Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5823 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

נו באמת, אתה רוצה להמשיך לא להקשיב ולפתח תיאוריות ריקות מתוכן ? אני לא אקח בזה חלק.

אתה מסיק מהכתוב מה שאתה רוצה להספיק ולא מה שבאמת נכתב.

בפעם ה200 ואולי הפעם זה יחלחל :

לא אמרתי שאתה לא חובב רכב, אמרתי שאם אתה חובב רכב אמיתי , תמוה שאתה מזלזל בכאלה שהם קצת יותר משקיעים ממך.

לא אמרתי שמי שהוא לא כמוני הוא לא חובב רכב.

אל תכניס לי מלים לפה ואל תתמלא רגשות נחיתות כמו חברך עם המזדה.

 

אף אחד לא אמר לך מה לקנות ומה לא לקנות. רק אל תזלזל באחרים שמשקיעים את מיטב כספם ומרצם בתחביב שלהם,אלא בכאלה שמזלזלים ברכבים של האחר ומזניחים את מה שיש להם.

 

התאוריות שלך הזויות ומצוצות מהאצבע, ממש פסיכולוגיה בגרוש.

 

אגב, היום אחה"צ ביקרתי במרכז קניות, פשוט חניתי בקצה והלכתי עוד כמה מטרים (מצורפת תמונה להמחשה מהיום).

אם במדינה הזו אנשים היו יודעים לתת כבוד בסיסי לרכוש של האחר, לא היו צריכים להינקט צעדי זהירות כאלה.

אבל יש לנו כאן דוגמא מצויינת בשרשור הזה : אם אנשים שמוגדרים כחובבי רכב מזלזלים ברמות כאלה (מעל חצי מהמגיבים) אז לא פלא ששאר הציבור נוהג בחוסר אכפתיות. זה מתחיל ברכוש וממשיך בין אדם לחברו.

 

נ.ב. בקשר להוא שליקק את הרכב : זה באמת חולני... :)

13072010212.jpg

GTI MK8
 Volvo V40 T5 R-Design - SOLD

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK4 , MK5 - SOLD

  • תגובות 126
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

תוכל לתת לי דוגמא לאחד החברים שכתב בשרשור הזה משהו שגורם לך לחשוב שהוא מזלזל ברכב שלו ושל אחרים? (לא בהתנהגות של אחרים אלא ברכוש שלהם)

פורסם
אבל יש לנו כאן דוגמא מצויינת בשרשור הזה : אם אנשים שמוגדרים כחובבי רכב מזלזלים ברמות כאלה (מעל חצי מהמגיבים) אז לא פלא ששאר הציבור נוהג בחוסר אכפתיות. זה מתחיל ברכוש וממשיך בין אדם לחברו.

 

שמע, אני באופן אישי הייתי שמח לשמור ולטפח את רכבי. אבל בארץ הקודש הרי מדובר ב"הכל הבל הבלים". ככול שלא תחנה רחוק, ככול שלא תשגע, בסוף תמיד יבוא הדביל התורן ויחגוג על אהוב ליבך, אם זה בחנייה או אם זה בתנוע. אז לדעתי הדרך היחידה למנוע את עוגמת הנפש היא לא להתקשר אמוציונאלית לחפץ הזה, הרכב. אולי ההבדל בין השקפתנו נובע מהבדלי הגיל ונסיון חיים, מי יודע?

פורסם

אם אני יודע שעשיתי את המקסימום כדי שמשהו לא יקרה, וזה עדיין קרה , אז אני אהיה שלם עם זה לחלוטין.

אם אני אחנה את הרכב במקום בעייתי מלכתחילה אז יש לי רשלנות תורמת לנזק שעלול להתרחש. אם אין ברירה אז אין ברירה. אם הברירה היא ללכת עוד כמה מטרים - עדיף.

 

אם אני אחיה את החיים שלי בגישה שלילית של :

 

"בואו ונזניח את הרכב גם ככה מישהו יהרוס אותו"

"בואו ונזניח את הבריאות, גם ככה מתים בסוף"

"בואו ונזניח את הדירה, גם ככה תהיה רעידת אדמה שתחריב אותה"

 

אז לא נגיע רחוק כ"כ הא ?

 

הרי לכל דרך התנהגות יש משהו שגרם לה. איזה לקח שנלמד.

