Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

[BX] בלם יד בעייתי


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 8193 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

כאשר אני מושך בלם יד לפעמים הידית עולה קצת ולפעמים הרבה!

כמו כן לפעמים בולם טוב ולפעמים לא עוצר בכלל!

 

מה יכולה להיות הסיבה לדבר המוזר הזה?!

מדובר בסיטרואן BX.

פורסם

כבל מלוכלך\תקול\עייף, לכלוך\חלודה במערכת הנעליים

 

בקיצור, טיפול : פתיחה של התופים, ניקוי (במברשת פלדה...) של כל המנגנון ושל כל ה"ברזלים" למיניהם שם, לאחר מכן בדיקה של הכבל (משיכה של הבלם כאשר הכבל לא מחובר לנעל....הפעולה צריכה להיות בלי התנגדות...אם יש כזאת כנראה שהבעיה נעוצה בכבל) ולקינוח אפשר למתוח מעט....

 

בהצלחה

פורסם

מותנה בידע מתאים, אבל ניקוי הכבל (ללא פירוק שלו...אלא מאחורי התוף) ומתיחת כבל ההנד ברקס....אפשרי לעשות לבד ואין לזה השלכות בטיחותיות

פורסם

חברים אנא שימו לב :oops:

 

מדובר על סיטרואן BX, כך שבלם העזר(יד, חניה) מפעיל את הבלמים הקדמיים ברכב הנ"ל.

 

יתכן והבעיה אצלך נובעת מרפידות בלם לא מותאמות.

הרפידות ברכבך דומות מאוד לאלו של ה-205, רק בהדל קטן אחד -

באלו של ה-BX קיים זיז/שן בגב הרפידה המיועד להתחברות אל מנגנון הכבל.

כמו כן יש לבדוק את הכבל עצמו.

 

עמית

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

פורסם

כל הבלמים הינם דיסקים.

לפני שאתה הולך למוסך, תנסה למתוך את הכבל בעצמך, זה מאוד פשוט ב BX.

שחרר בלם יד.

לחץ על הבלם עד הסוף.

מתח את בלם היד חזק.

אם המערכת לא תקולה, הבלם יד אמור להיות מתוח אחרי הפרוצדורה הזו.

מכיוון שמדובר ב BX, ייתכן שתצטרך לחזור על הפרוצדורה.

 

אריאל :)

פורסם

תודה לכם!

Kompy צדקתה בחלק של הזיז !

הבעייה הייתה שאותה שן הייתה שבורה

אלוהים יודע איך נשברה שן מפלדה... (ייחודי ל BX שלי )

אבל הבעייה הסתכמה ב170 ש"ח

החלפה והתקנה

פורסם
כל הבלמים הינם דיסקים.

לפני שאתה הולך למוסך, תנסה למתוך את הכבל בעצמך, זה מאוד פשוט ב BX.

שחרר בלם יד.

לחץ על הבלם עד הסוף.

מתח את בלם היד חזק.

אם המערכת לא תקולה, הבלם יד אמור להיות מתוח אחרי הפרוצדורה הזו.

מכיוון שמדובר ב BX, ייתכן שתצטרך לחזור על הפרוצדורה.

 

אריאל :)

 

זה לא הפרוצדורה שאני מכיר. מה שאני מכיר (וזה גם נוסה על ה BX שהיה לי פעם) זה כך:

להעלות את הרכב למצב המתלים הגבוה ביותר.

להעמיד אותו בניוטרל כשהמנוע עובד, בלי הנדברקס משוך (לוודא שזה מישורי).

עכשיו ללחוץ 3 לחיצות ארוכות וחזקות על דוושת הבלם.

 

זהו - ההנדברקס מתוח.

 

אחחחחחח..... מכוניות צרפתיות :p

It's only a sport if you use a ball

It's a real sport if you use two

פורסם

אני עם אריאל :wink:

 

ועתיד , בחייאת , עצות בנושא ברקסים - רק אחרי בדיקה.

אכן 4 דיסקים (עדיף על תופים , נבדק לעומק :shock: ) , ובלם יד שעובד על הקדמיים.

פורסם

שאלה שלא קשורה, ואפילו אולי שווה פיצול לאשכול משלה.

למה לכל הרוחות 4 בלמי דיסק ברכב משפחתי בשנות השמונים?

אני בעד, אבל אין כאן שיקול כלכלי? יותר יקר דיסקים מאשר תופים?

 

ה-BX מפליאה אותי. בכל פעם שאני מגלה עליה דבר חדש אני חושב שהמכונית הזו הקדימה את זמנה בכל מיני מובנים (בדומה ל-DS) :p

172

פורסם
שאלה שלא קשורה, ואפילו אולי שווה פיצול לאשכול משלה.

למה לכל הרוחות 4 בלמי דיסק ברכב משפחתי בשנות השמונים?

אני בעד, אבל אין כאן שיקול כלכלי? יותר יקר דיסקים מאשר תופים?

 

ה-BX מפליאה אותי. בכל פעם שאני מגלה עליה דבר חדש אני חושב שהמכונית הזו הקדימה את זמנה בכל מיני מובנים (בדומה ל-DS) :p

 

כמו שאמרה הפרסומת של לובינסקי בזמנו : "סיטרואן - 10 שנים קדימה".

 

למרבה הצער , מה שהיא הקדימה יותר מכל , זה את רמת המוסכים בארץ.

אם ראית BX באירופה , היית יודע על מה אני מדבר. :cry:

פורסם
באירופה הן מפגינות אמינות טובה?

זה דווקא מאוד מעניין, אולי זה ישנה לי את ההסתכלות שלי על היצרן הזה.

 

:roll:

 

א. באירופה מזג האוויר לא מכיל את השמש הישראלית , שלדעתי גורמת ל-85 אחוז לפחות מהבעיות בסיטרואן (גומיות מתייבשות , אטמים מתייבשים , פלסטיקים נשברים - תבדוק לעומק ותראה שאלה הרוב המוחלט של בעיות בצרפתיות).

ב. תיקון במוסך שם לא מלווה בהכרח בלקיחת משכנתא.

ג. אולי בכל זאת לא כל האירופאים מטומטמים...יש דברים באוטו שהם מעבר לשוק ואמינות (לא לכולם ,אבל לחלק לפחות).

פורסם

אני חושב שלהסתכל על BX כדוגמא לצרפתיות או אפילו לסיטרואן זה לא כ"כ טוב.. זה דגם לא מיצג.

הוא הרבה יותר מוצלח.

-- מורטיזציה? מורטיזציה! -- הגלריה

×
×
  • תוכן חדש...