Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5822 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
כפי שאמרתי : אי אפשר להסביר לאנשים שהם לא חובבי רכב - על החיידק .

כשיש לך רכב שהוא יחסית מיוחד , שלקח לך זמן רב לחסוך כסף לרכישה שלו ולמצוא אחד כזה - אתה גם שומר עליו באותה צורה.

אנשים שנוסעים ברכבים של ההורים, בגרוטאות חבוטות או ברכבי עדר / ליסינג הגיוני שפחות ישימו לב לפרטים.

 

 

בשביל להיות חובב רכב לא צריך להיות בעלים של רכב מיוחד ונדיר. אפשר להיות חובב רכב גם עם פיאסטה 1988, וגם ללא רכב בכלל.

 

כתבתי תגובה מזלזלת, בגלל שאני בהלם מהגישה שלכם.

 

רכב נועד בראש ובראשונה לשרת בן אדם, ולא להפיך.

קיצוניות ברוב תחומי החיים זה לא דבר חיובי.

 

לדעתי, להיות פאנט משועבד לאוטו זה משהוא, שגורע מעצם ההנאה שבשימוש בו.

 

 

בנוגע ספציפית אלי - יש לי גם רכב אספנות בנוסף לרכב רגיל. אני כמובן משתדל מאוד לשמור עליו, אבל נוסע איתו לכל מקום, מחנה בחניות משותפות ובמרכזי קניות, מניע וישר נוסע בלי לבצע כל מיני פעולות, שספק אם הן מועילות או מזיקוק דווקא.

 

ברכב היומיומי אני אוכל, שותה, ישן לעיתים, לא רץ במהירות האור לנקות כל כתם או לשלשת ציפורים,

ואם, נניח, הריפוד של הכסא התלכלך טיפה, נו רבאק אז מה ? זה לא סוף העולם.

 

ואם נחזור להגדרה של חובב רכב - לדעתי חובב רכב אמיתי זה לא אחד שעושה כל שבוע ווקס וטפלון ומכסה את האוטו עם כיסוי,

אלא אחד, שיש לו בנוסף לאהבה לתחום גם קצת רקע טכני, יכולת ורצון לעשות דברים לבד, ולא קושר את התחביב שלו לבעלות על רכב ספורטיבי/מיוחד/אספנות/טויטה קורולה.

 

 

  • תגובות 126
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

דווקא מבן אדם כמוך שנוסע ברכב יחיד בארץ , הייתי מצפה לשמור עליו בפנאטיות כי כל חלק אם תצטרך להשיג, לא יהיה קל להשגה. אבל הכי קל להכנס למערבולת של רגשי נחיתות שלא ברור מה גורם להם.

 

לגבי השגת חלקים זה חלק הנחמד מההתעסקות עם רכב מסוג שכזה, (אתה יכול לקרוא לי מזוכיסט).

מה שנקרא הרפתקאה.

אני שומר על הרכב, אבל לא מתוך ראייה של שיט זה נדיר / עלה לי הרבה כסף, אני מפחד על הרכב, ו"אויי חירבנה יונה על הרכב" או "ירק לי יתוש על הרכב".

 

מחר לכל אחד מאיתנו יכול להיגנב / להישרף / להינזק הרכב. אז מה? לא נחיה בכלל?

 

אין פה שום נושא של רגשות, זהו פורום בו כותבים וקוראים.(כל אחד והצורה שהוא רוצה לקרוא ומכאן לחוות "רגשות").

נחיתות היא ההבחנה הלא נכונה. אבל אהבתי את העקיצה, ניסיון יפה.:lol:

תת היגוי זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק הקדמי של הרכב, היגוי יתר זה כאשר אתה פוגע בקיר עם החלק האחורי של הרכב. כוחות סוס זה באיזו מהירות פגעת בקיר, מומנט זה לאיזה מרחק לקחת את הקיר איתך.

פורסם

גם אני מאוד אוהב לחפש ולמצוא חלקים בחו"ל , גם לרכב החדש וגם לאלו שלפניו. ובכל רכב משומש (גם בגיל של הרכב שלי) יש דברים בלויים שדורשים החלפה ולעתים מהווים אתגר רציני. [במיוחד כשיש לך דגם 3 דלתות ורוב הרכבים בעולם 5 דלתות מאותו דגם]

 

עם זאת- כשאמרתי חלקים התכוונתי לחלקי פח של רכב שאין עוד כמוהו בארץ כי לא נראה לי למשל שלהשיג דלת מחו"ל יהיה כזה כיף.

 

בוקי, הפעולות אותן ציינתי הן עבור רכב מוגדש על מנת להאריך את חיי הטורבו ולחכות עד שרכב מתחמם לפני שקורעים אותו זו פעולה מתבקשת בכל רכב.

לא אמרתי שחובב רכב אמיתי צריך לעשות את הצעדים עליהם דיברתי ושאתה פירטת , אבל חובב רכב אמיתי לא צריך ללגלג על חובבי רכב שכן עושים זאת וזו היתה כל מטרת דבריי.

