Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

זיהום אוויר בדיזל לעומת בנזין


20VT
שימו לב! השרשור הזה בן 7606 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ברשותכם אני אצטט מתוך ת'רד אחר, כי זה אוף מהטופיק של הת'רד ההוא:

לגבי דיזל...... לדוגמא בשוויץ (עכשיו הייתי), ליטר דיזל עולה יותר מדלק רגיל.

הארופאים בקטע של זיהום אוויר, והדיזל שם הולך ונעלם.

 

סליחה, היה נדמה לי שטורבו-דיזלים של היום מזהמים פחות מבנזין. ואני אנמק:

בדיזל, ובעיקר בטורבו-דיזל, בד"כ התערובת 'עניה' כלומר הרבה אוויר יחסית לדלק. במצב כזה כל עוד הסל"ד נשמר מספיק נמוך (וממילא הסל"ד מוגבל במנועי דיזל), יש לדלק מספיק זמן לבעור והוא נשרף לגמרי, כלומר נשאר כמעט רק מים ו-CO2.

מה שנכון שבמנועים הישנים לא היתה שליטה מדוייקת על כמות הדלק, ולא היה הרבה טורבו (טורבו = יותר אוויר). לכן כדי להוציא יותר כח, שפכו יותר דלק, וכשסולר נשרף שריפה לא מלאה זה יוצא שחור סמיך ומגעיל.

 

במנוע בנזין תערובת עניה עושה בעיות כי היא גורמת לבעירה איטית וכן לחום יתר, ולכן תמיד הנטיה בבנזין היא להעדיף קצת יותר מדי דלק על קצת פחות מדי. זה גורם לבעירה לא מלאה ונפלט CO ועוד כל מיני זבלים. תערובת עשירה עוד יותר מאפיינת מנועים 'חמים' שבאופן כללי מעדיפים להשפריץ כמויות של דלק (עד כמה שמותר) שיהיה, לכל מקרה.

 

אנא מומחי הפורום, תקנו אותי אם אני מפספס פה איזשהו עיקרון חשוב.

 

 

לעניין זה שליטר דיזל עולה כמו או יותר מבנזין: זה המצב הטבעי, שניהם עולים בייצור בערך אותו דבר, רק אצלנו בארץ על בנזין יש מס, שבמיטב המסורת הישראלית הוא קרוב ל-100%. על הסולר אין מס, ולכן הוא זול משמעותית. אה כן, וגם את הפער הזה תיקנו קצת לא מזמן, כמובן לא ע"י הפחתת המס על הבנזין אלא על ידי הוספת מס על הסולר.

ועוד משהו: בכל הביקורים שלי באירופה ראיתי משהו כמו 50-50 בנזין ודיזל. לא שמתי לב לאיזה פיחות בדיזל. להיפך. דיזל קצת יותר חסכוני (בצריכת הדלק, לא במחיר שלו).

My responses are limited. You must ask the right questions

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מכירות דיזל באירופה ובארצות הברית נמצאות בעלייה במיוחד ביבשת הקלאסית וברמה כזו שיש בה כדי להדאיג אותנו, חובבי הרכב. מנועי דיזל פולטים פחות מזהמים והם חסכוניים יותר בדלק (פחות דלק = פחות זיהום בשימוש ובתהליך ההכנה בתי הזיקוק).

 

שתי כתבות בנושא הפופולריות של מנועי דיזל:

 

ראשונה

 

שנייה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מכירות דיזל באירופה ובארצות הברית נמצאות בעלייה במיוחד ביבשת הקלאסית וברמה כזו שיש בה כדי להדאיג אותנו, חובבי הרכב.

 

איזה חלק בדיוק צריך להדאיג אותנו חובבי הרכב (סליחה שאני מכליל את עצמי) ? אין לי שום התנגדות למנוע עם 65 קג"מ, ובכלל לא אכפת לי שהוא לא עובר 5000 סל"ד. רק יותר טוב לבריאות (גם שלי וגם שלו).

 

ותודה על הכתבות ! בדיוק ולעניין.

My responses are limited. You must ask the right questions

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מכירות דיזל באירופה ובארצות הברית נמצאות בעלייה במיוחד ביבשת הקלאסית וברמה כזו שיש בה כדי להדאיג אותנו, חובבי הרכב.

 

איזה חלק בדיוק צריך להדאיג אותנו חובבי הרכב (סליחה שאני מכליל את עצמי) ? אין לי שום התנגדות למנוע עם 65 קג"מ, ובכלל לא אכפת לי שהוא לא עובר 5000 סל"ד. רק יותר טוב לבריאות (גם שלי וגם שלו).

 

ותודה על הכתבות ! בדיוק ולעניין.

 

מה שצריך להדאיג אותך הוא שאופי הפעולה של מנועי דיזל לא תואם לדרך שבה מכונית ספורט אמיתית צריכה לבטא את הביצועים שלה.

