Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7239 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

תראה, גם אני חשבתי כמוך.

 

אני יכול לומר לך משהו אחד - אין ארוחות חינם.

 

אתה תקנה רכב זול, אתה תצטרך לשלם ביוקר, על תיקונים מכאנים, על התרוצצויות בהשגת חלפים, על תיקוני פח שבלעדיהן לא תוכל לעבור טסט ועוד ועוד. האם באמת ההבדל הזה במחיר של הביטוח והטסט עד כדי כך משפיעים על הרכישה שלך?

 

יום לפני שקניתי את האסקורט הסתובבתי עם אלון (סובאריסט ידוע בפורום) ודיברנו עם בעלת סובארו 79 ידנית, אלוני באמת הבטיח לעזור לי בקנייה, בהבאה שלה לחולון ובהכנה שלה לטסט ושיפוץ ראש מנוע (ואני מאמין שהוא היה עוזר. כי הוא בנאדם של מעשים)

אני פסלתי את הרעיון על הסף וישר קפצתי על מחירי הביטוח והטסט לאספנות. היום אני מצטער על זה, כי לא פעם עולות לי תמונות בראש שלי ושל החברה שלי נוסעים בסובארו 79 עם מגנזיום מקורי של סובארו ו-ווילון אחורי של סובארו בטיילת... נכון, קצת הזוי, ספק ערסי, אבל לך תבין את המוח האנושי.

 

היום אני יכול לומר לך שזה בולשיט, הכסף הזה מתגמד לעומת ההוצאות שיהיו לך עם רכב ישן שדורש כ"כ הרבה תשומת לב וחייב שיהיה לך את הידע והאמצעים. כל התיקונים הקטנים והאביזרים שתקנה. האם הבדל של 500-600 שקל בטסט זה מה שיהרוג אותך? הבדל של 2000 שקל בביטוח זה מה שיעשיר אותך?

 

אני מעדיף (לפחות בשלב הזה של חיי) לקנות, לתחזק ולשפץ רכב שאני יכול להנות ממנו תוך כדי עבודה ושפצו"רים בלתי פוסקים. גם אם כבר השקעתי על הרכב קרוב ל9,000 שקל (בלי דלק כמובן...)

 

תקח לעצמך רכב משנות ה80'-סוף ה70', תשתפשף עליו קצת, תפרק, תרכיב, תפצע, תקיז דם, תלמד את רזי עולם הרכב: מכאניקה, תיקונים, השגת חלפים, מושגים שקשורים לעולם הזה - תן לזמן לעשות את שלו, אין לך מושג עד כמה אתה תבין שאחרים ואני צדקנו בסופו של יום.

 

תחשוב על זה,

עידן.

 

ולראייה - תמונות.

??עותק של IMAG0209.JPG

מפגש 7.jpg

מאזדה 6 06' ופורד פיאסטה 89 ללוחמה עירונית.

  • תגובות 54
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

שתי תהיות, ברשותכם-

 

המילה "מוסך" הוזכרה כאן בדיון יותר מהמילה "בית-ספר"- שתיהן מתארות מקומות שלדעתכם חובה על התלמיד החרוץ לבלות בהם. לא ברור לי למה אתם מחייבים את התלמיד החרוץ לבלות במוסך יותר מפעם אחת בשנה בה הוא מחוייב על פי חוק כדי לעבור טסט. על עבודה עצמית, אני מניח- שמעתם, נכון? מה עוד שמדובר בתלמיד- כלומר- עיתותיו בידיו.