זה לא שיום אחד בהיר החלטתי שזהו, אני לא חונה במקומות צפופים. פשוט חניה במקומות צפופים או אפאטיות מסויימת גרמה לי לנזקים בלתי נסבלים ברכבים הראשונים שלי מה שגורם לי לא לרצות לעבור את זה שוב.

נראה אתכם חונים בחניון ציבורי צפוף אחרי שנהיו לכם חורים בפח מדלתות של ג'יפים או שחטפתם וו גרירה בכנף האחורית ברכב 3 דלתות בגלל חניה (חוקית) מול רכב כזה. קצת מחשבה מונעת עגמת נפש.

כנ"ל לגבי נזקי צבע שקרו בגלל הזנחה ברכב הראשון שלי ושם הפקתי את הלקחים המתאימים.

GTI MK8
 Volvo V40 T5 R-Design - SOLD

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK4 , MK5 - SOLD

פורסם

אייל- שאלה :

 

נניח ואתה עומד לרכוש בית.

 

מצאת שתי דירות באיזור שאתה רוצה ובתקציב שאתה יכול לעמוד בו.

 

1. דירת 3 חדרים 90 מטר עם חניה תת קרקעית.

2. דירת 4 חדרים 110 מטר ללא חניה תת קרקעית.

 

על מה אתה הולך ?

 

 

פורסם

זה לא רלוונטי כי המחיר של שתיהן לא יהיה שווה לעולם. הדלתא בין שני נכסים כאלה תהיה גדולה בלי קשר לחניה לכן גם היפוטתית אי אפשר להשוות.

 

הייתי מוכן לשקול מצב שבו יש חניה פרטית לא תת קרקעית אם מדובר בנכס אטרקטיבי במחיר הוגן.

אבל אם לדירת 4 החדרים אין חניה פרטית בכלל , לא הייתי אפילו מגיע לראות אותה.

וזה כבר לא קשור לשמירה על הרכב, זו איכות חיים בסיסית של לחזור הביתה ולדעת שיש לך איפה לשים את הרכב.

 

 

אבל בוא נחלום רגע, נניח שהמחיר של שתיהן שווה , המצב של שתיהן שווה ושתיהן עונות לדרישות מלבד חניה, הייתי מרחרח לראות אולי יש שכן שמעוניין למכור / להשכיר את החניה שלו ותמיד יש מקרים כאלה.

 

גם לסוגיה הזו פעם לא ייחסתי חשיבות אבל אחרי שנכוויתי מספר פעמים : דוחות,גרירות, חניה מאוד רחוקה מהבית אחרי הרבה זמן של סיבובים גם כשממהרים גם בגשם וגם עם קניות רבות - באופן יום יומי , חניית בניין משותפת ששכנים מכניסים אליה 3 מכוניות כל משפחה ככה שאין לך מקום וכו' וכו' , פגיעות כתוצאה מחניה קבועה ברחוב וכו' וכו' אז הדבר הזה עלה כדרישה.

 

ולא, הדברים האלה לא קורים רק בת"א.

יש לי חבר שעבר ממרכז ת"א לכפר סבא לאיזור יחסית שקט ואיכותי ואי אפשר למצוא שם חניה, המצב יותר גרוע מתל אביב. פשוט כלום -נאדה.

 

מה המטרה שלך ? להראות שסדרי העדיפויות שלי לא נכונים?

ומה אם אומר לך שלא צריך בכלל להגיע למצב של סדרי עדיפויות ? פשוט צריך סבלנות ומוצאים מה שרוצים בתנאים שרוצים. (כל עוד זה בגדר הסביר וחניה זו דרישה סבירה).

GTI MK8
 Volvo V40 T5 R-Design - SOLD

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK4 , MK5 - SOLD

פורסם

 

"בואו ונזניח את הרכב גם ככה מישהו יהרוס אותו"

"בואו ונזניח את הבריאות, גם ככה מתים בסוף"

"בואו ונזניח את הדירה, גם ככה תהיה רעידת אדמה שתחריב אותה"

.

 

לא קראתי להזניח רכב, מה שגם אני לא עושה. אני מכסה את רכבי בכל הזדמנות וחונהו במקום בו שום דלת לא תסגיהו. אך עדיין כל קופון קטן בחצר יכול להנחית עליו את כדורו (חופשת קיץ), וכו כו, כך שלעולם אין חוסן.

