Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6572 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אוקי אז ככה,עלתה לידי הזדמנות לקנות סיאט קורדובה - STELLA ידני דיזל עם מנוע 1.9 משנת 2001

עד כה הכל נשמע בסדר,בעיקר לאחר ששמעתי שעלות הרכב היא כ8000 שקל והמחיר גמיש.

אך יש פה איזה מלכוד,והוא הק"מ הגבוה!

הרכב היה בבעלות קודמת כמונית,והוא ביצע כ600,000 ק"מ!

זה סכום שעדיין לא ראיתי חוץ ממשאיות!

לדבריו של הבחור הרכב עבר את כל הטיפולים שנדרשו בגלל שהוא היה רכב עבודה,בנוסף לכך גם האוטו ניראה שמור חיצונית.

אבל מצד שני הוא נהג מונית,ועוד לא ראיתי נהג מונית שנוהג רגיל,כלומר לא בפרעות.

השאלה שלי האם לקנות? לא לקנות?

מה החסרונות ברכב כזה? או בסיאט בכללי? מה היתרונות?

ומה עוד ניזוק אחרי כל כך הרבה שעות נסיעה וכל כך הרבה נהיגה?

כדי או לא?

תודה מראש לעוזרים!

איתמר :-P

פורסם

לגבי קורדובה בכלל - ערוך חיפוש.

לגבי הק"מ- אתה רוצה לקנות רכב מבוקש בפחות מ - 50% מהמחירון שלו - למה ציפית?

בכ"ז, עקב המחיר הנמוך - אם האדם טיפל במורשה, בצורה מוקפדת - לא הייתי נרתע.

הסטיגמה שלך על נהגי מוניות לא מוצדקת לדעתי.

כל הסיכון שלך הוא 6K - כי 2K תוכל לקבל עליה לפירוק.

ואגב, לדעתי יש גם שנתיים אחריות לחלקים מקוריים בצ'מפיון. (אני לא בטוח לגבי העברת בעלות).

פורסם

מדובר במונית. ככל שידוע לי משיחות עם נהגי מונית, מוניות בד"כ עובדות בשתי משמרות וכמה נהגים.

בעל מונית בד"כ משכיר נהג לשעות שהוא לא עובד בהן והיא עובדת 24/7.

 

ד"א בקשר לאחריות שנתיים בצ'מפיון, היא לא חלה על מוניות, כך אומרים נהגי מונית.

 

מונית עם 600K שהיא לא מרצדס נימצאת בסוף חייה. אישית לא ממליץ. יוצא לי לנסוע בקורדובה מונית 2006 לעיתים קרובות, יש לה כ-470K ק"מ, האוטו שחוט ומרגישים כאילו עוד מאט מתפרק.

 

לא ממליץ.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

פורסם

אוטו בהחלט בהחלט לקראת סוף חייו.

 

אני לא מבין איך אנשים אפילו חושבים על אופציות של מכוניות שחוטות כבר?

 

אפילו אם היא מטופלת אצל המוסך הכי טוב בעולם , לא הייתי מניד עפעף למכונית כזאת.

 

תחליף חלק אחד , אח"כ עוד אחד וזה לא ייגמר.

 

בן אדם זקן שיחליפו לו לב , יש סיכוי גבוה מאוד שאחרי תקופה מסויימת יצטרך להחליף עוד דברים.

 

במקרה שלך בוא לא נגיד הגיל עושה את שלו, אלא הקילומטראז'.

 

תהנה (:

פאולאנר- זאת הבירה שלי! ואין לה מחליפה

פורסם

איך אתם אומרים שהאוטו בסוף חיו בלי לבדוק ולראות את הרכב...

צריך לבדוק את המנוע ואת הגיר

בקילומטרים כאלה הוחלפו החלקים הנ"ל והחדש יכול לתפקד טוב ואפילו מעולה

במחיר הזה לא ההיתי חושב הרבה אם הכל עובד כמו שצריך תתקדם איתם !!

