Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7597 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

תמיד יהיו את אילו שיחשבו שהם מעל החוק, תמיד יהיו כאילו שישקרו, תמיד יהיו כאילו שירמו, זו דרכו של אדם... נכון, ראה לדוגמא את kobyso והערותיו המחכימות בקשר לרקטומים.

  • תגובות 43
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

מה זה קשור אם שוטרים אוכפים את החוק או לא? המשמעות היא נסיעה בלי ביטוח ובלי טסט!!!אותה עבירה כמו נסיעה ברכב רגיל (שאיננו רשום כאספנות) בלי ביטוח חובה ובלי טסט.

פורסם
מגבלת הנסיעה בין 7 ל 9 בבוקר עדיין קיימת, תקנה שבכירי משרד התחבורה אמרו עליה כי אין הציבור הרחב יכול לעמוד בה.

זו תקנה שהציבור יכול גם יכול לעמוד בה, כל עוד הוא לא משתמש ברכב האספנות שלו לתחבורה יומיומית.

להשתמש ברכב ישן לתחבורה יומיומית ? זה כבר סיפור אחר לגמרי. הסיכון שנשקף ממנו לבעליו ולסביבה גדול משמעותית מזה של מכונית מודרנית.

סמוך על חברות הביטוח שהיו מיד משקללות את הסיכון הזה אל תוך תעריפיהן. כרגע הביטוח זול, כיוון שברור שרוב רכבי האספנות נעים פעם בשבוע, אם בכלל.

 

גם משרד האוצר לא פראייר. אלפי מכוניות ישנות שעדיין נעות על הכבישים, אך ללא רשיון אספנות (כדי לא להיות מוגבלות בשעות התנועה המותרות) שוות מליוני שקלים מאגרת רישוי.

 

היית מאפשר לכל רכבי האספנות לנוע ללא הגבלה, בתעריף רישוי נמוך ? תוך דקה ורבע (וזו הערכה שמרנית) משרד האוצר היה מעלה את תעריפי הרישוי לכולם, ללא יוצא מן הכלל.

 

לא ברור לי איך ההגיון הזה לא חודר את השריון שלך. כנראה שיש לך אינטרס, למרות הכל.

פורסם

אני מסכים עם כל מילה של ארנון, ומתפלא איך הנושא הזה צץ לו מחדש מידי מספר חודשים בפורום.

 

ההגיון ברור ופשוט - ללא מגבלת הנסיעה בין 7 ל-9 לא תינתן לרכב אספנות הנחת הביטוח המפליגה לה הוא זוכה כיום. יתכן שגם הנחת הרישוי תקטן. זה הסיכון העיקרי בביטול ההגבלה, ולכן מי שהתחביב הזה יקר לליבו, אבל גם לכיסו, צריך להתנגד לכל שינוי בתקנה הזו. מי שחפץ לנסוע ברכב בשעות הבוקר, שלא יעביר את רכבו לסטטוס אספנות. הנושא נטחן ונדון כאן אין-ספור פעמים. הגיע הזמן להבין, להפנים, ולהפסיק לעורר מתים מרבצם.

 

בברכה,

 

קובי

MGC Roadster 1969

Jaguar 420 1967

פורסם

גם אני בהתחלה תמכתי בעניין מכיוון שפשוט יותר נוח שיהיה אפשר לנוע גם בשעות שבין 7-9 בבקר אבל אחרי הנימוקים המשכנעים פה הרי נאבד את כל מה שמועדון ה5 השיג...

מי שאחרי מה שנאמר פה חושב עוד שצריך להמשיך ולבטל את המגבלה המינימלית הזאת ולוותר על כל ההטבות שבאות איתה באמת שאין דרך אחרת להסביר את זה אלא אם יש לו איזשהו אינטרס אישי...

פורסם

אני מסכים עם קובי מילוא כי דבריו נכונים (קורה) אבל בכל זאת...

לפי הבנתי יש עמותה בארץ שתפקידה להגן ולקדם את רכבי האספנות בארץ.

מדוע שלא יצאו נציגים מעמותה בפיקוח העמותה (לא יודע איזה ועדות יש בה)

וילכו להשיג ניסעה חופשית מבלי לפגוע בזכויות הקיימות... ועל הדרך הורדה במיסוי על חלקים... וכו ... ואי אלו נוסעים שנטחנים פה מדיי כמה חודשים?

מה אתם אומרים?

If you don't chew Big Red, then f-*bleep* you.

פורסם
מדוע שלא יצאו נציגים מעמותה בפיקוח העמותה ... וילכו להשיג ניסעה חופשית מבלי לפגוע בזכויות הקיימות...

