Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום,

מדובר ברכב ישן, מנוע והילוכים תקינים, הוחלפו ברקסים, משולשים וצמיגים ובסה"כ הוא מספק אותי לצרכים שלי (רווק, נוסע מעט), מלבד המזגן שלא עובד כבר שנה.

התקלה - ככל הנראה דליפה המדחס עובד ומתחבר כשמפעילים מזגן.

חשוב לי לקבל הצעת מחיר קודם כל, כדי לבדוק אם שווה לתקן או כבר להיפרד מהרכב.  

 

  • אשמח להמלצות לבעל מקצוע אמין בתחום ברחובות-נס ציונה.
  • מצאתי בפורום לא מעט המצות על עופר קצב, המפוח 2, רחובות, טל'  050-528-5041 , 052-3192626, אבל שני הטלפונים אינם זמינים. מישהו יודע אם הוא עוד עובד? ואם ברחובות?
  • יש חוות דעת אולי על "מאור מרכז הרכב" או על "חשמל רחמים"?

תודה מראש

פורסם
Just now, avrahamk כתב:

תודה, אבל מישהו יודע על עופר קצב? (פשוט הרבה יותר קרוב)

יש לי חבר שהיה בתיקון מורכב דרך עופר שעבר בהצלחה ממש לאחרונה, בסה"כ מומלץ. 

Miata ND2

 

פורסם (נערך)
לפני 3 שעות, Or05230 כתב:

לא ראיתי שביקשת את הטלפון, החבר השיג אותו ב 319 האמת, רשמת שניסית. אם אתה באזור נעשה להגיע אליו.

 

לפני 5 שעות, PASHUT כתב:

פות''ש: תבדוק את המספר הזה: 0505285041

תודה לשניכם, אבל אלו בדיוק המספרים שרשמתי למעלה ולא עבדו היום. אולי אנסה בהזדמנות. אלא שבינתיים כבר פניתי אל מישהו אחר. סיכמתי כאן את הטיפול שנעשה, ואשמח לשמוע חוות דעת על מה שנעשה ועל המחיר.

 

סיכום קצר

בסוף, לאחר שלא הצלחתי ליצור קשר עם עופר קצב, פניתי למישהו די באקראי שמצאתי בגוגל: טכנו-אור ברחובות.

הבחור שם ענה לטלפון ואמר לי שבדיקה ראשונית ללא עלות (מוסך אחר אמר לי שיכול להגיע עד 500 ש"ח).

הגעתי למוסך והבחור שם חיבר מכונה לשני הפורטים של מערכת המיזוז יניקה ודחיסה. 

בהיותי סקרן (ומהנדס מכונות בעצמי, אבל בור בנושאי רכב), הוא הסביר לי על שני השעונים. ראינו שכאשר המזגן מופעל, המדחס נכנס לפעולה ובצד היניקה יורד הלחץ.

בספר שלו היה רשום שכמות הגז צריכה להיות 425 גר' (טויוטה יאריס 2005). המכונה אמרה לו שיש משהו כמו 100 גר' (מעניין איך ידעה?, הרי היא רק מודדת לחץ, והיא צריכה את הנפח כדי לדעת מסה בגרמים).

מאחר ולא טיפלתי במזגן כבר כ-4 שנים, הוא הסביר לי שאין דליפה גדולה, אחרת הלחץ היה יורד לאפס במשך 4 שנים.

שאלתי לגבי איתור הדליפה, והוא אמר שאיתור דליפה זו משימה מסובכת, לא וודאית, ולא שווה את העלות והסיכון במקרה הזה. לפי דעתו, אם מילוי גז יספיק לי לחצי שנה - זה טוב מאוד. טען שהרבה אנשים ממלאים גם פעמיים בשנה.

בגלל שמדובר ברכב ישן, וקצת הסכמתי עם הלוגיקה שלו, המשכנו - הוא עשה ואקום לאיזה 7 דקות ואז מילא גז (נדמה לי R134a), שמן + צבע (סמן שיאפשר לעקוב ארחי דליפה עתיד).

