Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5906 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

מצד שני.

כאשר הסתכלתי על מיצובישי אאוטלנדר מנוע 2 ליטר מוגדש שנמכר חדש במעל ל200K ש"ח.

אתה יכול למצוא שנת 2006 בחצי מחיר :roll: או פחות לדוגמא 84600 ממחירון יד שניים.

 

אחת הסיבות שלעולם אני לא אקנה רכב חדש.

טוב שם טוב משמן טוב

פורסם

רוב הדיון כאן עסק בהשפעות חברות הליסינג על לוי יצחק, כי בדקתי את מחירי המזדה 3 רק לשם השוואה.

מה שגרם לי להיכנס לזה הוא בדיקה שאני עורך בין מספר כלי רכב שאני מתעניין בהם - ופה אין קשר לחברות לחברות הליסינג כי לא מדובר במכוניות שנמצאות במלאים שלהן.

מה שהדהים אותי, שמדובר מכוניות שונות, שהיקרה שבהן עולה כמעט פי 2 מהזולה שבהן - ועדיין יוצא שלכל המכוניות יש אובדן ערך דומה בשקלים (ולא באחוזים) של 20-25 אלף ש"ח בשנה.

המכוניות הן:

שירוקו חדשה בעלות של כ 170K

גולף GTI שנים 2006-2008 בעלות 110-150K

מרצדס C קופה 2005-2006 בעלות 115-140 אלף ש"ח

מרצדס CLK320 2001-2002 בעלות 80-100 אלף ש"ח (בגלל ה CLK התחלתי לבדוק, כי בפורום ייעוץ בקניה רוני השיב למישהו שטען בתוקף שCLK שומרת על ערכה, שגם CLK מאבדת 20 אלף ש"ח בשנה).

 

הייתי בטוח שככל שהמכונית ישנה יותר, האחזקה תהיה יקרה יותר - אך יהיה פיצוי בצורת אובדן ערך נמוך יותר.

אם הניתוח שלי נכון, יוצא שללא ספק כדאי לקנות את המכונית החדשה ביותר, כי אובדן הערך יהיה זהה למכונית ישנה, יחד עם אחריות של רכב חדש.

פורסם

מעבר מהגיון מעובת

ככל שהמכונית ישנה יותר, האחזקה תהיה יקרה יותר - אך יהיה פיצוי בצורת אובדן ערך נמוך יותר..
להגיון בריא
יוצא שללא ספק כדאי לקנות את המכונית החדשה ביותר, כי אובדן הערך יהיה זהה למכונית ישנה, יחד עם אחריות של רכב חדש.
פורסם
רוב הדיון כאן עסק בהשפעות חברות הליסינג על לוי יצחק, כי בדקתי את מחירי המזדה 3 רק לשם השוואה.

מה שגרם לי להיכנס לזה הוא בדיקה שאני עורך בין מספר כלי רכב שאני מתעניין בהם - ופה אין קשר לחברות לחברות הליסינג כי לא מדובר במכוניות שנמצאות במלאים שלהן.

מה שהדהים אותי, שמדובר מכוניות שונות, שהיקרה שבהן עולה כמעט פי 2 מהזולה שבהן - ועדיין יוצא שלכל המכוניות יש אובדן ערך דומה בשקלים (ולא באחוזים) של 20-25 אלף ש"ח בשנה.

המכוניות הן:

שירוקו חדשה בעלות של כ 170K

גולף GTI שנים 2006-2008 בעלות 110-150K

מרצדס C קופה 2005-2006 בעלות 115-140 אלף ש"ח

מרצדס CLK320 2001-2002 בעלות 80-100 אלף ש"ח (בגלל ה CLK התחלתי לבדוק, כי בפורום ייעוץ בקניה רוני השיב למישהו שטען בתוקף שCLK שומרת על ערכה, שגם CLK מאבדת 20 אלף ש"ח בשנה).

 

הייתי בטוח שככל שהמכונית ישנה יותר, האחזקה תהיה יקרה יותר - אך יהיה פיצוי בצורת אובדן ערך נמוך יותר.

