Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אוברול למתחילים. פיג'ו 205 1400 1989


mush
שימו לב! השרשור הזה בן 5005 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שאלה מצויינת.

אחת המגבלות בפרוייקט הזה שאין לי ציוד הרמה מיקצועי, או אפילו עזרה בלהרים את המנוע.

להערכתי המנוע שוקל משקל יבש של כ 50/40 ק"ג ללא גיר ראש מנוע וגלגל תנופה.

כבד החרא הזה.

 

אתה יכול לדמיין כמה היה קשה להוציא אותו מהרכב וכמה קשה יהיה להחזיר אותו.

אני חייב להתארגן על חד קרן.

רוצה להצחיק את אלוהים...

ספר לו את התוכניות שלך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 160
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

בתמונות רואים:

העליון- קליבר דיגיטאלי.

מתחתיו- קליבר רגיל.

ימין למטה- מיקרומטר.

שמאל למטה- אינדיקטור.

 

איתי אני מצטער להיות זה שאומר דברים רעים אבל אני תמיד אומר את האמת בפנים.

הצורה בה אתה מבצע את הפרויקט עושה רושם דיי חאפרי וחבל שבתור מי שמעלה פרויקט כזה רציני הסמן הימני יהיה כזה.

אם היית עובד לפי מדריך מסודר חצי מהשאלות הבסיסיות שאתה שואל לא היו צריכות להישאל. לא הגיוני שמי שמבצע שיפוץ מנוע לא בקי בשיטות המדידה, לא יודע מה זה מיקרומטר וזו רק דוגמה קטנה. אני כותב את זה בהרבה כאב וכבר אמרתי לך דברים בסגנון בעבר. חבל שאתה לא לוקח את זה לתשומת לבך.

 

הוא שאמרתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

proxima לא הבנתי.

 

2 שאלות:

 

1-לפני חיזוק סופי של הקראנק ניתן היה לסובב סיבוב מלא את המנוע בקושי רב. אך ניתן

עכשיו לאחר חיזוק ברגי הקראנק(מסביב ברגי 6 ובאמצע מחזיקים את המייסבים ברגי 11)המנוע לא מסתובב בכוח הזרוע . לא ניסיתי דרך אחרת.

אני יודע שהכל חדש חדש מהשקית ולכן זה ייתכן, בנוסף לעובדה שכל המיכלולים ניטבלו בקרבואיקס(זה השם כמדומני) ונישטפו.

אז אין כאן שמן כלל הכל נוצץ. במיסבים שמתי ממש מעט .ועכשיו קצת בצלינדרים שיהיה סיכוך.

החלקים שהוחלפו

סליבים חדשים

בוכנות חדשות

רינגים חדשים

מיסבי טלטל חדשים

מיסבי קראנק חדשים

כל המידות וההתאמות והעבודה המדויקת נעשה אצל חרט.

העבודה היתה עם מפתח מומנט ומד מעלות.

אמרו לי שאם לפני סגירה סופית ניתן היה לסובב את המנוע במלואו ועבדתי עם מפתח מומנט אין לי צורך לחשוש וזה הגיוני.

האומנם?

כמו כן הוחלפה שרשרת של משאבת השמן שהיתה רפויה מאוד.

הנוכחית מתוחה למדי(בעת לחיצה על השרשרת הא יורדת 2 מלימטר, הקודמת ירדה יותר מ חצי סנטימטר).

 

2-על המנוע לפני הרכבת הראש יש 2 שרוולנים קצרים שמורכבים על הבלוק. תפקידם להנחות את האטם למקום הנכון.

שרוולון אחד אבד נעלם לו בעת פרוק המנוע המקורי. האם ניתן לבצע את העבודה עם שרוולון אחד או שאני צריך להשיג את השני.

בכל מקרה בהרכבה נכונה הברגים הם אלו שמנחים את הראש.

שרוולון אחד מספיק למקם את האטם הייטב.

 

תודה

 

נ.ב

כנראה השגתי חד קרן להרים את המנוע.

רוצה להצחיק את אלוהים...

ספר לו את התוכניות שלך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז הכן הברגים שברשותי הם TTY אורכם תקין 176.5. תודה אלעד.

אך אולי אני יחליף בכל זאת. אני מניח שתכונות המתכת ובמיוחד הגמישות הושפעו לאורך 20 שנה!