 

כוונתי היא לא להיות קשור רגשית לחפץ וְתוּ לֹא. הוא לא שווא את ההשקעה. אגב, אם מזניחים את הבריאות יש סיכוי טוב לסבל של ממש, והסיכוי לרעידת אדמה חזקה הרי אפסי בהשוואה לסיכויי הפגיע זו או אחרת ברכב. כך שהדוגמאות לא הכי רלווניות.

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

לכל אחד יש סדרי עדיפויות שונים... בעיקרון אני חושב שכמה שהרכב חשוב יותר לבעלים (כמו רכב ראשון, רכב ספורטיבי/נדיר/אספנות) ככה הוא ישמור עליו יותר, אבל זה גם יחסי. הכל עניין של תרבות והרגלים.

 

אצלי למשל אסור לעשן, לשים רגליים על הדשבורד, לאכול דברים מתפוררים, ואני מתחרפן שחברים משאירים לי זבל באוטו (בקבוקים, פחיות)...

אני לא ישקיע יותר משטיפה רגילה עם סבון פעם בחודשיים שלוש, על המראה החיצוני של הרכב, בגלל שלדעתי זה מיותר ברכב שמיועד לשימוש יום-יומי.

בפנים הרכב אני משקיע יותר, כי אני נמצא שם, אז שיהיה לי נעים! כל סוף שבוע אני שואב אבק מהשטיחים ומהכיסאות, אסור שיהיו גופים זרים ברכב. תמיד מכסה את השמשה הקדמית עם צלון בחנייה.

והכי חשוב המכאניקה - טיפולים תמיד בזמן, שמנים שהיצרן ממליץ, חלקים תמיד מקוריים, ותדלוק ב98 בלבד.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם
אז ככה, לאחר שהשכנים הגיעו למסקנה שאני טיפה קוקוריקו חשבתי לפתוח את הנושא הזה שכל אחד יגיד מה הוא עושה באוטו שלא הרבה אחרים עושים.

 

לדוגמא, מכיוון שברכב שלי יש טורבו והמנוע יחסית עדין כל בוקר בהנעה הראשונה אני יורד יחף לחניה :lol: מניע ורק אז שם נעליים וגרביים מה שמקנה לאוטו זמן להתחמם ולהוריד טורים.

 

השכנים חשבו שאני משוגע שאני יורד כך כל יום אבל הסברתי להם את המצב.

 

אני עושה את אותו הדבר בדיוק :)

וגם אני קיבלתי הערות, אבל אחרי שמכרתי את כל המכוניות שלי מעל המחירון.

כולם יורדים יחפים להניע את הרכב בבוקר!

DLS-RA20, DLS-UP6i, Rockford -500.1P, Rockford HX2 "12

פורסם
לא קראתי להזניח רכב, מה שגם אני לא עושה. אני מכסה את רכבי בכל הזדמנות וחונהו במקום בו שום דלת לא תסגיהו. אך עדיין כל קופון קטן בחצר יכול להנחית עליו את כדורו (חופשת קיץ), וכו כו, כך שלעולם אין חוסן.

 

כוונתי היא לא להיות קשור רגשית לחפץ וְתוּ לֹא. הוא לא שווא את ההשקעה. אגב, אם מזניחים את הבריאות יש סיכוי טוב לסבל של ממש, והסיכוי לרעידת אדמה חזקה הרי אפסי בהשוואה לסיכויי הפגיע זו או אחרת ברכב. כך שהדוגמאות לא הכי רלווניות.

 

הבנתי אותך, לא מדובר על קטע רגשי, אתה יכול להרגע :)

זה קשור בין היתר לאופי, כי כל דבר שעובר לי מתחת לידיים הוא מוקפד ברמות על, הרכב הוא דוגמא הקשורה לפורום הזה אבל יש דוגמאות רבות מתחומים אחרים.

 

 

לכל אחד יש סדרי עדיפויות שונים... בעיקרון אני חושב שכמה שהרכב חשוב יותר לבעלים (כמו רכב ראשון, רכב ספורטיבי/נדיר/אספנות) ככה הוא ישמור עליו יותר, אבל זה גם יחסי. הכל עניין של תרבות והרגלים.

