Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

משפחתית, 2.0L, אוט', סביב 45K ש"ח.


thunderbird
שימו לב! השרשור הזה בן 3901 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

רכב בודד במשפחה חדשה, בן בכור בן 3 שבועות.

 

מחפש משהו קצת יותר מרגש מליסינגטומתית 1.6 שאליה הורגלתי בשנים האחרונות, ולכן זו הסיבה ל-2.0 ליטר.

הרכב רוב הזמן יהיה אצל האישה, יסתובב לו בתוך העיר. ה-2.0 ליטרים ינוצלו בסופ"שים העיקר כאשר נצא לטיולים.

ביומיום אני על דו"ג ולכן חשוב לי להכנס לרכב אשר "מחובר לכביש", היגוי לא ערפילי מדי ומנוע+גיר אשר יודעים לעבוד יחדיו. אין הכוונה לרכב ספורטיבי מדי עם גיר ידני - האישה תשתמש בו ברוב ימות השבוע.

 

עד כה נבדקו האופציות הבאות (לפי סדר עדיפות - אנא תקנו אותי לפי הבנתכם)

פורד פוקוס

מאזדה 3

סוברו אימפרזה ניו אייג'

יונדאי אלנטרה

 

כולן אגב משנת 2007 - ע"פ התקציב

לצערי המאזדה קצת יקרה ולכן נראה כי תרד מהרשימה (אלא אם ממש מומלצת ואשיג אחת במחיר נורמלי). הסובארו קורצת מאוד ע"פ הספק המנוע אבל הבנתי כי בשאר הדברים היא נופלת משמעותית משאר הרכבים (וצריכת הדלק שלה נוראה). לגבי היונדאי, סביבת הנהג נראית נחמד, השאלה היא לגבי החיבור שלה לכביש.

 

האם הפוקוס היא הבחירה המתאימה או שיש לי עוד אופציות שנעלמו מעיני.

 

תודה מראש!

Simplicity is the ultimate sophistication" - Leonardo da Vinci"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 37
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמחק את הB4 מהרשימה היתה לי כזו לתקופה קצרה, הרכב מפנק וכיף לנהוג בחורף על 4WD אבל הרכב זללן בצורה לא נורמלית, המאזדה רחוקה מהתקציב שלך, והאלנטרה הזו זה דגם מיושן שעוד מבוסס על דגמי יונדאי שלפני השינוי, כלומר תיזכר ביונדאי שהיו נמכרות לפני 10 שנים ושאל את עצמך אם זה מה שאתה רוצה לרכוש ?

 

אני הייתי מחפש דווקא פלואנס 2 ליטר (לא 1.6!) מהטרייד אין של קרסו, תקבל 3 שנות אחריות יבואן, או לחלופין C5 שנמכרת במחירי זנות וההפרש יכול לשמש בתור כסף עבור בלתמים ברכב שספק אם יקראו אם תמצא אחת שמורה

פעם Clio b 2001 ידנית/Clio b Sport MK2 2003/פיאט פונטו 98

 

מגאן RS 225 למכירה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה לא B4 דגמי 2007-2008?

מנוע חזק ומאוד מהנה לנהיגה

 

מבדיקה קצרה ביד 2, רוב המוצעות הן ליסינג לשעבר, המחיר יאלץ אותי כנראה לרדת שנת דגם ל-06, סביבת הנהג נראית משעממת ודלה (יחסית לפוקוס לדעתי לפחות). בקשר לצריכת הדלק שלה - גומעת לא מעט..

 

פרט לכך, אחלה אוטו! :-P

Simplicity is the ultimate sophistication" - Leonardo da Vinci"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני הייתי מחפש דווקא פלואנס 2 ליטר (לא 1.6!) מהטרייד אין של קרסו, תקבל 3 שנות אחריות יבואן, או לחלופין C5 שנמכרת במחירי זנות וההפרש יכול לשמש בתור כסף עבור בלתמים ברכב שספק אם יקראו אם תמצא אחת שמורה

 

הייתי מוסיף לרשימה גם פיג'ו 307 2 ליטר או גולף 2 ליטר. כמו שנכתב מעלי, רכבים שטופלו כראוי לא יקרעו לך את הכיס.

Casper כתב: "היום יום שני בשבוע. זהו יום הרביעי במספרו שלא נגעתי באוטו.ורק מהמחשבה הזאת עולה אצלי לחץ דם.נראה לי שאלך להחליף ריחן." :roflmao: 30.1.2006 פורום VAG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני הייתי מחפש דווקא פלואנס 2 ליטר (לא 1.6!) מהטרייד אין של קרסו, תקבל 3 שנות אחריות יבואן

 

איך הרכב הזה נכנס לתקציב שלי? משיטוט קצר ביד 2 מדובר על 70K

Simplicity is the ultimate sophistication" - Leonardo da Vinci"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל מחיר שמישהו פרסם ביד 2 תוכל להוריד אותו ךא מעט. אין הרבה ביקוש עכשיו ל b4.

