Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6771 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

רציתי לדעת מהם כל ההבדלים, אני יודע על ההבדלים הללו:

 

קסנון + מתזים

חישוקים "16

בקרת אקלים

כמובן שהצורה מעט שונה

 

אלו עוד הבדלים יש?

 

והשאלה היותר חשובה, מי יותר מהנה\אוחזת\כייפית וכו'?

  • תגובות 30
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אתה מדבר על ההבדל בין קליאו ספורט דור2 MK1 וקליאו ספורט דור2 MK2 נכון?

אם כך אז בMK2:

בולמים קשיחים יותר, מרכב רחב יותר, בסיס גלגלים ארוך יותר, סעפת אגזוז שונה, ממיר קטליטי שונה, והאגזוזים עצמם שמאפשרים למנוע להפיק 182 כ"ס במקום 172 בMK1.

ליום יום: Alfa Romeo 147 2.0 TS 2002 with 4 Koni & 30mm MAD lowering springs

לאישה: Alfa Romeo Mito Multiair 135HP 2014

לנשמה: Lancia Delta GTi.e 2.0 16v

פורסם

הכוח של הMK2 מגיע בזמינות גבוהה יותר, משמע שבקליאו MK1 האוטו צריך לעלות ל4500 סל"ד עד שאתה מקבל את כל הכוח ומתחת לזה הוא אנמי לחלוטין, לעומת זאת הMK2 כבר מ2500 יש לו מספיק כוח וב4000 הוא מקבל את כל הכוח.

וגם באמת הMK2 סלחני יותר.

פורסם

הדור השני סלחני יותר בגלל הבקרות שנוספו לו (אני הייתי מוותר עליהן).

 

הוא מעודן יותר בפנים ונראה פחות ספורטיבי. לוח השעונים אינו לבן והיא מעודנת יותר בדומה לגרסאות העדינות יותר.

מה שכן לפחות סידרו בדור השני את ההגה :wink:

בעבר: יאריס TS , פולו GTI , לאון 4 20VT , קליאו ספורט MK1.

היום​: טסים לחו"ל כדי "לנהוג" מדי פעם.

פורסם

תיקונים:

 

אתה מדבר על ההבדל בין קליאו ספורט דור2 MK1 וקליאו ספורט דור2 MK2 נכון?

אם כך אז בMK2:

בולמים קשיחים יותר, מרכב רחב יותר, בסיס גלגלים ארוך יותר, סעפת אגזוז שונה, ממיר קטליטי שונה, והאגזוזים עצמם שמאפשרים למנוע להפיק 182 כ"ס במקום 172 בMK1.

 

מרכב רכב יותר? בסיס גלגלים ארוך יותר? שטויות.

לא זכור לי שהוחלפו בולמים, כן זכור לי שנעשו שינויים במתלה הקדמי. סעפת האגזוז והממיר הקטליטי גם נותרו זהים למיטב ידיעתי, וגרסת ה-182 בכלל לא הגיעה לארץ.

 

 

הכוח של הMK2 מגיע בזמינות גבוהה יותר, משמע שבקליאו MK1 האוטו צריך לעלות ל4500 סל"ד עד שאתה מקבל את כל הכוח ומתחת לזה הוא אנמי לחלוטין, לעומת זאת הMK2 כבר מ2500 יש לו מספיק כוח וב4000 הוא מקבל את כל הכוח.

וגם באמת הMK2 סלחני יותר.

 

תזכיר לי לעשות לך סיבוב על הקליאו MK1 שלי. ב-2500 סל"ד יש די והותר כוח, בטח יותר מכמעט כל מכונית עם מנוע 2.0 ל' בנזין. השיפור בזמינות הכוח לא היה דרסטי בכלל, אם כי כן מורגש.

 

הדור השני סלחני יותר בגלל הבקרות שנוספו לו (אני הייתי מוותר עליהן).

 

הוא מעודן יותר בפנים ונראה פחות ספורטיבי. לוח השעונים אינו לבן והיא מעודנת יותר בדומה לגרסאות העדינות יותר.

מה שכן לפחות סידרו בדור השני את ההגה :wink:

 

הדור השני לא סלחני יותר בגלל הבקרות (אם תנתק אותן הוא יהיה סלחני באותה מידה? :-P ). הוא סלחני יותר בגלל הגדלת הצמיגים ובגלל השינויים למתלה הקדמי (ואולי עוד כמה דברים שאני לא זוכר כרגע).

 

מעבר לכך - איכות החומרים טובה משמעותית מבדור הראשון, וגם הפרקטיות קצת שופרה.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

וואי, זה הולך להיות שרשור בלאגן.

