Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סובארו B4 - האם מערכת ה4X4 מספקת יותר אחיזה בפניות ?


RON23
שימו לב! השרשור הזה בן 5570 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בקיצור - ההנעה הכפולה בB4 היא קשקוש מוחלט. עוד משקל, והשפעה שלילית על צריכת הדלק. מיותר.

הבנתי, שווה לסובארו לייקר את עלות יצור המכוניות, לעלות את משקל הרכב, לפגוע במרחב הפנימי וכל זה בשביל קשקוש מוחלט.

אולי אם נפסיק לחשוב על מערכת הנעה כפולה כסוג של מערכת בטיחותית ויותר נתרכז במאפיני הנהיגה השונים שהיא מאפשרת נבין יותר את הייתרונות שלה. בדיוק כמו שסיטרואן זו הנעה קדמית (אלא אם קוראים לרכב מיצובישי סי-קרוסאר) וב.מ.וו זו הנעה אחורית, סובארו מפתחת את היחודיות שלה עם מערכת הAWD היחודית שלה.

דיברו פה על יתרונות המשיכה שקיימים בקרח או בבוץ, אבל זה פשוט לא נכון, הם קיימים כל הזמן, פשוט במקדמי אחיזה נמוכים

זה בולט יותר. אני תמיד נהנה להגיע לסוף העליה בפרויד כאשר גשום, איך מכוניות ללא בקרת משיכה מחליקות ביציאה אחרי הרמזור, מכוניות עם בקרת משיכה פשוט יוצאות לאט לאט ואילו ה-B4 יוצאת בדיוק באותה יעילות כמו ביום יבש בכביש מישורי.

 

מערכת AWD תורמת לתחושת היגוי עדיפה (סע על אימפרזה הנעה קדמית ועל הנעה כפולה ותחוש) מאפשרת ליצרן לכייל את הרכב שונה, אין כיום מכוניות מנהלים מקבילות ל-B4 עם יכולות של היגוי יתר (או יותר נכון סחיפה) כמו ב-B4 ולא רק שזה הרבה יותר כיף זה מאפשר לנהג לתת גז בדיוק במקום הנכון (בדיוק במקום בו ברכב עם הנעה הקדמית לא תקבל כלום) ולדעת שהסרן האחורי יוציא אותך בדיוק למקום בו ההגה מכוון (החלק האחורי מעביר יותר כוח במצב כזה-מה לעשות המערכת הנ"ל מספיק חכמה להעביר יותר כוח לסרן האחורי על חשבון הסרן הקדמי שאמור בשלב זה רק להתמודד עם כיוון ההגה) את הדברים הללו לא תוכל לבצע לא עם מונדיאו ולא עם C5 משמימה. ב-B4 ניתן לתת גז במקום ברכב הנעה קדמית אתה לא יכול לעשות כלום מלבד ברקס.

 

מערכת ההנעה הכפולה מאפשרת לסובארו לשווק את המכוניות עם מנועים אותם במונדיאו לדוגמא (פשוט היא מככבת בת'רד, היא אגב באמת הטובה ביותר בקטגוריה ובפער) ניתן רק לחלום. את ה-B4 משווקים גם עם מנועים המפיקים מעל 300 כ"ס ויודעים לצאת מהמקום בזמן נקוב של פחות מ-5 שניות, אתה מכיר הרבה מכוניות הנעה קדמית שיודעות לעשות זאת? מערכת ההנעה הכפולה מורידה את העומס שיש על כל גלגל ומאפשרת שולי אחיזה גבוהים יותר תחת פנייה בעת לחיצה על גז, מבטלת כמעט לחלוטין את לוחמת ההגה (תופעה טבעית בכל רכב הנעה קדמית, בעיקר עם לרכב קוראים מאזדה לנטיס).

 

כמו שבעידן ה-ESP אף אחד לא חושב שיש אפשרות שתיוצר בימר עם הנעה אחורית כך הדבר צריך להיות בנושא של סובארו.

שוב מדובר על DNA של יצרן יחודי המשקיע מיליונים של דולרים בכל שנה בפיתוח וקידום המערכת המאפשרת יצירת מכוניות טיפה שונות בעדר הCOPY המוחלט שיש היום בין יצרני הרכבים.

מזל שיש מהנדסים בישראל שיודעים לבטל את היחודיות הזאת, להבין את מה שמהנדסי סובארו (או פורשה או אודי או כל יצרן אחר הבוחר לעשות שימוש במערכת הזאת, כן גם בעידן של ESP) לא השכילו להבין ולקרוא לזה בשם "קישקוש מוחלט".

