Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7612 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אהלן,

הקליאו ספורט mk2 מגיעה עם צמיגים במידה 195/45/16.

לי זה נראה ממש מעט גומי לכביש (הרכב הקודם שלי הגיע עם 195 ועם 60% מהכח של הקליאו).

כנראה שלא רק אני חושב כך כי ה-mk3 (שחולקת את רוב המכלולים של ה-mk2) מגיעה עם 205/45/16 ועד כמה שהצלחתי לראות כנראה שגם ה-mk2 הגיעה במידה הזו במדינות מסויימות.

מה שמעניין אותי הוא אחיזה נטו וכל שאר הדברים הרבה פחות מעניינים אותי (מהירות סופית, האצה, צריכת דלק או כאלה דברים). נראה לי גם שמדובר בשינוי זניח לפרמטרים האחרים כי הסטייה לא משמעותית: 1.5 אחוז בהיקף (שגדל).

נקודה חשובה אחרת היא מבחר הצמיגים: ב-195/45/16 המבחר מאוד מצומצם (לא רק ביבוא לארץ אלא גם בחו"ל), ב-205/45/16 מגיעות מלא אפשרויות כי זאת כבר מידה נפוצה שגם מגיעה על המון רכבים בארץ.

 

עכשיו השאלות שלי הן:

1. קודם כל האם מישהו עם קליאו כבר עשה שינוי כזה ?

2. מה דעתכם על השינוי הזה ?

3. האם למישהו יש ניסיון עם אישור שינוי מידה מקרסו ? אני מכיר את הנוהל בלובינסקי (מחלקה טכנית-דרור האס) ויודע ששם זה נפוץ ואפשרי. השאלה האם גם בקרסו זה אפשרי ויש עם מי לדבר או שהם נוטים לנפנף אנשים עם כאלה בקשות ?

 

אגב, אני מתכוון גם לקנות ג'אנטים חדשים אבל בכל מקרה הג'אנט הקיים הוא 7 אינץ' כך שאין שום בעיה עם הרוחב הזה.

 

תודה,

ניר

פורסם

מבחינה עקרונית יש מידות מאושרות שבשבילן אתה בכלל לא צריך את קרסו וכל מכון רישוי יכול לאשר לך בלי להניד עפעף, אני מקווה שעמית (קומפי) יראה את ההודעה ויוכל לתת לך את המידות המאושרות.

 

מבחינה טכנית, הקוטר גדל באחוז וחצי שזה לא נורא במיוחד, בעיקר לא אם אתה חושב שהאוטו זקוק לגיר קצת יותר ארוך... אני אישית חושב שכל עוד הרכב עומד על כמות הכוח המקורית שלו פלוס מינוס, אין טעם להאריך את הגיר..

מידה שלא נפוצה במיוחד אבל קיימת היא 215/40R16, יש TOYO T1-S וגודייר F1GS-D3 ועוד כמה בודדים... מה שכן, מבחינת קוטר היא מושלמת להחליף את הצמיג הקיים והיא נותנת לך אפילו עוד יותר גומי על הכביש... לי אישית היה סט T1-S במידה הזו והייתי מאוד מרוצה, יותר מה-205/45R16 שהיה לי לפני כן.

 

תמיד אפשר לרדת בקוטר החישוק ולהוסיף עוד קצת גומי למשוואה ולקבל קוטר מושלם... 225/45R15 על 15X7.5 או 15X8... אבל זה רק אני :twisted:

 

מוטי.

פורסם

כפי שאמרתי, מבחינתי הארכת הגיר זאת לא מטרה אלא side effect.

אני רק רוצה קצת יותר גומי על הכביש. בדרך-כלל אני לא מחפש לערער על בחירות היצרן ולעשות יותר מדי שינויים אבל הבחירה ב-195 נראית לי קצת תמוהה ואני רואה את השינוי בגרסת ה-182 כחיזוק לעניין הזה ולבחירה הספציפית שלי במידה של 205/45/16.

 

כפי שאתה יכול להבין (מהשרשור הנוסף מהימים האחרונים) פה בארץ אנחנו במצב הרבה יותר גרוע מבחינת זמינות של צמיגים כך שאם כבר משנים אז הייתי מעדיף לעבור למידה פופולרית ולא בעייתית יותר (לא השיקול המרכזי אבל גם שיקול חשוב).

 

בקיצור, כרגע אני לא מחפש לעשות שינויים גדולים מדי. חשבתי אפילו להישאר במידה הזאת במשך סט צמיגים חדש כדי שאני אוכל ללמוד טוב את האוטו ולהעריך אותו כמו שצריך לפני שאני מתחיל להשתעשע.