לא החזק או החכם שורד , אלה זה שיודע להתאים את עצמו לסביבתו .

פורסם
אילו אופציות עדיפות יש לדעתכם ב6-8K?

 

מה הצרכים שלך בכלל?

 

 

עם כל הכבוד אני צעיר,אני צריך אוטו שלא חרם להרוס כמו שאומרים.

וידוע לי שהאוטו שחוט ושחוק וכו'

אבל אני בכל זעאת צעיר,זה התפקיד של אוטו הרוס,להירקב לגמרי בידיים לא מנוסות.

פורסם

אתה לא צריך רכב יקר.

אבל כן צריך תקין. ובטח לא צריך רכב שתשקיע כל הזמן על התיקונים.

מה מצב המנוע? משאבת סולר? מערכת מיזוג (מדחס, רדיאטור וכו..)?

כל החלקים האלה עולים אלפי שקלים.

אני לא רואה סיבה לזרוק 5-6 אלפי שקלים למונית לשעבר.

רוצה רכב זול להתנסות?

תחפש סובארו DL, מיצובישי לנסר, דייהטסו שרייד, סוזוקי סוויפט מתחילת שנות ה-90 במצב טוב.

צביקי, אני יודע שלדעתך קילומטראז' גבוהה לא משנה.

לדעתי 200-250 אלף עוד בסדר אבל 600 ועוד באינטנסיויות כזאת (בטח 2 נהגי מונית עבדו יום ולילה במשך 7 שנים) כבר יותר מדי.

הרבה יותר מדי.

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

פורסם

לגבי האינטנסיביות - היא לא מורידה. אם כבר היא מעלה. עדיף רכב עם נסועה גבוהה על פני מעט שנים מאשר ההיפך.

לגבי הסובארו\סויפט\שרייד - אני ממש לא בטוח שתוציא עליהן פחות (והחזקתי גם DL 93 וגם סויפט 91) אבל האיכות של הרכב שונה לחלוטין.

ברור שאנחנו מדברים באויר, כי אין לנו נתונים ספציפיים יותר על הרכב.

הסטורית טיפולים? תאונות? חלקים שהוחלפו?

תעלה טופס בדיקה, תמונות, ונוכל לייעץ באופן רציני יותר.

פורסם

צביקי, 600 אלף ק"מ = רכב גמור. נקודה. נסועה גבוה על פני מעט שנים זה לא בהכרח דבר רע, אבל עד גבול מסויים.

 

תאר לך, איך נראה כיסא הנהג ברכב הזה. שקוע, בלוי, ספוגים מפוררים, איבד את צורתו לגמרי. נראה לך שנהג המונית (שכנראה לא היה עשיר במיוחד) החליף כיסא ?

 

תאר לך, איך נראים הכיסאות האחרים, שעברו אלפי כניסות ויצאיות של נוסעים.

 

בקילומטרז'ים כאלו אפילו צירי הדלתות מתחילים להתעייף.

 

נראה לך שמישהוא החליף קפיצים, שגם שקועים ועייפים, שים לב שרוב המוניות הישנות "יושבות" נמוך מאוד.

 

נראה לך, שגלגל ההגה וידית ההילוכים לא נשחקו "עד הברזל" ?

 

או. קי. כנראה, שנהג המונית שמר את הרכב במצב נסיעה סביר, והחליף/שיפץ את המכלולים המכאניים כשהיה צריך.

 

זה עדיין רכב גמור, ואולי משתלם לקנות אותו רק לאחד, שמקומבן עם מוסך/פירוקיה, ויש לו אפשרות לתקן ולהשיג חלפים בזול.

 

לאני לא חושב, שפותח השירשור הוא אחד כזה.

 

 

פורסם
אילו אופציות עדיפות יש לדעתכם ב6-8K?

 

מה הצרכים שלך בכלל?