פירקתי את המנוע לחלוטין. המצב טוב בהרבה ממה שחשבתי מבחינת מיסבים.

קבלו תמונות:

 

- הקראנק תקין והוא לא נחרט מעולם(חלק מהמיסבים הם עם תעלה לשימון, זה הותיר פס של שמן שרוף אך לא פגע בקרנק).

גם מיסבים ראשים וגם מסיבי טלטל בערכים(באמצעות קליבר) תקינים.

למרות, שהטולרנס בין מידה סטנדרטית ואנדרסייז הוא קטן בצורה היסטרית.

עם קליבר רגיל ולא דיגיטלי כמעט בלתי אפשרי לראות את ההבדל.

הסתמכתי על מצב המיסבים שמעידים על שחיקה סבירה ואחידה ללא מאפיינים בעייתים.

כמו כן כאשר המיסבים והטלטלים מחוברים לקראנק חיפשתי חופש שלא היה.

בכל מקרה מיסבי טלטל יוחלפו כי בכל זאת ישנה שחיקה ויזואלית. אבל על הקליבר לא רואים זאת.

מיסבי קראנק ראשיים על פי מידה תקינים אך ויזואלית ישנה אבחנה שליכלוך ואבק הותירו את חותמם.

יוחלפו למידה סטנדרטית.אם יש לכם המלצה אחרת כולי אוזן?

-עלפי התמונות שאתם רואים במיסבים הישנים אין חור לשימון על אחד החצאים.

במיסבים החדשים יש חור, מעניין. על הקראנק עצמו כן יש חורים לשימון.

מצב זה גרם לחוסר שימון תקין של המייסב אבל ויזואלית לא נראה שייש בעיה. עכשיו השימון יהיה טוב יותר.

 

1. חצי המיסב עם החור, מרכיבים אותו על הטלטל או על החצי השני הסוגר את הטלטל במקום(עליו מרכיבים את האומים, שכחתי את קוראים לחלק זה)? (תמונה).

2.שאלה נוספת, במיסב יש בליטה שנכנס לתוך חריץ כאשר מרכיבים את שני החצאים, שני הבליטות צריכים להיות באותו צד או אחד מול השני. מי שהרכיב את המנוע(החליפו כנראה פעם מיסביי טלטל כי אין להם חורים) הרכיבו חלק ככה וחלק ככה.

בליטה על בליטה או בליטה מול בליטה?

3.בית משאבת המים(תמונה) היה גמור אני צריך לקנות את כל היחידה. יש בלאי לחלק הזה והוא נתפס חבל על הזמן והפאלאנג התפורר כשהוצאתי את הצינורות. אז כנראה לא יהיה מנוס מחדש. כמו כן המשאבה יצאה בחלקים קטנים.

4. מצב הבוכנות לשיפוטכם. בכל מקרה יורכבו סליבים ובוכנות ורינגים חדשים.

5.הבן שלי עוזר לי:-).

 

 

תודה

 

אתה יודע איזה חצי ירח של הטלטל הולך לאיזה טלטל? כי אם אתה מתבלבל בינהם מצבך יהיה קשה מאוד...

DSCF901111111105_resize1.jpg
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום

לדעתי אתה בבעיה

פרק הכל שוב,מרח שמן שיכבת שמן עדינה(אני משתמש בתוסף שמן במקום שמן) סגור את המייסב המרכזי,ובדוק אם המנוע מסתובב בקלות,ומשם תמשיך,כל פעם סגור מייסב אחר ובדוק שהמנוע מסתובב,אם אחד המייסבים גורם למנוע להתפס,משהו לא בסדר,בכל מקרה,המנוע אמור להסתובב בקלת בעזרת ידית רגילה.

אורן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לכן את הרכבת המייסבים עשיתי אצל החרט.

המייסב עם החור למרות שאין לחור שום שימוש. הכנסתי לטלטל כל קסוות הותאמה לטלטל שלה וסומנה.

אני חושד בשרשרת שקניתי שמתוחה מאוד.

בהיינס לא מצאתי בדיקה שתיקבע מצב שרשרת .

 

 

 

נפרק ונבדוק.

 

 

שמר תודה על התיקון:-)

רוצה להצחיק את אלוהים...