 

כמה מכוניות את פיתחת בחיים שלך?

הדלתא חוזרת! (לא הרומנית, האמיתית)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 99
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

נכון שמדובר רק על מצב שבו אנחנו מפעילים כח על הגלגל - האצה ובלימה, אך זה לא סותר את זה שיש שיפור ברמת אחיזה והתנהגות. תקן אותי אם אני טועה.

הנה אני מתקן אותך:

מה לעזאזל קשורה הבלימה ל-AWD?

האצה - אני מבין. אתה מעביר כח לארבעת הגלגלים, יש לדבר השלכות כאלה ואחרות שנידונו בשרשור הזה בהרחבה ושאיני מתכוון לחזור עליהן.

אבל בלימה? בבלימה אתה ממילא לא מעביר כוח נוסף לגלגלים, ולא משנה מה הוא סוג ההנעה. בעצם, אפשר להסתכל על זה כעל הוספת כוח שלילית לגלגלים, אולם הדבר הינו זהה בכל כלי הרכב, שכן בכולם יש בלם לכל גלגל.

AUTOBIANCHI A112 JUNIOR '84 | FIAT BRAVO SENSATION '11 | RENAULT CLIO ESTATE '14

 

לא תמצא רוטס HR במחיר זול יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה מדבר מתוך דמיון או מתוך נסיון?

 

ברגע שלכל רכב הנעה יחידה בשילוב עם ESP לא תהיה אחיזה (כביש רטוב, קרח, כביש מחליק) ה-ESP לא יעזור בגרוש. ברגע שהצמיגים לא נאחזים במשטח, הבלימה שלהם (וזה מה שהESP עושה) לא נותנת שום יתרון. במקרה ותהיה החלקה, ניתן לתקו אותה ע''י דוושת הגז, אך ה-ESP חותכת את הכוח של המנוע ולא תתאפשר שום האצה.

 

ובמקרה כזה התנהגות הרכב בעל הנעה יחידה יהיה גרוע יותר מהנעה כפולה, ואולי אף גרוע יותר מרכב ללא ESP. כי ללא ESP יהיה אפשר לנסות לתקן את תת ההיגוי ע'יי דוושת הגז.

 

ESP מצוין על אספלט יבש, אך מאבד יתרונותיו על רטוב או כביש מחליק (שמן, קרח, כו').

 

LifeSystem הביא דוגמה מצוינת. מי שנוסע על רכב בו ניתן לשלב מהנעה יחידה לכפולה ולראות את ההבדל מבין על מה מדברים. אני פעם נכנסתי עם פאג'רו VI כמו שלו במהירות גבוהה מאוד לפיתול חד בכביש ים המלח ויצאתי מזה בנס.

 

נראה לי שאתה זה שמדבר מתוך דמיון. צפה ולמד:

 

סרטון מספר 1

סרטון מספר 2

 

יש עוד, אם אתה רוצה.

 

בקשר לניסיון שלך עם הפאג'רו - מעניין, אבא של חבר שלי היה נוסע בב.מ.וו 730 שלו לאילת המון פעמים עד שהוא קנה פראדו, נסע איתו פעם אחת והתהפך באחד הסיבובים כי הג'יפ המטופש הזה אוחז כמו עגלת סופר. אז תמשיך לחיות בסרט שה-4wd הציל אותך...

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בקשר ל"קשקוש המוחלט"

לסובארו יש מעל 6 מערכות הנעה כפולות שונות אחת מהשנייה, כן נכון. לא רק שהם מיצרים מכוניות עם הנעה כפולה הם גם מפתחים סוגים שונים של מערכות.

 

סתם עם נבדוק עם ה-B4 (פשוט נושא הת'רד), אין קשר בין מערכת ההנעה הכפולה של B4 2.0 ידנית (לסובארו יש פטנט על המערכת הזאת),B4 2.0 אוט', B4 2.5 אוט'. כן, כמעט לכל וורסיה ב-B4 מערכת שונה לחלוטין (בכל המכלולים המכנים והממוחשבים) היוצרים רכבים בעלי התנהגויות ומאפינים שונים לחלוטין, ממש אין כל קשר בין B4 2.5 אוטומטית לבין B4 2.0 אוטומטית בהתנהגות, באופי נסיעה, בהעברת הכוח, בתחושת ההיגוי, יכול להיות שיש הרבה אנשים שלא יודעים לחוש זאת ולכן יראו את החבר'ה בסובארו (הם לא באמת חברה, הם יפנים די משוגעים-ראיתם אותם במירוץ למיליון?) כאנשים לא רצינים שלא מבינים במכוניות.

