Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכישת רכב חשמלי במימון באיזור ה170 אלף או לקנות במזומן רכב ב100 אלף


לולוז

פוסטים מומלצים

יש פה כתבה די טרייה בדיוק בשביל פותח השרשור

 

https://www.bizportal.co.il/car/news/article/20014322

ציטוט

רכבים חשמליים סיניים בהנחות ענק: דיל משתלם או נפילה?

האם ההנחות על הרכבים החשמליים החדשים באמת משתלמות, או שמדובר בבעיה עמוקה בשוק הרכבים הסיניים; מחירים, מבצעים; סיכונים וסיכויים וגם איך בודקים רכבים חשמליים ומה צפוי בשוק המשומשות?

יש כבר וכמה אי דיוקים לדעתי.

אורה זה כבר לא רכב חדש בארץ.

היבואן של גילי זה יוניון מוטורס, אאלט, היבואן של טויוטה.

לא מצויינים המון דגמים שכבר לא קיימים, חלקם לא מיובאים, חלקם יובאו בשיטת ה400 מכוניות, 

 

אני רק רוצה להדגיש - רכב חשמלי סיני שנמכר ביד2 פרטיים, הם רובם נראים מלוקקים, עם קמ נמוך אבסולוטית לעומת רכב בנזין פרטי רגיל ועם קמ נמוך משמעותית בדכ מאשר רכבים היברידיים. כל גורם כמו קמ גבוה, או תאונה, והופה יש לך משהו לא סחיר ביד.

 

עריכה אחרונה על ידי KipodYam
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 43
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 9 שעות, לולוז כתב:

מה אם מורידים נגדיר לזיקר במחיר טוב כמו שאמרנו באיזור ה140 או ג׳ילי באיזור ה120 עושה רושם שזה כבר דיל די טוב שירד סכום מהותי ככה שאולי זה לא יהיה בהכרח יותר משתלם מרכב במאה אלף אבל ההפסד יהיה מינורי והאיכות נסיעה ושקט ממוסכים כן יתקבל

מצד שני, השוק מנבא לחשמליות שיגיעו לגיל 7-8 התרסקות קריטית במחיר (יציאה מאחריות על הסוללה).

לא ידוע באמת מה יהיה, אבל לקנות עכשיו חשמלית בת 3 ולמכור אותה בעוד 3-4-5 שנים בטענה שהיא רק תחסוך לך כסף - זו לא האספקט היחיד שאתה צריך לבדוק באירוע הזה.

 

שורה תחתונה אתה מהמר.

אתה קובע לעצמך את רף הסיכון, קרי: מימון מלא + התאבדות על רכב חדש וירידת ערך [תשלום לריבית מימון + ירידת ערך גבוה + ביטוח יקר] או קניית רכב בכסף שיש לך [אין מימון, ירידת ערך נמוכה יותר, כנראה שגם הביטוח יהיה זול יותר = יקזז לך חלק מעלויות האחזקה השנתיות שאין בחשמלית].

 

איציק

 

 

  • רעיון טוב! 1

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה עם פלאג אין היברדי? בטווח של ה100-120? שווה? לא כדאי להתקרב? בתכלס ראיתי רק את הנירו ואת הmg שיש בלי סוף ביד 2 מה שמראה על בעייתיות במובן מסויים 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שלקנות רכב חשמלי סיני בן 3 או 4, מתאים אם יש לו קמ נמוך, אם בטוחים שמדובר ברכב טוב ואם מבינים שיש מצב שאתה הולך להיות הבעלים האחרון שלו, בהנחה שאתה לא הולך לחתוך במחיר מתישהו כדי למכור.

מצד שני, האיכות מערכות בטיחות אקטיביות של הסיניות, ברובן לפחות שתי דרגות מתחת למערב.

פלאג אין היברידי מה שיש בארץ ב100 עד 120 - לדעתי בהצלחה למצוא משהו עם קמ סביר במחיר סביר.