 

אצלי למשל אסור לעשן, לשים רגליים על הדשבורד, לאכול דברים מתפוררים, ואני מתחרפן שחברים משאירים לי זבל באוטו (בקבוקים, פחיות)...

אני לא ישקיע יותר משטיפה רגילה עם סבון פעם בחודשיים שלוש, על המראה החיצוני של הרכב, בגלל שלדעתי זה מיותר ברכב שמיועד לשימוש יום-יומי.

בפנים הרכב אני משקיע יותר, כי אני נמצא שם, אז שיהיה לי נעים! כל סוף שבוע אני שואב אבק מהשטיחים ומהכיסאות, אסור שיהיו גופים זרים ברכב. תמיד מכסה את השמשה הקדמית עם צלון בחנייה.

והכי חשוב המכאניקה - טיפולים תמיד בזמן, שמנים שהיצרן ממליץ, חלקים תמיד מקוריים, ותדלוק ב98 בלבד.

 

אתה יודע ש98 זה לא בהכרח הדבר הכי טוב באופן אבסולוטי, כן ?

זה תלוי ביחס דחיסה והגדרות יצרן.

GTI MK8
 Volvo V40 T5 R-Design - SOLD

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK4 , MK5 - SOLD

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

לפי מה שאני יודע ה95 באירופה זה כמו ה98 שלנו.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם
מה המטרה שלך ? להראות שסדרי העדיפויות שלי לא נכונים?

ומה אם אומר לך שלא צריך בכלל להגיע למצב של סדרי עדיפויות ? פשוט צריך סבלנות ומוצאים מה שרוצים בתנאים שרוצים. (כל עוד זה בגדר הסביר וחניה זו דרישה סבירה).

 

סדרי העדיפויות שלך הם משהו שאף אחד לא יכול לערער עליהם. אתה עושה מה שחשוב ונוח לך.

אבל אני מרגיש שאין דבר כזה לא להגיע למצב של סדרי עדיפויות.

 

נלך סתם כדוגמא על שוק הרכב, כמי שרכש רכב משומש אתה ודאי יודע שעל מנת למצוא את מה שאתה מחפש, זה אף פעם לא ב-ד-י-ו-ק, אבל בעיקרון רכב שיתאים מבחינת כל הנתונים, צריך בד"כ להשקיע קצת זמן, מסכים?

 

עכשיו כל עוד יש לך רכב, ואתה יכול לחפש בשקט ובניחותא כמה זמן שבא לך, ושאתה מוצא אתה יכול לקנות בלי להיות תלוי במכירת הרכב הישן שלך, אז זה תענוג. לא ממש צריך להתפשר.

מה קורה שאתה חייב רכב? אתה מתפשר כמו גדול.

ברכב האחרון שלי התפשרתי, מאוד.

היה 2 אקזמפלרים לפינלה, אחרי שראיתי בערך את כל המודעות של אותו הדגם באותה תקופה

האחד בדיוק בצבע שרציתי וברמת האבזור שרציתי. אבל היה נראה במצב בינוני.

השני שמור מאוד אבל לא אהבתי את הצבע וממש ביאס אותי שאין סאנרוף.

 

קניתי את השני.

 

עם הזמן אני חושב שהשילוב צבעים שיש (רציתי שמפניה בחוץ, בז' בפנים ודיפוני עץ, קיבלתי את מה שממש לא רציתי - תכלת בחוץ, שחור בפנים ודיפוני אלומיניום) עם הזמן - ואולי זה שכנוע עצמי, אני חושב שהבחירה של שחור בפנים עם דיפוני אלומיניום היא טובה יותר והייתי חוזר עליה בלי לחשוב פעמיים. התכלת נוח כי הוא צבע די קל לתחזוקה אבל מכוער מאוד בעיני ולכן עליו אולי הייתי מוותר.

ואני מתבאס כל בוקר וערב שלא קניתי עם סאנרוף - אבל להשכיר רכב לחודש היה עולה לי סכום לא מבוטל, וזה בנחה שאמצא רכב מתאים לי תוך חודש, ובקיצור לפעמים אין ברירה, ויש לחץ, ואז יש סדרי עדיפויות, ואצלי התוספות והצבע תפסו מקום נמוך.

פורסם

דווקא לא דיברתי על סדרי עדיפויות ברכישת רכב, אבל ברור שצריך להשקיע זמן.

