Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סובארו B4 - האם מערכת ה4X4 מספקת יותר אחיזה בפניות ?


RON23
שימו לב! השרשור הזה בן 5521 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 99
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אה, הבנתי, הוא רק הקפיד לכתוב את זה על הנעה כפולה.

 

רכב עם ESP מתרסק בדיוק כמו רכב בלי ESP אם אין אחיזה של הצמיג/ים למשטח, ואת זה אני כותב כבר פעם עשירית.אפילו שהתנאים יהיו אידיאליים והאספלט יבש, עדיין נדרשת מיומנות ועבודת הגה מאומצת על מנת לצאת מסיטואציה מסוכנת.

 

אנשים נהרגים גם עם כריות אויר וחגורות בטיחות, התנגשויות קורות גם עם ABS, רכבים ימשיכו לאבד שליטה גם עם ESP

 

מצטער אבל אתה טועה.

בכדי לצאת מהיגוי-יתר למשל ברכב עם ESP, לא צריך לעשות כלום. באמת !

גם אם תתחכם ותחזיק את דוושת הגז ברצפה, וגם אם לא תבצע היגוי נגדי בכדי לתפוס את הזנב, המערכת תפסיק את ההחלקה עבורך ואתה תמשיך לכיוון אליו רצית להגיע.

הלא, זוהי הגאוניות שבמערכת וזו גם הסיבה לכך שרבים מחשיבים אותה להמצאה החשובה ביותר בתולדות הרכב.

 

ולנהג רגוע,

הנוסחה שהבאתי באמת לא מתיימרת להסביר את כל הדינמיקה שקובעת את סוג ההחלקה. הנוסחה הזו אומרת משהו מאד פשוט - אם אתה מהיר מדי בסיבוב, אתה תעוף החוצה.

אבל מה לעשות שהראשונים לאבד את האחיזה יהיו הגלגלים הקידמיים ושלהחלקה כזו אל מחוץ לסיבוב אנחנו קוראים תת-היגוי... ממש כמו שלסחרור הרכב והחלקה אל תוך הסיבוב אנחנו קוראים היגוי-יתר.

 

דני G.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בפורום הזה הכל יורד לפסים אישיים וחבל שכך.

 

גם אם בורזום טעה, שאל שאלת תם והציק לחברים כאן אין הצדקה להתנהלות של כמה חברים כאן.

 

2 ליטר אטמוספרית שהיתה לי נסעה נחמד מאוד ובהחלט הורגשה היעילות של ההנעה הכפולה בדרכי עפר, שלג וגשם.

 

esp אינו חביב עליי ואינני מסתיר זאת.

 

ירון

החתימה הלכה לטייל ותיכף תשוב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה מוציא פה את עצמך אידיוט, אז אני אנסה להסביר בשפה הכי פשוטה שאפשר, שתבין:

ברכב עם בקרת משיכה אי אפשר "לפרפר". ב-AWD אפשר.

 

חוצמיזה, ארנון לא כתב בשום מקום שאי אפשר לרסק רכב עם ESP.

כל מה שבקרת המשיכה עושה זה להפחית את הכוח על הגלגלים המניעים בכדי למנוע "פרפור" בעת יציאה מהמקום.

בעיקר במכוניות עם הנעה קדמית, בגלל הכוחות הפיזיקלים שנוצרים בעת האצה, יש חוסר איזון בין הגלגלים הקדמיים לאחורים דבר שיוצר לתופעה הזאת. תופעה כזאת לא תוכל לקרות בשום מצב ברכב בעל הנעה כפולה קבועה טובה. התופעה אותה אתה מתאר נעוצה בכך שבמכוניות סופר חזקות, בגלל הכוח הרב של המכונית, כל ארבעת הצמיגים "יפרפרו" אבל שוב זו לא אותה תופעה והיא תקרה במכוניות שמרוב כוח מנוע הן חייבות להיות עם הנעה אחורית/כפולה.

אופציה אחרת זה מקדם אחיזה נמוך במיוחד במקום בו הנעה קדמית או אחורית במילא אינה אפקטיבית.

הדלתא חוזרת! (לא הרומנית, האמיתית)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי דעתי יש יתרון נוסף להנעה כפולה שלא הוזכר, חלוקת משקל שווה יותר ומאוזנת יותר (אולי גם הורדת מרכז הכובד בגלל הדיישבט שעובר לאורך הרכב?), אם כבר הוזכר אז ב-B4 ישנו מרכיב נוסף שתורם להתנהגות כביש הבטוחה זה מנוע הבוקסר בגלל צורותו הבוכנות יושבות נמוך יותר ומורידיות את מרכז הכובד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל מה שבקרת המשיכה עושה זה להפחית את הכוח על הגלגלים המניעים בכדי למנוע "פרפור" בעת יציאה מהמקום.

 

לא רק. בכל מצב האצה.

 

אני לא טוען של-AWD אין יתרונות. שים לב על מה הדיון! ההוא, כבר לא כותב פה יותר, טען שבקרת משיכה ו-AWD זה אותו הדבר. זה לא. הדוגמא שנתתי נועדה להמחיש את ההבדל בין לחלק את הכוח באופן (קרוב ל) אידיאלי לבין לחתוך את הכוח שהגלגל(ים) מאבד(ים) אחיזה.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי "ההוא שלא כותב כאן יותר" - אני מבין שאני לא היחיד שקיבל בה"פ שטף של דברים שהמסך לא סובל (ואצלי זה עוד היה באנגלית :-D)

 

אבל עזבו אתכם הנעה כפולה, ESP וכל החארטה הזה.

היום עשיתי קורס נהיגה שכולל כל מיני תרגולות החלקה בנסיבות מחמירות עם הצעצוע שלי - בלי אף מערכת עזר - וזה נהיגה באמת. אין גמד קטן שמתקן בשבילך את הטעויות. הצליח משהו? זה אתה הצלחת. משהו התחרבש? רק אתה חרבשת את זה.

 

הקורס הזה היה בשבילי תנאי הכרחי לפני שאני לוקח את האוטו למקומות קצת יותר מעניינים (זנדוורט והנורדשלייף הן התחנות הראשונות).

רוב התרגולות בוצעו קודם גם במכוניות של ביה"ס (אופל אסטרה ופיאט 500), וזה בהחלט פתח עיניים לגבי היכולות המרשימות של המערכות האלקטרוניות - למי שעדיין מטיל בהם ספק.

It's only a sport if you use a ball

It's a real sport if you use two

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מבין שאני לא היחיד שקיבל בה"פ שטף של דברים שהמסך לא סובל (ואצלי זה עוד היה באנגלית :-D)

 

הקורס הזה היה בשבילי תנאי הכרחי לפני שאני לוקח את האוטו למקומות קצת יותר מעניינים (זנדוורט והנורדשלייף הן התחנות הראשונות).

 

לפיכך יש הבדל אחד ברור ביננו, לך זה מגיע!

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5521 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...