לגבי צריכת הדלק... מערכת גז? :).

האמת שאם אתה לא נוסע לפחות 20-25 אלף בשנה, מערכת גז לא ממש תהיה כדאית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדקתי ביד2 לפני שהצעתי ללכת על המאזדה, וראיתי אחת כזו ב-46K אם אני לא טועה, יד2, הראשונה ליסינג, אבל קילומטרז' נמוך יחסית של 100 אלף והיא היתה 2007 אם אני זוכר נכון. זה לפני מיקוחים ובדיקה וכו'. אפשרי גם לנסות לחפש משהו קצת יותר טוב ב-50K בתקווה להוריד כמה גרושים (מה שסביר להניח שיקרה בכל מקרה)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המאזדה מתאימה לך כמו כפפה ליד, למעט התקציב...

סובארו B4 מיותרת במקרה הזה. אכן היא מהנה, ואכן היא חזקה יחסית. אבל היא בזבזנית בדלק והיא מקטגוריה גבוהה יותר ממה שאתה מחפש, כלומר עלויות הטיפולים, החלפים, האחזקה השנתית והביטוחים יהיו מעט יקרים יותר. בכללי מכונית טובה ומהנה מאוד, אבל גדולה יותר ממה שאתה מחפש, בזבזנית בדלק ויקרה קצת יותר לאחזקה.

רנו פלואנס או סיטרואן C5, הן בדיוק ההיפך ממה שפותח השרשור מחפש. הן אמנם נוחות (בעיקר ה-C5), מתאימות למשפחה ומרווחות, אבל הן ממש משעממות ולא עונות להגדרה של רכב "מחובר לכביש", ההיגוי שלהן ערפילי והמנוע והגיר ב-C5 לא כל כך מוצלח לדעתי, ובפלואנס הוא מוצלח, אבל הוא גיר רציף שמיועד יותר לשיוטים ולא להאצות.

יונדאי אלנטרה רכב בסיסי. גם עם מנוע ה-2L, היא עדיין אלנטרה. רק מאובזרת וחזקה יותר. גם היא מכונית משעממת, לא הכי איכותית, בעלת נוחות סבירה, מרווח טוב, בידוד רעשים לוקה בחסר, ביצועים טובים מה-1.6, אבל לא טובים עד כדי כך ואין תחושת זריזות. ההגה לא נוח בכלל. הוא קל, גדול, ארוך (מנעילה לנעילה), משנה משקל בצורה לא אחידה ומנותק לגמרי, הרבה תת היגוי בפניות, זוויות גלגול ענקיות, קרקושים קטנים שצצים עם הזמן מכיוון הקונסולה המרכזית והדלתות. לא רכב שהייתי רוכש בעצמי. לא בגלל שהוא גרוע, אבל בגלל שהוא משעמם ומדכא כל ניסיון ליהנות מהנהיגה.

 

נשארנו עם הפוקוס, האימפרזה וה-3. שלושתן מהנות ביחס לשאר המשפחתומטיות (בעיקר המאזדה).

האימפרזה היא הצפופה בחבורה והמיושנת. מצד שני נוחות הנסיעה שלה היא הטובה והמרגיעה ביותר כאן בזמן שיוט. גם במהירויות גבוהות יחסית מעל המותר. הנהיגה בה נחמדה, אך היא פחות מהנה מהפוקוס ומה-3. השלדה עצמה טובה מאוד. האחיזה גבוהה והתנהגות הכביש בטוחה בזכות הנעה כפולה לכביש. תקשורת מצד ההגה אין הרבה, מצד שני השלדה מעבירה לישבן פחות או יותר את מגבלות האחיזה והיא אמנם לא מפצה על ההיגוי לגמרי, אבל שומרת על אפשרויות הנאה מסוימות. חסרונותיה של האימפרזה הן בדמות מרווח מצומצם, תא נוסעים מיושן, איכות של רכב מיושן (למרות ההרכבה הטובה מאוד), מנוע בזבזן בדלק, היגוי לא מתקשר כל כך וקל יחסית.

