Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סובארו B4 - האם מערכת ה4X4 מספקת יותר אחיזה בפניות ?


RON23
שימו לב! השרשור הזה בן 5522 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אתה טועה. כשמדובר באחיזה אבסולוטית סוג ההנעה חסר משמעות. למונדיאו, למשל, יכולה להיות יותר אחיזה מל-B4, למרות שהיא עם הנעה קדמית בלבד. כלומר היא תצלח סיבוב מסוים במהירות רבה יותר למרות שהכוח לא מתפזר בין יותר גלגלים.

בנוגע להתנהגות - שוב, הכל קשור לכיול. יש מכוניות עם הנעה כפולה שמתנהגות פחות טוב מכאלו עם הנעה קדמית, ואפילו במקרים שמדובר באותו האוטו (למשל גולף דור 4 או לאון מאותן השנים) יש יתרון להנעה הקדמית בהתנהגות.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 99
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

תגיד את זה לבעלי EVO / STI

כמעט כל הרכבים החזקים הם בעלי הנעה כפולה, כי אינך יכול להעביר כח רב אל הציר הקדמי. אתה יכול להעביר יותר כוח אל הציר האחרוי, אך כאשר ההנעה היא כפולה האפשרויות הן הרבה יותר גדולות.

 

על תגזים.

אתה בעצם מתאר לי מקרה דמיוני כאשר S8 מסבסבת כל ארבעת הגלגלים בעליה מים המלח?

 

יש תת היגוי, מובן. תלוי במהירות ועוד גורמים. אבל בהשוואה להנעה קדמית ללא בקרת יציבות יש יתרון בולט וברור. ה-ESP נותן יותר בטחון ובולם את הגלגל/'ם הפנימיים, אך היכן שהוא נכנס לפעולה בהנעה קדמית, בהנעה כפולה עוברים את אותו הסיבוב ללא תת היגוי. ככל שמהירות תעלה מובן שגם הנעה כפולה תאבד מיתרנותיה, אבל כמו שאני מדברים על השוואה להנעה יחידה היתרון הוא ברור.

 

ברור שעבור רכבים חזקים יותר יש יתרונות להנעה הכפולה (אבל אני מכיר המון מכוניות חזקות מאוד שמסתדרות יפה מאוד גם עם הנעה אחורית. נהגתי על לא מעט מהן).

 

S8 בפירוש יכולה לסבסב גלגלים בעלייה או על כביש רטוב, אם לא הייתה לה בקרת משיכה...

 

ואין יתרון בולט וברור ביחס להנעה קדמית. עשוי להיות יתרון במצבים מאוד מסוימים, אבל הרבה פחות ממה שנדמה לך. אני יכול למצוא לך לא מעט מכוניות הנעה קדמית שלא יכניסו לפעולה שום ESP בפניות ומהירויות שהאימפרזה שלך תכנס בהן ליופי של תת היגוי.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רוני, בלי קשר למה שכתבת כרגע, הרעיון של מערכת AWD בגדול הוא ש-100% של כח מתחלק לארבעה גלגלים במקום לשני גלגלים. כלומר, כל גלגל מקבל 25% מהכח, ולכן הנטייה שלו להחליק תהיה קטנה יותר (מאשר אם היה מקבל 50% מהכח כמו בהנעה קדמית).

נכון שמדובר רק על מצב שבו אנחנו מפעילים כח על הגלגל - האצה ובלימה, אך זה לא סותר את זה שיש שיפור ברמת אחיזה והתנהגות. תקן אותי אם אני טועה.

 

אנחנו כבר בעידן בו הכוח בהנעה כפולה מתחלק לא רק בין הצירים קד' ואח', אלא גם בין הגלגלים עצמם. כלומר על פי תנאי הכביש/אספלט הכוח מתחלק בין הגלגלים 5%, 13% , 28%, 54% וכד'. הכוח מתחלק ומשתנה כל הזמן במהלך הנסיעה והעברה מאספלט יבש לכביש רטוב או חצץ.

 

להזכירכם, AUDI A6 QUATTRO 3.2 מאיצה מ-0 ל-100 על הקרח תוך 14-15 שניות. כדי להדגיש לכם את היתרון.

 

יצרניות כמו ב.מ.וו, מרצדס, אינפינטי, לקסוס, יגואר, קאדילק, מאייבך, רולס-רויס (ושאני לא אתחיל עם פרארי ודומיהן) - כולן יצרניות מכובדות שמוכרות את דגמי הפרימיום שלהם עם הנעה אחורית. לחלקן יש אפשרות של הנעה כפולה שמיועדת בעיקר לשווקים עם מזג אוויר חורפי.

 

ניקח למשל את הראשונה ברשימה. אתה יודע ש-BMW 530 XI הנעה כפולה מעבירה עד 100% של כוח אל הציר הקדמי? וזה ברכב במקור בעל הנעה אחורית.

 

זה לא רק יתרון, זה קידמה וטכנולוגיות מתקדמות.

 

אין רכב בעל הנעה יחידה שיכול להיות מועדף על הנעה כפולה.