למה לסובארו לפתח כל כך הרבה מערכות שונות אם המהנדסים בישראל חושבים שזה לא שוה כלום?

הדלתא חוזרת! (לא הרומנית, האמיתית)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

"אחיזה טובה יותר על כביש יבש במהירות גבוהה" - עכשיו תסביר אתה, אחרי ש- Burzum יצא בהצהרות נחרצות כאלה והתקפל מהן אחת-אחת.

 

במה מתבטאת ה"אחיזה טובה יותר" ?

 

מכוניות ללא הנעה כפולה מחליקות ימינה ושמאלה על כביש יבש במהירות גבוהה, בעוד הפאג'רו שלך נשאר נטוע קדימה?

למה אתה משווה בדיוק את רמת האחיזה בג'יפ שלך?

 

לבמוו סדרה 5? סיטרואן C6 ? אולי לפורשה בוקסטר?

 

אי אפשר לבטא את זה, פשוט מרגישים את זה.

במקרים מאוד מסויימים רכב יחליק על כביש יבש ולעומת זאת רכב בעל הנעה כפולה פשוט לא. (בלי ESP ובלי כלום)

אני משווה את רמת האחיזה בג'יפ לכל רכב שיש לו ארבע גלגלגים ומנוע.

 

מה אתה רוצה להגיד לי, שאני מדמיין את האחיזה החלומית שיש כשאני משלב 4X4? לעומת 4X2

 

אני פשוט לא מאמין איך מכפישים פה את טכנולוגיית ההנעה הכפולה.

There's not much you could do or say to phase me

People think I'm a little bit crazy

I get it from all angles, even occasionally Doc Dre-zie'll

Have to step in every once in a while to save me

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נראה לי שאתה זה שמדבר מתוך דמיון. צפה ולמד:

 

סרטון מספר 1

סרטון מספר 2

 

אני מבקש שלא נתחיל להביא לפה סרטונים וכד', כי אני גם יכול להביא סרטונים על כמה שה-ESP אינו יעיל ובאיזה מצבים הוא גם רע ומסוכן.

 

עד כה נמנעתי מלתת קישוריות לסרטונים כי פשוט אין צורך. אם אנחנו מדברים ברמה מקצועית (ולדעתי עד עכשיו דיברנו ברמת מקצועיות די גבוהה) אין לאף אחד צורך להביא קישוריות לסרטונים.

 

כל אחד (ובמיוחד תכנית טלוויזיה) מסוגלים להפיק כל סרטון המראה יתרונות, ובאותו זמן להפיק סרטון המראה את החסרונות. תסכימו איתי שאם נתחיל בסרטונים זה לא יגמר.

 

בקשר לניסיון שלך עם הפאג'רו - מעניין, אבא של חבר שלי היה נוסע בב.מ.וו 730 שלו לאילת המון פעמים עד שהוא קנה פראדו, נסע איתו פעם אחת והתהפך באחד הסיבובים כי הג'יפ המטופש הזה אוחז כמו עגלת סופר.

 

באמת שאין לי מושג איפה ולמה הוא התהפך, ולמען האמת לא נהגתי על פראדו. בקשר לפאג'רו, הוא בנוי כמרכב אחיד, ז''א כמו פרייבט במיטבו. על הכביש הוא מרגיש כמו רכב פרייבט מאוד יציב וכך המהנדסים תכננו אותו. הוא הרבה פחות "ג'יפ", ויכולות השטח שלו רק בגלל תמסורת והנעה סופר מתקדמות. בניגוד ל"לנד קרוזר", למשל, שזה רכב שטח נטו ועל הכביש הוא טרקטור.

 

אז תמשיך לחיות בסרט שה-4wd הציל אותך...

 

רוני

 

לא, זאת לא הפואנטה. ולא על זה מדברים בכלל. האם ESP יציל אותך? תמשיך לספוג פרסומות בסגנון "ESP מציל חיים" ואני מאחל לך בהצלחה. פרסומת כזאת אפשר לייחס כמעט לכל דבר, למשל "קסנון מציל חיים", או "חיישני התרעה על הירדמות הנהג מצילים חיים".

