Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6552 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

הסל"ד לא ממש משפיע על צריכת הדלק, הרגל הימינית כן, אם קשה לך לשמור על הרגל קבועה תשתמש בבקרת השיוט.

ההפרשים בדלק יהיו אפסיים.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

פורסם
בקרת שיוט לא חוסכת בדלק - היא סך הכל עושה את העבודה בשבילך.

במקום שאתה תשאיר את הרגל על הדוושה היא משאירה את הדוושה לחוצה קצת.

הבעיה מתחילה כשיש עליות שבהן צריך ללחוץ יותר, בקרת השיוט תעשה הכל בשביל לשמור על המהירות שהוגדרה לה ולכן עלולה לנסולת להאיץ יותר ממה שאתה היית עושה ובכך לבזבז יותר דלק.

כנ"ל ירידות וכנ"ל שינויים במהירות התנועה - כשאתה רואה האטה מרחוק אתה עוזב גז, אבל אם תשכח את בקרת השיוט ותחכה עד הרגע האחרון - אתה תמצא את עצמך בולם ומאיץ (מה שיגרום לצריכת דלק גבוהה יותר).

 

מנסיון עם מאזדה MPV נכון מה שכתב SHELLCASE . בכביש מישורי צריכת הדלק תהיה זהה בין הפעלת בקרת שיוט ובין נהיגה בלחיצה קבועה על הדוושה. אבל כשיש עליות וירידות, צריכת הדלק תהיה גבוהה יותר בהפעלת בקרת שיוט.

 

יהודה

פורסם

דווקא נהיגה עם בקרת שיוט תחסוך את זוזותיך,

כי היא תמנע ממך[מטעמי עצלנות] לעקוף 39384 רכבים ולעבור 30 פעם נתיבים וכל פעם להיצמד לאדם אחר,

להפעיל את המערכת על 90 קמ"ש, ולטוווס כל הדרך.

----

פורסם

דניאל, האמת שאין לי נסיון עם בקרת שיוט ברכב אוטומטי - אבל הרכב ידני היא תגרום לבזבוז מיותר של דלק מכיוון שהיא לא מתחשבת בהילוך שבו אתה נמצא ומנסה להאיץ למהירות שקבעת לה. בכל מקרה, כאשר יש עלייה אני מאמין שבקרת שיוט לא עוזרת בחסכון, בכביש ישר היא דווקא תתרום :)

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

פורסם

יש לי נסיון רב עם בקרת שיוט על כבישי אוטוסטרדה ארוכים מאוד. היא בהחלט חסכונית מנהיגת אדם ובכל מצב. ברכב ידני יש התראה בלוח שעונים להחליף הילוך (לא בכל הדגמים), אבל גם אם אין, ברור שמדברים על בקרת שיוט מדברים על מהירויות שיוט שבהם אתה נמצא או אמור להיות בהילוך שיוט, קרי הילוך אחרון. גם בעליות בקרת השיוט קוצבת פתיחת מצערת אופטימאלית מראש ללא משחקים וניסיונות מיותרים למצוא את זווית המצערת הנכונה למהירות הנכונה כפי שנהג עושה, מה שלבסוף קורה שהנהג בעליות נוהג יותר מהר ממש שתכנן, מה שתורם רבות לתצרוכת.

והכי חשוב, יש נטייה טבעית לנהוג יותר מהר ממה שתכננת תוך כדי הנסיעה, מה שכמובן מוביל לתצרוכת דלק יותר גבוהה, עם בקרת שיוט, כמובן בתנאי שלא תשחק איתה יותר מידי, המהירות קבועה לאורך זמן וקילומטראז' רב.

פורסם

כמובן שיש בקרת שיוט ברכב ידני ואז כל הפעלת מצמד, ז"א החלפת הילוך מבטלת את פעולתה ויש "לדרוך" אותה מחדש (RESET).

פורסם

בקרת שיוט חוסכת דלק מעצם העובדה שאין לך פיתויים ללחוץ, לעקוף, להאיץ ...

כמו כן את בקרת השיוט בדר"כ תכוון על מהירות סבירה כ90-100 ולא 120 (זה פשוט מפחיד לנסוע על 120 עם רגל על הריצפה).

אם תבצע את אותה הפעולה ע"י הרגל שלך תגיע לאותה התוצאה אבל למה לא להשתמש בטכנולוגיה שנותנת לך בדיוק את זה.

כמו כן בקרת שיוט חוסכת לך דוחות כפועל יוצא :lol:.

אם תעבור לדגם של 2000 -2002 תקבל מנוע קטן יותר עם 170 כוחות סוס + הנעה קידמית שהיא גם חסכונית יותר.

אינני יודע כמה אתה עושה אבל אצלי אני מגיע ל1-8 בעיר ו 1-10 מחוץ לעיר.

נוסע על:

טויוטה פריוס 2019.

טויוטה קורולה 2008 רובוטית.

  • שבועיים מאוחר יותר ...
פורסם

הרכב שלי עושה 1-5 בעיר ו 1-7 בחוץ.....

 

 

נראה שיש כאלה שסוברים שזה אותו דבר ויש כאלה שסוברים שחוסך

 

מה שבטוח אף אחד כאן לא סובר שזה מבזבז יותר דלק (לא בעליות) ...

ואהבת לרעך כמוך

פורסם

מניסיון אישי, בקרת השיוט חוסכת דלק. אני רואה זאת לפי מחשב הרכב

יש לי מד של לחיצה על הגז וכשהרכב עובד עם בקרת השיוט אזי, המד מראה צריכה רגעית ממוצעת נמוכה יותר מאשר אם אני לוחץ עם הרגל.

 

השוני כנראה לא כל כך גדול כי הקמצנומטר בד"כ לא משתנה

 

אגב, הביואיק שלי צורכת לפי המחשב כ-10.8 ליטר ל-100 ק"מ (1 ליטר ל-9.25 ק"מ) ובפועל כ-1 ליטר ל-8.8 ק"מ.

 

ואני מודד כבר הרבה זמן.

Volvo 960 3.0 24V 1996

Volvo 940 GLE 2.0 Turbo 1997

Volvo 940 GLE 2.3 1995

Oldsmobile Cutlass Supreme Brougham 5.0L V8 1982

×
×
  • תוכן חדש...