Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5827 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
חבל על הזמן, הרוב כאן לא שפויים עם קבלות.

 

אני למשל באוטו שלי לא בודק ולא ממלא נוזל קירור, מעולם לא החלפתי פילטר שמן, לא החלפתי רצועת טיימינג, על שטויות כמו נוזל הגה כוח ומסנן למזגן אני בכלל לא מדבר. האוטו נוסע טוב גם בלי הדברים האלו.

 

קונה שמן מנוע הכי זול שיש, פילטר דלק ב 5 שקלים וזהו.

 

אני חושב, שזה מספיק

 

(יש לי חיפושית)

+1

 

בהתחלה רכשתי את השמנים הכי יקרים, נוזל שמשות איכותי והקפדתי לשים תוסף דלק. שטפתי את הרכב כל שבוע בחומרים יקרים כאילו אני מסיע את נשיא ארה"ב. עשיתי תיקונים יזומים באלפי שקלים. בדיעבד זו הייתה טעות איומה. במעמד המכירה אף אחד לא יעריך את הטיפול שהענקתי לרכב. אסור להשקיע כסף ברכב. זה כסף מת.

  • תגובות 126
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

אתה צודק - זה כסף שלא חוזר.

אבל למה אסור?

זו לא השקעה פינאנסית - זה הובי שעושה לנו טוב בלב.

let the sun shine, let the :idea: glow, let the life flow :)

פורסם

מותר, בהחלט מותר ואם זה ההובי שלך, אז ודאי טוב. ולמלעיזים ואני לצערי בתוכם, אני רק מאחל לא להתקל חלילה במין פדנט כזה כשבמקרה נגענו באוטו שלו בלי כוונה.

פורסם
אני רק מאחל לא להתקל חלילה במין פדנט כזה כשבמקרה נגענו באוטו שלו בלי כוונה.

 

למה לגעת באוטו של מישהו אחר? אני כבר מתקרב לגיל 40 ומעולם לא עשיתי דבר כזה. אך משום מה ברכבים שלי נגעו ונוגעים חודשות לבקרים. לכן אני נזהר מלהיות פדנט. חבל, הרי כל הטרחה תלך לתמיון. אני עושה את המינימום: הכיסוי החיצוני והקפדה על חניות הרחק בהסג ידו (דלתו) של עם ישראל. וגם זה למעשה מיותר, סתם מכוח ההרגל.

פורסם

1. בהנעה קרה נותן לרכב להתחמם קצת, עד שהוא לא מוריד טורים. בהנעה נותן לנורות להכבות לפני סטרטר.

2. לאחר שילוב D נותן כמה שניות לגיר, כנ"ל במעבר הילוכים R, N ו-D. מעבר הילוכים כמובן אחרי עצירה מוחלטת.

3. כאשר מנוע קר נותן לו להתחמם בנסיעה איטית מאוד ללא מזגן - לא עובר 2000סל"ד.

4. לאחר שחץ היגיע ל-90 מעלה עומס בהדרגה ורק לאחר זמן מסויים (15 דקות) נותן למנוע עומס רגיל (בד"כ לא עובר 3000סל"ד וגם לפעמים כשיש חריגה - לא הרבה, מנוע אצלי עדיין מעולם לא עבר 4000סל"ד בנסיעה ועדיין נוסע טוב :twisted:).

5. בחנייה תמיד שם כיסוי.

6. בחנייה יש מצלמת אבטחה עם ראיית לילה ומערכת הקלטה עם אל פסק.

7. שוטף את הרכב בעצמי ובכל שטיפה עושה וקס.

8.בירידות שומר על מהירות קבועה ע"י הילוכים.

9. לפני רמזור שאני רואה אדום עוזב גז שהרכב יאיט ויהיה צריך לבלום ממהירות נמוכה יותר, גם בשביל חיסכון דלק.

10. טיפולים עם חומרים איכותיים בלבד, לרוב לפני זמן המלצת היצרן.

11. יש לי מגפון, למקרה שמישהו חושב שרכב שלי הוא ספסל, אני בעזרתו מבקש בנימוס למצוא מקום ישיבה אחר.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם
למה אתה מחכה עם סוויץ פתוח כמה שניות עד להנעה? יש לך דיזל?

לא, גם ברכב עם מנוע בנזין יש מערכות שצריכות להיכנס לפעולה לפני שמתניעים, אחרת יהיה קושי בהנעה.

 

 

נ.ב. אני מה זה אוהב את כל אלה שעושים לאוטו ווקס כל יומיים, אבל בודקים שמן פעם בחודש.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם

לדעתי יש כאן מקרים שגובלים ב-obsessive compolsive

 

:wink:

 

אבל מי שזכה בפרס מבחינתי הוא זה ששטף את הרכב מיבחושים בזמן שהסרט שלו מתחיל בסינמה סיטי,

בזמן שחברה שלו כמעט דוקרת אותו :lol:

זו כבר ממש הגזמה לדעתי, מה היה קורה? מיץ היבחושים היה הורס את צבע האוטו?

 

לגבי לחכות שהטורים יתייצבו אחרי ההתנעה - מדוע בספר היצרן מצויין שאפשר לחכות דקה ואז להתחיל לנסוע?

אני לא חושב שזה עושה איזשהו נזק (אם האוטו לא מוגדש) אם נוסעים בצורה רגועה בדקות הראשונות.