 

בסה"כ עלות: 350 ללא מע"מ.

עלות מילוי ללא ואקום (אם אחזור): 250 לפני מע"מ.

התוצאה :ההבדל היה ברור, ומיד לאחר המילוי המזגן קירר מיד. בתקווה שימשיך כך עד החורף הבא!

 

אשמח לשמוע חוות דעת מקצועית על הצד הטכני של מה שאמר, וגם על המחיר ממי שמנוסה בתחום.

 

נ.ב.

עשה לי קצת חשק לקנות את השעונים בעצמי - כדי להיות מסוגל לעקוב אחרי הדליפה.

 

תודה לכולכם

 

עריכה אחרונה על ידי avrahamk
הבהרה ומיקוד
  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני 51 דקות, avrahamk כתב:

המכונה אמרה לו שיש משהו כמו 100 גר' (מעניין איך ידעה?, הרי היא רק מודדת לחץ, והיא צריכה את הנפח כדי לדעת מסה בגרמים).

 

חוק ראול + חוק הגזים האידיאליים עם מקדם תיקון Z כי הגז שציינת איננו אידיאלי.

פורסם
לפני שעתיים, avrahamk כתב:

מעניין איך ידעה?, הרי היא רק מודדת לחץ, והיא צריכה את הנפח כדי לדעת מסה בגרמים

המכונה מבצעת מחזור קרר. 

זאת אומרת בשלב הראשון של התהליך היא שואבת את כל הקרר מהמערכת ומבצעת שקילה.

אחרי זה עושה וואקום לסילוק הלחות ולבדיקת אטימה ואז מילוי קרר לפי המשקל שמגדירים לה או לפי הטבלאות ששמורות בזיכרון שלה.

 

 

בדיקת אטימה של המכונה לא מאתרת דליפות קטנות ומה שעשה המוסך זה בסדר. ממלאים קרר ועוקבים תוך כמה זמן הוא יברח ותורגש ירידה בביצועי המזגן.

 

 

לפני שעתיים, avrahamk כתב:

עשה לי קצת חשק לקנות את השעונים בעצמי - כדי להיות מסוגל לעקוב אחרי הדליפה

יש בעליאקספרס סעפת שעונים כזאת במחיר כמה עשרות דולרים. 

01.jpg

 

אם תחליט לקנות, תקנה גם סט מתאמים לשסתומי השרות כמו מה שמופיע פה בצד ימין, הם הרבה יותר נוחים ומונעים דליפת קרר בחיבור/ניתוק.

הסעפת מגיעה עם מתאמים פחות נוחים כמו בצד שמאל של התמונה. 

תוודא שאתה קונה מתאמים לקרר R134a, כי מתאמים לסוגי קרר אחרים הם במידות שונות.

06.jpg

  • אהבתי 2

 

 

פורסם

יפה מאוד.

באוטו 2005 זה הנוהל

לפעמים גז מחזיק גם שנתיים, אל תשכח פעם בשבוע בחורף להפעיל על קור למנוע ייבוש מדחס.

 

משתדל לעזור

פורסם
לפני 8 שעות, גולדן191 כתב:

אתה בטוח שמתבצעת שקילה או שממירים לחץ אדים למסה?

כן.

ולא מדובר באיזה טכנולוגיה מיוחדת, זה משקל פשוט.

לדוגמא, איך טכנאי מזגנים ממלא בדיוק 850 גרם קרר במזגן ביתי?

 

יש לו משקל לבלוני קרר, הוא שם את הבלון על המשקל ומאפס את המשקל, מתחיל את המילוי ומפסיק כשהמשקל מראה 850-.

IMG_20260413_072211.thumb.jpg.763901cc1fb145a4d43a782a4188ce39.jpg

 

 

במכונת שרות למזגנים יש בפנים בלון קרר שמותקן על כזה משקל אז אחרי ביצוע מחזור קרר המכונה יודעת בכמה המשקל של הבלון עלה וזו כמות הקרר שנשאבה מהמערכת.

 

אותו דבר במילוי.

  • מעניין 1

 

 

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...