 

עם כל הכבוד אני צעיר,אני צריך אוטו שלא חרם להרוס כמו שאומרים.

וידוע לי שהאוטו שחוט ושחוק וכו'

אבל אני בכל זעאת צעיר,זה התפקיד של אוטו הרוס,להירקב לגמרי בידיים לא מנוסות.

 

 

לאור התרשמותך מתשובתו, נראה לך שמזיז לו איך נראה הכסא? הקפיצים? ידית ההילוכים?

הבחור רוצה רכב שנוסע, והסיאט, בהנחה שהיא במצב מכני תקין, תספק לו את זה ויותר מזה.

 

ל

ברור שאנחנו מדברים באויר, כי אין לנו נתונים ספציפיים יותר על הרכב.

הסטורית טיפולים? תאונות? חלקים שהוחלפו?

תעלה טופס בדיקה, תמונות, ונוכל לייעץ באופן רציני יותר.

 

וכל זה לא בא לומר שיש לי את הנתונים לענות תשובה מספקת.

כל מה שכתבתי הוא בהנחה שהרכב מכנית וחיצונית במצב תקין.

פורסם

גם בחינם לא כדאי לך לקחת רכב כזה. את הכסף שתחסוך על הקנייה אתה תוציא במוסך עוד לפני שתגמור לומר את המשפט "יש לי רכב 2001 ב8000 שקלים".

 

במחיר הזה יש רכבים הרבה יותר צעירים מבחינת קילומטראז'.

 

איזו סיבה יש לקחת רכב כזה? המודל? הוא חסר משמעות עם קילומטראז' כזה.

פורסם

חנן, דווקא לך לא מתאים לענות כזו תשובה.

תסכים איתי שאם לרכב הוחלף מנוע לאחד עם 200K השיקול הוא שונה? שאם עבר שיפוץ משאבה לפני 50K המצב אחר?

שאם הוחלף קלאץ', וכל מערכת הטיימינג כולל מיסבים, רצועות נוזלים וירקות צריך להסתכל עליו בצורה אחרת?

לכן, שוב אני אומר - צריך לבדוק הסטוריית טיפולים, תיקונים וכו'.

אני עומד על דעתי, שרכב שמחירו סה"כ פי 3 ממה שתוכל לקבל עליו בפירוק - הוא קניה שיכולה להיות טובה.

לצורך העניין, אפילו אם אחרי חודש ילך לו מנוע, עדיין ניתן להשקיע עוד עשיריה, לקנות קורדובה נוספת ולשחוט את הקודם לחלפים.

מצד שני, אם כולם חושבים אחרת - אולי אני טועה...

למרות שאני חושב שיש לי את ההיכרות הטובה ביותר עם הרכב מהמגיבים. (כבר שתיים כאלו).

פורסם

על כל מכלול שהחלפת במשומש/משופץ/חליפי אחר, יש עשרה מכלולים שבסטנדביי להתפגר.

 

אני מכיר אנשים שטענו ש"הם החליפו הכול ברכב ולכן עכשיו הרכב פיקס". תמיד תמיד הם גילו מאוחר יותר שהם טעו ועוד יש ברכב מיליון מכלולים שמתקלקלים להם כל יומיים.

 

מה הטיעון שלך בעד לקנות רכב שעבר אונס קבוצתי כל יום, בשלוש משמרות, בשבע השנים האחרונות?

 

המודל החדיש?

פורסם

צביקי, כמו שאר חברים, אני חושב שקורדובה הזאת היא אופצייה גרועה כי למעשה צאיך להחליף את כל החלקים כדי שהאוטו יהיה מספק (מערכת היגוי, מתלים, בלמ"ז, קפיצים, כל המשאבות, קלאץ', אלטרנטור, מנוע, משאבת סולר, מערכת הזרקה, מושבים, מנגנונים בדלתות, מנגנוני הרמה של חלונות וכד').

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

×
×
  • תוכן חדש...