הקטע שמדובר בהבדלים של שני רכבים באותו דור וזה אומר שלפעמים יש חפיפה של שינויים ופיצ'רים קטנים שהוחלפו בתפר (כמו גם דברים שהיו רק בחלק מה-mk1 כמו המכסה מנוע אלומיניום שהיה בראשונים).

בשני המקרים מדובר בדור שני של הקליאו (מה שנקרא clio b) כשה-182 שהזכירו זה mk3 (גם דור שני כשדור שלישי זה מה שיצא בשנה האחרונה) ושם אחד השינויים המשמעותיים הוא החלפת כל מערכת הפליטה והעלאה של ההספק. גם בין mk1 ל-mk2 עשו קצת שינויים במערכת (גם ממיר שונה (וזה שוב שינויי שהתחיל כבר באחרוני ה-mk1)) אבל לא שינו הספק.

mk1-mk2 - בגדול אותו מנוע (לקטנוניים לא בדיוק) עם אותו הספק אבל בזמינות טובה יותר. כיול קצת יותר מעודן. המון תוספות אבזור אחרי שה-mk1 נחשבת די עלובה באבזור.

רשימת אבזור חלקית (מה שעולה בראש כרגע וחלק מהדברים הקטנים נכנסו גם ברכבים האחרונים של ה-mk1):

קסנון ושפריצרים.

בקרת אקלים.

מערכת מקורית עם שליטה מההגה.

shift light.

בקרת אחיזה (ESP+TC) עם כפתור לניתוק מלא.

יש עוד כל מיני שינויי מראה קטנים שגורמים לרכב להראות קצת יותר "איכותי" מבפנים (ככה לפחות רוב האנשים טוענים).

כפי שציינת מידת צמיגים שונה (195/45/16 ב-mk2 לעומת 195/50/15 ב-mk1)

 

חוץ מזה למדו איזה דבר או שניים על פשלות שעשו בדור הראשון ולכן בשני ההגה כבר לא מתקלף, הגיר כבר לא מתפרק אבל כמובן שדאגו להשאיר מספיק מהקסם הצרפתי המקורי :lol:.

 

לגבי ההשפעה של המערכת בקרה ב-mk2, היא מאוד לא מתערבת. נכנסת לפעולה מאוד מאוחר ובצורה עדינה יחסית.

אפילו הצלחתי לעשות מקצה ארוך בנחשונים בלי לשים לב ששכחתי לנתק אותה (לא היו יציאות חזקות שאז ה-TC מורגש מיידית).

בכל מקרה, יש כפתור לניתוק מלא אז זה לא משנה.

 

התנהגות ? יש הרבה כתבות וסקירות, אמנם הרכב קצת פחות פרוע אבל עדיין עם אותו פאן ויכולות (גם בג'ימקאנות 8)) ומקבלים משהו קצת יותר נוח.

בסופו של דבר, כשאנחנו מדברים על הרכבים המשומשים שיש לנו פה, חשוב לא פחות המצב הספציפי של האקזמפלר.

*:twisted:* ופה יש יתרון ל-mk2 כרכב חדש יותר, עם פחות ק"מ/ידיים ועם שיפור קל באמינות ושיפור גדול באיכות החיים *:twisted:*

יאללה, התחלתי לשווק את הרכב שלי לקראת מכירה :lol:.

 

ניר

פורסם

ניר, אני לא יהיה קטנוני, אבל גם ב-MK1 יש מערכת מקורית עם שליטה מההגה ובחלקן גם ShiftLight :wink:

בעבר: יאריס TS , פולו GTI , לאון 4 20VT , קליאו ספורט MK1.

היום​: טסים לחו"ל כדי "לנהוג" מדי פעם.

פורסם
הדור השני סלחני יותר בגלל הבקרות שנוספו לו (אני הייתי מוותר עליהן).

 

הוא מעודן יותר בפנים ונראה פחות ספורטיבי. לוח השעונים אינו לבן והיא מעודנת יותר בדומה לגרסאות העדינות יותר.

מה שכן לפחות סידרו בדור השני את ההגה :wink:

 

 

אני דווקא חושב שאתה טועה. הייתי שמח לקבל מערכת שתודיע לי שאני עובר את הגבול ותדאג לתקן אותי. זאת הסיבה שאני מפחד להתגרזן עם האוטו בכביש ציבורי, שכן הוא מאוד חד ולא סלחן. הספיקה לי פעם אחת של פחד אלוהים (וצמיגים יבשים) להבין שטעות אנוש יכולה לעלות ביוקר.

