Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

חריטת מנוע.


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7574 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

בעיה נוספת בסליבים (ידועה לי מהחיפושיות) אחרי שמחליפים סליבים זה כבר "לא זה" המון פעמים יש בעיות אטימה בין הראש לסליב הסליב כבר לא יושב 100 אחוז קיצר, המון פעמים באמת מעדיפים לחרוט את הסליב המקורי שהגיע עם המנוע כדי לא להתקל בבעיות שתיארתי...

 

אבל דבר אחד נכון - הרעיון בסליבים הוא לא לחרוט אותם אלא להחליף אותם...זה נכון,

בגלל זה גם השתמשו בחיפושיות בסליבים, מדובר במנוע שהתכנון שלו שיסע לעד, סתם דוגמא : מחזיר שמן מנוע שיושב על הקרנק הינו שבלול הפוך שבסיבוב פשוט זורק את השמן חזרה פנימה...ככה אין גומי אין קרעים אין התייבשות - כמו שנאמר...נוסע לעד !

פורסם

Sleeve הוא שרוול. בכול מנוע או כמעט בכול מנוע מוכנסים בלחץ לתוך הצילינדרים שרוולים, בתוכם נעות הבוכנות. כאשר השרוול דחוס בתוך הבלוק המלא - הרי זהו שרוול יבש. כאשר השרוול דחוס לתוך הבלוק בין מעברי המים שלו - הרי זהו שרוול רטוב. ברוב המנועים המודרנים משתמשים בשיטה הרטובה. כך דופן תאי הבעירה באים במגע עם מי הקירור ומשיגים קירור עדיף ונחסך משקל. שרוולים אלה בדרך כלל לא חורטים אלה שולפים ומכניסים חדשים (למרות שיש סוגים שחורטים). האטימה למטה אל אגן השמן מתבצעת עם גומיה. שרוול יבש כן חורטים בדרך כלל. ניתן לחרוט עד 3 או 4 פעמים ואז דופן השרוול כבר דקה מדי ומחליפים לשרוול חדש. לכול חריטה מותאמות כמובן בוכנות חדשות במידה גדולה יותר מהסטנדרטיות המקוריות ומכאן המילה Oversize. יש אוברסייז ראשון, שני וכו'. השרוול מהסוג היבש מוכנס בלחץ אדיר וכול מנוע, אם נעשה שיפוץ נכון, "יוצא" כמו חדש. לא צריכות להיות שום נזילות! למעלה בדרך כלל יש "כתף" שיושבת על מגרעת בבלוק. אם חורטים מנוע יש צורך לא רק להתאים החריטה לגודל הבוכנות (יש עפיצות מותרת לכול בוכנה - הוראות יצרן) אלא מבצעים גם הונינג: "זר" של אבנים או מלבנים של אבני שחיקה מיוחדות יוצרות שריטות עדינות בסדר מסוים על דופן הקדח החרוט בעזרת מכונה מיוחדת. את גודל הגרגר של האבן, מה שנקרא Grit, או את "גסות" האבן - קובע היצרן. אין טעם סתם לעשות הונינג מבלי לעקוב אחר הוראות היצרן בנושא זה ולכן הרבה מנועים זורקים שמן לאחר זמן קצר שנעשה שיפוץ משום שלחרט המנועים אין מושג ירוק בנושא. הוא עושה הונינג וזהו... כמו כן יש לבדוק מיסבי טלטלים, לבדוק איזון קראנק ולהחליף את מיסבי הקראנק. אלה האחרונים בלויים ויתקשו לעמוד בעומסים שיוצרות הבוכנות החדשות. זהו פחות או יותר.

פורסם

אוקי הבנתי מזה חריטת מנוע.

עכשיו תאמר לי אם זה אפשרי לבצע באפריליה RS 50 סמ"ק.

ואם כן מה יהיה ההשלכות על המנוע\ביצועים? ועד כמה סמ"ק אפשר לחרוט אותו.

פורסם

במקומך לא הייתי נכנס להרפתקאות מיותרות או סומך יותר מדי על חבר'ה של "יהיה פ'סדר אח שלי, אני בעל מקצוע!".

האם אתה מתכוון לחרוט כי הגיע הזמן והמנוע בלוי או שאתה מעונין להגדיל נפח מנוע? לגבי האחרון - ראה קיטים המותאמים לכול כלי ובדרך כלל ניתן למצוא באיטליה (חפש באינטרנט). לגבי חריטה: קודם כול תצטרך למצוא בוכנת אוברסייז. כאשר תמצא אותה - תוכל להמשיך הלאה.

×
×
  • תוכן חדש...