אם הניתוח שלי נכון, יוצא שללא ספק כדאי לקנות את המכונית החדשה ביותר, כי אובדן הערך יהיה זהה למכונית ישנה, יחד עם אחריות של רכב חדש.

 

 

 

אתה רציני?:roll:

 

ה"אחוזים" בתזה שלך ,הם לא הדבר העיקרי .

 

10 אחוז מחצי מליון שקל זה לא 10 אחוז מ150 אלף שקל . אני יודע שאתה מודע לזה ,אבל בכל זאת הפרשנות שנתת ל"מחקר" שלך מאוד מוזרה.

 

דווקא הדיעה שלך לגביי ה clk לא הייתה צריכה להשתנות, הרי הרכב כבר איבד את הכמה מאות אלפים שלו , נאמר ועכשיו המחירון שלו הוא 100 אלף , כמה אתה חושב שהמחיר שלו עוד יכול לרדת , 20 ? 30? 40? אחוז (להזכירך רכב קופה עם עיצוב אל זמני והסמל הנכון על הגריל) יאלה נלך על 40 אחוז , אחרי שנתיים למשל , משמע הפסדת 40 אלף שקל .

אם הייתה קונה את הרכב חדש , בשנה הראשונה הייתה מפסיד מאה - מאה חמשים , ואני אופטימי.

אז מה לזה ולאחוזים שחישבת ?

איך בכלל אפשר להגיע למסקנה שלבסוף ההפסד הכספי יהיה אותו הדבר?

rover r75 -2.5L v6 -177h.p

פורסם

לא הבנת אותי. אם האובדן באחוזים היה זהה בין כל המכוניות - זה היה עוד הגיוני.

אבל האובדן בשקלים הוא זהה וזה עיוות.

תיכנס לגיליון ששמתי בתחילת השרשור ותראה:

 

שירוקו חדש בעלות 170 אלף ש"ח מאבדת כ 20 אלף ש"ח לשנה (12%)

CLK מודל 2002 בעלות 116 אלף ש"ח מאבדת כ 20 אלף ש"ח לשנה (17%)

פורסם

אני מציע לכם לחפש במחירון את הקרייזלר קרוספייר , ללא ספק אחת המכוניות הכי פחות יציבות במחירון.

ולא לשכוח כמובן שגם משירותים ניתן להדבק באיידס במידה וזה שישב על האסלה לפניך עוד לא קם! :shock::?:shock:
פורסם

לעניות דעתי,

אני מקווה שאתה לא בונה על ה"מחקר" הזה בשביל עובדה אקדמית כלשהי.

בסיס הנתונים שלך מעוות ומגמתי (לא באשמתך כמובן). "מחירון" לוי יצחק עומד להיות מודפס על גבי נייר רך, עם הטבעות של כלבלבים, ופרפורציה שיהיה קל לגזור ריבועים קטנים לניגוב.

מדובר בשירת הברבור של מונופול עצום ודורסני, בעל אינטרסים עלומים שלעולם לא ייחשפו, שכן המו"ל הינו חברה פרטית ולא ציבורית, ואינו חייב בדיווח לציבור.

אם אתה רוצה לעשות מחקר אמיתי - אל תחפש מתחת לפנס, אלא סרוק מאות עסקאות בפועל. מובן שלא תוכל להסיק מזה דבר על שירוקו או CLK שכן מדובר בעסקאות יד שניה בודדות בשנה, ובוודאי אינן מספקות למובהקות סטטיסטית.

 

בקיצור - הרבה מהומה על מאומה.

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

כתב רכב וצרכנות רכב - אתר ומגזין 'אוטו'

 

לשעבר:

עורך פודקאסט הרכב 'דרייב' . מגיש יחד עם בועז קורפל וקינן כהן.

כתב הרכב של ביזפורטל, אתר הפיננסים. 

פורסם

חבר, ה"מחקר" שלך כל כך לא נכון.

