Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אוברול למתחילים. פיג'ו 205 1400 1989


mush
שימו לב! השרשור הזה בן 4973 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

כמו שהמיסבים נראים לא צופה בעיה עם הקראנק ולדעתי אין מה לגעת בו. את הבוכנות יש להעביר לניקוי בחומצה וגירוד פיח מהחריצים עם רניג ישן של הבוכנה מה שישאר לאחר הטבילה בחומצה.

לא חייב להיות בכל מנוע קירור לבוכנה או לצילינדר דרך פתח בטלטל אז לא להתרגש מהחורים במיסבים של הטלטל, זה כנראה של דגם מנוע יותר חדיש.

מה שחשוב במיסבי מנוע זה בדיקת פלטיקגייג' (מרווח שימון) לאחר הרכבת המיסבים ודווקא את כלי המדידה הזה לא ראיתי בצילום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 160
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

  • ספונסר פורום

שלום

כמה תיקונים,לא בכל טלטל יש קדח לשימון הצילינדר\קירור הבוכנה,אין בעיה להרכיב מייסב עם קדח או בלי,זה לא ישנה כלום.

 

כבר אמרת שאתה מחליף בוכנות,אבל בכל זאת,רוב בעלי המקצוע נוטים לגרד פיח מטבעות הבוכנה באמצעות רינג שבור כמו שהציע חברי DAN-IDIN זוהי לא הדרך הנכונה,גירוד החריץ בעזרת רינג מצלק את פני השטח וגורם לדליפות קומפרסיה.

יש חשיבות גדולה להתאמת השטח בין הרינג לבוכנה,לחץ הדחיסה נכנס בין הבוכנה לרינג ומצמיד את הרינג לצילינדר,אם פני השטח אינם מדוייקם,הצמדת הרינג לא תהיה חזקה מספיק ויהיו דליפות קומפרסיה.

ישנו מכשיר מיוחד לניקוי חריץ הבוכנה.

 

בדרח כלל שן תהיה מול שן במייסבי הטלטל אבל לא מחייב.

 

רצוי שתיקח את כל החלקים לבדיקה אצל חרט,שכן אינך יודע איך למדוד במדוייק בעזרת כלי מדידה מדוייקים.

 

בברכה,אורן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אביב הרצינות,הישירות,הכנות ומקצועיות.

אלו הם הסיבות שבעיקבותיהם אתה מוערך עלידי.

המשך כך

אך עליך להבין שאני עושה כל יכולתי להעצים את הידע שברשותי למען הוכל לעשות את האוברול הזה בצורה המושלמת ביותר.

היינס צמוד אותו אני קורא(כמייטב יכולתי אנגלית, זה לא הצד החזק ביותר) ומה שלא מובן לחלוטין אני שואל ומתייעץ לפני שאני עושה צעד.כמובן רק בשלבים הקריטיים.

יש כאן לא מעטים שדעתם בנושאים השונים חשובה מעין כמוה ומוערכת בהתאם.

אני מודע לכך שעדיף היה עם הייתי נכנס לפרוייקט הזה עם רמת ידע גבוהה יותר, אך זה מה יש יש ואם זה מנצחים.

אני מבין שישנם שאלות שהתשובה היתה צריכה להיות ידועה לי לפני פרוייקט שכזה.

אך בשיביל זה אני מתייעץ וקורא. ועקשן לקבל תשובות.

דחילאק, חזק את ידי ועזור כמו שאתה יודע לעשות, ועשית בעבר.

די להוציא את הרוח מהמפרשים.גם אם זה לא במכוון.

הפרוייקט הזה יקח שנה מבחינתי אך יצליח!!

 

Dan-idin

אתה אומר משהו מאוד מעודד וגם אני חושב כך, אך אני ימדוד אותו עם מיקרומטר אצל החרט.

הטלטלים בני 20 שנה , אולי בדגמים חדשים יותר יש חור בטלטל לשימון?

רגע... שאני חושב על זה,בקראנק עצמו יש חור שמשמן את המייסב(תמונה).

אולי בדגמים שייש חור בטלטל אין חור בקראנק.

 

1-האם בדיקת פלטיקגייג' (מרווח שימון) לאחר הרכבת המיסבים ניתן לעשות אצל החרט?

 

ESI TURBO

2-שאני יבין(תמונה) אופציה א' או ב'?

 

אני יקח לחרט שימדוד עם מיקרומטר את

מיסבי הקראנק

מיסבי טלטל

שיבדוק ליין

ובדיקת מרווח שימון

 

תודה

איתי

 

נ.ב

 

 

אתה עונה מהר מאוד

 

לעשות לבד זה מצויין כנראה אני ירים את הכפפה הזו

CIMG3806.jpg

ללא שם.jpg

רוצה להצחיק את אלוהים...

ספר לו את התוכניות שלך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום

תמיד יהיה חור בקרנק כדי לשמן את מייסב הטלט,השמן מגיע ממשאבת השמן דרך קדחים בבלוק המנוע,אל המייסבים הראשיים של הקרנק ומשם למייסב הטלטל,הטלטל לא יכול להוביל שמן לקרנק.

