Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7598 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

מנקודת מבט שלי כל התקנה הזאת של 7-9 היא אחת מהמצאות האלה שנקבעו לפני 100 שנה משום מה שכחנו לשנות אותה. היא כולה כסת"ח לא מוסבר.

 

הרי שאם אני עובד מ10 בבוקר עד 7 בערב כל יום אני יכול להשתמש בצורה "חוקית" ברכב האספנות לנסיעה יומיומית לעבודה ואני נכנס במסגרת החוק. בעוד שמבחינת הביטוח מה זה משנה אם אני עושה תאונה ב8 בבוקר או 4 אחרי הצהריים אחוז התאונות בבוקר לא גבוה יותר מלמשל 5 אחה"צ (לא מבוסס על משהו סתם זריקה באויר) לכן כל הטענות של תעריפי הביטוח שיגדלו הם איזה פחד לא מבוסס של אנשים.

הבעיה באה שאם לא רושמים את האוטו כאספנות מתעללים בך בטסט כל חצי שנה ועוד כל מיני הצקות של משרד התחבורה.

 

העניין הוא שכדי להשאיר את התנאים ולבטל את האיסור המיותר צריך לעשות סינון כדי שלא יהיה ניצול של החוק על ידי אנשים כמו הנאמר פה שכל הקשר בינהם לאפסנות הוא רק הלוחית רישוי.

  • תגובות 43
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
מנקודת מבט שלי כל התקנה הזאת של 7-9 היא אחת מהמצאות האלה שנקבעו לפני 100 שנה משום מה שכחנו לשנות אותה. היא כולה כסת"ח לא מוסבר.

כסת"ח או לא כסת"ח, זהו הרע במיעוטו.

טיפה מערבה מאיתנו, במדינות שאין להם יותר מדי דאגות על הראש - ישנם תקנות ואיסורים הרבה יותר חמורים, בכללם גם איסור תנועה באיזורים מסויימים(!) - אולי אירית תוכל להרחיב לך בנושא הזה, היא פרסמה מודעה בעבר של מכר שלה שמחזיק רכב אספנות בארה"ב וסיפר על האיסורים שלו.

עברתי לכתובת חדשה

(יותר מדי בעיות בהתחברות-משתמש).

פורסם

קיצור נאמרו דברים בעד או ונגד השאלה איך ממשכים האלה...

 

ליאור ברוך צודק... אפשר להתחיל לנוע בזהירות של כמו לדרוך על בייצים... ולהעביר את ה שעתיים האלה להיסטוריה...

If you don't chew Big Red, then f-*bleep* you.

פורסם
כסת"ח או לא כסת"ח, זהו הרע במיעוטו.

טיפה מערבה מאיתנו, במדינות שאין להם יותר מדי דאגות על הראש - ישנם תקנות ואיסורים הרבה יותר חמורים, בכללם גם איסור תנועה באיזורים מסויימים(!) - אולי אירית תוכל להרחיב לך בנושא הזה, היא פרסמה מודעה בעבר של מכר שלה שמחזיק רכב אספנות בארה"ב וסיפר על האיסורים שלו.

אני בעד התקנות של גרמניה:

רכב רגיל משלם אגרה על פי נתון זיהום האוויר שלו (זהו נתון של היצרן).

רכב אספנות עם לוחית רגילה (אותיות שחורות) עם הנחה במס דרכים ובביטוח. ללא מגבלת שעות אלא קילומטראז' שנתי.

רכב ישן שאינו אספנות אבל הותקנו בו חיישן חמצן וממיר קטליטי. הנחות מטורפות של מעל 90 אחוזים במס דרכים וביטוח ללא שום מגבלה שהיא !!!

רכב עם לוחיות בהן אותיות אדומות ללא מס דרכים ועם ביטוח סמלי וללא מגבלת שנתון, ינוע רק לאירועי רכב קלאסי ולצורך תיקונים ושירות.

​מועדון סאאב ישראל - ברצף משנת 1983

משתי פעימות ועד לטורבו

[email protected]

פורסם

איזה קישקושים!!!!!!!!!!!111

 

אין שום מצב שהרכב שלי יעמוד איי פעם בשום תקנה של זיהום אוויר?!?

 

ואני מכיר עוד המון כאלה...

 

פשוט קישקוש...

If you don't chew Big Red, then f-*bleep* you.