כוח בסל"ד נמוך זה מצויין, אבל מכונית ללא יכולת לעלות לסל"ד גבוה תהיה הרבה פחות מתגמלת בנהיגה ספורטיבית מאחותה זוללת הבנזין.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה יכול להסביר ? מה איכפת לי באיזה סל"ד יוצאים 250 כ"ס מהמנוע ? העיקר שהם יוצאים. זה שאני לא יכול 'למשוך' עד 9000 סל"ד זה רק אומר שאני צריך לשחק יותר בהילוכים, אבל זה המצב גם במכוניות ש'חיות' רק ב-6000-9000.

 

אולי אנשים התרגלו לרעש 'המגניב' של 9000 סל"ד ולא כיף להם לשמוע 3000 סל"ד 'משעממים' שמוציאים אותו דבר.

My responses are limited. You must ask the right questions

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז קנה מייבאך עם 80 קג"מ ותהנה.

 

מה יש פה להבין ?

 

לפחות איך שאני רואה את זה - לנהיגה ספורטיבית לא מעדיפים מנוע עם קו אדום ב-5K אלא מנוע שמתחיל לחיות ב-5K ועם רצועת כוח של 2K (למשל).

 

מרוב חירטוטים על בריאות ו"טוב לי וטוב למנוע שלי" אין פלא שזה המצב.

סתם מעניין אותי לדעת, אתה גם אוכל רק אוכל מהונדס כדי שלא להפריע לטבע במהלך התקין שלו חס וחלילה ?

 

עודף דישון..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל תירגע.

 

עכשיו שנרגעת:

אז קנה מייבאך עם 80 קג"מ ותהנה.

בשמחה רבה אני אקח את המנוע של המייבאך, רק שיקלפו ממנו את ההיפופטם כביש הזה שמחובר אליו, אם אפשר.

 

לפחות איך שאני רואה את זה - לנהיגה ספורטיבית לא מעדיפים מנוע עם קו אדום ב-5K אלא מנוע שמתחיל לחיות ב-5K ועם רצועת כוח של 2K (למשל).

אני מבין שכך אתה רואה את זה, אבל אולי תסביר לי למה כדי שגם עיני ייפקחו וגם אני אראה את האור. בינתיים אני מבין שזה ככה כי ככה אבא שלי עשה את זה, וככה אבא שלו עשה את זה, וככה תמיד עשו את זה. זה לא סיבה טובה. אם האוטו שלי טוחן את האוטו של X ומשאיר לו אבק בלי להזיע ובלי שאני אראה 3K, ואם אני יכול לצאת מסיבוב חד ברגיעה גמורה ב-2500 סל"ד, סבבה לי.

 

סתם מעניין אותי לדעת, אתה גם אוכל רק אוכל מהונדס כדי שלא להפריע לטבע במהלך התקין שלו חס וחלילה ?

אני אוכל שווארמה. זה מהונדס ?

תפתח את הראש ותראה שקורית מסביבך מהפיכה, ובמקום להתעקש על מה שעשה סבא של סבא שלך, אולי כדאי שתשאל את עצמך למה היא קורית. יש אנשים שעד היום טוענים שקרבורטור זה הדבר הכי טוב. שיסבירו את זה ליצרני הרכב.

My responses are limited. You must ask the right questions

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מכירות דיזל באירופה ובארצות הברית נמצאות בעלייה במיוחד ביבשת הקלאסית וברמה כזו שיש בה כדי להדאיג אותנו, חובבי הרכב. מנועי דיזל פולטים פחות מזהמים והם חסכוניים יותר בדלק (פחות דלק = פחות זיהום בשימוש ובתהליך ההכנה בתי הזיקוק).

 

שתי כתבות בנושא הפופולריות של מנועי דיזל:

 

ראשונה

 

שנייה

 

פולטים פחות מזהמים - נכון אולי באירופה, בארץ ממש לא. בארץ הסולר באיכות נמוכה מאוד, ואפילו הוא לא דל גופרית. מה גם שאסור לשכוח שמנוע דיזל הרבה יותר רגיש מבנזין וכאשר יש איזושהיא בעיה איתו הזיהום שהוא יוצר גבוה מאוד. בכל אופן מנועי בנזין לא יעלמו, מפני שכמו שמנועי הדיזל מתקדמים כך גם הבנזין - לדוגמא, מנוע ה1.4 ליטר החדש של פיאט (בפונטו החדשה) - גם 95 כ"ס, וגם צריכת דלק נמוכה מאוד.

יניב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מכירות דיזל באירופה ובארצות הברית נמצאות בעלייה במיוחד ביבשת הקלאסית וברמה כזו שיש בה כדי להדאיג אותנו, חובבי הרכב. מנועי דיזל פולטים פחות מזהמים והם חסכוניים יותר בדלק (פחות דלק = פחות זיהום בשימוש ובתהליך ההכנה בתי הזיקוק).

