Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מערכת תיזמון: שרשרת מול רצועה


ferez
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6173 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

חשבתי על משהו,

ישנם רכבים שמשתמשים בשרשרת טיימינג וישנם כאלה שמשתמשים ברצועה. על פניו נראה ששרשרת עדיפה מכיוון שלא צריך להחליפה כמו רצועה, וגם נראה כי היא עמידה יותר ואין סכנה שתיקרע כמו רצועה שחוקה למשל.

אם כן, למה לא כל חברות הרכב אימצו את השרשרת במקום הרצועה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 30
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

כי לשרשרת יש גם חסרונות:

 

1. רועשת.

 

2. משקל גדול יותר.

 

3. הרבה פחות מדוייקת כי שרשרת משנה את ארכה הן כפונ' של טמפ' והן כפונ' של גיל.

 

4. יותר יקרה (מעבר לחלקים היקרים יותר היא דורשת בית אטום ומערכת שימון).

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כי לשרשרת יש גם חסרונות:

3. הרבה פחות מדוייקת כי שרשרת משנה את ארכה הן כפונ' של טמפ' והן כפונ' של גיל.

יש בד"כ מותחן ובמקום להחליף רצועת טיימינג פשוט מותחים שרשרת כל כמות מסויימת של קילומטרים.

 

הערות שלי באדום.

מבחינת רעש, שרשרת מתוחה היטב לא שומעים אותה, לפחות באלפא שלי.

אני חושב שיתרונות של השרשרת מספיק גדולים כדי שישתמשו בה ברכבים, חבל מאוד שאלפא רומיאו הפסיקה להשתמש בשרשרת עבור מנועי 2000 סמ"ק מהדורות הבאים.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המותחן ימנע חופש אבל לא ימנע את חוסר הדיוק. כשהיא נמתחת אתה מקבל היסט של תזמון השסתומים המקורי.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא קשור לכיוון שסתומים, מותחים שרשרת כל מספר מוגדר של קילומטרים לפי הוראת יצרן.

 

מבחינת אי דיוק שנוצר בגלל שרשרת, לפי דעתי הוא לא משמעותי. דוגמא טובה לכך מנוע של אלפא שלי, היו לו יותר סוסים מלרוב מכוניות אטמוספריות אחרות בנפח כזה ובמיוחד כשמדובר על רק 8 בסתומים. זה לא הפריע לכך שבמנוע יש שינוי פאזות.

גם כיום למנוע 2 ליטר 148 סוסים זה מכובד ביותר.

יחד עם כל הדיוקים ועוצמת מנוע הזה, הוא עדיין לא שוכח להיות חסכוני להפליא, אוכל בסביבות 1 ל-10. כך בחשבון שעם מנוע הזה (בשני גירסאות עיקריות: 1962 סמ"ק המוקדמת ו-1995 סמ"ק עם הצתה אלקטרונית המאוחרת יותר) הרכב שווק החל משנת 1987.

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מותחים שרשרת כל מספר מוגדר של קילומטרים לפי הוראת יצרן.

 

מותחים שרשרת? בלאדה ניבה, אולי גם באלפא ועוד איזו מכונית איזוטרית או שתיים מהמאה הקודמת.

 

בשאר זה בא עם מותחן אוטומטי, או ללא מותחן כלל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חשבתי על משהו,

ישנם רכבים שמשתמשים בשרשרת טיימינג וישנם כאלה שמשתמשים ברצועה. על פניו נראה ששרשרת עדיפה מכיוון שלא צריך להחליפה כמו רצועה, וגם נראה כי היא עמידה יותר ואין סכנה שתיקרע כמו רצועה שחוקה למשל.

אם כן, למה לא כל חברות הרכב אימצו את השרשרת במקום הרצועה?

 

ישנם יצרנים שחזרו לשרשרת

גם יצרן אופנועים חוזר לשרשרת(ראה BMW )

השרשרת אמינה חזקה ומתוחזקת עצמאית ואינה סובלת מאבק או לכלוך

אני אישית מעדיף שרשראות על פני רצועות

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כי לשרשרת יש גם חסרונות:

 

3. הרבה פחות מדוייקת כי שרשרת משנה את ארכה הן כפונ' של טמפ' והן כפונ' של גיל.

 

4. יותר יקרה (מעבר לחלקים היקרים יותר היא דורשת בית אטום ומערכת שימון).

 

שי, מה למעשה אתה טוען, ששרשרת פלדה נמתחת יותר מרצועת גומי שמועדת לקריעה? :shock:

 

הסיבות לכך שישנם מנועים עם רצועות טיימינג הן כסף, כסף וגם כסף. תתבונן על מבנה של מנוע כזה, הרבה יותר יקר ומסובך לייצור ממנוע עם רצועה. כל השאר זה הבולשיט שיצרן מאכיל רוכש של רכב כזה כדי שיחשוב שיש גם יתרונות לרצועה על השרשרת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כי לשרשרת יש גם חסרונות:

 

1. רועשת. - ברכבים לפני 2 עשורים.

ברוב הרכבים המודרנים אין שום רחש מהשרשרת אלה רק במידה והמנוע עשה 200K ולא תוחזק בצורה אופטימלית.

 

2. משקל גדול יותר.

 

3. הרבה פחות מדוייקת כי שרשרת משנה את ארכה הן כפונ' של טמפ' והן כפונ' של גיל. - שטויות במיץ השוואה לא נכונה

 

4. יותר יקרה (מעבר לחלקים היקרים יותר היא דורשת בית אטום ומערכת שימון) - לבעל הרכב היקר בסופו של יום יותר זול מכיוון שאין צורך להחליף רצועה+מותחן+עבודה.

 

תבדוק את עצמך ! בתעשיית הרכב השרשרת אמינה ומדוייקת להפליא יותר מרצועה.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מספיק לזרוק מבט באוטודטא של TIMING BELTS (אפילו עד שנת 2004 בישביל העיון לא צריך לרוץ לקנות חדש) ולראות אילו יצרנים משרשרים ואילו מרצעים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שי, מה למעשה אתה טוען, ששרשרת פלדה נמתחת יותר מרצועת גומי שמועדת לקריעה? :shock:

 

הסיבות לכך שישנם מנועים עם רצועות טיימינג הן כסף, כסף וגם כסף. תתבונן על מבנה של מנוע כזה, הרבה יותר יקר ומסובך לייצור ממנוע עם רצועה. כל השאר זה הבולשיט שיצרן מאכיל רוכש של רכב כזה כדי שיחשוב שיש גם יתרונות לרצועה על השרשרת.

 

נראה לי שזה מסכם את הכל, אינטרס כלכלי. זה אשכרה נשמע הכי הגיוני - האם ימשיכו להשתמש במערכות מיושנות כדי לגלגל עוד כספים? :shock:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


×
×
  • תוכן חדש...