Seat Leon FR 2.0 (190bhp) DSG 2019

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברור שעבור רכבים חזקים יותר יש יתרונות להנעה הכפולה (אבל אני מכיר המון מכוניות חזקות מאוד שמסתדרות יפה מאוד גם עם הנעה אחורית. נהגתי על לא מעט מהן).

 

הנעה אחורית - כן. היא יותר גמישה לכוח רב יותר, מאשר הנעה קדמית.

 

אני יכול למצוא לך לא מעט מכוניות הנעה קדמית שלא יכניסו לפעולה שום ESP בפניות ומהירויות שהאימפרזה שלך תכנס בהן ליופי של תת היגוי.

 

בוא נגיד שאני מסכים איתך.

 

אני לא עד כדי כך חד משמעי כמו שנדמה לכם. אגיד את זה בצורה עדינה - יש יתרון להנעה כפולה. מה מו ואיך - תלוי מאוד ברכב ספציפי.

 

באופן כללי - יש יתרון.

 

מציע שנעצור פה.

Seat Leon FR 2.0 (190bhp) DSG 2019

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין רכב בעל הנעה יחידה שיכול להיות מועדף על הנעה כפולה.

 

עם כמות הכוח שיש לסובארו שלך, היתרון של חלוקת הכוח זניח.

עם מערכות הבקרה האלקטרוניות של היום והיעילות המקסימלית שלהן, AWD יכולה להצדיק את עצמה מבחינה פרקטית רק בתנאי אחיזה לא טובים.

וכן, נהגתי עם A8 מרובעת בשלג. אפילו עשיתי צלחות. באמת עובד מדהים, אבל לחלוטין לא משמעותי כשאין שלג/קרח.

 

ויש יתרון להנעה כפולה, אבל גם יש חסרונות (משקל, צריכת דלק, אובדן כוח).

ויש לי שתי סובארו כפולות הנעה בחניה...

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עם כמות הכוח שיש לסובארו שלך, היתרון של חלוקת הכוח זניח.

 

בגדול - צודק.

 

 

 

עם מערכות הבקרה האלקטרוניות של היום והיעילות המקסימלית שלהן, AWD יכולה להצדיק את עצמה מבחינה פרקטית רק בתנאי אחיזה לא טובים.

 

בוא נגיד שאנחנו עדיין לא נוהגים על רכבים כאלה, הם עולים כמו נדל''ן. אתה צודק לגבי הקידמה והטכנולוגיות, אבל לא כל יצרן מסוגל לבנות רכב מאוזן וכיף לנהיגה עם כל האלקטרוניקה.

 

כיום, אם אנחנו מדברים לא על סופרקארס, היצרניות הגרמניות מסוגלות להציע רכבים מדהימים ומאוזנים בצורה האפקטיבית ביותר. אם זה הנעה קדמית, אחורית או כפולה.

Seat Leon FR 2.0 (190bhp) DSG 2019

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בארצנו החמימה אפשר להגיד שכן.

 

אני לא יודע אם מישהו כאן זוכר, אבל כשהתחילו בסביבות שנת 2000 לשווק את יתרונות המערכת, דיברו הרבה על נהיגה בשלג או על משטחים בעלי אחיזה לא גבוהה במיוחד, מה שלא רלוונטי לארץ הקודש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

על כביש יבש עם גיר אוטומטי אין לזה שום ערך.

בתנאי אחיזה נמוכים ועם העברת הכוח ישירה יותר זה הופך להיות בר משמעות.

It's only a sport if you use a ball

It's a real sport if you use two

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם B4 וגם אימפרזה אלה רכבים לאספלט נטו.

 

אני ביום יום נוהג על כל סוגי ההנעות (קדמית, אחורית, כפולה) ומנועים (אטמוספרי, טורבו, דיזל), בלי ESP, עם ESP.

 

יכול להגיד בוודאות שעדיפות העליונה והאחיזה הכי טובה היא לרכב הנעה כפולה +ESP

לאחר מכן רכב הנעה כפולה עם התלבטות קשה בין הנעה קדמית + ESP

 

הנעה אחורית נותנת הרבה כיף, אך יש צורך תמידי להזהר עם הכוח. הנעה קדמית הכי מובנת ובטוחה לנהג ממוצע.

 

הנעה כפולה זה בוודאי לא גימיק, אך אין הרבה מצבים בנהיגה העירונית או בינעירונית ממוצעת בהם דרוש העברת מומנט לציר אחורי באופן בו הוא יציל חיים או ממצבים מסוכנים. סך הכל נעים לדעת ולפעמים להרגיש שיש פיצול מומנט לשני הצירים וכיף לנהוג בה.

 

אימפרזה? - זבל של אוטו, אך יש בו 2 דברים שעושים אותה לצעצוע נחמד:

 

1) מנוע 160 כ''ס

2) הנעה כפולה

 

B4? - לא בשבילי.

 

אך כמובן שאפשר להסתדר גם עם פורד פיאסטה מנוע 1.0 שנת 1983, פה אין מחלוקת.