יש משהו בהחלט מוזר ללחזור לכיוון של פלאג אין - זה רכבים שמצד אחד נהנים משני העולמות, אבל אם יכולים להיענש משני העולמות. תחזוקה של מנוע בנזין או טורבו... בטריה גדולה יותר, שוקלת יותר, כולל בקר טעינה וכו, בקיצור - רכבים יותר ויותר מסובכים על הנייר לפחות.

שוב, קח מחשבון אקסל, תכניס קמ, תכניס צריכת דלק, תכניס ביטוחים. ביטוח לנירו PHEV זה יקר? לא יודע. אם זה עוד 3 אלף בשנה מאיזה רכב אחר לא חביב גנבים, בום, שילמת את כל החיסכון השנתי האופציונלי שלך בדלק לחברת הביטוח.

יש לי חבר עם בית פרטי בפריפריה, נוסע עם הפקקים למרכז, קנה נירו 2018, התאהב בשקט בפקקים ואז קנה חשמלית מלאה, גילי נדמה לי, אפילו לא את הדגם עם הטווח ארוך. יש לו עמדת טעינה שאולי אפילו הוא התקין לבד, או הביא חשמלאי שישחיל כבל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חוזר ואומר, הנסועה הנמוכה שלך לא מצדיקה רכישת רכב היברידי או פלאג מורכב טכנולוגית עם פוטנציאל לתקלות.

חפש רכב בנזין עם יחידת הנעה פשוטה כמו מאזדה 3/cx30, יונדאי אלנטרה לא היברידית או קיה סטוניק 1.4 שיכולות בתחזוקה לא מורכבת להחזיק שנים רבות.

אני מחזיק יונדאי i20 2015 1 4 אוטומטית שאצלי כבר 8.5 שנים ונכנסת פעם בשנה לטיפול שנתי וחוץ מזה לא רואה מוסך...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב ממה שקראתי cx30 יפהיפיה אבל לא באמת בא בחשבון צפוף מדי מאחורה, וזה חשוב לנו עם תינוק ונסיעות עם דברים כשצריך אם כבר cx5 כנראה האופציה הרלוונטית

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 9.3.2025 בשעה 22:43, לולוז כתב:


בסוף האפיק הסולידי יותר יגבה את המימון מבחינת ריבית +- , מאה אלף שקל בבנק עם פיקדון מובטח עושה לא פחות מ12 אלף שנתי, או קרן כספית גם עשוה 4 אחוז ואין עליה מס רווחי הון

 

כן יהיה עדין איזה שהוא הפסד מהמימון אבל הוא די זניח אם נגיד נלקחת הלוואת השלמה של 30-50 אלף שח, לא רואה איך מאה אלף שקל בפקידון לא יעשה יותר מזה ב3 שנים

 


לאור הנכתב על ידך, נראה לי כי בכלכלה ובשוק ההון אינך שולט.
1. על הריבית הניתנת ע"י הבנק בגין הפקדות תשלם רווח הון של 15%.
2. על הרווח בקרן כספית תשלם רווח הון של 25% בהפחת של עליית המדד.

 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, eyalkar כתב:


לאור הנכתב על ידך, נראה לי כי בכלכלה ובשוק ההון אינך שולט.
1. על הריבית הניתנת ע"י הבנק בגין הפקדות תשלם רווח הון של 15%.
2. על הרווח בקרן כספית תשלם רווח הון של 25% בהפחת של עליית המדד.

 

 

1. נכון על הרווח עצמו ה יחסית זניח בסכומים האלה, אבל אתה צודק

2. ״בהפחתת עליית המדד״ דה פקטו השתמשתי בכלי הזה כבר ושהוצאתי את הכסף לא שילמתי שקל הוצאתי אותו עם הרווח ללא שום מס רווחי הון בגלל הריבית הגבוהה


בכל מקרה הפוסט כבר עבר למוד של בחירת רכב.


