Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה הטעם בכלל בפרוייקט השאפתני של שי אגסי (בטר פלייס)


joker2k

פוסטים מומלצים

חיים, אני דווקא בא מהתחום המכאני. רק תבניות ל3-4 אבות טיפוס יעלו סכום דומה וזה לפני תכנון ואלקטרוניקה.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 3.1 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

חשוב להבין שהפלואנס ZE היא הרכב הראשון של רנו בעל סוללה מתחלפת אולם הוא בפרוש לא הרכב החשמלי הראשון של רנו ולכן הוצאות הפיתוח המרכזיות של ה ZE היא מערכת החלפת הסוללה.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

את זה לא ידעתי, הייתי תחת הרושם שרנו תיכננו את הרכב לפי מפרט BP.

Night Driver, מהם התבניות האלה? (הניסיון היחידי שלי עם תבניות היה ליציקות פלסטיק ו"וואקום-פורמינק")

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תכנון מכני הוא יקר.

לוקח המון זמן לתכנן חלק, להתאים לשאר החלקים במנגנון, לייצר, להרכיב ידנית, לבצע ניסוי ארוך טווח, להבין מה התקלקל, לחשוב למה זה קרה ואיך לשפר, לחזור על כל התהליך מהתחלה

זמן = כסף, ועלות יצור של כל חלק פצפון , כשזה לא בייצור סדרתי, זה 100 דולר במקום דולר וחצי.

 

לגבי המשכורות, לא בטוח שבחו"ל יש הבדל גדול בין מכונות ואלקטרוניקה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. אגסי בכבודו ובעצמו טען שהפלואנס ZE זולה יותר לייצור וקניה ולכן מכירה יהיה זול יותר.

 

אז מה אם אגסי אמר?

הרי רוב ההערכות שהשמיע בעבר התבדו. לפי הנסיון הזה, עדיף להמר על כך שאם אגסי מבטיח משהו, קורה ההפך מזה.

 

יהודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

את זה לא ידעתי, הייתי תחת הרושם שרנו תיכננו את הרכב לפי מפרט BP.

Night Driver, מהם התבניות האלה? (הניסיון היחידי שלי עם תבניות היה ליציקות פלסטיק ו"וואקום-פורמינק")

 

תחשוב על שטאנס לכבישת דלת למשל. מדובר בשני גושי פלדה של כמה טונות שעולים על מכונת CNC ענקית שעולה הרבה מליונים של דולארים לכרסום ראשוני. אחר כך שני הגושים האלה עוברים טיפול תרמי וחוזרים להשחזה. כל חלק כזה דורש זמן עיבוד של כמה יממות. רק עלות העיבוד מגיעה למאות אלפי דולארים לפני החומר ולפני תיקונים והתאמות סופיות.

 

בסופו של יום אתה מקבל שתי פלטות ענקיות עם פינים מדוייקים שמורכבות על מכבש. בין הפלטות אתה מניח את הפח החתוך, נותן לחיצה ומקבל דלת כמעט מוכנה (נותר לקפל קצוות). יש חלקים יותר מורכבים שעוברים כבישה בכמה שטאנסים.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השלדה והמרכב דומים אבל ממש לא זהים. הרכב יותר ארוך מפלואנס רגילה וכל מנגנון הסוללה דורש תכנון מחדש של רכיבי שילדה ומרכב.

 

כל הבקרים והסוללה הם מוצר מדף כמו שמנוע בעירה פנימית הוא מוצר מדף. מדובר על מערכת תפורה לרכב ומיוצרת לפי אפיון מסויים ולא מערכת גנרית שנשתלה באוטו.

 

אני מקווה שלפחות אתה מסכים שהיו צריכים להקים קו ייצור נפרד בשבילה.

 

יכול להיות שאתה צודק בקשר לקו ייצור נפרד, אבל זה ממש לא קשור ל-BP.

חברת רנו השקיעה בהסבת פלואנס רגילה לחשמלית בראש ובראשונה לטובתם הם.

באירופה נמכרות פלואנס חשמליות "רגילות" ללא מערכת החלפת מצברים, וזאת כתשובה לרכבים חשמליים ייעודיים כגון ניסאן ליפ אשר תוכננו מראש להיות חשמליים ושם כל עלות הפיתוח נופלת על הרכב.

במקרה של פלואנס, הרכב חולק את רוב המכלולים עם הפלואנס והמגאן הרגילות (בנזין, דיזל) ועם עוד רכבים אשר בנויים על אותה הפלטפורמה.

כלומר הוצאות הפיתוח בפלואנס הם מינימאליות, בערך כמו לפתח עוד גירסאת מרכב או שילוב מנוע/גיר חדשים (אשר קיימים בקונצרן).