הפוקוס מרגישה מודרנית בהרבה. תא הנוסעים שלה הוא האיכותי בחבורה, ההגה חד יחסית ומתקשר יפה. הפוקוס משלבת נוחות נסיעה טובה ביחד עם התנהגות כביש מהנה יחסית. השלדה המצוינת (שנמצאת גם במאזדה 3) קשיחה ונענית לכל פקודת היגוי, גם במהירויות גבוהות. למרות שבגלל צמיגים קצת יותר גבוהים ומתלים קצת יותר רכים היא לא ממש חדה ומהנה כמו ה-3. גם בגרסת ה-2.0 היא לא ממש זריזה, אבל הביצועים בסך הכל טובים למדי. בנוסף המרווח טוב יחסית, תא המטען גדול ודי נוח להטענה, בידוד הרעשים די טוב, הבטיחות גבוהה (5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי), ESP ו-6 כריות אוויר כסטנדרט בגרסה הזו. לרעה: היא בזבזנית בדלק, הביצועים עדיין לא מעוררים והתחושה גם כאן די עצלה בזכות מהלך דוושה ארוך יחסית ולא מדויק. גם הבלמים (שמציגים עמידות מעולה ונשיכה טובה) חסרי תחושה ולינאריות.

המאזדה 3 הכי מהנה כאן בחבורה ובהפרש גדול. בעיקר עם המנוע החזק. האחיזה גבוהה, ההגה חד, קצר, כבד במידה ומדויק. התגובה הראשונית להפניית ההגה (TURN IN בשפה מתנשאת :wink: ) חדה על סף עצבנית, תחושה קרבית בתא הנוסעים, בלמים חזקים בעלי נשיכה מצוינת ופעולה לינארית (כבר מלחיצה קטנה הרכב מאט), אין כמעט זוויות גלגול, תת היגוי כמעט ולא קיים (כמובן שהוא נמצא, בכל זאת...) ושלדה שנענית בקלות למשחקי היגוי יתר ואחיזה. הביצועים טובים גם הם עם 9.9 שניות ל-100 קמ"ש ותחושה הרבה יותר זריזה מהנתון כרגיל ממאזדה, מהלך דוושה הגז קצר וחד ומנוע שמוכן למשוך עד ל-7,200 סל"ד גבוהים (קו אדום ב-6.5). בתאוצה חזקה אפילו יש דמות לוחמת הגה. בנוסף היא מצוידת גם בסאן-רוף, ג'אנטים 17 אינצ' ומערכת BOSE טובה למדי (אך קצת פחות איכותית מהסוני שבפוקוס) עם שליטה מההגה ומערכת ESP חשובה.

נוחות הנסיעה נוקשה למדי והמתלים ביחד עם הצמיגים נמוכי החתך לא מגהצים מהמורות בצורה חלקה, המרווח מאחור לא ממש גרוע, אבל הגישה אליו לא הכי נוחה (דלת צרה מדי), תא המטען סביר בגודלו, אך פתח ההטענה לא הכי נוח. הוא צר וגבוה - מה שמקשה על הכנסת דברים גדולים לתא המטען והוצאתם. צריכת הדלק גם היא גבוהה, אך פחות נוראית מזו של הסובארו בהפרש ניכר. לעומת הפוקוס ההבדלים לא גדולים כ"כ. תא הנוסעים משדר גם הוא "ספורט", אבל האיכות בינונית בלבד, הדשבורד והצבע השחור מייצרים בתא הנוסעים אווירה אינטימית מדי ובאופן כללי, היא פחות שימושית מהפוקוס לשם השוואה.

אם המאזדה יקרה לך מדי, הפוקוס תהיה נוחה ושימושית יותר, די מהנה ותיתן תמורה מעולה למחיר.

 

פיג'ו 307 יכולה להיות אופציה נחמדה, אבל למרות אחיזה גבוהה והתנהגות כביש טובה, היא גם די משעממת לנהיגה. כך גם הגולף.

תקרא קצת את המבחנים הבאים, אולי גם הם יעזרו לך לגבש דעה:

http://motocar.allmag.co.il/test/723.aspx - מבחן השוואתי בין הונדה סיוויק, פורד פוקוס, פולקסווגן ג'טה ומאזדה 3. 2L

 

http://motocar.allmag.co.il/test/631.aspx - מבחן השוואתי בין הסובארו אימפרזה לבין מאזדה 3 2L.

 

http://motocarnew.allmag.co.il/page/568 - מבחן השוואתי בין סובארו אימפרזה לבין מאזדה 3, ומבחן בין הסובארו אימפרזה לבין פיג'ו 307.

 

http://www.icar.co.il/%D7%9E%D7%91%D7%97%D7%A0%D7%99_%D7%A8%D7%9B%D7%91/%D7%9E%D7%90%D7%96%D7%93%D7%94_3_2.0_-_%D7%9E%D7%91%D7%97%D7%9F_%D7%93%D7%A8%D7%9B%D7%99%D7%9D/

http://www.auto.co.il/%D7%9B%D7%AA%D7%91%D7%94-577-%D7%9E%D7%91%D7%97%D7%9F-%D7%93%D7%A8%D7%9B%D7%99%D7%9D-%D7%9E%D7%90%D7%96%D7%93%D7%943-2-0-%D7%9C-%D7%90%D7%95%D7%98%D7%95.aspx

^ מבחני דרכים למאזדה 3 בגרסאת ה-2.0.