ספר לו את התוכניות שלך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום

אני לא מבין,מה זה "התאמתי אצל החרט"? הרכבתם מייסבים,וסגרתם טלטלים וראשי למומנט הנכון והמנוע הסתובב בקלות?

פירקתם שוב לראות סימנים מבריקים? בדקתם עם פלסטיגייג'?

 

זה שהמייסב סטנדרט לא אומר שהכל בסדר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב אז ככה

קודם כל תודה איזי טורבו.

 

פירקתי את המנוע שוב ונראה לי שהבעיה הכן בהתאמת המייסבים.(יושבים טוב אבל אולי מידה לא נכונה)

בהיינס ישנה התיחסות לכך(קובץ מצורף עמוד 76 2D.1)

אך לא הבנתי למרות שקראתי את זה מספר פעמים.

 

אני יחזור על הנתונים היבשים כי כנראה יש קשר לכך:

 

המנוע הינו משנת 89

הוחלף בלוק בלבד לאחד מ 99 . הקראנק נשאר ולא עבר חריטה כי לא היה צריך=מיסבים סטנדרט.

כמו שכתבתי למעלה בהיינס ישנה התיחסות להתאמת מייסבים ולא בהכרח סטנדרט או אוברסייז. וכנראה כאן הבעיה.

אני קיניתי מייסבי סטנדרט של קינג(תמונות 7)במורד.

תמונות 1 ו 2

אתם רואים מייסבים שנסגרו על פי הנתונים בהיינס 20NM + מעלות 45.

המייסבים עברו 2 סיבובים ביד ותראו את הממצאים...לא נראה שתקין.

חשוב לציין שהשחיקה והתמונות הם מייסבים שונים ולא אותו אחד!

בתמונה 3

זהו הדף מהיינס שמתייחס לנושא,אשר מידע זה רלוונטי אליו.קובץ מצורף עמוד 76

תמונה 4

הסימון על הקראנק האות B.

בתמונה 5

הסימון בצידו של הבלוק הישן.

בתמונה 6

הסימון בצידו של הבלוק החדש.

בתמונה 7 ו 8

אלו המייסבי קראנק שקניתי.

בתמונה 9

זה סימון נוסף על הבלוק שאולי קשור לעניין אך לא בטוח זה הבלוק החדש. 9ER

בתמונה 10

אותו סימון אך בלוק ישן. 4ER

 

אולי ניתן להסיק מזה משהו, לא יודע.

 

 

לא נבדק מרווח השימון עם פלסטיק גייג

בהיינס רשוום בפורש שניתן לבדוק באמצעות מיכשור מדויייק ובדיקת הפלסיטיקגייג היה בדיקה אופצינלית ומדוייקת יותר.

החרט שלי אמר לי שהוא בדק באמצעות המיכשור והסטיה הינה בגבול הסטנדרט.

עכשיו אנו יודעים שהמייסבים תופסים חזק מידי את הקראנק, והשאלה למה?

אני לא מצליח לבהין את היינס.

כנראה יש הבדל בין הבלוק הישן לחדש וההתאמה לקראנק שהינו ישן אך תקין כשמודדים אותו.

ממה שכן הצליחתי להבין מהינס שלעיתים יש מצב שמיסב העליון שונה מהמייסב התחתון.

אם מישהו יכול בבקשה לעזור לי להבין למה התכוון היינס?

 

 

עדיין לא מאוחר מידי, מזל שלא הרכבתי את המנוע, איזי טורבו הקרדיט מגיע לך.

 

 

תודה

איתי

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

7.jpg

8.jpg

רוצה להצחיק את אלוהים...

ספר לו את התוכניות שלך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שכחתי לצרף את הכתוב בהיינס

 

מצטער שכל התכתובת הנוכחית היא על 3 הודעות.

הסתבכתי עם הקבצים.

יש להתייחס מהודעה 84

 

נ.ב

בכל המייסבים יש סימנים מבריקים

תודה

10 Repeat this procedure so that the.doc

רוצה להצחיק את אלוהים...

ספר לו את התוכניות שלך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום

שלום ידידי

אם אתה רוצה עזרה יותר מדויקת,תרכיב את כל המייסבים,מרח מעט שמן,חזק למומנט,סובב כ3 סיבובים,פרק שוב,תניח כל חצי מייסב ליד בן זוגו ובסדר הנכון(הראשון מימין והאחרון משמאל) כדי שיווצרו לך 2 שורות של 5 מייסבים,כל חצי מייסב מעל הבן זוג שלו,צלם מספר תמונות ברורות ותעלה לכאן.