אתה לא יכול לקחת מחירון רכב מחודש מסויים (נניח ינואר 2010) לממנו להסיק את ירידת הערך של רכב מסויים ע"י כך שאתה בודק מה המחיר של כל שנתון (לדוגמא 2009 מול 2010).

יש פרמטרים אחרים כגון: דגם חדש מחליף, בעיה חוזרת בשנתונים מסויימים שטופלה והכי חשוב מחיר רכב חדש הוא לא סטטי על פני ההיסטוריה! כלומר היום מאזדה 3 עולה 120000 לעומת 113000 לפני שלוש שנים (אל תתפסו אותי במחיר) וזאת עקב עליית מחירים של רכב חדש (אם כתוצאה מקבוצות רישוי או שער מטבע).

לכן הדרך הנכונה לבחון ירידת ערך (אך גם לא חפה מפגמים) היא להשוות מחירון ינואר 2010 למחירון ינואר 2009 ולמחירון ינואר 2008 וכו' ומנתונים אלו לחשב ירידת ערך!

תאמין לי שהתמונה תראה שונה לגמרי.

אבל לך תשיג עכשיו מחירונים של מספר שנים אחורה.. לי היו אבל אני חושב שזרקתי אותם לפח (אם אני ימצא אני אשמח לעזור).

צריך לבדוק אם אפשר לפנות ללוי-יצחק בבקשה לדעת ירידת ערך ממוצעת לרכב X.

 

ולכל החכמולוגים שטוענים שלוי יצחק לא רלוונטי, תבדקו לפי איזה מחירון הרכב שלכם מבוטח! ברגע שיגנבו לכם את הרכב או במצב של תאונה חס ושלום אני לא בטוח שתרצו שחברת הביטוח שלכם תטען בפניכם: "מי עובד לפי לוי-יצחק? אנחנו מורידים לכם לפחות 20% מתחת למחירון" :roll:

שלא תבינו לא נכון, גם אני חולק על המחירון ולא מבין איך סיטרואן קסארה פיקסו שנת 2003 עולה כמעט חצי מטויוטה קורולה 2003..

אמה מה, גם מחירון יד-2 לא הכי מדוייק ובגדר המלצה בלבד וגם במקרה זה יש רכבים שנמכרים הרבה מתחת למחירון ואני מניח שיש פה ושם גם כאלו שמצליחים להשיג מחיר מחירון או אף מעליו.

 

מי שקובע את מחיר השוק הוא הישראלי המצוי ודעות קדומות (כמו צרפתי נוח ולא אמין, שוודי בטוח ולא אמין, גרמני יוקרתי ולא אמין ויפני הכי טוב מכולם!) פחחח

פורסם

איתן, דוגמא חיה שמאשרת את המספרים שלך :

 

גולף GTI 2006 עם 3 דלתות ידנית עלתה כחדשה בערך 220K-215K ,

לאחר 4 שנים בדיוק , מחירון לוי יצחק הצביע על מחיר מחירון של 110K.

 

הפסד של כ50 אחוז ב4 שנים....

GTI MK8
 Volvo V40 T5 R-Design - SOLD

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK4 , MK5 - SOLD

פורסם
לא הבנת אותי. אם האובדן באחוזים היה זהה בין כל המכוניות - זה היה עוד הגיוני.

אבל האובדן בשקלים הוא זהה וזה עיוות.

תיכנס לגיליון ששמתי בתחילת השרשור ותראה:

 

שירוקו חדש בעלות 170 אלף ש"ח מאבדת כ 20 אלף ש"ח לשנה (12%)

CLK מודל 2002 בעלות 116 אלף ש"ח מאבדת כ 20 אלף ש"ח לשנה (17%)

 

 

 

ההשוואה שלך מלכתחילה שגויה לטעמי.

איך אפשר להשוות בין ה clk לשירוקו או לגולף.

תקח clk חדשה ותבדוק כמה ירד לה מהמחירון לאחר שנה על הכביש , ואח"כ תשווה לclk משנת 2002 , אז נדבר...

rover r75 -2.5L v6 -177h.p

×
×
  • תוכן חדש...