 

למה אתם חושבים שתלמידנו מבקש לרכוש לו רכב אספנות על מנת לחסוך? לדעתי, רכב בן 20 שנה לא אמין יותר מרכב בן 30 ומשהו שנה. ההוצאות הקבועות (טסט, ביטוח) על רכב אספנות קטנות יותר, וכך אפשר להפנות את התקציב הפנוי לתחזוקת הרכב. סדר עדיפויות נכון- פחות כסף למדינה, יותר כסף לרכב. בשורה התחתונה, ועם בחירה נכונה של הרכב- אפשרי לנסוע ברכב מתוחזק באופן טוב, שהוא גם רכב אספנות, בלי להשקיע בכך ממון רב. קחו כדוגמה חיפושית ישנה- רכב זול לתחזוקה מכל בחינה שהיא, בוודאי כאשר מטפלים בו לבד. לא יקר יותר להחזיק חיפושית בת 40 שנה מאשר גרוטאת סופרמיני בת 15 או 20 שנה. המכוניות הקטנות בנות ה20 תוכננו ונבנו כמוצרי צריכה, ותאריך התפוגה של רובן כבר עבר. מכוניות ישנות יותר- בנות 30-40 שנה, תוכננו ונבנו אחרת. אין להן תאריך תפוגה. (יש יוצאים מהכלל, כמובן, אבל אתם מבינים על מה אני מדבר, נכון? )

 

אני בעד- תישן טוב בבוקר ותגיע לבית הספר מאוחר (אחרי 9), תפתח תחביב שיגמור לך את כל הכסף- ככה לא תקנה סמים (בצחוק, בצחוק), ותלמד לעבוד לבד על הרכב. יצא מזה רק טוב.

 

אסף.

פורסם
אני מבין אותך ואתה צודק.

 

ואני לא מנסה לחסוך, אני מנסה להקטין עלויות.

אני גם מתקרב לנושא האספנות כי זה מעניין אותי וזה "עושה לי את זה".

אז חייבים להתחיל ממשהו, ואם זה משהו מתפרק ושאני אשפץ עם הזמן, מה טוב.

שיהיה ברור, לא התכוונתי דווקא אליך אלא לעקרון. לא פעם עולה הענין של רכישת רכב אספנות מהטעם החסכני ולא מהטעם האספני.

 

מי שאספנות רכב "עושה לו את זה" נכנס לקטגוריה אחרת לטעמי אבל גם אז צריך לקחת בחשבון שהענין דורש השקעה,גם זמן,גם אנרגיה וגם כסף. זה קצת דומה למי שמאמץ בעל חיים.. צריך לקחת אחריות מסויימת ומי שלא מסוגל למשימה,לטעמי האישי,מוטב שימנע.

ושוב,במה שכתבתי אין הכוונה לאדם ספיציפי אלא הדברים הם ברמת העקרון בלבד

בעלים גאה :inlove: של פיאט 124 ספיידר 1800.

פורסם

נו אז מי עוזר לי למצוא חיפושית באיזה אלפייה? :lol:

מינימן: "זה פשוט משמח לעבור טסט כל פעם מחדש , יש הרגשה כאילו נצחתי את המכון טסטים." :hihi:

"בחורה זה כמו אימיול, לאט לאט אבל בסוף יורדת."

פורסם

בוא נאמר שאתה קונה מכונית ב 3000 ש"ח (שזה יהיה מחיר הרצפה בקרוב).

  • ביטוח וטסט לשנה יהיו עוד 1000 ש"ח.
  • דלק יהיה כשלושה ליטר ביום (רכב ישן, נסיעה עירונית טהורה)בהנחה שאתה גר לא יותר מעשרה ק"מ מביה"ס. אם תופיע ל 200 ימי לימוד, זה בערך 4000 ש"ח לשנה.
  • תיקונים וטיפולים - קשה לדעת, אבל ישור קו זה נגיד 2000, ונוסיף עוד 3000 ש"ח לשנה.
  • שונות - (תמיד יש הוצאות לא צפויות: דו"חות, מכה קטנה לאוטו של השכנה וכו.) 1000 ש"ח.

הגענו ל 14000 ש"ח, כדי לנסוע לבית הספר במשך שנה.

 

בוא נאמר שאתה נוסע במונית:

 

בנהריה אפשר לנסוע לכל מקום ב 10 ש"ח, אבל בוא נאמר שנסיעה אצלכם זה כפול, יוצא 40 ש"ח ליום. תכפיל ב 200 ימי הופעה לביה"ס, ותגיע ל 8000 ש"ח. זה הסיבה שלבית הספר לא כדאי לקנות מכונית.