 

כמו שזה נראה ישנם 3 סיבות,או שאין ליין לבלוק(פחות סביר) או שאתה מהדק למומנט גבוה מידי(בידית שקנית המינימום הוא 40 ניטון\מטר) או שהמייסב עבה מידי.

ודרך אגב,השם הוא אורן,לא אי אס אי טורבו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אורן

בדקתי עם החרט וכנראה שעלינו על הבעיה.

 

הבלוק הינו בלוק של מודל 99 שניתן לי באדיבות JACK R1 .

מכסה הבלוק שסוגר את מייסבי הקראנק הינו של המנוע הישן שברשותי.

מתברר שבעת היצור של מנוע במפעל מתאימים מכסה לבלוק.

לא ניתן להרכיב מכסה לבלוק שלא יוצרו ביחד והותאמו אחד לשני.

כך לפחות הוסבר לי ע"י החרט.

דיברתי עם JACK R1 והוא יחפש עם עדיין יש לו את המכסה הישן של הבלוק החדש שברשותי.

אני מחזיק אצבעות.

 

נ.ב

הידית מומנט שקניתי היא מ 19NM עד 110NM.

המייסבים הם סטנדרט.

 

עידכון בהמשך.

רוצה להצחיק את אלוהים...

ספר לו את התוכניות שלך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום

חבר,במהלך השרשור הזה כתבתי לך מספר פעמים שיש לבדוק "ליין" לבלוק,כנראה שאתה לא יודע מה אומר המונח ליין ופה מתחילה הבעיה.

 

כשמבצעים ישור ליין לבלוק,משחיזים מעט את המכסה,מחזקים את המכסה לבלוק במומנט הנכון,וחורטים את הבלוק באמצעות מחרטה מדוייקת,זו העבודה הכי מקצועית,מדוייקת,וקשה שיש לחרט מנועים לעשות.

 

בכל מקרה,אתה חייב למצוא את המכסה הישן,או לעשות ליין לבלוק(רק תיקח בחשבון שמדובר במחיר של כ1200 שקל עבודה) במצב הזה המייסבים יאכלו מהר מאוד.

תמונות להמחשה.

 

mopp_0409_318_03_z+318_engine_build+line_honing_crankshaft_bore.jpg

 

http://www.moparmusclemagazine.com/techarticles/mopp_0409_318_engine_build/photo_03.html

 

אורן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אורן אתה צודק.

לא ידעתי מה אומר המונח.

חשבתי שמדובר בתהליך אחר.

אני מקווה למצוא את המכסה המתאים.

לא הבנתי למה משחיזים מעט את המכסה לפני ביצוע החריטה.

אני מניח שזה להקטין את החור כדי שיהיה בשר לחרוט מחדש..הבנתי?

 

האוברול הזה יצליח!

שכר לימוד הינו הוצאה שנלקחה בחשבון, בהתבסס על רמת הידע שאיתו נכנסתי לפרוייקט.

יש פתגם שאומר "אתה לא יודע, שאתה לא יודע, את מה שאתה לא יודע."

הנחתי שבשלב זה הוא אחר זה יעלה יותר מהמתוכנן.

 

אך ההנאה והסיפוק הרב בנוסף לידע שאני צובר כאן שווים זאת. רק שיצליח..אמן.

והעובדה שכל אחד שיבחר לעשות פרוייקט דומה, יוכל להכנס לשירשור ולהבין במה כרוך פרוייקט כזה.

ו"להתגלח על זקני".

כמובן שאני מעדיף שהלידה תיהיה קלה ולא יקרה אך..

 

אביב אמר סמן ימני.אם אני עושה טעויות ומעלה אותם כאן בפורם ומודרך ע"י כאלו שמנוסים ממני,

זה בין הייתר עלמנת שאחרים ימנעו מלהיכנס לפינות שמהם אני צריך לצאת. ואני יצא.

 

שוב תודה

החזור לעדכן

 

 

נ.ב

 

תמונות שוות אלף מילים

רוצה להצחיק את אלוהים...

ספר לו את התוכניות שלך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 5005 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...