 

שתי כתבות בנושא הפופולריות של מנועי דיזל:

 

ראשונה

 

שנייה

 

אני לא חושב שבתור חובבי הרכב, יש לנו מה לדאוג, אלא להיפך. עם השיפור של מנועי הדיזל ההבדל בינם לבין מנועי הבנזין יקטן ואולי אף יהיה בלתי מורגש. אם לפני עשר שנים היו אומרים לך כי למנועי בנזין ודיזל בנפח דומה ישנו הספק דומה, זה היה נשמע כמו הלצה משובחת (כמה בריטי). היום זה כבר אמת להמיתה (השגיאה במקור).

ואין מה לדאוג לגסיסת מנועי הבנזין. הטכנולוגיה שלהם אף היא משתפרת - תזמוני שסתומים, הזרקה ישירה... כל עוד ישנם חובבי נהיגה שם בחוץ, המהנדסים החרוצים ימשיכו לדאוג לכך שהרבה מאוד סוסים יצאו לדהור מכל ליטר של נטול עופרת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בנושא זיהום האוויר במנועי דיזל וסולר הדעות חלוקות.

בויכוח שנוכחתי בו לפני כמה שנים בדקנו והגענו למסקנה ששני סוגי המנועים כאשר הם במצב תקין מזהמים את האוויר ברמה כמעט זהה.

ההבדל הוא בסוגי הגזים הנפלטים בבערה.

למרבה הפלא, מנוע הדיזל החדש מזהם ומסכן את הסביבה פחות !!!

 

גיא

Frieling-Racing, Leader in engine managment system tuning

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מנועי הדיזל מתקדמים מאד מבחינה טכנולוגית.

 

שימו לב - כבר לא רואים מכונית עם "מנוע דיזל" (חוץ מה-SDI של הקונצרן, והמסחריות הקלות). כל דיזל היום מתהדר בהזרקה ישירה, מסילה משותפת והכי חשוב - מגדש טורבו.

 

עכשיו קחו מנוע בנזין - ציידו אותו בהזרקה ישירה, וקיבלתם חיסכון של 10% בדלק (והוספתם מעט הספק וגמישות), ועכשיו גידשו אותו ותוכלו לקבל ערכי מומנט והספק העולים בהרבה על אלו של הדיזל.

 

וכל זה בלי להתאים את טכנולוגיית המסילה המשותפת למנוע בנזין.

 

בקיצור - אני עדיין מחכה להתפתחות של מנועי הבנזין. הדיזל רק הוכיח שיש לאן להתקדם.

היתה לי אלפא אדומה / היתה לי אלפא / היום אני נוסע / בדלתא לבנה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי מה שקראתי בכל מיני מקומות,

הדיזל אמנםן נראה כמזהם יותר, ומרבה לפלוט עשן שחור,

אך החלקיקים שהוא פולט גדולים דיים כדי שהריאות יצליחו לסנן אותם.

 

במנועי בנזין, החלקיקים המזהמים קטנים כ"כ, עד שהריאות לא מסוגלות לסנן אותם,

ולכן הסכנה לאדם גדולה יותר.

כל חור בלילה שחור, אבל של ג'ינג'יות זוהר בחושך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי מה שקראתי בכל מיני מקומות,

הדיזל אמנםן נראה כמזהם יותר, ומרבה לפלוט עשן שחור,

אך החלקיקים שהוא פולט גדולים דיים כדי שהריאות יצליחו לסנן אותם.

 

במנועי בנזין, החלקיקים המזהמים קטנים כ"כ, עד שהריאות לא מסוגלות לסנן אותם,

ולכן הסכנה לאדם גדולה יותר.

 

זה לא נכון, שניהם מייצרים חלקיקים קטנים שמתיישבים בריאות - ההבדל הוא שדיזל מייצר

הרבה יותר כאלו (עד פי 70 מרכבי בנזין בעלי ממיר קטליטי, ופי 10 מכאלו בלי).

חיפוש ב-Google יעלה הרבה מאוד כתבות בנושא.

 

לדוגמא:

http://www.abc.net.au/health/regions/features/diesel/default.htm

http://www.mindfully.org/Air/Diesel-Exhaust-PM2_5-Harlem.htm

http://216.239.51.104/search?q=cache:newcolumbia.sierraclub.org/testimony/nrdc.htm

 

עד כמה שהבנתי, תקנים חדשים לרמת פליטה של מנועי דיזל יופעלו בעוד מספר שנים, אבל

עד אז התקנים שמגבילים זיהום מנועי דיזל הרבה יותר מקלים מאלו שחלים על מנועי בנזין.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 7606 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...