Seat Leon FR 2.0 (190bhp) DSG 2019

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני נוהג על פאג'רו 08 עם שילוב קבוע ל4X4 כביש. כשאני תמיד יכול להכניס להנעה אחורית בלבד.

4X4 זה לא גימיק, זה פשוט עולם אחר. (בלי קשר לשטח, גשם, שלג, האצה. נטו אחיזה טובה יותר על כביש יבש במהירות גבוהה)

There's not much you could do or say to phase me

People think I'm a little bit crazy

I get it from all angles, even occasionally Doc Dre-zie'll

Have to step in every once in a while to save me

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

"אחיזה טובה יותר על כביש יבש במהירות גבוהה" - עכשיו תסביר אתה, אחרי ש- Burzum יצא בהצהרות נחרצות כאלה והתקפל מהן אחת-אחת.

 

במה מתבטאת ה"אחיזה טובה יותר" ?

 

מכוניות ללא הנעה כפולה מחליקות ימינה ושמאלה על כביש יבש במהירות גבוהה, בעוד הפאג'רו שלך נשאר נטוע קדימה?

למה אתה משווה בדיוק את רמת האחיזה בג'יפ שלך?

 

לבמוו סדרה 5? סיטרואן C6 ? אולי לפורשה בוקסטר?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הנעה כפולה תתבטא רק בשעת האצה חזקה (או האצה על משטח לא אופטימלי), וזהו, נקודה. לא במהירות גבוהה, לא במהירות חניה, שום דבר מאלה. אין לי שום ספק שכל רכב הנעה קדמית מצוייד ESP יעשה בית ספר מבחינת בטיחות למכוניות הנעה כפולה ללא ESP.

 

עם מכוניות "רגילות", מעטים מאוד הם המקרים בהם אתה נכנס לתת-היגוי תחת האצה, לפחות על כביש יבש. אתה צריך הרבה מומנט לפני שמתחילה להיות בעיה של הורדת כוח לקרקע, מה שפשוט אין למשפחומטית. ובכל מקרה, תת-היגוי תחת כוח הוא המקרה הכי פשוט וטריוויאלי לתיקון על ידי הנהג, ומעבר לכך כמעט בכל מכונית יש בקרת משיכה כלשהי שתמנע זאת.

 

בקיצור - ההנעה הכפולה בB4 היא קשקוש מוחלט. עוד משקל, והשפעה שלילית על צריכת הדלק. מיותר.

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז בעצם ממה שהצלחתי להבין מהשירשור הוא שמערכת ה4X4 בסובארו מנוע 2.0 הוא סך הכל גימיק ?

 

תראה, יש לי B4 2.0 ידנית (2005). מרגישים את ההנעה עובדת ואם עובדים עם המכונית נכון בסיבוב זה מורגש ונחמד, אבל לא ממש נותן יתרון מעשי. שהכביש רטוב זה קצת יותר משמעותי. אני חושב שהדבר הכי טוב שה-AWD עושה ל-B4 זה לאפשר כיול עם מעט תת היגוי, כי אין כמעט חשש לתת היגוי תחת כוח (שמוביל לעזיבת גז, שמוביל להיגוי יתר וכו'). כלומר, ההנעה היותר יעילה מאפשרת כיול שהוא יותר לכיוון הנטראלי.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין לי שום ספק שכל רכב הנעה קדמית מצוייד ESP יעשה בית ספר מבחינת בטיחות למכוניות הנעה כפולה ללא ESP.

 

אתה מדבר מתוך דמיון או מתוך נסיון?

 

ברגע שלכל רכב הנעה יחידה בשילוב עם ESP לא תהיה אחיזה (כביש רטוב, קרח, כביש מחליק) ה-ESP לא יעזור בגרוש. ברגע שהצמיגים לא נאחזים במשטח, הבלימה שלהם (וזה מה שהESP עושה) לא נותנת שום יתרון. במקרה ותהיה החלקה, ניתן לתקו אותה ע''י דוושת הגז, אך ה-ESP חותכת את הכוח של המנוע ולא תתאפשר שום האצה.

 

ובמקרה כזה התנהגות הרכב בעל הנעה יחידה יהיה גרוע יותר מהנעה כפולה, ואולי אף גרוע יותר מרכב ללא ESP. כי ללא ESP יהיה אפשר לנסות לתקן את תת ההיגוי ע'יי דוושת הגז.

 

ESP מצוין על אספלט יבש, אך מאבד יתרונותיו על רטוב או כביש מחליק (שמן, קרח, כו').

 

LifeSystem הביא דוגמה מצוינת. מי שנוסע על רכב בו ניתן לשלב מהנעה יחידה לכפולה ולראות את ההבדל מבין על מה מדברים. אני פעם נכנסתי עם פאג'רו VI כמו שלו במהירות גבוהה מאוד לפיתול חד בכביש ים המלח ויצאתי מזה בנס.

Seat Leon FR 2.0 (190bhp) DSG 2019

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5522 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...