פשוט כרגע יש לי תחושה שחסר קצת אחיזה לאוטו אבל אולי זה גם צמיגים (conti sport contact שדווקא אמורים להיות די חדשים מקדימה ומאחורה יש את הישנים).

 

במסגרת ההגבלות הזאת זה נשמע הגיוני להרחיב קצת ?

להישאר עם ג'אנט ברוחב של 7 אינץ' זה גם הגיוני ? ג'אנטים אני בכל מקרה מתכוון לקנות.

פורסם

אם אתה בכל מקרה מתכוון לקנות חישוקים שתי העצות הבאות הם אילו שאני עובד לפיהן -

 

1. משקל, משקל ועוד פעם משקל. נא לקצץ כמה שיותר במסגרת התקציב.

2. "7 מתאים ל-205 אבל אם אי פעם תרצה לגדול עוד יותר ברוחב כדאי יהיה לך לעלות ל-"7.5... אתה כבר קונה חישוקים... אולי כדאי לך לפזול לכיוון "7.5

 

מוטי.

פורסם

אין בנמצא אישורים לשינוי מידות צמיגים לקליאו ספורט.

האפשרות היחידה(החוקית) שנותרה בפניך, היא לפנות ל"קרסו" ולנסות לקבל ע"כ אישור.

אין בידי כל מידע לגבי המדיניות הנהוגה שם.

 

עמית

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

פורסם
אהלן,

הקליאו ספורט mk2 מגיעה עם צמיגים במידה 195/45/16.

לי זה נראה ממש מעט גומי לכביש (הרכב הקודם שלי הגיע עם 195 ועם 60% מהכח של הקליאו).

כנראה שלא רק אני חושב כך כי ה-mk3 (שחולקת את רוב המכלולים של ה-mk2) מגיעה עם 205/45/16 ועד כמה שהצלחתי לראות כנראה שגם ה-mk2 הגיעה במידה הזו במדינות מסויימות.

מה שמעניין אותי הוא אחיזה נטו וכל שאר הדברים הרבה פחות מעניינים אותי (מהירות סופית, האצה, צריכת דלק או כאלה דברים). ניר

כמה נקודות

 

1. אם אני זוכר נכון גירסאות המירוץ של הקליאו דווקא נועלות 195/50/15 (כמו ה-Mk1), אז למה לא ללכת על המידה הזו...?

בקיצור הבחירה במידות צמיג יכולה להיות גם העדפה שיווקית ולא דינמית.

 

2. צמיג רחב יותר מוסיף אומנם אחיזה אבל יכול גם לגרוע מזריזות ההיגוי, בין היתר. תוספת גומי אולי תוסיף לך (קצת?) אחיזה, אבל לטעמי זה לא שווה את מה שאתה עלול להפסיד.

 

3. אכן עדיף לך להתחיל ללמוד את האוטו עם הצמיגים הצרים יותר ופחות אחיזה. מניסיוני, אחיזה זה לא מה שחסר ל-Mk2. אם כבר נהפוך הוא... (אבל זה באמת עניין של טעם)

 

4. שים לב שהאחוריים שלך הם השחוקים יותר, מה שיכול להיות מתכון להיגוי יתר דומיננטי.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

עמית, תודה על המידע. אגב, אתה מכיר את האוטו שלי (קניתי מדרור) :wink:

 

falou,

1. אפשרות מעניינת.

אני מניח שמעבר ל-16 יכול באמת לנבוע משיקולים שיווקיים אבל בחירה ב-195 במקום 205 דווקא אם כבר עומד הפוך לשיקול שיווקי.

2. בכל מקרה מדובר בשינוי מאוד קטן של רוחב צמיג כך שאולי אני אקבל ~קצת~ שיפור ואולי אני אקבל ~קצת~ פגיעה. נראה לי שההבדל לא יהיה באמת קריטי כל-כך. אני חושב על זה גם בגלל מבחר הצמיגים שבעייתי במידה הזו וגם כי אני באמת לא מעוניין לעשות שינויים בוטים מדי בשלב הזה של ההיכרות שלי עם האוטו.

3. לך יש mk1 או mk2 ?

4. כן, אבל אני דווקא מקבל המון תת-היגוי ויחסית מעט היגוי יתר. יכול כמובן להיות שאני עוד צריך ללמוד את הרכב אבל זאת ההרגשה.

 

תגידו, הזמן שלוקח לצמיג להתחמם ולהתנהג כמו שצריך תלוי בסוג הצמיג ו/או בחתך או משהו כזה ?

איך שאני יוצא מהבית בבוקר יש לי כמה סיבובים שאני מכיר טוב עם הרבה רכבים והקליאו מביאה לי תת-היגוי מהסרטים עליהם (ולא, זה לא קשור לכח של האוטו כי אני מדבר על סיבובים בלי גז). זה ממש מבאס אותי אבל אולי זה בגלל שהם צריכים יותר זמן מהצמיגים ברכבים האחרים שנסעתי עליהם.