 

נמרוד

פורסם

נמרוד , אתה צודק, אבל השאלה היא, כרגיל , כמה תהנה בדרך.

כי הדרך חשובה ולא המטרה עצמה.

אני כן חושב שחיפושית למשל תיתן לבחור הרבה בעיות , הרבה הוצאות כספיות והרבה פאן והתעסקות שיתנו לו הרבה להמשך.

אני לא בטוח שחיידק כזה שווה להרוג.

 

אדרבא, גם אם הוא יגיע למצב בו הוא לא כלכך מצליח להחזיק את הרכב , הוא עדיין ילמד לקח חשוב ויקר מפז .

אספנות היא לא לעשירים בלבד , אתם תציירו סיטואציה כזו ובסוף היא תתפוצץ לכם בפרצוף.

פורסם
למה אתם חושבים שתלמידנו מבקש לרכוש לו רכב אספנות על מנת לחסוך? לדעתי, רכב בן 20 שנה לא אמין יותר מרכב בן 30 ומשהו שנה.

אף אחד לא דיבר דווקא על הפן המכאני, הרי הדעה הרווחת אצל רבים וטובים פה היא שרכב ישן הוא יותר פשוט משמע: יותר קל לאחזקה שוטפת. וגם כאשר חלק מתקלקל, לא צריך מכשור מיוחד וספר הדרכה כדי לתקן אותו.

 

מדברים פה על "המסביב": רקבונות, חלודות, מנגנונים שלא עובדים, מערכות מיושנות שספק עובדות ספק מושבתות ושיפוצן עולה המון כסף וחוסר רצון של בעלי מקצוע לעבוד על הרכב.

מאזדה 6 06' ופורד פיאסטה 89 ללוחמה עירונית.

פורסם
בית הספר

נמרוד

שים לב לצמד המילים הללו.

אתה חושב שאני רוצה ללכת לשם?

אתה חושב שיוצא לי משהו מללכת לשם?

אתה חושב שהבית ספר מספיק חשוב כדי שאני יקנה "בשבילו" אוטו?!?!?!?

ברור שלא!!!

האוטו נקנה כדי לספק את צרכי המוטוריים ולחסוך לי זמן.

להתעסק עם האוטו זה כל הכיף.

 

ההודעה שלך דיברה נטו, על כסף.

מבחינה כלכלית, ברור לכולנו שלא משתלם להחזיק אוטו.

אתה רואה אנשים מוותרים על האוטו?

אתה רואה אנשים (בייחוד בפורום שמדבר עם מוטוריקה ואהבת מכוניות וכו) שמחליטים ליסוע במונית במקום???

לא כי להנאה אין מחיר. ברגע שנותנים תו מחיר חומרי הוא מפסיק ליהיות כיפי.

לדוגמא...לחשב כמה עולה לך להחזיק בעל חיים לחודש...למי אכפת???

אם אתה אוהב את הבע"ח אתה תדאג לו וכסף הוא בתחתית הפירמידה פה.

מינימן: "זה פשוט משמח לעבור טסט כל פעם מחדש , יש הרגשה כאילו נצחתי את המכון טסטים." :hihi:

"בחורה זה כמו אימיול, לאט לאט אבל בסוף יורדת."

פורסם

חיפשת רכב אספנות, כי חשבת שזה יוזיל לך את העלויות:

 

בוא נדבר דוגרי... אין לי אוטו כי עלות אחזקה של אוטו לא משנה כמה נוסעים בו, במינימום, היא יקרה, ברמה של אלפים (הרבה אלפים).

לכן הראתי לך שאם אתה מחפש עלויות נמוכות, לא תמצא אותן ברכב אספנות. אגב, לא אני כתבתי "בית הספר" בבורדו - זה קובי מנהלנו החרוץ.

