו שלא שומרים על הרכב שלהם ומזלזלים באלו שכן, גם אני לא כ"כ פדנט לגבי הרכב שלי, אני אוהב לראות אותו כשהוא נקי אבל הוא נשטף במכונת שטיפה של תחנת הדלק, ואני דואג גם לא לאכול באוטו ושחברי לא יאכלו באוטו, אך הרכב הוא גם של אחי ואיני יכול למנוע זאת ממנו, אך בכ"ז אני מכבד את אלו שכן שומרים על הרכב שלהם, ומעריך אותם על כך, הייתי שמח שיהיה לי את הזמן והכח לעשות זאת, אז אומנם אני לא עושה זאת אבל לא מזלזל באלו שכן נהפוך הוא...

 

וזה בדיוק מה שהוא טוען, הוא לא מצפה שכל חובב רכב יהיה פדנט לגבי רכבו אך הוא מצפה שחובבי הרכב לא יזלזלו באלו שכן

 

:mm_yeah:

בדיוק.

 

 

אגב, יש לי עוד לאן לשאוף.

עמית לעבודה שחונה לצידי בחניון המקורה , לא מסתפק בכך שהחניון מקורה אלא גם מכסה את הרכב... 8)

[יש לו בימרית מעניינת ביותר]

GTI MK8
 Volvo V40 T5 R-Design - SOLD

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK4 , MK5 - SOLD

פורסם
:mm_yeah:

בדיוק.

 

 

אגב, יש לי עוד לאן לשאוף.

עמית לעבודה שחונה לצידי בחניון המקורה , לא מסתפק בכך שהחניון מקורה אלא גם מכסה את הרכב... 8)

[יש לו בימרית מעניינת ביותר]

 

אמסטף מורעב? ומערכת מצלמות כולל מצלמת לילה, מצלמה תרמית, מצלמה עם חיישני תנועה, וסתם עוד אחת רגילה בשבל הספורט הוא לא התקין? אם לא אז הוא סתם חובבן.8)

 

בכלליות הפדנטיות של חלק מהחברים עוברת גבולות מטורפים,

אצלי זה ככה, רכב ראשון, מהכסף שלי,

רק אני נוהג, אף אחד לא מעשן ברכב, אני כן אוכל ושותה אם אני רוצה וצריך,

נוסע לים, נוסע לטיולים ונכנס אפילו פה ושם לשבילי עפר, אומנם ממש ממש לאט אבל נכנס.

חוץ מזה בודק לחץ אוויר כול שבוע,

שמנים ומים בערך כול 3-4 ימים.

שוטף רק בעצמי.

שאיבה פעם בשבועיים בערך, תלוי בצורך.

טיפולים אני מקדים תמיד באיזה 1000 קילומטרים, משתדל תמיד להשתמש במוצרים איכותיים.

 

מכסה אותו אם הוא עומד בחוץ ואין חניה מקורה, כיסוי בחלון הקידמי תמיד שם אפילו אם זה לחצי שעה, בחניה ארוכה תמיד מכסה.

 

בכלליות זהו, הרכב נועד לשרת אותו ולא אני אותו, ואם אני הולך לסרט עם חברה שלי אני לא יישטוף את הרכב ויפסייד חצי סרט, אז יש יתושים, הם יחכו לי באותה פוזה מרוחה עד שאני יישטוף אותם למחרת.

פורסם
אתם בכוונה לא רוצים להבין הא ?

 

כל מה שאמרתי זה איך בן אדם שהוא חובב רכב יכול לזלזל בחובבי רכב אחרים שהם יותר פדנטים ממנו.

לא אמרתי שמי שלא עושה מקיים רשימה קבועה מראש של צעדים לשמירת הרכב לא יכול להקרא חובב רכב.

 

למה רגשות הנחיתות של כל מקופחי העולם יוצאים כאן לחופשי ? שכל אחד יעשה כטוב בעיניו.

 

נ.ב. זה לא כלכלי. זה מהלב.