פורסם
איזה קישקושים!!!!!!!!!!!111

 

אין שום מצב שהרכב שלי יעמוד איי פעם בשום תקנה של זיהום אוויר?!?

 

ואני מכיר עוד המון כאלה...

 

פשוט קישקוש...

מנוע תקין עליו מתקינים חיישן חמצן עם מערכת הפעלה ומפצה אוויר, וכן ממיר קטליטי. אתה תצמצם את פליטת המזהמים בצורה דרסטית. לא לשכוח לתדלק בנטול עופרת.

זה עוד נהדר בגרמניה, ואני מכירבאופן אישי עשרות מכוניות שיש להן התקנים כאלו כבר יותר מ 10 שנים.

 

אם תשלח לי תדפיס של 4 גזים (CO, CO2, HC, O2) בצרוף ערך למבדא (יחס דלק אוויר), אוכל להגיד לך בסבירות של כ90 אחוזים האם במנוע ישנה בעיה והיכן.

בברכה,

אורן

​מועדון סאאב ישראל - ברצף משנת 1983

משתי פעימות ועד לטורבו

[email protected]

פורסם

מה הקשר...

 

איך מנוע 8 צילנדר עם יחס דחיסה של 12 וחצי על אוקטן של מעל 110 יכול לישמור על רמת זיהום אויר ?

If you don't chew Big Red, then f-*bleep* you.

פורסם
קובי, ארנון, צביקה, סובארומן, וכל שאר החברים.

 

תעריף ביטוח החובה בהנחה של 75 אחוזים הוא תקנה שנקבעה בכנסת. זה לא מה שמתחשק לכל מנהל בחברת ביטוח. אף אחד לא מעוניין להרע את התנאים, גם לא חברות הביטוח. ההנחה נקבעה על סמך אקטואריה, ובמידה והחישוב האקטוארי יהיה מדויק יותר, ההנחה צפויה רק לגדול.

 

ביטוח צד שלישי ו/או מקיף נמצא במסגרת של שוק חפשי ואין עליו פיקוח של אף רגולטור. חברת ביטוח גם לא יכולה לחייב אף אחד לבטח חובה וצד שלישי יחד. ראו איזה פלא, יש לי שתי מכוניות סאאב 99, אחת אספנות, והשניה לא (משמשת אותי לצרכי העסק ומוכרת למס). האספנות נוסעת בין 1000 ל 2000 ק"מ בשנה והרגילה בין 35000 ל 40000 ק"מ בשנה. ביטוח צד שלישי לכל אחת משתיהן עלה לי 485 ש"ח לשנה. כן חברים, בדיוק אותו המחיר לאספנות ולרגילה !

 

אף אחד במשרד התחבורה על אגפיו השונים לא רוצה לשנות את מחיר אגרת הרישוי לרכב אספנות. אתם יכולים לישון בשקט.

לילה טוב,

אורן

הדיון כאן הוא על ביטוח החובה - לא על צד שלישי, ולכן העובדה שאתה משלם אותו מחיר על ביטוח צד ג' לרכב אספנות ולרכב רגיל אינה רלוונטית.

לגבי ביטוח החובה, זו אכן תקנה שנקבעה ע"י המחוקק, אתה צודק שהיא נקבעה על-סמך אקטואריה - ובדיוק מזה אני חושש. הסרת המגבלה תגרום לשימוש מוגבר ברכבים האלו בתור "פתרון זול לתחבורה יום-יומית עבור תפרנים". המשמעות היא יותר קילומטרז' שנתי ויותר סיכון לתאונות. אותו חשבון אקטוארי שהזכרת יגרום לעליית התעריפים. לא תודה - לא מתאים לי, ואני גם לא רוצה לקחת את הסיכון שזה יקרה. לכן, במסגרת חברותי במועדון החמש, אני אתנגד נמרצות לכל יוזמה שתסיר את המגבלה אלא אם אהיה משוכנע ב-100% שאין סכנה לאובדן הנחת הביטוח. לא נראה לי שאפשר יהיה לשכנע אותי בקלות שאין סכנה כזו...

לסיום, בפעם ה-100: למי שמפריעה התקנה הזו יש אופציה פשוטה - לא לרשום את רכבו כ"אספנות", לשלם ביטוח מלא ולנסוע מתי שמתחשק לו. אם הוא כבר הפך את הרכב ל"אספנות", או קנה רכב שהוא כבר "אספנות" - tough luck - הוא היה אמור לדעת את התקנות לפני שביצע את הרכישה, אז נא לא לבוא בטענות.