 

לכל דבר יש יתרונות וחסרונות, גם ל-ESP וגם להנעה כפולה. אין דבר מושלם. אך להגיד שהנעה כפולה זה גימיק ו-ESP יעשה לה בית ספר זה פשוט מצחיק. ESP יחליק יופי על משטח חלק, תנסה במסלול או במגרש חניה ריק ביום גשום. ותבין שברגע שהרכב מחליק עם ESP אין דרך לתקן את ההחלקה עם גז, כי הכוח נחתך ע''י המערכת עצמה. זה אחד החסרונות הבולטים של ESP. זה עוזר, זה יכול להציל ממצבים, אך אפשר גם בקלות להתרסק. ESP זאת לא יד אלוהים, סך הכל פטנט יפה שמתגרה בחוקי הפיזיקה אך יש לו מגבלות.

Seat Leon FR 2.0 (190bhp) DSG 2019

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבנתי, שווה לסובארו לייקר את עלות יצור המכוניות, לעלות את משקל הרכב, לפגוע במרחב הפנימי וכל זה בשביל קשקוש מוחלט.

אולי אם נפסיק לחשוב על מערכת הנעה כפולה כסוג של מערכת בטיחותית ויותר נתרכז במאפיני הנהיגה השונים שהיא מאפשרת נבין יותר את הייתרונות שלה. בדיוק כמו שסיטרואן זו הנעה קדמית (אלא אם קוראים לרכב מיצובישי סי-קרוסאר) וב.מ.וו זו הנעה אחורית, סובארו מפתחת את היחודיות שלה עם מערכת הAWD היחודית שלה.

דיברו פה על יתרונות המשיכה שקיימים בקרח או בבוץ, אבל זה פשוט לא נכון, הם קיימים כל הזמן, פשוט במקדמי אחיזה נמוכים

זה בולט יותר. אני תמיד נהנה להגיע לסוף העליה בפרויד כאשר גשום, איך מכוניות ללא בקרת משיכה מחליקות ביציאה אחרי הרמזור, מכוניות עם בקרת משיכה פשוט יוצאות לאט לאט ואילו ה-B4 יוצאת בדיוק באותה יעילות כמו ביום יבש בכביש מישורי.

 

מערכת AWD תורמת לתחושת היגוי עדיפה (סע על אימפרזה הנעה קדמית ועל הנעה כפולה ותחוש) מאפשרת ליצרן לכייל את הרכב שונה, אין כיום מכוניות מנהלים מקבילות ל-B4 עם יכולות של היגוי יתר (או יותר נכון סחיפה) כמו ב-B4 ולא רק שזה הרבה יותר כיף זה מאפשר לנהג לתת גז בדיוק במקום הנכון (בדיוק במקום בו ברכב עם הנעה הקדמית לא תקבל כלום) ולדעת שהסרן האחורי יוציא אותך בדיוק למקום בו ההגה מכוון (החלק האחורי מעביר יותר כוח במצב כזה-מה לעשות המערכת הנ"ל מספיק חכמה להעביר יותר כוח לסרן האחורי על חשבון הסרן הקדמי שאמור בשלב זה רק להתמודד עם כיוון ההגה) את הדברים הללו לא תוכל לבצע לא עם מונדיאו ולא עם C5 משמימה. ב-B4 ניתן לתת גז במקום ברכב הנעה קדמית אתה לא יכול לעשות כלום מלבד ברקס.

 

מערכת ההנעה הכפולה מאפשרת לסובארו לשווק את המכוניות עם מנועים אותם במונדיאו לדוגמא (פשוט היא מככבת בת'רד, היא אגב באמת הטובה ביותר בקטגוריה ובפער) ניתן רק לחלום. את ה-B4 משווקים גם עם מנועים המפיקים מעל 300 כ"ס ויודעים לצאת מהמקום בזמן נקוב של פחות מ-5 שניות, אתה מכיר הרבה מכוניות הנעה קדמית שיודעות לעשות זאת? מערכת ההנעה הכפולה מורידה את העומס שיש על כל גלגל ומאפשרת שולי אחיזה גבוהים יותר תחת פנייה בעת לחיצה על גז, מבטלת כמעט לחלוטין את לוחמת ההגה (תופעה טבעית בכל רכב הנעה קדמית, בעיקר עם לרכב קוראים מאזדה לנטיס).

 

כמו שבעידן ה-ESP אף אחד לא חושב שיש אפשרות שתיוצר בימר עם הנעה אחורית כך הדבר צריך להיות בנושא של סובארו.