 

לקחת את זה לכיוון של : "יש לך רכב חדש (יחסית) ומנקר עיניים (יחסית) ולכן אתה מתנשא עלינו " זה ממש לא לעניין.

גם כשהיה לי רכב של 20 אלף שקל, שמרתי עליו ככה.

GTI MK8
 Volvo V40 T5 R-Design - SOLD

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK4 , MK5 - SOLD

פורסם

לקחת את זה לכיוון של : "יש לך רכב חדש (יחסית) ומנקר עיניים (יחסית) ולכן אתה מתנשא עלינו " זה ממש לא לעניין.

 

לא יודע למה הסקת מהתגובה שלי את המסקנה הזו, לא התכוונתי לזה בכלל.

 

אני לא חבר פורום מאתמול, ואני יודע שכל המכונות שלך היו שמורות ומדוגמות.

 

לא הולך לשכנע אף אחד לשנות את דרך החיים שלו, אבל חלק מהדברים שאנשים כאן עושים סתם מיותרים.

 

במיוחד חימום מנוע בסרק לפני נסיעה. לא משנה אם זה טורבו או לא טורבו.

 

ועוד באותו נושא - קיימת לגולף גירסת BLUE MOUTION (טורבו דיזל 1.6), בה יש מערכת, שמכבה את המנוע בכל עצירה ברמזור.

והיא לא ממתינה 60 שניות לפני הכיבוי. כנראה שמי שיצר אותה לא חושב, שזה באמת נחוץ.

 

 

פורסם

להרתיח מים לוישרים?



 

על הג'אסטי שלי אני שומר כמו שצריך: קופץ איתה, כמובן שלא שוטף, ההנד-ברייק עובד שעות נוספות בדרכי עפר, כשיש סלעים לוקח רוורס ועולה עם עוד יותר גז, עליתי איתה חלק מדרך בורמה :lol:

 

אבל הקליאו שמורה היטב. :-D

הג'אסטי עומדת בצד ומקנאת :)

 

 

פורסם

 

במיוחד חימום מנוע בסרק לפני נסיעה. לא משנה אם זה טורבו או לא טורבו.

 

.

 

לא אמרתי שאני מחמם מנוע בסרק, אמרתי שאני לא לוחץ לפני שהוא מגיע לטמ"פ עבודה וזה נכון לכל רכב,לאו דווקא מוגדש.

GTI MK8
 Volvo V40 T5 R-Design - SOLD

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK4 , MK5 - SOLD

פורסם
אז ככה, לאחר שהשכנים הגיעו למסקנה שאני טיפה קוקוריקו חשבתי לפתוח את הנושא הזה שכל אחד יגיד מה הוא עושה באוטו שלא הרבה אחרים עושים.

 

לדוגמא, מכיוון שברכב שלי יש טורבו והמנוע יחסית עדין כל בוקר בהנעה הראשונה אני יורד יחף לחניה :lol: מניע ורק אז שם נעליים וגרביים מה שמקנה לאוטו זמן להתחמם ולהוריד טורים.

 

השכנים חשבו שאני משוגע שאני יורד כך כל יום אבל הסברתי להם את המצב.

 

באמת נשמע לי קצת קוקו, ללכת יחף ברחוב מטונף ואחרכך ללבוש גרביים על הג'יפה ולדחוף את זה לנעליים, אין לך משהו אחר לעשות בזמן שהאוטו מתחמם? לקרוא עיתון או משהו

------------------------------

Nissan Almera Perfect 1.6 2001 

פורסם

יאללה גם תגובה שלי:

קודם כל אני לא אעיר ולו מילה אחת, על ההתנהגות והיחס של החברים פה, לרכבם.

אתם אוהבים את הרכב, יש כאלה שאוהבים את הכלב שלהם, (במו עיני ראיתי בחורה שמלקקת את הלשון של הכלבה שלה)

לכסות, לא לכסות, ג'ילדה לא ג'ילדה.

ולא נגעתי בכלל בכיוון של שטיחים מיובאים, ספר רכב מקורי וכ'ו.

לי יש סוזוקי ג'ימני 2009.

רחיצה בעצמי, פעם בשבוע, אחת לחודש (או מייד אחרי טיול בשטח והגעה הביתה), הולך לחברים ורוחץ אצלהם עם גרניק.

האדם שיעשן לי ברכב, פשוט יילך ברגל (מרוסקת כי אני דורס לו את הרגל עם הרכב)

אני עצמי מעשן, רק נרגילה אבל מעשן, כשאני עושה את זה, זה יהיה מעל 50 מטרים מהרכב, שלא תידבוק בו טיפת ריח של סיגריות או עשן.

לחץ אוויר בצמיגים, בכל תדלוק, מנפח גם אם חושב שאין, מקסימום מלא? משחרר הפיה.

שמן ומים פעם בשבוע.

מתדלק רק כשהמנורה נידלקת ומייד (כי בניסוי שערכתי מסתבר, שאחרי עשרה קילומטרים של נורה דולקת, האוטו כבה לי)

לא וקסים, לא טפלונים למיניהם, לא מכסה בלילה או בבוקר. מחנה את הרכב בשמש, וגם אז רק אם העיניים חיפשו היטב היטב ולא מצאו חנייה מקורה.