 

אתה יכול לבצע מדידות פלסטיקגייג' בעצמך,תקנה סט פלסטיגייג' בצבע אדום בחנות כלי עבודה(אני קונה משוורץ) ותמדוד,זה פשוט.

אורן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פלסטיגייג

 

קראתי בהייס ולינקים נוספים.

http://www.ehow.com/how_2142943_use-plastigage-measure-clearances.html

 

http://www.tpub.com/content/constructionrollers/TM-5-3895-383-24/css/TM-5-3895-383-24_433.htm

 

http://www.aircooledtech.com/plastigage/

 

1-איך אני שם את הפלסטיגייג על המייסב, לרוחבו כמו שהבנתי. אבל זה בודק מרווח שימון רק בנקודה אחת על המייסב.

2-אדום ? אתה בטוח ESI TURBO. או שהבנתי לא נכון מה שכתוב בהיינס(אפשרי מאוד).

3- תקן אותי אם אני טועה ESI TURBO.

לגבי מיקום השיניים של המייסבים. תסתכל בתמונה , אופציה א' או אופציה ב'.

 

נ..ב

שימו לב שבסוף הקישור השלישי, יש שיטה מעניינת להקטין את מרווח השימון..מעניין מאוד.

תודה

untitled.JPG

רוצה להצחיק את אלוהים...

ספר לו את התוכניות שלך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום

אפשרות א

 

בדוק מה מרווח השימון שצריך להיות במנוע שלך,ולפי זה תקנה פלסטיגייג',האדום מראה בין 002 ל006 לרוב זה מכסה את כל מנועי ברכב.

אורן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כבר אמרת שאתה מחליף בוכנות,אבל בכל זאת,רוב בעלי המקצוע נוטים לגרד פיח מטבעות הבוכנה באמצעות רינג שבור כמו שהציע חברי DAN-IDIN זוהי לא הדרך הנכונה,גירוד החריץ בעזרת רינג מצלק את פני השטח וגורם לדליפות קומפרסיה.

יש חשיבות גדולה להתאמת השטח בין הרינג לבוכנה,לחץ הדחיסה נכנס בין הבוכנה לרינג ומצמיד את הרינג לצילינדר,אם פני השטח אינם מדוייקם,הצמדת הרינג לא תהיה חזקה מספיק ויהיו דליפות קומפרסיה.

ישנו מכשיר מיוחד לניקוי חריץ הבוכנה.

מעולם, וזה מנסיון של רבה אוברולים או חצאי אוברול, לא קרה לי שנפגם או נהיה מצולק חריץ הבוכנה מניקוי פיח עם רינג משומש וגם לא שמעתי שזה קרה לאף אחד שעובד במקצוע. אם עושים את זה כמו שצריך עם החלק של הרינג המקורי לא תגרום לפגם וזה יעשה את העבודה בדיוק כמו כלי לניקוי רינגים, שגם הוא עלול לגרום לפגם בחריץ בוכנה בשימוש לא נכון.

ולא רק זה, גם אם יפגם מעט החלק פנימי של החריץ זה לא נורא, הרי בזמן עבודת מנוע הרינג יוצא החוצה ונצמד לדופן הצילינדר ואינו בא במגע אם החלק הפנימי של החריץ.

היתרון של הכלי הוא בנוחות עבודה ובזה שהוא לא פוצע את הידיים כמו שעובדים עם רינג ישן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום
מעולם, וזה מנסיון של רבה אוברולים או חצאי אוברול, לא קרה לי שנפגם או נהיה מצולק חריץ הבוכנה מניקוי פיח עם רינג משומש וגם לא שמעתי שזה קרה לאף אחד שעובד במקצוע. אם עושים את זה כמו שצריך עם החלק של הרינג המקורי לא תגרום לפגם וזה יעשה את העבודה בדיוק כמו כלי לניקוי רינגים, שגם הוא עלול לגרום לפגם בחריץ בוכנה בשימוש לא נכון.

ולא רק זה, גם אם יפגם מעט החלק פנימי של החריץ זה לא נורא, הרי בזמן עבודת מנוע הרינג יוצא החוצה ונצמד לדופן הצילינדר ואינו בא במגע אם החלק הפנימי של החריץ.

היתרון של הכלי הוא בנוחות עבודה ובזה שהוא לא פוצע את הידיים כמו שעובדים עם רינג ישן.

 

תראה,גם אני עבדתי בשיטה הזו(עם רינג שבור) ואף פעם לא הייתה בעיה, לפחות לא כזו שתגדיר את העבודה ככשלון,פשוט זו לא הדרך הנכונה.

הבעיה היא ברגע פני השטח לא מדוייקים,ולא בתוח החירץ,אלא משני הדפנות,ואז אין אטימות בין הרינג לבין הבוכנה.