שוב מדובר על DNA של יצרן יחודי המשקיע מיליונים של דולרים בכל שנה בפיתוח וקידום המערכת המאפשרת יצירת מכוניות טיפה שונות בעדר הCOPY המוחלט שיש היום בין יצרני הרכבים.

מזל שיש מהנדסים בישראל שיודעים לבטל את היחודיות הזאת, להבין את מה שמהנדסי סובארו (או פורשה או אודי או כל יצרן אחר הבוחר לעשות שימוש במערכת הזאת, כן גם בעידן של ESP) לא השכילו להבין ולקרוא לזה בשם "קישקוש מוחלט".

 

כמה מכוניות את פיתחת בחיים שלך?

 

לקחת דיון מעשי, והפכת אותו לדיון על המותג המשמים שלך. אני מסכים עם רוב הנקודות שלך, פשוט הן לא חלות עם B4 2.0, מלבד כמובן העניין עם העליה של פרויד. אני יכול רק לשער מה רבה שמחתך בכל פעם שיורד גשם ואתה יכול למהר לפרויד ולהראות לכולם את הבחירות הצרכניות העדיפות שלך.

יש סיבה שסובארו הם פחות-או-יותר היחידים שמוכרים מכוניות חלשות כלכך עם הנעה כפולה. אפילו אודי לא עושים את זה. היגוי יתר תחת כוח בB4 2.0? תמשיך לשחק ב"נדמה-לי". עם 160 כ"ס ומומנט דלוח, אין שום בעיה להוריד את הכוח לקרקע באותה יעילות עם הנעה קדמית.

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מבקש שלא נתחיל להביא לפה סרטונים וכד', כי אני גם יכול להביא סרטונים על כמה שה-ESP אינו יעיל ובאיזה מצבים הוא גם רע ומסוכן.

 

עד כה נמנעתי מלתת קישוריות לסרטונים כי פשוט אין צורך. אם אנחנו מדברים ברמה מקצועית (ולדעתי עד עכשיו דיברנו ברמת מקצועיות די גבוהה) אין לאף אחד צורך להביא קישוריות לסרטונים.

 

כל אחד (ובמיוחד תכנית טלוויזיה) מסוגלים להפיק כל סרטון המראה יתרונות, ובאותו זמן להפיק סרטון המראה את החסרונות. תסכימו איתי שאם נתחיל בסרטונים זה לא יגמר.

 

 

 

באמת שאין לי מושג איפה ולמה הוא התהפך, ולמען האמת לא נהגתי על פראדו. בקשר לפאג'רו, הוא בנוי כמרכב אחיד, ז''א כמו פרייבט במיטבו. על הכביש הוא מרגיש כמו רכב פרייבט מאוד יציב וכך המהנדסים תכננו אותו. הוא הרבה פחות "ג'יפ", ויכולות השטח שלו רק בגלל תמסורת והנעה סופר מתקדמות. בניגוד ל"לנד קרוזר", למשל, שזה רכב שטח נטו ועל הכביש הוא טרקטור.

 

 

 

לא, זאת לא הפואנטה. ולא על זה מדברים בכלל. האם ESP יציל אותך? תמשיך לספוג פרסומות בסגנון "ESP מציל חיים" ואני מאחל לך בהצלחה. פרסומת כזאת אפשר לייחס כמעט לכל דבר, למשל "קסנון מציל חיים", או "חיישני התרעה על הירדמות הנהג מצילים חיים".

 

לכל דבר יש יתרונות וחסרונות, גם ל-ESP וגם להנעה כפולה. אין דבר מושלם. אך להגיד שהנעה כפולה זה גימיק ו-ESP יעשה לה בית ספר זה פשוט מצחיק. ESP יחליק יופי על משטח חלק, תנסה במסלול או במגרש חניה ריק ביום גשום. ותבין שברגע שהרכב מחליק עם ESP אין דרך לתקן את ההחלקה עם גז, כי הכוח נחתך ע''י המערכת עצמה. זה אחד החסרונות הבולטים של ESP. זה עוזר, זה יכול להציל ממצבים, אך אפשר גם בקלות להתרסק. ESP זאת לא יד אלוהים, סך הכל פטנט יפה שמתגרה בחוקי הפיזיקה אך יש לו מגבלות.

 

תגיד, מאיפה הגעת? אני עוד לא ראיתי סרטונים בהם ESP מוכח כמזיק. קדימה, תביא כאלו.

תיקון באמצעות בלימה סלקטיבית של גלגל בודד, באמצעות מחשב, יעיל, מדוייק ומהיר עשרות מונים מתיקון עם גז.