הרעיון של קיפול המראות מעניין לי, מעכשיו איישם. מים בוישרים, רק של מי עדן (שריטה? תחליטו אתם)

מלבד כל זה, מתעלל ברכב (בשביל מה יש לי רכב? לשמור אותו?)

עובר במפרים גם ב- 90 קמ"ש.

בקשר לנהיגה, אני יותר גרוע מכולכם:

השארתי פעם את אחותי, לילה שלם אצל חברה שלה, כי לא הרשיתי לה לנהוג ברכב.

הייתה צריכה להגיע לאילת, נסיעת לילה, ובגלל שלא הרשיתי לה לגעת ברכב, החברות שלה נסעו בלעדיה והיא הצטרפה בבוקר.

מקרה נוסף, יצאתי פעם עם מישהי, חברים קרובים מאוד, לא בני זוג. נכנסנו לאיזה מועדון ושתיתי קצת יותר מדי.

חיכינו מעל שעתיים למונית, כי לא מצאנו אחת, אני לא יכולתי לנהוג (קיבלתי סאטלה מהשתייה), כשהיא התחילה לצעוק שאתן לה את המפתחות והיא נשבעה בדורי הדורות שלה שתנהג לאט, התחילו לי כאבי ראש, שכמעט השתכנעתי. בסוף נסענו במונית

סוזוקי ג'ימני - רכב שחונה כמו מאזדה 2, נוסע כמו דיפנדר בשטח, כמו גולף 1600 בכביש והעלות שלו כמו היא כמו של אופניים

פורסם
לא אמרתי שאני מחמם מנוע בסרק, אמרתי שאני לא לוחץ לפני שהוא מגיע לטמ"פ עבודה וזה נכון לכל רכב,לאו דווקא מוגדש.

אין מקום לזילזול, באמת שלא. לכל היותר תמהון ואולי קצת רחמים. אלא שגם אין אולי מקום להתפאר במה שנתפס כסוג של "שריטה", לפחות אצלי.

פורסם
באמת נשמע לי קצת קוקו, ללכת יחף ברחוב מטונף ואחרכך ללבוש גרביים על הג'יפה ולדחוף את זה לנעליים, אין לך משהו אחר לעשות בזמן שהאוטו מתחמם? לקרוא עיתון או משהו

 

קצת נסחפנו, אני גר בבית פרטי וכל ההליכה מהדלת של הבית עד החניה היא כמה מטרים והרחוב ממש לא מטונף\מלוכלך אלא רחוק מכך. :-P

שיעורי פיסיקה גרעינית באוף טופיק.

את הריתוך יש לבצע כך שהאלקטרודה תמוקם מחוץ למאיץ באופן שיהיה קו ראייה ישיר להיקף הפנימי של הדוד, אחרת המיסוך של המאיץ יפגע אנושות באפקט ההגנה.

פורסם

טוב, אם עד עכשיו חשבתי שאני פסיכי אז נראה לי שהתבדיתי. יחסית לפסיכים לפני, סליחה, חברי הפורום הנכבדים לפני אני דווקא די רגוע. אז ככה:

1. שוטף לבד את הרכב ידנית אחת לשבוע - שבועיים.

2. פעם בכמה חודשים שם וקס כאשר זה לא רק חיצוני אלא גם על חלקים פנימיים של הרכב, קרי, חלקים פנימיים של הדלתות, חלק פנימי של הדלת האחורית, בצידי הרכב בחלק התחתון וכו'.

3. אחת לכמה שטיפות שם ספריי סיליקון על הדשבורד.

4. לא מעשנים אצלי ברכב.

5. לפני שעולים על הרכב לאחר שהיינו בים כולם עוברים אצלי מסדר קפדני לבדוק שאין טיפת חול בין אצבעות הרגליים.

6. בדיקת שמן / מיים בכל שטיפה או בכל שטיפה שניה.

7. לא מסובב את ההגה עד סוף המהלך שלו, ובטח שלא בפראות.

8. לא נותן קיק דאון.

9. לא נכנס לבורות בכביש.

10. לשלשת ציפורים יורדת מיד כדי לא לפגוע בצבע.

 

פורסם
כמו לדוגמא?!

מזמן שמתי לב, שאם אני מנסה להתניע לפני שנורית AIR BAG נכבת, הסטרטר "נתקע".

 

גם בהרבה רכבים, במיוחד אמריקאיים וכאלה שכוונו לשוק אמריקאי, יש מין צפצוף מעצבן כמה שניות אחרי פתיחת הסוויץ'. כשנורית AIR BAG נכבת, הצפצוף מפסיק, ואז אפשר להתניע.

אז כנראה יש סיבה לכך.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם

היום הכנסתי את הרכב לשטיפה ידנית בפנים ובחוץ. שילמתי 50 ש"ח. (זה יקר?) בכל מקרה פעם אחרונה אני שוטף לבד. הרכב פשוט נוצץ.


×
×
  • תוכן חדש...