Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6986 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

מהו מסלול המרוצים האהוב עליכם ? חלקכם בטח יגידו מונזה בגלל הפרבוליקה הבלתי-נגמרת

ואחרים מאוהבים קשות במסלול הרחובות של מונקו , הנורדשלייף בוודאי תופס מקום של כבוד ברשימה המכובדת הזו ואיך אפשר לדלג על סוזוקה עם פניית המאה ושלושים R ?

ואתם בטח חושבים ששכחתי את האבא והאמא של הפניות ? האוו-רוג' בספא וההמשך שלה בפניית רדילון.

אישית אגב אני מעדיף את מסלול ברנדס-האץ' בבריטניה אבל זה שייך לסיפור אחר .

ולמה כל הפתיחה הארוכה הזו ?

ובכן בשנתים-שלוש האחרונות החלו להופיע זן חדש של מסלולי מרוצים

בלוח השנה של הפורמולה-1 .

מדובר כמובן במסלולים החדשים של מלזיה, בחריין, טורקיה , סין והשנה מצטרף

לרשימה הזו גם המסלול המחודש בפוג'י , יפאן שיחליף את סוזוקה.

המשותף לכל אותם מסלולי מרוצים הוא אדם אחד – הרמן טילקה.

טילקה זה אחראי על תכנונם של רשימה ארוכה של מסלולי מרוצים מסביב לעולם,

מסלולים אולטרה-מודרניים שאני הייתי מעדיף לכנותם במילה הרבה יותר פשוטה – "מלאכותיים".

תנסו להיזכר לרגע במשהו מיוחד מכל אותם מסלולי-טילקה ?

למעט פנייה מספר תשע במסלול הטורקי באיסטנבול קשה לזכור משהו מיוחד

מתוך מסלול המרוצים.

זוכרים במגדל הגבוה בבחריין או ביציע המקורה דמוי צדפה במלזיה ,

אבל לא בשביל זה אנחנו אוהבים מרוצי מכוניות.

הרמן טילקה עשה את צעדיו הראשונים בעולם הספורט המוטורי כאשר

תכנן "שביל מילוט" באחת מן הפניות בנורדשלייף בזמן עבודת שיפוצים

שם וקנה לעצמו שם של מתכנן ואדריכל גאוני.

משם הדרך לחתימת חוזה עם ברני אקלסטון וההתאחדות שלו היתה קצרה

וטילקה מונה לאחראי לתכנון מסלולים חדשים ובטיחותיים , מסלולי שנות האלפיים.

לא עוד מסלולי מרוצים עם אוירה מסביבם, הרבה היסטוריה ומורשת שמגואלת בדם

וסיפורי עקיפות הרואיים .

המסלולים החדשים שהרמן טילקה תיכנן מאופיינים בדרך כלל בישורת מרכזית אחת ,

הרבה משטחי מילוט למכוניות במקרה של בלימות חרום, מרחק גדול של הקהל מהמסלול

ובעיקר חשיבה על כל מה שמסביב למסלול.

ומה עם נהיגה מאתגרת , מקומות לעקיפות... לא בבית ספרנו.

מאז הוצגו המסלולים החדשים במהלך שלוש העונות האחרונות "זוכה" טילקה לביקורות

קשות מצד כל מי שמעורב בספורט מוטורי כמעט – נהגים, עיתונאים וגם אוהדים .

לכולם שאיפה אחת והיא לראות יותר אקשן על המסלול , לחזור לפורמולה-1 של פעם .

בראיון שנערך עם האדריכל הגרמני לאחרונה הוא ציין כי קיבל עליו את הביקורות

וכבר בתקופה הקרובה יערכו שינויים במסלולים הקיימים , שיוסיפו מעט עניין וצבע לכל אותם מסלולים

וכן הוא מתכנן במסלולים החדשים שיבנו בקרוב כמו ברוסיה או בקוריאה ובעיקר בדובאי ואיחוד האמירויות להחזיר את מה שאבד .

המסלולים החדשים יכללו פניות מאתגרות יותר עם יותר אפשרויות עקיפה .

מיקום המסלולים שקובע הרבה לאוירה מסביב ילקח בחשבון. במדינות המפרץ יבנו המסלולים על חוף הים בסמוך למרינה, דמוי-מונקו .

 

וההפתעה הגדולה ביותר מצידו של טילקה , הוא מתכוון להמליץ ל-FIA לחזור ולהתחרות במסלולי רחובות והשם של לאס-וגאס כבר נזרק לאויר.

אז בבקשה, באם מישהו מכם מתכנן לבנות מסלול מרוצים בישראל אך תבחרו בהרמן טילקה כאדריכל .

 

 

דובי

הבלוג שלי- כעת ב-באזר, בלוגים של ספורט .

×
×
  • תוכן חדש...