מה אתם אומרים?

מה אנחנו אומרים ?

תגיד, אני באמת מסביר כל כך רע ?

 

אתה לא מצליח לקלוט שאין ארוחות חינם ?!?!?!?

אם תאפשר נסיעה חופשית למכוניות ישנות, ללא הגבלה, הסיכון לבעליהן יגדל מאוד. אתה מבין למה ?

אני אסביר שוב, בשבילך :

 

היום, מכונית אספנות לא מסכנת כל כך את בעליה. אי אפשר לקחת אותה לעבודה (בגלל מגבלת התנועה), ולכן רוב בעלי מכוניות האספנות מחזיקים מכונית נוספת, יותר מודרנית. יותר בטוחה.

 

זו הסיבה לכך שמחירי הביטוח נמוכים. זו לא איזה טובה שמישהו בחברת הביטוח עושה לך ולי, אלא תחשיב קר ורציונלי של חברת הביטוח, שאומר שהיא נותנת הנחה של 75% בתעריף הביטוח, על מכונית שנוסעת 99% פחות.

 

תוריד את מגבלת הנסיעה ---> תגרום לעליית כמות הנסיעות במכוניות ישנות ---> הסיכון שלהן להיות מעורבות בתאונות יעלה משמעותית (היום הן מסתובבות על הכביש בעיקר בסופי שבוע) ---> תעריפי הביטוח יטוסו כלפי מעלה, יישרו קו עם ביטוח של מכונית רגילה, וגם יעברו אותו (כי אין כריות אוויר, אין ABS וכן הלאה וכן הלאה).

 

אז סיכמנו שתעריפי הביטוח הנמוכים אינם "טובה" שמישהו עושה לך, אלא מבוססים על הגיון, שההצעה שלך מנסה לערער.

 

תעריפי הרישוי הנמוכים הם עניין אחר. זו כבר כן הטבה של המדינה. היא הושגה על ידי מועדון החמש, עבורנו.

הסיבה שההטבה הזו ניתנה, היא שהמדינה לא נפגעת ממנה במיוחד.

רכב עם רישוי אספנות הוא רכב שאינו משמש (וגם לא ישמש יותר לעולם) באופן יומיומי.

מדובר במכוניות שאילולא היו שייכות לאספנים, היו יורדות מהכביש ונגרסות.

 

לעומתן, מכוניות ישנות ללא רישוי אספנות ממשיכות לשלם לקופת המדינה סכומים כפולים על אגרת רישוי.

ביטלת את מגבלת התנועה ---> גרמת לכל בעלי המכוניות הישנות שנוסעות מדי יום להמיר את רשיונן מייד לרשיון אספנות ---> גרמת לפגיעה בהכנסות המדינה ---> גרמת למשרד האוצר להעלות את אגרת הרישוי באופן מיידי.

 

ברור ? או שעדיין לא ?

פורסם
אני מסכים עם כל מילה של ארנון, ומתפלא איך הנושא הזה צץ לו מחדש מידי מספר חודשים בפורום.

 

ההגיון ברור ופשוט - ללא מגבלת הנסיעה בין 7 ל-9 לא תינתן לרכב אספנות הנחת הביטוח המפליגה לה הוא זוכה כיום. יתכן שגם הנחת הרישוי תקטן. זה הסיכון העיקרי בביטול ההגבלה, ולכן מי שהתחביב הזה יקר לליבו, אבל גם לכיסו, צריך להתנגד לכל שינוי בתקנה הזו. מי שחפץ לנסוע ברכב בשעות הבוקר, שלא יעביר את רכבו לסטטוס אספנות. הנושא נטחן ונדון כאן אין-ספור פעמים. הגיע הזמן להבין, להפנים, ולהפסיק לעורר מתים מרבצם.

 

בברכה,

 

קובי

באמת שניסיתי לא להגיב לשרשור....אך לאחר תגובתך קובי, הייתי חייב... :)

 

לפי ראות עיניי, שורש אותה תקנה נעוץ עמוק מאשר עניין הביטוח. מתוך שיחות אישיות עם מנהלים בכירים במספר חברות ביטוח , אין להן שום בעיה עם הגבלת איסור הנסיעה בין השעות 7-9 בבוקר. כך שאם זה היה הנושא, אשר היה משנה את הכף, הנושא הזה פתיר עד מאוד.

 

מה שכן, אני מניח שאם התקנות ישונו, משרד הרישוי "יקפוץ" וירצה לשנות את תעריפי רכב האספנות, שכן מאותו רגע תפתח "פירצה"...