 

ניר

פורסם

אני על EXALTO PE2 במידה 195/50/15 אחלה אחיזה, הרכב מאוזן ואין תופעות מוזרות.

במידה הזו אתה יכול להשיג בארץ גם את ה- D3 של גודייר.

Never drive faster than your guardian angel can fly

 

פורסם

אם 205/50R15 היא מידה שניתן להשיג בארץ הייתי ממליץ עליה, יש ים של צמיגים ספורטיביים מעולים במידה הזו ולדעתי הרווח פה קצת יותר מפתה להחלפה.

 

יש מישהו שיכול לספק את נתוני היצרן לכיוון גלגלים כדי שנציץ בהם?

 

מוטי.

פורסם

ציר קידמי:

קמבר - שלילי 1 מעלה, לא ניתן לכיוון

קסטור - חיובי 2 מעלות בקרוב, לא ניתן לכיוון

 

ציר אחורי:

קמבר - שלילי 1 מעלה ושלושים שניות, לא ניתן לכיוון

Never drive faster than your guardian angel can fly

 

פורסם

obarshad,

 

אתה מדבר על mk1, לא ? (שהגיעה עם 195/50/15)

עכשיו צריך לראות את הנתונים של ה-mk2 ולראות איך בייתו אותה (לי יש את ה-mk2 אם לא הייתי ברור).

הרי רוב ההבדל בין ה-mk1 ל-mk2 הוא בתחום הזה.

פורסם
עמית, תודה על המידע. אגב, אתה מכיר את האוטו שלי (קניתי מדרור) :wink:

 

falou,

1. אפשרות מעניינת.

אני מניח שמעבר ל-16 יכול באמת לנבוע משיקולים שיווקיים אבל בחירה ב-195 במקום 205 דווקא אם כבר עומד הפוך לשיקול שיווקי.

2. בכל מקרה מדובר בשינוי מאוד קטן של רוחב צמיג כך שאולי אני אקבל ~קצת~ שיפור ואולי אני אקבל ~קצת~ פגיעה. נראה לי שההבדל לא יהיה באמת קריטי כל-כך. אני חושב על זה גם בגלל מבחר הצמיגים שבעייתי במידה הזו וגם כי אני באמת לא מעוניין לעשות שינויים בוטים מדי בשלב הזה של ההיכרות שלי עם האוטו.

3. לך יש mk1 או mk2 ?

4. כן, אבל אני דווקא מקבל המון תת-היגוי ויחסית מעט היגוי יתר. יכול כמובן להיות שאני עוד צריך ללמוד את הרכב אבל זאת ההרגשה.

 

תגידו, הזמן שלוקח לצמיג להתחמם ולהתנהג כמו שצריך תלוי בסוג הצמיג ו/או בחתך או משהו כזה ?

איך שאני יוצא מהבית בבוקר יש לי כמה סיבובים שאני מכיר טוב עם הרבה רכבים והקליאו מביאה לי תת-היגוי מהסרטים עליהם (ולא, זה לא קשור לכח של האוטו כי אני מדבר על סיבובים בלי גז). זה ממש מבאס אותי אבל אולי זה בגלל שהם צריכים יותר זמן מהצמיגים ברכבים האחרים שנסעתי עליהם.

 

ניר

1. לא יודע אם זו מידה תקפה ל-Mk2. לי יש Mk1 אבל גם יש לי ניסיון עם Mk2. אני לא יודע האם לייחס את הבדלי ההתנהגות ביניהן לצמיגים בלבד (אני מניח שלא) אבל ל-Mk2 יש יותר אחיזה ומשיכה (traction) ופחות לחימת הגה בהאצה, והיא בפירוש המהירה בין השתיים. עם זאת התגובות להיגוי פחות חדות כמו גם התגובה להעברות משקל, כך שיותר קל "לשחק" עם ה-Mk1 אבל ה-Mk2 יותר מהירה. אני מעדיף אקשן במהירויות נמוכות יותר על מהירות אבסולוטית משום שאני לא בתחרות עם אף אחד...

 

הבחירה בצמיגים גדולים יותר היא דרישה של הקהל שרוצה הרבה גומי יפה על הנעליים.

 

2. תראה, מכיוון שלא ניסיתי קשה להעריך את מידת השינוי, אבל, אם אתה מעריך את המכונית כבעלת יותר מדי תת היגוי (וזה עוד עם אחוריים שחוקים יותר מהקדמיים) טרם למדת אותה עד הסוף.

 

3. הזמן שלוקח לצמיג להתחמם בהחלט תלוי גם בסוג הצמיג.