לעומת זאת, כשהגעתי לנחשונים הגעתי למגבלות של האוטובלי בעיה. וכשעברתי אותן, האוטו הודיע לי על כך בצווחת צמיגים והרחבת קו הפניה כשעומד לפני עוד הרבה מרווח ביטחון. ועל כך אני רוצה לציין את נחשונים לטובה.

אפילו במסלול שמגזין "אוטו" בנו בערד קשה להגיע למגבלות. בארוע שנערך ע"י מועדון סקאלה, מספר מכוניות (וזה כולל אימפרזות ואיביזות) עפו לחצץ כשעברו את המגבלות, לאחר לוחמת FISH-TAIL רצינית.

פורסם

רוני דיברתי על ה-182, בעולם, לא בארץ, צדקתי לגביה, לגבי הארץ זה סיפור שונה, צודק.

ליום יום: Alfa Romeo 147 2.0 TS 2002 with 4 Koni & 30mm MAD lowering springs

לאישה: Alfa Romeo Mito Multiair 135HP 2014

לנשמה: Lancia Delta GTi.e 2.0 16v

פורסם
ניר, אני לא יהיה קטנוני, אבל גם ב-MK1 יש מערכת מקורית עם שליטה מההגה ובחלקן גם ShiftLight :wink:

אז יצאת סופר קטנוני :wink:, זה בדיוק מה שאמרתי:

וואי, זה הולך להיות שרשור בלאגן.

הקטע שמדובר בהבדלים של שני רכבים באותו דור וזה אומר שלפעמים יש חפיפה של שינויים ופיצ'רים קטנים שהוחלפו בתפר.

אפילו ספציפית ה-shift light עמד לי בראש.

בכוונה תיארתי את שני הקצוות כי על חלק מהתוספות קשה להגדיר דגם בודד (בזה יש, בזה אין).

 

 

שורה תחתונה, מי עדיפה?

בלי להתחשב בקילומטרג'\יד\אחזקה\עלויות וכו'

 

נטו אוטו ...

אם נטו אוטו אז תחפש כתבות ברשת/מגזינים. לא חסרים כאלה שעשו את ההשוואה.

מן הסתם אם תשאל פה תהיה נטיה לכל אחד לסנגר על הרכב שלו.

סה"כ ההבדלים כנראה לא מספיק משמעותיים כדי להתעלם מכל שאר הנתונים (של הדגמים באופן כללי ושל אקזמפלר בודד באופן ספציפי).

 

איתמר, אכן תיארת את ה-182 אבל התייחסת אליה כ-mk2 ולכן רוני "תיקן".

 

ניר

פורסם

ניר, כאחד שנסע על שניהם (נראה לי), יש מצב לקבל ממך תגובה אובייקטיבית? (ידוע לי שבבעלותך MK2)

ואם אפשר גם בלי קטנוניות (תלוי באקזמפלר\בדגם וכו', מספיק לי חוות דעת אובייקטיבית מהרכבים שעליהן נהגת)

 

זה פשוט מאוד מעניין כל הנושא + יש אנשים שעברו מ MK1 ל MK2, לכן אני מעוניין לדעת אם הם עשו את זה נטו בשביל הפינוק (קסנון\בקרת אקלים וכו') ובשביל לעלות שנתון עם חשיבה על נושא האחזקה או שמא הם עשו את זה כי ה MK2 פשוט טובה יותר ...

 

תודה :-)

פורסם

האמת שבאופן קצת מפתיע אולי לא יצא לי לנהוג על Mk1 כך שלא הייתה פה קטנוניות או התחמקות.

אני מעריך את ההבדל (מקריאת כתבות, הסתכלות חיצונית בג'ימקאנות ושיחות עם אנשים אחרים שנסעו על שתיהן (אפשר לשמוע גם את דעתו של רוני בנושא)) כלא מספיק משמעותי כדי להכריע בלעדית תוך התעלמות משאר הנתונים בקניה של רכב משומש (לכן כל הקטנוניות/התחמקות) אבל אם בכל זאת אנחנו בתחום הדיון התיאורטי מצומצם של ניהוג וכיף אז אני מניח שהדור הראשון ינצח בנקודות בזכות הזנב השובב יותר.

אל תשכח שבסופו של דבר מדובר על אותו רכב, אם אני לא טועה פלטפורמה זהה (בניגוד ל-mk3 עם ה-182 שכבר שונה לגמרי), כשהשינוי העיקרי בהתנהגות הוא כיול המתלים (שזה שוב מוביל להתחמקות הקטנונית שלי לגבי הרכבים המשומשים שרובם כבר עשו שינויים רבים של setup).

 

ניר


×
×
  • תוכן חדש...