 

מה שכן, לדעתי יש מקום לדיון חוזר בתקנות ואולי לשנותן כמו בחו"ל, לדוגמא, פטור מהגבלות מסוימות לאלו אשר זה עבורם רכב נוסף, כשהרכב העיקרי שלהם אינו רכב אספנות, או לדוגמא ביטוח "אספן", מה שמאפשר לבעל רכב להיות מבוטח על כל רכב אשר על-שמו וברשותו, ללא צורך לבטח את הרכב עצמו (כאמור, כל עוד רק הוא נוהג והרכב על שמו) ועוד ועוד...

 

ליאור.

חלומות נועדו להתגשם

 

http://www.BackOnTwo.com

פורסם

ליאור,

 

אני כנראה מפספס כאן משהו בסיסי, ואשמח אם תסביר לי אותו.

 

איזה סיבה בעולם יש לחברות הביטוח לתת כיום הנחה בתעריף לרכב ישן ולא בטיחותי ?

ההגיון שלי אומר שזה חייב לנבוע מכך שהרכב הזה נוסע מעט מאוד.

והסיבה שהוא נוסע מעט מאוד אינה קשורה לזוג המילים שמוטבעות על לוחית הרישוי שלו, אלא למגבלות התנועה שנובעות מהן.

 

אילו זה לא היה המצב, איך תסביר שעל מכונית ישנה משנת יצור 1972 ללא רישוי אספנות, דורשת חברת הביטוח סכום גבוה הרבה יותר ? הרי כל מה שמבדיל בין השתיים הוא שאחת מוגדרת כ"רכב אספנות" ולא יכולה לנוע בין 7-9 בבוקר, ואילו לשניה מותר.

זהו. אין שום הבדל אחר בין שתי המכוניות הללו.

 

לא סביר שמנהלי כל חברות הביטוח מקבלים החלטות לא כלכליות מתוך חיבה יתירה למועדון החמש, נכון ?

 

לגבי ההצעות האחרות (ביטוח אספנות שיכסה את כל המכוניות שבבעלותי) - אמן ואמן. מהפה שלך לאוזן של מנכ"ל משרד התחבורה. ויפה שעה אחת קודם. כן יהה רצון.

פורסם
ליאור,

 

אני כנראה מפספס כאן משהו בסיסי, ואשמח אם תסביר לי אותו.

 

איזה סיבה בעולם יש לחברות הביטוח לתת כיום הנחה בתעריף לרכב ישן ולא בטיחותי ?

ההגיון שלי אומר שזה חייב לנבוע מכך שהרכב הזה נוסע מעט מאוד.

והסיבה שהוא נוסע מעט מאוד אינה קשורה לזוג המילים שמוטבעות על לוחית הרישוי שלו, אלא למגבלות התנועה שנובעות מהן.

 

אילו זה לא היה המצב, איך תסביר שעל מכונית ישנה משנת יצור 1972 ללא רישוי אספנות, דורשת חברת הביטוח סכום גבוה הרבה יותר ? הרי כל מה שמבדיל בין השתיים הוא שאחת מוגדרת כ"רכב אספנות" ולא יכולה לנוע בין 7-9 בבוקר, ואילו לשניה מותר.

זהו. אין שום הבדל אחר בין שתי המכוניות הללו.

 

לא סביר שמנהלי כל חברות הביטוח מקבלים החלטות לא כלכליות מתוך חיבה יתירה למועדון החמש, נכון ?

 

לגבי ההצעות האחרות (ביטוח אספנות שיכסה את כל המכוניות שבבעלותי) - אמן ואמן. מהפה שלך לאוזן של מנכ"ל משרד התחבורה. ויפה שעה אחת קודם. כן יהה רצון.

מסכים עם כל מילה שלך. אך כאמור, חשוב לזכור שזוהי תקנה של משרד התחבורה ולא של חברות הביטוח. ככל הידוע לי, הן ביצעו שינויים בהתאם להוראות משרד התחבורה. משמע, שאם יום אחד ירצו לבצע שינוי כזה או אחר, לרבות אותו שינוי שהעליתי לעיל (ביטוח נהג), צריך ליזום דיונים חדשים מול הגורמים הרלוונטיים. רק שכאן, אם שמת לב ואם לא, אנחנו נכנסים לפוליטיקות תוך מועדוניות.... ישנן דעות שונות לגבי אותן הגבלות, חלק תומכים, חלק מתנגדים, אם מתוך פוליטיקה נטו ואם מתוך דאגה (מוצדקת ביותר) לגבי גורל אוסף המכוניות שלהם. משמע, כל צעד אשר אם ויתבצע בעתיד, יהיה תחת נוהל "הליכה על ביצים".... והכי חשוב, מתוך גילוי נאות ומלא של כל הנוגעים בדבר.