 

בהצלחה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

cars-@-lover תודה רבה על הסקירה המפורטת :mm_yeah:

 

בעקבות הקישוריות שצירפת, עלתה בי מחשבה זדונית = ג'טה!

המחירים ביד 2 די מתכנסים לתקציב שלי, והיא אכן "זכתה" בתואר המכונית המהנה מבין הארבעה שנבדקו.

השאלה היא למה לא? (תחזוקה, צריכת דלק, ביטוחים וכד') האם יקר יותר מהפוקוס/3?

 

שוב תודות

Simplicity is the ultimate sophistication" - Leonardo da Vinci"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כחצי שנה מכרתי B4 2007 סטיישן 165 כ"ס יד שניה (כולן פרטיות ובמשפחה) עם פחות מ100 אלף ק"מ, ללא ריג'קטים רציניים בבדיקה ב43 אלף ש"ח (כנראה שאם הייתי מתעקש הייתי מוכר ב45 בערך).

למי שמחפש מכונית משפחתית דיי מפנקת וכיפית לנהיגה (ובסטיישן סופר שימושית), היא דיי מתאימה.

אכן צריכת הדלק לא טובה, אבל גם לא נוראית, היא הוחלפה במאזדה 5 2011 (מכנית זהה ל-3, אבל כמובן גבוהה וכבדה) וההבדל בצריכת הדלק הוא כ10 אחוז ואפילו פחות.

בנוסף יש לא מעט סובארו עם מערכת גז שמורידה את עלויות הדלק וגם אם הרכב לא נוסע הרבה ההבדל בסוף החודש לא יהיה מאוד גדול כלכלית.

 

אם בכל זאת הסובארו נשללת, האופציה הראשונה מבחינתי הייתה הפוקוס 2 ליטר, שלדה והגה טובים בשביל מכונית משפחתית עם איבזור מפנק (יחסית כמובן).

עוד אופציה ששוה לבדוק היא B3 שני ליטר 2008, תהיה מעט חסכונית מהB4, וגם אמורה להיות יחסית מהנה למשפחתומטית.

 

הצרפתיות הוצעו מכוניות טובות, אבל מנותקות ולא מעודדות נהיגה נלהבת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מחיפוש קל ביד 2 עולה שבתקציב שלך אפשר להשיג אפילו פיאט בראבו 2009, מנוע 1.4 טורבו, שייתן לך כוח בלחיצות וחיסכון ביומיום.

אינני מכיר את הרכב, אבל פרט לגיר רובוטי לא זכור ששמעתי עליו רעות....

 

הוא מעוצב, נחשב מהנה ומיוחד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

cars-@-lover תודה רבה על הסקירה המפורטת :mm_yeah:

 

בעקבות הקישוריות שצירפת, עלתה בי מחשבה זדונית = ג'טה!

המחירים ביד 2 די מתכנסים לתקציב שלי, והיא אכן "זכתה" בתואר המכונית המהנה מבין הארבעה שנבדקו.

השאלה היא למה לא? (תחזוקה, צריכת דלק, ביטוחים וכד') האם יקר יותר מהפוקוס/3?

 

שוב תודות

 

הג'טה מעולה. היא יודעת לאחוז את הכביש טוב מאוד והתחושה מוצקה כראוי בוואגית. החיבור, ההתנהגות וההנאה מהנהיגה נופלת מה-3 ומהפוקוס, אך היא מפצה על זה בנוחות נסיעה טובה, מרווח טוב, צריכת דלק עדיפה במעט ושימושיות גבוהה. מצד שני היא לא ממש מאובזרת (למעט יתרון נחמד שיש לה לעומת השאר וזה יציאות מזגן ליושבים מאחורה), ביטוחים יקרים כמו בכל רכב מהקונצרן הזה (גם הביטוחים של המאזדה יקרים יחסית) ועלויות טיפול שלה גבוהות. האמינות שנויה במחלוקת. לי יצא להתיישב כבר בכמה ג'טות כאלה שהגג מודבק אצלם ע"י אקדח סיכות, ידיות חורקות וציפוי גומי מתקלף. לא נוראי, אבל לא אסתטי... בקשר לאמינות המנוע והגיר אני לא כל-כך יודע איך הג'טה.

בסך הכל הג'טה היא מכונית משפחתית טובה עם מנוע חזק. מהנה או ספורטיבית היא לא, אבל משפחתית נוחה ואוחזת היא כן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3901 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...