הקלות והטבות הן לא דבר שקל להשיג במדינה ה"מתוקנת" שלנו, בוודאי לא לנושא שנתפס כתחביב של מתי-מעט. אם כבר הצלחנו להשיג הטבה משמעותית, לא צריך לנסות להיות חכמים בלילה ולרצות להשיג עוד ועוד ללא שיקול דעת קפדני וזהיר. בסוף זה יכול להתפוצץ לכולנו בפרצוף. לפעמים האויב הגדול ביותר של "טוב" הוא "עוד יותר טוב". מספיק. אפשר וצריך להיות שבעי רצון ממה שיש ולהמשיך להנות. שימו לב שמועדון החמש לא "יושב לנוח", אלא ממשיך לפעול למען הקלות נוספות וחשובות שלא מסכנות את מה שכבר השגנו. לדוגמא - ההכרה האחרונה במשאיות עד 12 טון, וישנן עוד יוזמות בדרך.

 

בברכה,

 

קובי

MGC Roadster 1969

Jaguar 420 1967

פורסם

לסיום, בפעם ה-100: למי שמפריעה התקנה הזו יש אופציה פשוטה - לא לרשום את רכבו כ"אספנות", לשלם ביטוח מלא ולנסוע מתי שמתחשק לו. אם הוא כבר הפך את הרכב ל"אספנות", או קנה רכב שהוא כבר "אספנות" - tough luck - הוא היה אמור לדעת את התקנות לפני שביצע את הרכישה, אז נא לא לבוא בטענות.

בברכה,

 

קובי

אכן כך...את ה-TTS לא רשמתי כאספנות, בכדי שלא יהיו עליה מגבלות כלשהן....

חלומות נועדו להתגשם

 

http://www.BackOnTwo.com

פורסם

קובי.

 

הדעה שלך הגיונית ורציונלית.

אבל! ויש אבל גדול אני בטוח וחושב שאפשר להשיג את ההסרה של החוק ולמנוע הצפה ושימוש לרעה ברכבים על ידי רשות שתקבע ותחקור לעומק מה נועד לאספנות ומה לחגיגה על חשבון הגב של האספנות.

עכשיו הרשות מן הסתם תהיה העמותה שאין לה מטרות רווח כל שהן(כלומר מועדון ה5). בדומה ל ממסי או ל AAA מה אתה אומר על זה?

If you don't chew Big Red, then f-*bleep* you.

פורסם
קובי.

 

הדעה שלך הגיונית ורציונלית.

אבל! ויש אבל גדול אני בטוח וחושב שאפשר להשיג את ההסרה של החוק ולמנוע הצפה ושימוש לרעה ברכבים על ידי רשות שתקבע ותחקור לעומק מה נועד לאספנות ומה לחגיגה על חשבון הגב של האספנות.

עכשיו הרשות מן הסתם תהיה העמותה שאין לה מטרות רווח כל שהן(כלומר מועדון ה5). בדומה ל ממסי או ל AAA מה אתה אומר על זה?

הוויכוח הוא בסיבובי סרק ואני אסביר - הצעתך היא כי מועדון החמש יקבע מי משתמש ברכב ולאיזה שימוש? נראה לך הגיוני שנעסיק בשכר עשרות אנשים שיחקרו לעומק??

נראה לך הגיוני שאני אקבע בעבורך את השימוש ואת תעריף הביטוח ? אני בטוח שהיו רבים שלא היו מרוצים מהחלטתי!!!

 

לקבל את ההנחות - זה מה שכל המצדדים בביטול התקנות המגבילות רוצים בעצם!!!

הם רוצים לרשום את רכבם כרכב אספנות להנות מביטוח ואגרות רישוי מוזלות ו ג ם שתהייה להם האופציה לעשות בו שימוש יומיומי. וכמובן את היכולת למחוק אגרות רישוי שנצברו וגם/או יצטברו בעתיד ועוד...

 

לסיכום המדינה/רשויות החוק הסכימו שרכבים ישנים איסופם ותיחזוקם הינם תרבות לכל דבר !!! ובכדי לשמר את התרבות הנ"ל יש צורך בהקלות - לכן באמאש'כם תעזבו אותנו ואת התרבות/תחביב שלנו במנוחה. וסעו ביוםיום ביפונומטית סטנדרתית.