בקשר לפשרה בנושא הנתונים. התשובה שלי היא פשוטה : לא מתפשר. אף פעם לא קניתי רכב מתוך לחץ, זה לא נכון ולא חכם במיוחד כאשר מחפשים דגם ספורטיבי אבל לא רק. גם בפעמים הקודמות בהן קודם מכרתי ואחר כך קניתי (מתוך עקשנות בלתי מובנת לא לקחת הלוואת גישור) לא עשיתי זאת מתוך לחץ.

בקשר לרכב עצמו. לא התפשרתי. המטרה היתה בראש ובראשונה: מודל 2006 ידנית 3 דלתות. דרישות נוספות: יד 1 עד 60K ק"מ נקי ובמצב חדש פנימית וחיצונית וכמובן עם היסטוריה תקלתית נקיה, והמטרה הושגה לאחר שנה של חיפושים (כלומר חריש לוחות כמה פעמים ביום) וסה"כ 2 אקזמפלרים שענו לדרישות שעלו בלוחות בתקופה הזו, מתוכם אחד עם שאסי שנפסל והשני שאצלי בחניה שרכישתו נסגרה תוך 10 דקות מרגע ההגעה שלי אל המוכר :) [אם זה לא היה קורה, כנראה שעד היום הייתי מחפש כי מאז ועד היום לא עלתה אף אחת נוספת בלוח]

 

בקשר לצבע: אין מה לעשות כשקונים רכב משומש הצבע לא יכול להוות שיקול למעט מקרים קיצוניים.

תאמין לי שגם אני לא משתגע על שחור. אבל שונא אדום ולא אוהב לבן, עם זאת אם הייתי מוצא רכב שעונה לדרישות בצבעים הללו - לא הייתי חושב פעמיים. הבחירה שלי היתה שחור מבין 3 הצבעים שבהם הביאו את ה GTI לארץ ,יצא לי במקרה שגם מצאתי כזו.

 

אגב:

ידוע לי שמסתובבות בארץ 2 יחידות GTI בצבע אפור עכבר ועוד אחת בצבע כחול ודיי חלמתי לשים את היד על 1 מתוך ה3 הללו, אבל זה כבר מוגזם :)

GTI MK8
 Volvo V40 T5 R-Design - SOLD

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK4 , MK5 - SOLD

פורסם
אייל- שאלה :

 

נניח ואתה עומד לרכוש בית.

 

מצאת שתי דירות באיזור שאתה רוצה ובתקציב שאתה יכול לעמוד בו.

 

1. דירת 3 חדרים 90 מטר עם חניה תת קרקעית.

2. דירת 4 חדרים 110 מטר ללא חניה תת קרקעית.

 

על מה אתה הולך ?

 

בוקי - שאלה שלך פשטנים אבל אני יכול להגיד לך שאני לא ארכוש דירה אם לא תהיה שם חניה צמודה ומסודרת עבור הרכב שלי.

ממש כך.

 

ולכל החבירם שלא מבינים את הדחף לטפח את הרכב - אני מבקש שלא תקלקלו את השרשור בהערות שלכם בסגנון "אתם מפגרים ומשקיעים סתם ברכב שלכם" - זו לא מטרת השרשור הזה.

אני מבין שאתם לא מבינים ולא מסכימים.

יש בעולם עוד מלא דברים/התנהגויות שאני לא מבין ולא מסכים - זה לא אומר שאין לאנשים זכות להתנהג כך (כל עוד זה חוקי ולא פוגע כמובן).

אז עזבו אותנו לנפשינו.........

 

גנאדי

let the sun shine, let the :idea: glow, let the life flow :)

פורסם

השתעבדות לאוטו ובמיוחד לחיצוניותו, היא לחלוטין חוקית, כמו גם ליגלוג או ביקורת על אנשים העוסקים בכך באופן אובססיבי. מי שיש לו ענין להתפאר באותה תופעה מוזרה לטעמי, צריך להבין שלא רק מוחאי כפיים ימצא בקהל, אלא גם קוראי בוז וזורקי עגבניות. אין צורך להפגין התנהגות של בלרינה פגועה שמישהו, אבוי, לא החמיא לה די על תיסרוקתה.


×
×
  • תוכן חדש...