 

ליאור.

חלומות נועדו להתגשם

 

http://www.BackOnTwo.com

פורסם

רכב עם רישוי אספנות הוא רכב שאינו משמש (וגם לא ישמש יותר לעולם) באופן יומיומי.

מדובר במכוניות שאילולא היו שייכות לאספנים, היו יורדות מהכביש ונגרסות.

היי ארנון

אם להיות גלוי לב, אומר לך שברגע שהאסקורט תזכה למדבקת רישוי חצי-שנתית וכמובן פוליסת ביטוח - הרכב הזה יהיה הרכב העיקרי שלי וישמש אותי באופן יומיומי.

כמובן שאם יהיו איזשהם "התנגשויות" בדרך לא תהיה ברירה אלא להשתמש באופציות אחרות (תחבורה ציבוריות, הליכה, גמל...) :wink:

 

ואני מכיר עוד לא מעט אנשים שנוהגים ככה, מה שאומר שאם ניתן להתמודד עם המגבלה (בדרכים חוקיות), אין כל מניעה לחיות עם רוע הגזירה

 

מה שמעציב אותי הוא הצד הקיצוני של אנשים כמונו - אלה הקונים חיפושית חבוטה, מתעללים בה, הופכים אותה לשלט פרסום נייד ומחסן לעת מצוא, או אלה המאמינים בשם יתברך (אני מגיע לפואנטה עוד דקה) -

בנובמבר 2004 ביקרתי בבני ברק, ויצא לי לספור על יד אחת את רכבי האספנות (2 חיפושיות ו-3 וולבו 144), שלושה חודשים מאוחר יותר חזרתי לשם באותה שעה ואותה סביבה - ופתאום נדמה היה כי את מפגשישי ניתן היה להעביר לבני ברק (כמובן שנעביר אותו ליום חול כי בעלי המכוניות לא יכולים לנוע), ספרתי כ-18(!) מכוניות אספנות מן הסתם הרוב המכריע היה של וולבו 240 סטיישן, אני די משוכנע שכל קשר בין בעלי מכוניות אלה לבין אספנות הוא כמו הקשר שלי למפא"י - ועשו זאת רק בגלל עלויות הטסט הזולות והביטוח, מה עוד אני משוכנע ש"איסור 7-9" מזיז להם כמו כוסות רוח למת...

עברתי לכתובת חדשה

(יותר מדי בעיות בהתחברות-משתמש).

פורסם
היי ארנון

אם להיות גלוי לב, אומר לך שברגע שהאסקורט תזכה למדבקת רישוי חצי-שנתית וכמובן פוליסת ביטוח - הרכב הזה יהיה הרכב העיקרי שלי וישמש אותי באופן יומיומי.

כמובן שאם יהיו איזשהם "התנגשויות" בדרך לא תהיה ברירה אלא להשתמש באופציות אחרות (תחבורה ציבוריות, הליכה, גמל...) :wink:

 

ואני מכיר עוד לא מעט אנשים שנוהגים ככה, מה שאומר שאם ניתן להתמודד עם המגבלה (בדרכים חוקיות), אין כל מניעה לחיות עם רוע הגזירה

 

מה שמעציב אותי הוא הצד הקיצוני של אנשים כמונו - אלה הקונים חיפושית חבוטה, מתעללים בה, הופכים אותה לשלט פרסום נייד ומחסן לעת מצוא, או אלה המאמינים בשם יתברך (אני מגיע לפואנטה עוד דקה) -

בנובמבר 2004 ביקרתי בבני ברק, ויצא לי לספור על יד אחת את רכבי האספנות (2 חיפושיות ו-3 וולבו 144), שלושה חודשים מאוחר יותר חזרתי לשם באותה שעה ואותה סביבה - ופתאום נדמה היה כי את מפגשישי ניתן היה להעביר לבני ברק (כמובן שנעביר אותו ליום חול כי בעלי המכוניות לא יכולים לנוע), ספרתי כ-18(!) מכוניות אספנות מן הסתם הרוב המכריע היה של וולבו 240 סטיישן, אני די משוכנע שכל קשר בין בעלי מכוניות אלה לבין אספנות הוא כמו הקשר שלי למפא"י - ועשו זאת רק בגלל עלויות הטסט הזולות והביטוח, מה עוד אני משוכנע ש"איסור 7-9" מזיז להם כמו כוסות רוח למת...