 

מניסיון של פירוק מנוע שהוחלפו בו רינגים לאחר מספר שעות(בטרקטורונים ואופנועי שטח מקצועייםמחליף רינגים כל כמה עשרות שעות מנוע) ובוצע בהם ניקוי הפיח בעזרת רינג,יכולתי לראות בבירור סימני בריחת קומפרסיה לכיוון חצאית הבוכנה,ובבוכנות שנוקו עם מכשיר יעודי,לא.

 

אורן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עידכון

 

היום הייתי אצל החרט

אני חייב לציין את השרות המצויין של חיפה טכניקס..אני יפרט ויסביר כי מגיע להם.

אני נתקלתי ב 3 עובדים שונים שכל אחד עושה תפקיד אחר .בפועל יש 5 /6.

האחד, מדידות,חריטות,. אפשר לזהות אותו בקלות יש לו זקן לבן ושער לבן והוא דומה להמינגויי. והוא חולה על מיני מיינור ומשפץ אחת.

השני,ראשי מנוע זה השטח שלו. כירסום,חריטה,מילוי,השחזה,שסתומים. הכל.

השלישי,הרכבת מיכלולים אחרי שיפוצם.

שימו לב:כל אחד מהם לקח אותי יד ביד והסביר לי הכל.

במיוחד המינגוי, שלא להאמין אך בראש האנליטי שלו יש נתונים מדוייקים של מלא רכבים.

הוא יודע מידות בעל פה(הוא בחן אותי ונכשלתי).

אפילו בעל המקום ראה שאני מחובר לתחום הוא נתן לי לעשות חלק מהעבודה והמינגויי היה מבסוט שייש לו תלמיד.

המקום נתן לי חופשי להשתמש באמבטיית החומצה היעודית שייש לו כדי להוריד את כל הגיפה מכל המנוע(הבאתי לו ארגז של חלקים"תעשה לבד אך לא ללכלך".

כמו כן הוסבר לי בדיוק איך להרכיב ומה לא לעשות.

 

הקראנק עבר מדידה והוא נמצא בגבול מידות הסטנדרט.

כמו כן עבר ליטוש והברקה של השטח שנוגע במייסב.

וכל הקרנק עבר ניקוי יסודי יסודי בחומצה.

באזור בו יושב מחזיר השמן הגדול היה חריץ לו סימפטי שהיה גורם לנזילת שמן.

האזור נחרט קלות כדי שעדיין יתאים למחזיר שמן היעודי. המינגווי אישר.

 

הטלטלים נבדקו יושר הליין וסומנו הקסוות ונימדדו הכל בגבול הסטנדרט. נמדד בכמה זויות ואלכסונים.(2 כלים שונים עם שעונים)

הורכבו מיסבים נמדד שוב והוחלט שתקין,בגבול הסטנדרט.

הבוכנות הורכבו לאחר שניטבלו בשמן רותך כדי שהמתכת תתרחב והפנים יכנסו חלק יותר.

 

פלסטיגייג אני יצטרך לקנות.

 

כמו כן נקנו ברגי ראש.

משאבת מים.

ומייסבי קראנק במידה סטנדרטית(בשביל 70 ש"ח שווה להחליף).

 

תמונות יעלו בהמשך.

לכל בעלי המקצוע והחובבנים ממליץ בחום!

רוצה להצחיק את אלוהים...

ספר לו את התוכניות שלך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חזק!

חייב להודות שאני קצת מקנא בך...

אלעד.

 

אלעד במקום לקנא, הצטרף אליו, שניכם מאזור חיפה, פנה לך זמן פנוי, ועבדו כצוות, ולו רק בשביל הסיפוק המקצועי, והרחבת הידע המעשי.

התמורה תיהיה, הצלחת הפרוייקט, תוכל לקחת חלק מהקרדיט על עצמך... !

תחשוב על זה .

ואיתי, אל תחשוד באביב, שהוא מנסה להוריד לך את הרוח מהמפרשים, הערתו במקומה, ומטרתו טובה, למנוע תסכול, ועוגמת נפש, בשימוש בפרוייקט, ללא כלים יעודים והכרתם, ונבלי להתייעץ עם העלי ניסיון.

לא הייתי מסתמך על היינס בלבד בפרוייקט כזה.

ובקשר לאביב, הוא לגבי עלוי בפני עצמו, וניתן רק ללמוד ולהחכים ממנו, למרות גילו הצעיר.

בהצלחה בפרוייקט.

צביקה

צביקה נפטר בדצמבר 2016 ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

 

ליצירת קשר, בנושא קרבורטורים בלבד , פנה לנייד בלבד:054-4861318

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אלעד זה רעיון מצויין מבחינתי.

למרות שהמנוע לקראת סיום, במידה ואתה מעוניין בכיף.

קבלו תמונות מרגשות.

יום שלם השקעתי בניקוי החלקים, עדיין לא סיימתי. אבל סחטיקה עליי..

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

5.jpg

6.jpg

7.jpg

8.jpg

רוצה להצחיק את אלוהים...

ספר לו את התוכניות שלך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4973 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...