 

אני מניח שתפקידה של BP היה רק לתכנן את מערך החלפת המצברים, כלומר הרובוט אשר מוציא את המצבר ומעמיס מצבר חדש, ובנוסף את עמדות הטעינה החכמות ומערך הלוגיסטיקה של המצברים.

 

ל-BP אין ולא תהיה שום נגיעה לתכנון הרכבים עצמם, זה מחוץ לליגה שלהם.

 

לחשוב שרנו הייתה נותנת ל-BP לחולל שוניי מרכב באחד מרכביה זה פשוט תמימות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאלה- מה העלות של כל תחנת החלפה של BP? +עלות תיפעול?

 

BP עשו טעות איומה שבחרו בכייון הזה מהתחלה!

 

מה שהם היו צריכים לעשות בתור התחלה זה:

משא ומתן עם חברות הייטק גדולות בעלות צי של מאות מכוניות, חתימת הסכמים והתקנת עמדות טעינה בחניונים של החברות.

בצורה פשוטה זו העובד מגיעה לעבודה/מיתחבר לטעינה ובסוף היום חוזר הבייתה והחברה חוסכת המון כסף וBP מרוויחה כי אין לה את עלות התיפעול של מאות תחנות+עלות הקמה.

פיתרון זה מיועד לעובדים עד 40~50 ק"מ מהעבודה (ויש הרבה כאלה!).

 

לאחר חדירה לשוק היסינג ומכירת מאות מכוניות + מתחילים לחשוב על מיקומי תחנת החלפת סוללות אסטרטגיים בהתאם למסלול רוב המכוניות ולאט לאט גודלים וצומחים.

 

מה שBP עשו זו טעות איומה- קשרו העגלה לפני הסוס והשקיעו את כל תקציבת בהקמת תשתיות שרק התיפעול שלהם גורמת להפסדים + גם מכירת אלפי מכוניות לא מחזירה את ההשקעה ולא כלכלית.

מוכר מארז נייר טואלט איכותי בייבוא אישי מחו"ל של Kirkland, מוכן להחלפה על רכב ספורטיבי יד ראשונה, לרציניים בלבד!.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

^

שמע, אתה פשוט מתבזבז פה בפורום.

בשרשור הזה כבר הספקת להיות חשמלאי בחסד, מכונאי עילוי, מפתח טכנולוגיות היברידיות לרכב מהמעלה הראשונה, וכעת גם מסתבר שאתה איש עסקים ממולח בעל ראש מבריק.

 

אני לא מבין איך החברה לישראל עדיין לא חטפה אותך...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאלה- מה העלות של כל תחנת החלפה של BP? +עלות תיפעול?

 

BP עשו טעות איומה שבחרו בכייון הזה מהתחלה!

 

מה שהם היו צריכים לעשות בתור התחלה זה:

משא ומתן עם חברות הייטק גדולות בעלות צי של מאות מכוניות, חתימת הסכמים והתקנת עמדות טעינה בחניונים של החברות.

בצורה פשוטה זו העובד מגיעה לעבודה/מיתחבר לטעינה ובסוף היום חוזר הבייתה והחברה חוסכת המון כסף וBP מרוויחה כי אין לה את עלות התיפעול של מאות תחנות+עלות הקמה.

פיתרון זה מיועד לעובדים עד 40~50 ק"מ מהעבודה (ויש הרבה כאלה!).

 

לאחר חדירה לשוק היסינג ומכירת מאות מכוניות + מתחילים לחשוב על מיקומי תחנת החלפת סוללות אסטרטגיים בהתאם למסלול רוב המכוניות ולאט לאט גודלים וצומחים.

 

מה שBP עשו זו טעות איומה- קשרו העגלה לפני הסוס והשקיעו את כל תקציבת בהקמת תשתיות שרק התיפעול שלהם גורמת להפסדים + גם מכירת אלפי מכוניות לא מחזירה את ההשקעה ולא כלכלית.

 

 

רק כדי שאני אבין, בתחילת השרשור כל השונאים טענו כי הפרוייקט לא יצליח מפאת טווח מוגבל, "חוסר בתחנות" ו"חוסר יכולת נסיעה חופשית".

עכשיו קמים האנליסיטים הפיננסיים ואנשי העסקים של הפורום בטענה הפוכה- היו צריכים קודם לספק רכב בלי אפשרות להחליף סוללה, כזה שבאמת יהיה מוגבל בנסועה ורק אח"כ לחשוב על תחנת החלפה?

אז רכבים חשמליים כבר קיימים, בטר פלייס לא מחדשת כאן. החידוש האמיתי הוא תחנות ההחלפה ועליהם החברה מתבססת, הם השינוי האמיתי והן אלו אשר מאפשרות ללקוח נסיעה חשמלית לכל קצוות המדינה.