 

יכול להיות שחצי יום עם מדריך נהיגהבאוטו שלך יעזרו לך קצת לנצל את המכונית טוב יותר. זה יותר זול מסט חדש של צמיגים...

 

2.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
1. תראה, מכיוון שלא ניסיתי קשה להעריך את מידת השינוי, אבל, אם אתה מעריך את המכונית כבעלת יותר מדי תת היגוי (וזה עוד עם אחוריים שחוקים יותר מהקדמיים) טרם למדת אותה עד הסוף.

 

2. יכול להיות שחצי יום עם מדריך נהיגהבאוטו שלך יעזרו לך קצת לנצל את המכונית טוב יותר. זה יותר זול מסט חדש של צמיגים...

1. אני יודע, זה גם הניתוח שאני הייתי נותן אבל יש לי תחושה שיש פה עוד משהו אז אני רוצה ליישר קו ולדאוג לצמיגים חדשים ואז להעריך מחדש. בגלל זה אני גם נוטה להישאר עם המידה המקורית לפחות סט אחד של צמיגים או לעשות שינוי מינימלי, אחרת לא יהיה לי כל-כך איך להעריך (ברור לי שעוד לא למדתי את הרכב).

2. אל תדאג, אני גם בגישה הזאת ולמעשה נוהג לעשות את זה לעיתים קרובות (אחרי כמה קורסים זה הפך להיות בעיקר בשביל האפשרות לתירגול במגרש סטרילי של דברים שלא הייתי מרשה לעצמי בכביש). בקרוב זה גם יעשה על הקליאו ואז תהיה לי הזדמנות להכיר אותה טוב יותר.

מבחינתי יש שני דברים ששווים כל השקעה ברכב: צמיגים וקורסי נהיגה :wink:

 

לצערי רוב הנסיעה שלי ביום-יום זה די בקו ישר בכביש מהיר עם מעט מקומות מעניינים. נסיעה לשם נהיגה לא ממש עשיתי. יוצא שהכמה פניות ביציאה מהבית על הבוקר משאירות בי את הרושם הרע לכל היום. אולי זה סתם עניין של צמיגים קרים (אגב, התחת דווקא יצא די מהר בסיטואציות האלה (אחרי תת-היגוי והעברת משקל כמובן) אבל האחיזה הכללית הייתה מאוד מאכזבת) כי לדעתי זה משתפר בהמשך.

 

ניר

פורסם
1. 2.

אולי זה סתם עניין של צמיגים קרים (אגב, התחת דווקא יצא די מהר בסיטואציות האלה (אחרי תת-היגוי והעברת משקל כמובן) אבל האחיזה הכללית הייתה מאוד מאכזבת) כי לדעתי זה משתפר בהמשך.

 

ניר

אני זוכר איך ה-Pilot GT שבאו עם הקליאו לא היו אוחזים כלל כשהיו קרים. זה בהחלט יכול להיות מאפיין של הצמיג

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
1. אני יודע, זה גם הניתוח שאני הייתי נותן אבל יש לי תחושה שיש פה עוד משהו אז אני רוצה ליישר קו ולדאוג לצמיגים חדשים ואז להעריך מחדש. בגלל זה אני גם נוטה להישאר עם המידה המקורית לפחות סט אחד של צמיגים או לעשות שינוי מינימלי, אחרת לא יהיה לי כל-כך איך להעריך (ברור לי שעוד לא למדתי את הרכב).

2. אל תדאג, אני גם בגישה הזאת ולמעשה נוהג לעשות את זה לעיתים קרובות (אחרי כמה קורסים זה הפך להיות בעיקר בשביל האפשרות לתירגול במגרש סטרילי של דברים שלא הייתי מרשה לעצמי בכביש). בקרוב זה גם יעשה על הקליאו ואז תהיה לי הזדמנות להכיר אותה טוב יותר.

מבחינתי יש שני דברים ששווים כל השקעה ברכב: צמיגים וקורסי נהיגה :wink:

 

לצערי רוב הנסיעה שלי ביום-יום זה די בקו ישר בכביש מהיר עם מעט מקומות מעניינים. נסיעה לשם נהיגה לא ממש עשיתי. יוצא שהכמה פניות ביציאה מהבית על הבוקר משאירות בי את הרושם הרע לכל היום. אולי זה סתם עניין של צמיגים קרים (אגב, התחת דווקא יצא די מהר בסיטואציות האלה (אחרי תת-היגוי והעברת משקל כמובן) אבל האחיזה הכללית הייתה מאוד מאכזבת) כי לדעתי זה משתפר בהמשך.

 

ניר

עבור לגומי טרי ואיכותי, וודא שהמיתלים מכוונים ושבולמי זעזועים תקינים ולא תתאכזב באחריות.

Never drive faster than your guardian angel can fly

 

×
×
  • תוכן חדש...