 

ושלומי, לא התכוונתי שלא יקנה אוטו. אדרבא - אני בעד. רק שיהיה מודע לאחריות הכספית שכרוכה בענין ויבדוק טוב אם זה בשבילו. אספנות רכב מתאימה למגוון עומקים של כיסים, אבל לא לכיסים ריקים. ניסיתי לחסוך לו את התרחיש שאתה מצייר, ושכרוך בלמידה כואבת בבית הספר (או בצפר ;-) ) של החיים.

 

נמרוד

פורסם
אגב, לא אני כתבתי "בית הספר" בבורדו - זה קובי מנהלנו החרוץ.
איך אתה יודע? אולי זה היה חן, האנציקלופדיה?

כמובן שזה אני :twisted: ...

הביטוי "בצפר", מלבד השיבוש הלשוני שבו, מזכיר לי גם את "לוציפר", שהוא שטן ידוע ומפחיד. לא בשביל הלב החלש שלי.

MGC Roadster 1969

Jaguar 420 1967

פורסם
איך אתה יודע? אולי זה היה חן, האנציקלופדיה?

כמובן שזה אני :twisted: ...

הביטוי "בצפר", מלבד השיבוש הלשוני שבו, מזכיר לי גם את "לוציפר", שהוא שטן ידוע ומפחיד. לא בשביל הלב החלש שלי.

אני חולקת עליך

זה הכל ענין של כימיה, יש כאלו שמסתדרים איתו לא רע

אירית

פורסם

תבין קל לזרוק מילים וקל לזרוק כסף כשאין לך אותו, אני וגם עידן אני מאמין קורעים ת'... שלנו בעבודה ואצלי זה באמת רק בשביל האוטו כי לפני זה לא הייתי חייב כסף לשום דבר! עכשיו אני חייב!

 

אם תיקח אותי כמה צעדים אחורה אז אני לא אקנה אוטו, אני אשים את הכסף בחשבון סגור ותאמין לי היום במקום להיות ביום חופש מהעבודה שאני ישן בו כל היום הייתי מוצא את עצמי באילת או עושה משהו כיפי עם חברים.

 

רכב בגיל הזה זה מיותר ומה גם שרוב הרכבים זה קצת מדי לנוער המפונק!

לא יודע איך חיפושיות כי לא יצא לי לנסוע באחת (אמת) אבל אסקורט דור ראשון יצא לי להכיר וזה מתחת למה שהייתי מסכים לנסוע בו (ושוב מצטער חברים לא לקחת אישית)

 

זה סתם מכביד על הגיל, זה סתם התרוצצויות, סתם עצבים (כן כן יש גם את הכיף).

 

אתה נער תהנה כמה שיותר, אם להתעסק עם האוטו יעשה לך את זה אז יאללה, ואל תשכח שיש להתעסק עם האוטו כי בא לך ויש להתעסק עם האוטו כי בא לאוטו, וזה לא הכי נעים להתקע עד 4 בבוקר כאשר הדלת ברכב מסרבת להינעל כי מה? איזה קפיץ משנת 88 החליט להשבר! או מנגנון של חלון שלאחר 17 שנה החליט שנמאס לו! ושוב להתקע בחניה בלילה כאשר אתה מת לישון אבל במקום זה לעבוד על האוטו כי לו בא גם אם לך לא בא.

 

בכל מקרה תשקול את זה... פשוט חבל על הכסף וחבל שתעבוד סתם, עדיף לחסוך, להכנס לצבא עם כסף ואחרי הצבא כבר לעשות את העניין.

 

בכל מקרה מה שאני בא לומר שאל תחשוב על החיובי בלבד, יש פה המון צדדים שליליים שהשכל שלנו מפנה להם גב בגלל איזה רצון חזק שקפץ לך... אז תנסה לחשוב על הכל ועד כמה בא לך!

ואולי באמת עדיף לא רכב אספנות, מלבד החיפושית ועוד כמה החלקים לרכבים האלה נדירים אלפעמים יקרים ומה לא...

