Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6446 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

תשלומים ואשראי זול הם מלכודת דבש. בהתחלה זה נעים ונוח, אחר כך מעיק.

לא סתם נותנים לך את האופציה הזאת - ככה חברות האשראי מרוויחות כסף.

 

בארה"ב זה היה מאוד פופולארי עד לאחרונה. כל חודש היית צריך לשלם רק אחוז מסויים מסך הקניות שלך כשבינתיים השאר צובר ריבית.

בארץ קוראים לזה ישראכארט מור, או ויזה אקטיב או משהו כזה.

היהודים עם אופטימי, לפני שיודעים מה הגודל הם חותכים.

גילוי נאות - אני חבר במועדון פיאט

פורסם
קריאה סלקטיבית זה דבר נחמד לפעמים,

 

אבל אם תקרא טוב תראה שהוא הלך וגיהץ וגיהץ.

ואז הוא הלך וצעק על הבנק.

אני הגדרתי מסגרת אשראי על סך 3500 ש"ח לקניות בארץ,

 

איכשהו, הגעתי ל-6500 ש"ח בקניות בארץ ב-30 יום,

שום טלפון משום מקום, גם כשחסמו לי את הכרטיס, לא התקשרו אפילו להודיע.

כששאלתי למה אין הגבלה ל-3500, התחילו להמציא תירוצים.

 

אז עזבתי את הבנק הזה ועברתי לדואר עם דיירקט.

----

פורסם

בגלל זה אני לא אוהב אשראי, בדיוק מהסיבות הללו. כשאני קונה משהו גדול ויקר אני לרוב אעדיף ללכת לבנק למשוך את הסכום המדוייק ולקבל את המוצר בתשלום אחד מזומן ודי.

 

נכון אשראי זה נחמד וטוב, כשאתה בבר ונגמר לך הכסף, כשאתה נתקע בלי כסף ברבע מיכל דלק וכאלו דברים אבל חוצמזה לרוב רמת האשראי שלי נעה בין 500-1000 ש"ח בחודש. אם אין לי כסף לשלם את הכל היום אני לא יקנה את הכל היום ויחכה שיהיה לי מספיק.

 

אבי.

פורסם

ולנושא עצמו לפני הקניה תתקשר לחברת האשראי תודיעה להם על הקניה ותבקש שיפרסו לך את זה לתשלומים אני יודע שחבר שהזמין מחו"ל עשה את זה ולא היו שום בעיות.

ולגבי האשראי נכון שזה מסוכן כאשר לא יודעים להציב גבול אבל זה כן נוח ונותן נגישות לדוגמא אני רוצה לקנות מוצר שעולה 4K אין לי 4K זמינים וגם עוד חודש חודשיים לא יהיו לי , למה ? כי יש לי מסגרת הוצאות מקסימלית לחודש שבדרך כלל אני מנצל את כולה כל חודש,אלו לא הוצאות חובה אך זה הוצאות שיש אותם כל עוד יש כסף להוציא. ולכן לא יוצא לי לצבור סכום כזה אך ברגע שאני אקנה בתשלומים אני אוצי כל חודש 400 ש"ח לדוגמא שזה משהו שכן נכנס לי להוצאה החודשית גם אם אני אצתמצם קצת בהוצאות האחרות אם יודעים לשים את הגבול ולחתוך בהוצאות ברגע שיש קניה גדולה אז לדעתי אין שום בעיה .

ויותר מזה גם אם כרגע אין מזומנים, אז אין שום יתרון לחסוך כמה חודשים את הכסף ואז לקנות מאשר לקנות עכשיו ולשלם את אותם החודשים אותו סכום כסף אבל גם להנות מהמוצר.

הבעיה מתחילה כאשר מאבדים את ערך הכסף כלומר מגהצים בלי חשבון מכיוון שלא מרגישים את הכסף שעוזב אותך כמו בקניה רגילה ולכן ממשיכים לגהץ עד לבומבה של סוף החודש:shock:.

פורסם

הבעיה היא בכלל זכרון.

 

עוד כמה חודשים אתה תשכח מה400 ש"ח הללו, ותגהץ עוד עסקה של כמה תשלומים, ועוד אחת ועוד אחת ועוד אחת.

 

בקיצור, זה הופך לכדור שלג ופתאום אתה תמצא את עצמך מתחיל את החודש עם חיובי אשראי של 2500 ש"ח עוד לפני שקנית כלום..

 

הכי גרוע זה אנשים שעושים תשלומים בסופר, אין כמו לשלם על קוטג' עם תאריך תפוגה של שבועיים במשך חודשיים:shock:.

או על הקולה ששתית חודש שעבר:roll:.

under construction..

פורסם

אני משתמש בתשלומים בקניות ממש גדולות, לדוגמא קניתי חודש שעבר סלון + פינה אוכל + מיטה + ארון , הכל ביחד עלה באיזור ה 6000 ש"ח, חילקתי לשישה תשלומים, ככה אני לא נחנק, ואלף ש"ח בחודש זה לא כזה נורא. כמובן שאני משתדל לקצץ איפה שאפשר, אבל זה נותן לי את המרווח משכורת, ככה אני כל חודש גם משלם 1000 ש"ח וגם מספיק כסף נכנס לחיסכון וכו'.

 

בדיעבד אם לא הייתי פורס, הייתי משלם במקום 6000 ש"ח שהיו משאירים אותי עם בערך 2000 ש"ח מחיה מהמשכורת, וקצת קשה להסתדר עם זה.

×
×
  • תוכן חדש...