 

הנעה כפולה לעולם לא תוכל להיות יותר בטיחותית מESP. יותר מהירה - כן, על משטח חלק מאוד ובידיים של הנהג הנכון, אבל אף פעם לא יותר בטיחותית מאחר והנעה כפולה עוזרת רק בהאצה. לא בבלימה, לא בכניסה לפניה - אלא רק בהאצה. זה הכל. אז ESP על הנעה קדמית יחתוך את הכוח ולא יאיץ - זה לא פחות בטיחותי, להפך, רק איטי יותר.

 

תיאורטית, הנעה כפולה היא המוצלחת ביותר, מאחר והיא יכולה להיות גם קדמית או אחורית או כל דבר באמצע, אבל מעשית, על משפחומטיות בכבישי ישראל, האפקט זניח לחלוטין.

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני קצת מופתע מטחינת המים כאן.

אני יכול לראות ,שכולם מסכימים שלהנעה כפולה יש יתרון גדול בתנאי כביש חלקים (או כביש משובש במקרה של ארצנו),כולם מסכימים שלהנעה כפולה יתרון בהעברת הכח לכביש . צריך להזכיר שלהנעה כפולה יש יתרון בהאצה בסיבובים.

כולם מסכימים שהמחיר על הנ"ל הוא תוספת משקל,צריכת דלק מוגדלת וחלל פנימי מוקטן בתוך הרכב.

אז יש יותר אחיזה או אין?

תלוי בתנאי הדרך ובעיקר באופי הנהיגה.

לסובארו מכירות מצויינות בארצות מושלגות...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תגיד, מאיפה הגעת? אני עוד לא ראיתי סרטונים בהם ESP מוכח כמזיק. קדימה, תביא כאלו.

תיקון באמצעות בלימה סלקטיבית של גלגל בודד, באמצעות מחשב, יעיל, מדוייק ומהיר עשרות מונים מתיקון עם גז.

 

לא אמרתי שהוא מזיק, אבל יש צורך ללמוד להשתמש בו. מובן מעליו כי נהיגה בתנאים מחליקים יש צורך במהירות מופחתת כדי שה-ESP יעבוד בצורה יעילה. מהירות מופרזת לתנאי הדרך תגרום לכך ש-ESP לא תהיה יעילה.

 

הנעה כפולה לעולם לא תוכל להיות יותר בטיחותית מESP.

 

לא, לא תוכל. לכן עוד לפני כמה תגובות רשמתי באדום שמערכת הבטיחותית ביותר תהיה הנעה כפולה + ESP

 

 

 

יותר מהירה - כן, על משטח חלק מאוד ובידיים של הנהג הנכון, אבל אף פעם לא יותר בטיחותית מאחר והנעה כפולה עוזרת רק בהאצה. לא בבלימה, לא בכניסה לפניה - אלא רק בהאצה. .

 

לא יודע מה להגיד לך..... מרגישים את היתרון של הנעה כפולה תמיד. אני אומר את זה כי אני נוסע כל יום על רכבים עם הנעה כפולה והנעה קדמית ומשווה את אותן הפניות, אותם הכבישים, אותם תמרונים..... דווקה על כביש ישר ובינעירוני אין הבדל.

Seat Leon FR 2.0 (190bhp) DSG 2019

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

לא יודע מה להגיד לך..... מרגישים את היתרון של הנעה כפולה תמיד. אני אומר את זה כי אני נוסע כל יום על רכבים עם הנעה כפולה והנעה קדמית ומשווה את אותן הפניות, אותם הכבישים, אותם תמרונים..... דווקא על כביש ישר ובינעירוני אין הבדל.

לא מדעי בכלל.

האם רכבים בעלי משקל זהה?

האם רכבים בעלי צמיגים זהים: גודל/יצרן/דגם?

האם מצב בולמים זהה?

 

ה-SETUP היותר נכון לקביעת עובדה: 4X4 אוחז טוב יותר בסיבובים + תמרונים:

1. רכב זהה ב-2 המקרים: הנעה קדמית, הנעה כפולה

2. צמיגים זהים

3. מצב מע' מתלים זהה.

4. משקל זהה.

5. נהג שמפיק זמנים דומים בהקפת סיבוב במסלול.

 

IMHO - רק כך יהיה ניתן לקבוע שהנעה כפולה "אוחזת" יותר טוב בסיבובים (שלדעתי לא נכון).

 

 

אני גם חושב שאין יתרון ל-4X4 חוץ מהאצה בתנאים מחליקים.

