Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ריתוך סדק בג'נט?


TShavit
שימו לב! השרשור הזה בן 5226 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בזמנו, כשסדקתי את חישוקי הסגסוגת בDR600 שלי על בסיס דו-שבועי בערך, מי שריתך לי את הסדקים היה יוסי צרור באופקים. זה היה לפני כ15 שנים ואולי הוא כבר יצא לפנסיה מאז, אבל אני מניח שיש הרבה מאוד רתכים שיוכלו לבצע את זה בהצלחה גם באיזור המרכז.

אני מציע שתפתח דפי זהב ותתחיל להרים טלפונים. ע"פ תוצאות השרשור עד עכשיו עושה רושם שזה יהיה יותר יעיל.

 

עריכה: חיפוש קצרצר בגוגל הניב את הכתובת והטלפון של יוסי. מסתבר שהוא כנראה עוד עובד.

 

http://www.d.co.il/3621780/47910/

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היום יש מחירים מצחיקים לרביעיית ג'נטים ואם זה דגם נפוץ אז תוכל למצוא גם אחד בודד

למה להתחיל לחפש מישהו שירתך וכ'ו וכ'ו, שהיום ב1000-2000 ש"ח תקבל רביעייה לבחירתך חדשה ואפילו אולי כבר לשדרג למידה גדולה יותר אבל זה כבר לשרשור אחר.

יש לי אחלה ברקסים!

איך הביטוח שלך?:x

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני באמת מעריך את הדאגה שלכם לשלומי, אבל אין לי דרך אחרת לומר את זה - אתם פשוט טועים. ריתוך סגסוגות אלומיניום, כולל כאלו שיש בהן מגנזיום, נפוץ מאד ואינו בעייתי. תעשו חיפוש על Alloy Wheel Repair ותראו כמה חברות תמצאו שמתפרנסות קבל עם ועדה אך ורק מתיקון ג'נטים, כולל ריתוכים וכולל נזקים שהם גדולים בהרבה מסתם סדק שקשה לראות בעין בלתי מזויינת. את החברות הללו תוכלו למצוא אפילו בארה"ב, שם אם היתה בעיה בטיחותית או חוקית עם זה אף אחד לא היה מעיז לגעת בג'נטים מחשש לתביעות...

 

 

 

בכל מקרה באמת שוב על הנסיונות הכנים לעזור.

 

טל

נו אז? ועד היום יש תיקריות שמבצעות תיקונים בצמיגים פסולים, מיישרים ג'נטים שאבד עליהן הקלח, כי חלק מקורי יקר ואין כסף ללקוח, מוסכים עושים אלתורים מסוכנים לשם הפרנסה ולא חסר דוגמאות.

רתכים שעושים תיקונים כאלו מבינים בכלל מה זה חישוק של רכב, מה עובר על החלק הזה במהלך נסיעה ומה ההשלכות במידה של כשל? ממש לא מעניין אותם ובשבילם זה עוד חתיכת מתכת לרתך. אז שכנוע עצמי שזה בסדר, ידוע וכולם מתפרנסים זה רק אמרה מקובלת במחוזותינו.

אני לא ממליץ! ויחד עם השאילתה שלך לגבי המלצות לתיקון ונראה שקבלת תשובות מספקות, זה פשוט חייב להיאמר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 חודשים מאוחר יותר...

טל,

 

נתקלתי בדיון זה באקראי בחפשי אחר הדוא"ל שלך (לבסוף פשוט התקשרתי ליואל פלרמן וקיבלתיו).

 

לעניין:

לא נהוג לתקן חישוקים, קשיחותם נפגעת.

במקרה שאתה מתעקש לרתך את הסדק, הרי הפרוצדורה:

 

1. קידוח ראשי הסדק מכל צידיו (תלוי בטופולוגיה של הסדק, שניים או יותר). הקידוח נועד למנוע את ריכוז המאמצים שנוצר בראש הסדק - removing crack head singularity

2. הרחבת הסדק בכירסום ידני ויצירת "פאזה" משני צידיו, למילוי

3. מילוי הסדק, כאן הקושי הגדול, צריך בעל מקצוע טוב וציוד TIG (נקרא גם GTAW)

4. שיוף פני השטח של המילוי

5. הרכבת הצמיג ובדיקת אטימות (במים)

6. איזון הגלגל מחדש אחרי ההרכבה (עם הצמיג)

 

במקום הריתוך שבצעד 3 אפשר לשקול שימוש ב-

HTS-2000 Brazing Rod

 

מכל מקום, נדמה לי שעלות העבודה ובילבול המח שכרוכים בביצוע תיקני וטוב של המלאכה עולים על התועלת והפתרון הקל הינו החלפת חישוק. היום מחירו של חישוק הוא כ 600-700 שקלים, פחות משעתיים עבודה של בעל מלאכה טוב שיעשה את כל שכתבתי קודם.

 

אין לך כל ביטחון כי אין בחישוק מיקרו סדקים נוספים. אפשר ורצוי לבדוק ויזואלית את החישוק טרם תחילת התיקון על ידי פיזור אבקת ברזל והולכתה סביב באמצעות מגנט.

 

 

עומר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נ.ב.

 

לגבי "זה נעשה בארה"ב"...

 

1. ארה"ב הינה דוגמא לשוק רכב לא משוכלל בעליל. זה לבטח גם נעשה ברומניה וברוסיה, אז מה?

2. לנו, כישראלים, יש רגשי נחיתות מוצדקים באשר למצב שוק הרכב שלנו, זאת בעיקר משום המחסור האיום בתרבות מוטורית שמרכזה היה וכנראה גם יהיה סביב מסלול המרוצים (סדנאות, הנדסה, תקינה ושדה ניסוי הולם). ואולם, העובדה שבממוצע המצב מעבר לים טוב הרבה יותר לא אומר כי כל הנוצץ זהב. גם בחו"ל תמצא אידיוטים שמתקנים ו"משפרים" בלי ידע אמיתי וללא הנדסה אמיתית, ללא מדע. לעיתים, למרבה ההפתעה, תמצא אותם אפילו בקבוצות עם כסף ומוניטין מהשורה השניה (זה לא יקרה לקבוצות המפעל של מרצדס או פורשה, אבל אני עד לכמה וכמה שטויות הנדסיות בקבוצות וסדנאות אנגליות שהכינו מכוניות לפורשה-קאפ). אז "הם עשו" זה ממש לא טיעון תקף מבחינתי.

 

עומר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נ.ב.

 

לגבי "זה נעשה בארה"ב"...

 

1. ארה"ב הינה דוגמא לשוק רכב לא משוכלל בעליל. זה לבטח גם נעשה ברומניה וברוסיה, אז מה?

 

מדוע את חושב ששוק הרכב בארה"ב, רוסיה לא משכולל בעליל ?

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5226 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...