כמובן, שרצוי להשתמש בשמן עם צמיגות נמוכה על מנת שהוא יכנס לכל המכלולים כשהמנוע עדיין קר.

זה מה שאני עושה לפחות - נותן להם להתייצב על כ-1100 סל"ד ומתחיל לנסוע רגוע.

בפאביה המגבים אפילו לא צריכים לעבוד, הם לא מנגבים את הטיפות אלא מפחידים אותן
פורסם
+1.

נו, באמת, מה אתם כבדים כל כך, לא שמת לב לדגם הרכב, שאני רשמתי בסוף התגובה?

אין לו פילטר שמן, ולא צריך למלא מיים בררדיאטור וכו'

אני משתדל לשמור על המכוניות שלי ולטפל בהן כנדרש, אבל בלי הפנאטיות, שיש לחק מהחברים כאן.

 

 

פורסם

אני משתדל לשמור על בטיחות בלמים תקינים, צמיגים איכותיים, מראות תקינות, בלם יד מהודק, נורות עובדות ועוד, אבל הפסקתי לרכוש שמנים במאות שקלים כאשר גם שמן עממי יותר עושה את העבודה מצויין. נמאס לי לשטוף את הרכב כל שבוע רק כדי למצוא אותו מכוסה באבק בגלל גשם אחרי האובך או שלשלת ציפורים. אין לי כסף לתקן חלק בגלל שהתחיל לעשות רעש כלשהו. אני מתקן רק כאשר הרכב מפסיק לנסוע. בסופו של דבר במעמד המכירה לאף אחד לא אכפת איך טיפלת ברכב. רוב האנשים לא מבינים כלום. תגיד להם שדאגת להשתמש בנוזל קירור מקורי של היצרן במקום מים מהברז יסתכלו עליך בפרצוף כזה :|. תגיד להם שטיפלת ברכב רק במוסך מורשה עם חלפים מקוריים יתמקחו איתך כאילו אתה בעל דוכן בבזאר בתיאלנד. אין לי בעיה עם אנשים שמטפלים ברכבים כי זה נותן להם הרגשה טובה. גם אני מאד אוהב לנהוג ברכב נקי. פשוט צריך להבין שזה כסף מת.

פורסם

נ.ב. אני מה זה אוהב את כל אלה שעושים לאוטו ווקס כל יומיים, אבל בודקים שמן פעם בחודש.

 

 

גם אני.

וגם אני מת על מכוניות מלוקקות מבחוץ אבל עם תא מנוע שלא נוקה שנים......

let the sun shine, let the :idea: glow, let the life flow :)

פורסם

מקפיד על נוזלים איכותיים (שמן מנוע וגיר, נוזל קירור).

זה לא אומר במאות שקלים, שמן סינטטי של ELF עולה אולי 150 שקל ל5 ליטר.

 

מניע תמיד עם קלאץ' לחוץ ומחכה כמה שניות לפני תחילת נסיעה.

נוסע רגוע בכמה דקות הראשונות.

 

 

טיפוח ויופי:

לא אוכלים באוטו (למעט סוכריות מנטוס).

לא מעשנים באוטו.

לא יושבים באוטו עם בגדים רטובים (ים וכו')

אין אשפה באוטו. אין ג'אנק שמתגלגל על הרצפה.

תא מטען מסודר עם מינימום ציוד שמעוגן כהלכה.

שטיפה: חיצונית במכונה מדי פעם. לא מתרגש מכל הסיפורים על השריטות וכו'. האוטו חי בת"א אז שריטות יהיו לו אם אני ארצה או לא.

ניקוי פנימי לעיתים רחוקות. לא צריך יותר מזה, אם לא מייצרים לכלוך. לפעמים עושה שואב אבק לבד.

 

חניה: חונה בכל מקום. זה ת"א. אי אפשר להיות בררן. אז יש שריטות, SO?

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

פורסם

טיפול כל 10K, כל דבר שמתקלקל אני מסדר.

מעבר לכך? האוטו פח זבל על גלגלים.

אני שוטף אותו אולי פעם בשנה. אני שואב פעם בחצי שנה. אין לי שטיחונים באוטו.

אחרי ים אני נכנס לאוטו רטוב ומלא חול. יש לי מחצלת ים בתא מטען ואם אני רוצה לבנות קיר אז יש לי מספיק חול בתא מטען.

אני מעשן, שותה, אוכל ומז**ן באוטו נונסטופ.

נחשו מה? הוא עדיין נוסע. הוא עדיין מביא אותי לאן שאני צריך בנוחות ובקלות.

"מה אתה מעדיף, מה רע בשביט? או מראה בשביט?"

פורסם

אותי מעניין מה עושים כל אלה שאוסרים להיכנס עם בגדים רטובים לאוטו, איך אתם נוסעים לים?

מסנג'רים חברים שיסיעו אתכם כי חבל לכם ללכלך את האוטו ואז לשאוב עם שואב אבק?

בפאביה המגבים אפילו לא צריכים לעבוד, הם לא מנגבים את הטיפות אלא מפחידים אותן
פורסם
אותי מעניין מה עושים כל אלה שאוסרים להיכנס עם בגדים רטובים לאוטו, איך אתם נוסעים לים?

אולי פשוט לא נוסעים לים? :wink:

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים


×
×
  • תוכן חדש...