KIA NIRO PHEV 2020

טויוטה קורולה HYBRID 2019

פורד פוקוס 1.6 PS 2012 - פ, LR DISCOVERY 3 2006 HSE

פיאט טיפו 2.0 16V ידנית - מתגעגע

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה אתה רוצה להגיד לי, שאני מדמיין את האחיזה החלומית שיש כשאני משלב 4X4? לעומת 4X2

 

אני פשוט לא מאמין איך מכפישים פה את טכנולוגיית ההנעה הכפולה.

 

אם היא חלומית אז אתה כנראה מדמיין, כי אתה חולם... ואף אחד לא מכפיש את ההנעה הכפולה, פשוט מנסים להסביר לחלק מהאנשים כאן שהיתרונות שלה לא באים לידי ביטוי בכל מצב.

 

אני מבקש שלא נתחיל להביא לפה סרטונים וכד', כי אני גם יכול להביא סרטונים על כמה שה-ESP אינו יעיל ובאיזה מצבים הוא גם רע ומסוכן.

 

באמת שאין לי מושג איפה ולמה הוא התהפך, ולמען האמת לא נהגתי על פראדו. בקשר לפאג'רו, הוא בנוי כמרכב אחיד, ז''א כמו פרייבט במיטבו. על הכביש הוא מרגיש כמו רכב פרייבט מאוד יציב וכך המהנדסים תכננו אותו. הוא הרבה פחות "ג'יפ", ויכולות השטח שלו רק בגלל תמסורת והנעה סופר מתקדמות. בניגוד ל"לנד קרוזר", למשל, שזה רכב שטח נטו ועל הכביש הוא טרקטור.

 

לא, זאת לא הפואנטה. ולא על זה מדברים בכלל. האם ESP יציל אותך? תמשיך לספוג פרסומות בסגנון "ESP מציל חיים" ואני מאחל לך בהצלחה. פרסומת כזאת אפשר לייחס כמעט לכל דבר, למשל "קסנון מציל חיים", או "חיישני התרעה על הירדמות הנהג מצילים חיים".

 

לכל דבר יש יתרונות וחסרונות, גם ל-ESP וגם להנעה כפולה. אין דבר מושלם. אך להגיד שהנעה כפולה זה גימיק ו-ESP יעשה לה בית ספר זה פשוט מצחיק. ESP יחליק יופי על משטח חלק, תנסה במסלול או במגרש חניה ריק ביום גשום. ותבין שברגע שהרכב מחליק עם ESP אין דרך לתקן את ההחלקה עם גז, כי הכוח נחתך ע''י המערכת עצמה. זה אחד החסרונות הבולטים של ESP. זה עוזר, זה יכול להציל ממצבים, אך אפשר גם בקלות להתרסק. ESP זאת לא יד אלוהים, סך הכל פטנט יפה שמתגרה בחוקי הפיזיקה אך יש לו מגבלות.

 

אתה לא יכול להביא סרטונים על כמה ESP לא יעיל או רע ומסוכן, כי אין כאלו.

 

אם אתה חושב שפאג'רו מרגיש כמו "פרייבט מאוד יציב" אז אתה חי בסרט. אולי הוא יציב ואוחז יחסית לג'יפ של שניים פלוס טון.

 

ESP מציל חיים כי הוא עוזר לנהג לכוון את המכונית לכיוון אליו הוא רוצה לנסוע, גם במצבי החלקה - והוא עושה את זה ללא צורך בפעולה מסוימת מצד הנהג. הנעה כפולה לא עושה את זה. גם לא קסנון.

 

ESP בהחלט יעשה להנעה כפולה בית ספר במגוון רחב של מצבים בטיחותיים. ואם אתה לא מבין את זה אז מצבך קשה. ה-ESP יתקן את ההחלקה באמצעות בלימת הגלגלים המתאימים ויעשה זאת ביעילות רבה יותר משל כל נהג. גם אלוף ראלי. העובדה שהכוח נחתך היא לא חסרון אם הגלגלים הנכונים נבלמים. היא מהווה יתרון משמעותי ברוב המקרים כי היא גורמת להאטה מהירה יותר של המכונית. כמובן שהיא לא יכולה להציל תמיד מתאונה, אבל בפירוש באופן טוב יותר מהנעה כפולה.

 

לא אמרתי שהוא מזיק, אבל יש צורך ללמוד להשתמש בו. מובן מעליו כי נהיגה בתנאים מחליקים יש צורך במהירות מופחתת כדי שה-ESP יעבוד בצורה יעילה. מהירות מופרזת לתנאי הדרך תגרום לכך ש-ESP לא תהיה יעילה.