ACE 100% אתך

להזכירך התייחסות שלי מלפני חודשים:

"חורה לי שרכב חבוט ומקרטע נושא את אותה הלוחית כמו שלי (לצורך הדוגמא) בו בזמן שלי זה עלה 50,000 ש"ח ולו כמה????!!!, אני מציעה שתטייל בבני ברק ותתחיל לספור כמה וולבו משפחתיות מסתובבים עם לוחית כזאת??? מאד משתלם לא???"

אירית

פורסם

קובי, ארנון, צביקה, סובארומן, וכל שאר החברים.

 

תעריף ביטוח החובה בהנחה של 75 אחוזים הוא תקנה שנקבעה בכנסת. זה לא מה שמתחשק לכל מנהל בחברת ביטוח. אף אחד לא מעוניין להרע את התנאים, גם לא חברות הביטוח. ההנחה נקבעה על סמך אקטואריה, ובמידה והחישוב האקטוארי יהיה מדויק יותר, ההנחה צפויה רק לגדול.

 

ביטוח צד שלישי ו/או מקיף נמצא במסגרת של שוק חפשי ואין עליו פיקוח של אף רגולטור. חברת ביטוח גם לא יכולה לחייב אף אחד לבטח חובה וצד שלישי יחד. ראו איזה פלא, יש לי שתי מכוניות סאאב 99, אחת אספנות, והשניה לא (משמשת אותי לצרכי העסק ומוכרת למס). האספנות נוסעת בין 1000 ל 2000 ק"מ בשנה והרגילה בין 35000 ל 40000 ק"מ בשנה. ביטוח צד שלישי לכל אחת משתיהן עלה לי 485 ש"ח לשנה. כן חברים, בדיוק אותו המחיר לאספנות ולרגילה !

 

אף אחד במשרד התחבורה על אגפיו השונים לא רוצה לשנות את מחיר אגרת הרישוי לרכב אספנות. אתם יכולים לישון בשקט.

לילה טוב,

אורן

​מועדון סאאב ישראל - ברצף משנת 1983

משתי פעימות ועד לטורבו

[email protected]

פורסם
קובי, ארנון, צביקה, סובארומן, וכל שאר החברים.

 

תעריף ביטוח החובה בהנחה של 75 אחוזים הוא תקנה שנקבעה בכנסת. זה לא מה שמתחשק לכל מנהל בחברת ביטוח. אף אחד לא מעוניין להרע את התנאים, גם לא חברות הביטוח. ההנחה נקבעה על סמך אקטואריה, ובמידה והחישוב האקטוארי יהיה מדויק יותר, ההנחה צפויה רק לגדול.

 

ביטוח צד שלישי ו/או מקיף נמצא במסגרת של שוק חפשי ואין עליו פיקוח של אף רגולטור. חברת ביטוח גם לא יכולה לחייב אף אחד לבטח חובה וצד שלישי יחד. ראו איזה פלא, יש לי שתי מכוניות סאאב 99, אחת אספנות, והשניה לא (משמשת אותי לצרכי העסק ומוכרת למס). האספנות נוסעת בין 1000 ל 2000 ק"מ בשנה והרגילה בין 35000 ל 40000 ק"מ בשנה. ביטוח צד שלישי לשתיהן עלה לי 485 ש"ח לשנה. כן חברים, בדיוק אותו המחיר !

 

אף אחד במשרד התחבורה על אגפיו השונים לא רוצה לשנות את מחיר אגרת הרישוי לרכב אספנות. אתם יכולים לישון בשקט.

לילה טוב,

אורן

כל עוד אתה ממשיך לדקלם את השטויות/שקרים הרגילים שלך - האספנים האימיתיים לא ישנים בשקט!!!

LOTUS ELAN PLUS 2 S130 1972, MG MIDGET 1963

CJ-7 GOLDEN EAGLE 1978, טילון ICM 1960,1962,1959....אופנוע "צבי"

וספה 1957, 1959,1963 ..."גיפ'" פורד GPW 1943..ב ס א WM20 1940 ועוד..

פורסם
לא ניכנס לקטנות אבל תיסתכל על הפרצופים של האנשים שרואים אותך ועל תגובתם.

משה, מתי ראית אותי במועדון החמש לאחרונה. כאשר הייתי לא ראיתי אותך. אני יושב עם החברים שלי בשולחן, מנהלים לנו את הפרלמנט שלנו, ורבים אחרים באים אלי ללחוץ את ידי. מי שלא רוצה, שפשוט לא יסתכל.

​מועדון סאאב ישראל - ברצף משנת 1983

משתי פעימות ועד לטורבו

[email protected]


×
×
  • תוכן חדש...