 

עמית שהשכל שלו עדיין חושב אך הלב נכבש :wink:

VW GOLF MK2 1.3

FIAT 500L 1.4

MG4 

פורסם

המסקנות שהגעתי אליהם:

 

א. אל תקנה אלפא כי אז מצבך יהיה עגום, לא יהיה לך מה לאכול ותעבוד במלצרות בשביל הרכב.

ב. אל תהיה ערס, כי אז תקנה אסקורט, תתחיל לפחד מחלודה ותפנטז בלילה על סובארו 79.

ג. אל תלך לבית הספר אם אתה לא אוהב.

ד. אל תקשיב למה שאומרים לך, לך עם הרגש.

 

תחפש משהו חביב, פשוט וקל ושגם נראה טוב.

אני קניתי סוויפט 88 כשהוצאתי רישיון, אח"כ סיבכתי את עצמי עם ב.מ.וו שעמדה כמה שנים טובות ולא לא הייתה סבלנות, לא היה כסף ולא היה ראש לאוטו.

 

אוטו ישן, בן 30+ ידני ועם מנוע קטן יעשו את העבודה יופי, מזגן? בשביל מה המציאו את החלון המשולש????

 

וכמו שמישהו כתב אבל לא בכיוון הנכון - אתה צעיר תהנה כמה שאתה יכול, תקנה רכב, תתעסק איתו, תהנה ממנו, תטפח ותסדר לבד כל מה שאתה יכול, אל תפחד.

יעלה כסף ? אתה תוציא את הכסף עם חיוך. אם תבחר ברכב טוב אז רוב הסיכויים שגם להוציא כסף יהיה בעיקר בשביל דלק. ההוצאות באחזקת רכב לא כ"כ גבוהות. ואני לא אדם עשיר אני בא מנקודה מאוד נמוכה.

תעשה חיים זה הכי חשוב, תנסה, תלמד, תשתפשף. זה הגיל. הרי לכל זקני השבט יש סיפורים בנוסח: כשאני הייתי צעיר קניתי גרואטה ב200 לירות, עבדתי אז שליח על אופניים ו200 לירות היו המממוווןןןן כסף, קניתי אותה מאיזה זקן וסידרתי אותה פה ושם, היה רכב מדהים איזה חוויות, את אישתי אספת לדייט הראשון עם הרכב. חבל שמכרתי.

 

ותצא מהחשיבה של רכב באלפייה. תתחיל מ3K זה כבר יותר ריאלי ויש מכוניות חביבות שיתאימו לתקציב רק צריך לדעת לחפש.

haters will hate

פורסם

לפותח השרשור שלום רב.

 

 

אני סיימתי י"ב והשנה אני מתחיל ללמוד במכללה.

את רישיון הנהיגה שלי קיבלתי בין כיתה י לי"א, וישר קניתי אוטו עם כל החסכונות שלי.

(אנשי הקלאסיקות לא לכעוס, לא קניתי קלאסיקה אמיתית) קניתי אאודי 80 שנת 86 אוטומטית.

וכמוך גם אני חשבתי, עם עבודה להרוויח את הכסף יהיה לי מספיק לטיפולים ולאחזקה וחוץ מזה זה הרי כיף!....אז טעיתי .....ובענק.....

האוטו כל שבועיים שלושה היה במוסך, כל בוקר כשהתעוררתי הייתי צריך לשאת תפילה שהאוטו יגיע לבית הספר שלי ושלא יתקע בדרך.

ואם חשבת שזה יותר זול, שוב טעית. בנוגע לנוחות....אם אין באוטו מזגן, עדיף לסוע באוטובוס.

ולגבי הנאה וחשק......בשלב כלשהו האוטו הנ"ל יוציא לך את כל החשק.....וזה בא מאחד שמדבר 24\7 על מכוניות עם החברים שלו.

 

תקשיב לאנשים בעלי ניסיון שעברו את זה.

 

תשמור את הכסף ותקנה רכב אחרי הצבא...עם מזגן, עם צריכת דלק טובה, וכזה שלא מכיר את המוסכניק באופן אישי מדי.


×
×
  • תוכן חדש...