כמו כן :הרכבים שאני קונה הם נדירים ומבוקשים אבל אני לא קונה אותם בגלל שהם נדירים או מבוקשים אלא בגלל שהם מה שאני רוצה ומה שמתאים לי.

 

נקמיצ'י ,אם כבר סוטים לחלוטין מהעניין ומעוותים את מה שנאמר וחודרים לפרטיות של בן אדם : איזה רכב יש לך והאם הוא בבעלותך ? והאם הכסף ממנו נרכש הוא שלך ?

בואו נקבל קצת סטטיסטיקות לגבי הקשר בין בעלות ישירה ופדנטיות .

 

אני אתייחס על המשפט האחרון.

מי אתה שתקבע מה הקשר בין פדנטיות ובעלות ישירה?

האוטו לא בבעלותי, או כמו שאתה אוהב לקרוא לזה, אני נוסע על רכב של ההורים.

האוטו בן 10, אני לא עובר תידלוק בלי שמישהו יתחנן שאני אמכור לו את האוטו, מספיק רמזורים אדומים פשוט סגרתי את החלונות כי הבן אדם הציק לי, וכן, האוטו שלי מלא דפיקות תודות לנהג הישראלי הממוצע, לא מספיק הנהג פוגע הוא גם בורח.

מעשנים באוטו כי... אני אוהב לעשן בזמן נהיגה.

לא אוכלים באוטו.

ווקס פעמים ב3-4 חודשים תלוי במצב רוח שלי.

שטיפה ידנית בלבד.

חלקים מקוריים בלבד עם נוזלים ושמנים איכותיים.

לא משאיר שום דבר לקרקש או להשמיע רעשים ואם רק נדמה לי שאני שומע משהו אתה תראה פה נושא בפורום טכני במקביל לבדיקה במוסך.

טיפולים לפני הזמן.

משתדל למלא לפני שהמיכל מגיע לרבע.

 

להזכירך, זה האוטו של ההורים, אני אמנם חייל אבל ממשיך לטפל בו בעצמי כבר קרוב לשנתיים וחוץ משיפוץ ראש מנוע האוטו הזה מפגין אמינות מופלאה, גם את השיפוץ אפשר היה לא לעשות אם אמא הייתה שמה לב למחוג של החום אבל קורה, לא התהפך העולם.

 

אז כן, לפי ההגדרות שלך אני לא פדנט, מה גם שלפי ההגדרות שלך אף אחד הוא לא פדנט ואתה היחידי כזה בעולם, אף אחד לא חובב רכב ואתה היחידי כזה בעולם.

HU: Alpine W520 processor: JBL MS8 comp: Audison voce 3way @ Zapco reference 1000.4 & Zapco reference 350.2 Sub: Hertz HX300D @ Audison LRX 1.1

פורסם

בשביל מה בדיוק אתם בודקים שמן מים כל שבוע? אצלי אני בודק במקרה הטוב פעם בכמה חודשים, ולא מוסיף כלום כי לא צריך.

הרי בדיקה תכופה שכזאת באה לגלות התרוקנות משמעותית של שמן או מים (צינור נקרע), ומה הסיכוי שזה יקרה בזמן שהאוטו חונה ולא בזמן הנסיעה? סתם מיותר

צריך לבדוק נגיד פעם בחודש לראות שאין מגמת ירידה בכמות הנוזלים, וגם אם יש אין צורך להכנס לפאניקה...

Citroen C1 2017 ידנית (ליום יום) | Fiat Punto Cabrio 60s 1995 (לא ברור למה 😅)

פורסם

הוא ליקק את כתם האבק ואחר כך ירק על הריצפה את מה שהצטבר לו על הלשון (מלא מלא סימני קריאה)

כשאאלתי: למה בנאדם, למה למען ה' עשית כזה דבר גוחה?

הוא ענה בשיא הטבעיות: מה? אין לי מים קרובים ואין לי עצבים ללכת למלא מחדש.