 

לא, לא תוכל. לכן עוד לפני כמה תגובות רשמתי באדום שמערכת הבטיחותית ביותר תהיה הנעה כפולה + ESP

 

לא יודע מה להגיד לך..... מרגישים את היתרון של הנעה כפולה תמיד. אני אומר את זה כי אני נוסע כל יום על רכבים עם הנעה כפולה והנעה קדמית ומשווה את אותן הפניות, אותם הכבישים, אותם תמרונים..... דווקה על כביש ישר ובינעירוני אין הבדל.

 

בציטוט הקודם אמרת ש-ESP כן יכול להזיק, אז תחליט.

בנוסף - אין צורך ללמוד להשתמש בו (בניגוד להנעה כפולה). הוא מבצע את פעולתו מתחת לפני השטח וללא צורך בפידבק מצד הנהג. זה כל הקטע. מהירות מופרזת לתנאי הדרך תגרום גם להנעה כפולה להיות לא יעילה - מהר יותר משזה יקרה עבור ESP (ואין בעיה להוכיח את זה, אם אתה לא מאמין).

 

אתה צודק שהמערכת הבטיחותית ביותר תהיה הנעה כפולה + ESP, אבל מתחתיה יש ESP ורק מתחת לזה יש הנעה כפולה, לא להפך.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אי אפשר לבטא את זה, פשוט מרגישים את זה.

 

תגיד לי, אנחנו מדברים פה על אהבה ממבט ראשון או טכנולוגיה?

הכל מדיד, חביבי ואפשר לדבר על זה במונחים מאוד ברורים.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בנוסף - אין צורך ללמוד להשתמש בו (בניגוד להנעה כפולה). הוא מבצע את פעולתו מתחת לפני השטח וללא צורך בפידבק מצד הנהג. זה כל הקטע.

 

אז אני אומר לך שלא התנסת מספיק. כל מה שאתה מתאר ממש נכון, אך רק כאשר יש אחיזה טובה בין הצמיג/ים למשטח. ברגע שאין אחיזה טובה הענין מסתבך, וכאן נדרשת מיומנות כדי לא לאבד שליטה, גם עם ESP.

 

אתה צודק שהמערכת הבטיחותית ביותר תהיה הנעה כפולה + ESP, אבל מתחתיה יש ESP ורק מתחת לזה יש הנעה כפולה, לא להפך.

 

אני עדיין אומר שהנעה כפולה זה לא אמצעי יעיל יותר מ-ESP לצאת מאובדן שליטה , אך הנהיגה היא יותר בטיחותית ומהנה מרכב בעל הנעה קדמית. ועל זה היה תחילתו של הדיון, לא? להזכירכם, ESP זאת לא מערכת שעובדת באופן קבוע ו"עוזרת לנהוג", אלא אמצעי עזר לצאת מאובדן שליטה. בניגוד להנעה כפולה, שכן עוזרת ותומכת באופן אקטיבי כל הזמן, אך לא אמצעי בטיחות.

 

ניתן להתייחס להנעה כפולה כאל אופי אחר של הרכב, כאשר ESP זה לא יותר מאמצעי בטיחות.

 

ESP לא נותנת שום יתרון בנהיגה, לא בפניות ולא בהאצות ולא ולא בסיבובים. זהו אמצעי בטיחות בלבד, ולהסתמך עליו בעיניים עצומות תהיה טעות מרה. גם לא ניתן להתחרות עם ESP דלוק, כי היא חותכת כוח, לכן היא מנותקת במסלולי מרוץ.

 

הנעה כפולה כן נותנת יתרון בנהיגה, בפניות, בהאצות ובסיבובים. זהו אמצעי אקטיבי שנותן "יותר" לחווית הנהיגה.

 

אז בעצם אתם משווים חלק אינטגרלי של הרכב אשר מעביר מומנט מהמנוע אל הגלגלים לבין מערכת אלקטרונית שאמורה לעזור לשלוט ברכב באובדן שליטה. יש בכלל קשר או מקום להשוואה? אני מבין שאתם עושים שימוש דמיוני ב-ESP כדי להגיע לביצועים טובים ללא איבוד שליטה, אך זהו אמצעי בטיחותי נטו.... לא יותר מזה. ולא על זה התחלנו לדבר.

Seat Leon FR 2.0 (190bhp) DSG 2019

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5570 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...