מה שאתה מעלה כאן נשמע מתאים יותר לסיטואציה הדמיונית שבה קרסו תחליט לייבא את הטוויזי הקטנה ארצה לשירות עובדי הייטק כחלופה זולה לליסינג.

פרויקט חדש, מאור יוצא להתחרות - עקבו כאן

Toyota MR2, 1985 - Sold | Renault-Sport Clio RS (203), 2011 - Black – Sold | Subaru Impreza STI, 2003 -Java Black- Sold

Alfa-Romeo Mito QV, 2011 - Tornado blue - Sold |BMW E30 Coupe, 1989 - Alpine white - Sold

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רק כדי שאני אבין, בתחילת השרשור כל השונאים טענו כי הפרוייקט לא יצליח מפאת טווח מוגבל, "חוסר בתחנות" ו"חוסר יכולת נסיעה חופשית".

בעיות הטווח מוזכרות ביגלל שBP מנסים לשווק אותם בתור מיתחרות בטווח של מנוע בערה- וזה בעתיד הקרוב לא יצליח אפילו עם תחנות ההחלפה, כי ללקוח שרוצה ליסוע מאות ק"מ ביום ישתלם הרבה יותר לינהוג על דיזל ויחסוך הרבה כאב ראש,דאגות,זמן(=כסף!) ואי וודאות קשה בעתיד בשוק.

 

לכל המזלזלים- הבעיה שBP לא תצליח ליהיות ריווחית זה ביגלל ההשקעה העצומה בתחנות ההחלפה!

יופי שBP חשבו על להמציא את הגלגל וליבנות תחנת החלפה- עם כל הכבוד זה לא מדע וטכנולוגיה של נאסא!

ואם אתם כאלה חכמים - האם ניתחתם כבר את שוק הליסינג למשל והאם יש לכם נתון מהו כמות הנהגים שלא עוברים את ה100 ק"מ ביום? כי אני בטוח שיש ברבה כאלה בתור התחלה.

אפילו אם זה רק 1000 נהגים- זה כבר גבווה יותר מהמכוניות שהם מכרו עד עכשיו וימכרו בשנים הקרובות.

 

אתה לא יכול להרשות לעצמך עם תקציב מוגבל שגייסת ממשקיעים לפזר אחוז ניכר על תחנות ההחלפה, לתחזק אותם ולשלם לעובדים בכל התחנות ואז ביגלל עלויות עצומות של התשתית לתמחר את עלות השמוש ברכב שתיהיה יקרה יותר ממכוניות בנזין דיזל מקבילות שבהם אין את הכאב ראש לנהג בלחפש תחנות החלפה ולחשב מסלולי נסיעה כמו נווט מטוס קרב!

 

גם GM היו ענקיים בעלי מיפעלים רבים ואין ספור עובדים וזה מה שגרם להם לפשיטת רגל- מספיק שחודש אחד ההכנסות ירדו אז תזרים המזומנים ניחנק רק ביגלל הגודל העצום שלהם!

 

כל חברה צריכה לעשות הרבה חושבים ליפני שניכנסת לשוק- וחישוב עלות תיפעול ואחזקת תשתית מול הצפי בהכנסות זה אחד מהם.

עכשיו תגידו לי כל החכמים - מה הרווח שBP חייבת להרוויח פר לקוח רק בישביל לשלם את ההוצאות השוטפות?

 

כל הדיון הענק הזה היה ונישאר סביב קיום או אי קיום חיסכון כלכלי לנהג מול רכב בערה מקביל- מה שלכולנו ברור שהוא לא קיים!

רכב חשמלי לא נועד ליהיות רכב שנוסעה מאות ק"מ ביום! וביגלל זה תחנות ההחלפה לא מוצדקות, מי שנוסע כמות ק"מ כזו ביום לוקח ויקח גם בעתיד דיזל!.

אם BP חושבים לנסות לשנות זאת- הם יעלמו מהר מאוד, אין שום היגיון ליסחוב מאות ק"ג של סוללות לאורך מאות ק"מ ביום.

 

^

שמע, אתה פשוט מתבזבז פה בפורום.

בשרשור הזה כבר הספקת להיות חשמלאי בחסד, מכונאי עילוי, מפתח טכנולוגיות היברידיות לרכב מהמעלה הראשונה, וכעת גם מסתבר שאתה איש עסקים ממולח בעל ראש מבריק.

 

אני לא מבין איך החברה לישראל עדיין לא חטפה אותך...