LOTUS ELAN PLUS 2 S130 1972, MG MIDGET 1963

CJ-7 GOLDEN EAGLE 1978, טילון ICM 1960,1962,1959....אופנוע "צבי"

וספה 1957, 1959,1963 ..."גיפ'" פורד GPW 1943..ב ס א WM20 1940 ועוד..

פורסם

שלום

 

מקובלת עלי מאוד דעתו של ירון, שצריך להבדיל את רכבי האספנות ממחפשי המציאות וההוזלות. אולם מדובר בחרב פפיות. צריך לזכור שכל שינוי בחוק עלול להשיג בדיוק את ההיפך

ויפגע יותר. לכן עדיף לדעתי שלא לעורר עלינו אף אחד, על מנת שלא לגרום נזק, אבל צריכה להיות תוכנית מגירה שבשעת דחק ניתן יהיה להפעילה מיידית - רן

פעם האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

פורסם
מנקודת מבט שלי כל התקנה הזאת של 7-9 היא אחת מהמצאות האלה שנקבעו לפני 100 שנה משום מה שכחנו לשנות אותה. היא כולה כסת"ח לא מוסבר.

 

הרי שאם אני עובד מ10 בבוקר עד 7 בערב כל יום אני יכול להשתמש בצורה "חוקית" ברכב האספנות לנסיעה יומיומית לעבודה ואני נכנס במסגרת החוק. בעוד שמבחינת הביטוח מה זה משנה אם אני עושה תאונה ב8 בבוקר או 4 אחרי הצהריים אחוז התאונות בבוקר לא גבוה יותר מלמשל 5 אחה"צ (לא מבוסס על משהו סתם זריקה באויר) לכן כל הטענות של תעריפי הביטוח שיגדלו הם איזה פחד לא מבוסס של אנשים.

הבעיה באה שאם לא רושמים את האוטו כאספנות מתעללים בך בטסט כל חצי שנה ועוד כל מיני הצקות של משרד התחבורה.

 

העניין הוא שכדי להשאיר את התנאים ולבטל את האיסור המיותר צריך לעשות סינון כדי שלא יהיה ניצול של החוק על ידי אנשים כמו הנאמר פה שכל הקשר בינהם לאפסנות הוא רק הלוחית רישוי.

הנקודה היא שיש עוד חלק של תקנות רכב אספנות שלא התייחסו אליו בשרשור זה:

 

"רכב אספנות לא ישמש את עיסוקו של בעליו"

 

תשאל איך אפשר לאכוף את החלק הזה בתקנה ? - התשובה שאם הכל בסדר זה אי אפשר.

 

א-ב-ל במקרה שקרה מקרה ביטוח ותובעים את חברת הביטוח היא תעשה (ובצדק) כל שביכולתה בכדי להתנער מהתביעה זאת לרבות הוכיה שהרכב הנ"ל שימש את עיסוקו של בעליו ולכן הביטוח לא תקף.

 

השכן שלי שהוא שמאי איזורי של כלל יכול לספר לך עשרות סיפורי של מבוטחים שתביעותיהם נדחו בשל "זוטות" אילו ואחרות שלא היית מאמין שחברת הביטוח יכולה בכלל לדעת...

 

הכי טוב לנהוג כחוק, ולא להכנס לסרטים אילו ואחרים...

וולוו XC40 T3 Momentum (נמכרה)

סקודה קודיאק 1.5 STYLE

טויוטה יאריס קרוס הברידית

פורסם

ראשית לעיניין "רכב אספנות לא ישמש את עיסוקו של בעליו"- צביקה צודק ולא ניתן להגיש ההוצאות בגין רכב זה למס הכנסה ומע"מ .

שנית-לבעלי עסקים ברוב המקרים עדיף שהרכב לא יהיה אספנות!!!

(כל ההנחה בביטוח חובה + אגרה מגיע אולי ל2000 ש"ח וכל ההוצאה לא מוכרת)

 

מסקנה- כמעט ואין רכב אספנות המשמש את העסק...וחבל להקדיש אנרגיה לעיניין זה

:evil:וולו הנאה אחורית 6 צילינדר 164 960 .

×
×
  • תוכן חדש...