סוזוקי ג'ימני - רכב שחונה כמו מאזדה 2, נוסע כמו דיפנדר בשטח, כמו גולף 1600 בכביש והעלות שלו כמו היא כמו של אופניים

פורסם

אני לא בא לזלזל באנשים ששומרים על הרכב שלהם, גם אני כזה.

אבל יש פה אנשים שאני אמליץ להם להיבדק ע"י אנשי מקצוע (פסיכיאטרים קליניים), רצוי עם המלצות.

אני לא אצטט, כי אין לי כוח ולא ארצה להעליב מישהו, אבל הרבה פעולות סתם מיותרות, בזבוז זמן וכסף.

עכשיו קצת עלי:

1. רק אני שוטף את האוטו ידנית פעם בשבועיים-שלושה (שכנים שלי רואים איך אני שוטף ומתחננים שאני אשטוף להם תמורת תשלום).

2. וואקס פעם בארבעה חודשים-חצי שנה (טפלון).

3. דלק אוקטן 98 בלבד.

4. שמנים הכי איכותיים שיש בשוק.

5. הרכב תמיד מכוסה בשמש, תמיד.

6. מחכה שהרכב יתחמם ורק אז מאמץ את המנוע.

7. שואב אבק ומורח פלסטיקים בחומר מגן פעם בחודשיים +-.

 

זה בגדול :-D.

 

לפני 5 שעות, green כתב:

מאסק הוא ליצן וחרטטן ואני מתפלא שהוא כל כך מצליח בעסקיו השונים, זה לא אדם שהייתי רוצה לעשות איתו עסקים ולא הייתי נותן לו לנהל חנות מכולת

 

פורסם
אז כן, לפי ההגדרות שלך אני לא פדנט, מה גם שלפי ההגדרות שלך אף אחד הוא לא פדנט ואתה היחידי כזה בעולם, אף אחד לא חובב רכב ואתה היחידי כזה בעולם.

 

אני חייב להסכים איתך.

 

אייל - הרכב שלי בבעלותי ונקנה מכספי.

 

וכמו שאותך מעצבן שמי שלא שומר על הרכב שלו "מזלל" במי שמגזים (וברגע שמשהו בחיים שלך מונע ממך חיים תקינים זה נחשב רפואית כהפרעה/אובססיה וצריך לטפל בזה).

 

בן אדם שמוכן לוותר על משהו שהוא רוצה רק בשביל שהרכב שלו לא חלילה וחס ייסע על במפרים או יצטרך להחנות בחנייה רגילה ולא מקורה בין עמודים עם אוורר של 23 מעלות אז הוא לא חולה רכב הוא סתם חולה.

 

ממש לא אכפת לי אם תעשה וקס פעם ביומיים, תקנה בחצי מהמחירון ותמכור פי 5 ממה שהוא שווה.

אבל אל תבוא ותגיד לי שמבחינתך אנחנו לא חובבי רכב (ואז תנסה לרכך את המשפט) כי אף אחד לא נתן לך את המנדט להחליט.

 

ד"א - יצא שההודעה נשמעת כאילו ממש התרגזתי/נפגעתי/אני כועס או לא יודע מה - האמת? לא אכפת לי.

בשבילך אני אומר שיש לך נטייה לחשוב שרק הדרך שאתה בחרת היא נכונה, הבחירות שלך הכי טובות ונכונות ואין דרך אחרת. אני מקווה שבחיים אתה יודע לקבל גם דעות של אחרים ולהבין שלא תמיד מה שטוב לך טוב לאחרים.

אני בחיים לא הייתי קונה את ה-GTI שאתה קנית. היא לא טובה לי. האמת? היא אפילו גרועה לי. זה אומר שהיא לא טובה? לא. בשבילך היא מצויינת ואני מאחל לך שתהנה ממנה, אבל גם שתבין שלא כול העולם רוצה כזאת.


×
×
  • תוכן חדש...