 

את הזילזול הזה תישמור לעצמך אני מכיר את התחום וגם מישתלב בתעשייה בתור איש מכונות בקרוב, וכל הדיונים שלי הם כבר דברים שעובדים ונימצאים חלקם בשימוש- רק שאני לא רוצה להשיקעה 300,000 ברכב חדש בשביל אותם הטכנולוגיות, והסבה להיברידי זה קל יחסית והפיתרון של מנוע חשמלי בימקום אלטרנטור קיים באמריקאיות והוא מאוד פשוט יחסית להיברידי יפני אבל עדיין נותן תמורה יפה למחיר.

מוכר מארז נייר טואלט איכותי בייבוא אישי מחו"ל של Kirkland, מוכן להחלפה על רכב ספורטיבי יד ראשונה, לרציניים בלבד!.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

GM "פשטו" רגל (למיטב ידיעתי הם רחוקים מכך, אבל אם אתה אומר..) רק בגלל שהם לא פנו אליך לייעוץ!

אתה פשוט מתפספס פה.

חבל, העולם יכול להרוויח ממך.

(אני מניח שאתה איש עסקים מבוסס, אשר מעלה פה חוות דעת והמלצות, וזאת מתוך ניסיון רב השנים אשר צברת במגוון העסקים אשר בבעלותך).

 

בהצלחה.

 

 

אגב, אני שייך לחכמים או למזלזלים, או גם וגם?

נו שויין..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חחח אתה הורג אותי- טוב נו, נעזור לך, כנס לגוגל פיננס ותיבדוק מה היה מחיר מנייה של GM בתוקפת המשבר(רמז 2008 ) ותיראה שהמניה צנחה מיתחת לדולר והם נימחקו מהבורסה, ביזכות הזרמת כספים של הממשלה הם חזרו לעבוד והיום אם קיימים בזכותם.

למנייה החדשה אין מידע מלפני 2010, לעומתם תיבדוק את פורד שלא נימחקו ויש מידע והם עלו כ1.4$ למנייה.

עכשיו תתחיל לעשות קצת שיעורי בית לפני שאתה מזלזל באחרים!

 

ואם לטיעונים שלי לא היה קצת מין האמת- בBP לא היו עורפים ראשים כמו שראינו.....

מוכר מארז נייר טואלט איכותי בייבוא אישי מחו"ל של Kirkland, מוכן להחלפה על רכב ספורטיבי יד ראשונה, לרציניים בלבד!.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאלה- מה העלות של כל תחנת החלפה של BP? +עלות תיפעול?

 

עלות בניית תחנה כתומה כמיליון וחצי ש"ח

 

מה שהם היו צריכים לעשות בתור התחלה זה:

משא ומתן עם חברות הייטק גדולות בעלות צי של מאות מכוניות, חתימת הסכמים והתקנת עמדות טעינה בחניונים של החברות.

בצורה פשוטה זו העובד מגיעה לעבודה/מיתחבר לטעינה ובסוף היום חוזר הבייתה והחברה חוסכת המון כסף וBP מרוויחה כי אין לה את עלות התיפעול של מאות תחנות+עלות הקמה.

פיתרון זה מיועד לעובדים עד 40~50 ק"מ מהעבודה (ויש הרבה כאלה!).

 

 

בטרפלייס ניסו לעשות את המהלך שאתה מתאר, רוב חברות ההייטק נפנפו אותם לכל הרוחות.

אלו שלא, הואילו בטובן להתקין 2-3 עמדות לפיילוט ראשוני.

אם תעשה סיבוב רגלי באזור התעשייה פארק אפק למשל תוכל לראות עמדות כאלו מחלידות לאיטן בחניונים של כמה מהחברות באזור.

horsepower is an illusory mathematical equation; torque is real and the source of all good things in the universe

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמע, אתה פשוט מתבזבז פה בפורום.

בשרשור הזה כבר הספקת להיות חשמלאי בחסד, מכונאי עילוי, מפתח טכנולוגיות היברידיות לרכב מהמעלה הראשונה, וכעת גם מסתבר שאתה איש עסקים ממולח בעל ראש מבריק.

 

אני לא מבין איך החברה לישראל עדיין לא חטפה אותך...

 

GM "פשטו" רגל (למיטב ידיעתי הם רחוקים מכך, אבל אם אתה אומר..) רק בגלל שהם לא פנו אליך לייעוץ!

אתה פשוט מתפספס פה.

חבל, העולם יכול להרוויח ממך.

(אני מניח שאתה איש עסקים מבוסס, אשר מעלה פה חוות דעת והמלצות, וזאת מתוך ניסיון רב השנים אשר צברת במגוון העסקים אשר בבעלותך).

 

אגב, אני שייך לחכמים או למזלזלים, או גם וגם?

נו שויין..

 

בשיחת חולין בסלון בערב יום שישי היית חוטף אגרוף לפנים על תרבות דיון שכזו אז ככל הנראה אתה לא חכם ולא מזלזל, סתם פחדן שחושב שהוא גיבור מאחורי המקלדת.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...