ובהמשך לזה, די סגור על המאזדה cx5 אבל כל אחד מתריע על הצריכת דלק הגבוהה שלו, ובעלות שלו יש גם קונה חשמלית טווח ארוך (ה204 כח סוס לא הev) האם שווה לשקול גם? האם גם הוא מתנהג כמו יתר הסינים וכו? בהתחשב בזה שזה חברה עם מוניטין והרכב כבר לא חדש אז אין את הירידה ערך הראשונית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואו, כמה שאתה אובססיבי לצריכת הדלק. בנסועה שלך צריכת הדלק היא פקטור זניח לגמרי, הרי מה שמעניין הוא לא העלות האבסולוטית אלא ההפרש בין האפשרויות השונות, כך שההבדל בין דגמים שונים מתגמד בהשוואה להפרשים בשאר העלויות. נניח שאתה נוסע 1,000 ק״מ בחודש. בצריכת דלק של 10 קמ״ל מדובר ב-100 ליטר, ב-12 קמ״ל ב-83 ליטר. הפרש של 17 ליטר לחודש, במחיר 7 ש״ח לליטר זה 119 ש״ח לחודש או 1428 ש״ח לשנה, כאשר כלל האצבע שלי הוא עלות רכב 2,000 ש״ח לחודש (פלוס מינוס,  תלוי ברכב ובשימוש). אפצ׳י קטן במחיר הביטוח יעלה יותר.

 

הכסף הגדול נמצא בירידת ערך, בביטוח ובטיפולים/תיקונים.  ולאור התכנון להגדיל את המשפחה הייתי רוכש מראש רכב מתאים ל-2 ילדים. ולא לשכוח - ירידת ערך היא עניין שקשה לחיזוי, אפשר רק לבדוק את ההיסטוריה ולקוות שהיא תחזור.

 

לכן המלצתי היא לרכוש רכב  בנזין מסגמנט C או C-SUV עם מוניטין אמינות טוב, חדש ועם נסועה נמוכה ככל שתקציבך מאפשר.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, sperial כתב:

ואו, כמה שאתה אובססיבי לצריכת הדלק. בנסועה שלך צריכת הדלק היא פקטור זניח לגמרי, הרי מה שמעניין הוא לא העלות האבסולוטית אלא ההפרש בין האפשרויות השונות, כך שההבדל בין דגמים שונים מתגמד בהשוואה להפרשים בשאר העלויות. נניח שאתה נוסע 1,000 ק״מ בחודש. בצריכת דלק של 10 קמ״ל מדובר ב-100 ליטר, ב-12 קמ״ל ב-83 ליטר. הפרש של 17 ליטר לחודש, במחיר 7 ש״ח לליטר זה 119 ש״ח לחודש או 1428 ש״ח לשנה, כאשר כלל האצבע שלי הוא עלות רכב 2,000 ש״ח לחודש (פלוס מינוס,  תלוי ברכב ובשימוש). אפצ׳י קטן במחיר הביטוח יעלה יותר.

 

הכסף הגדול נמצא בירידת ערך, בביטוח ובטיפולים/תיקונים.  ולאור התכנון להגדיל את המשפחה הייתי רוכש מראש רכב מתאים ל-2 ילדים. ולא לשכוח - ירידת ערך היא עניין שקשה לחיזוי, אפשר רק לבדוק את ההיסטוריה ולקוות שהיא תחזור.

 

לכן המלצתי היא לרכוש רכב  בנזין מסגמנט C או C-SUV עם מוניטין אמינות טוב, חדש ועם נסועה נמוכה ככל שתקציבך מאפשר.

 

תודה על התשובה המפורטת בחישובים, זה עוזר לי להבין, אני לא מסתכל על דלק כי אכפת לי מדלק, אתה צודק בנוגע לירידה ערך וזה מה שגרם לי לרדת מרכב חדש ו\או רכב סיני, השאלה הייתה על רכב חשמלי שהוא כן עם טוח ארוך כבר אחרי הירידת ערך הגדולה שלו ועם מוניטין טוב (יונדאי).

 

אתה מסתכל על הדלק בצורה שטחית אם אתה משווה רכב לרכב אבל בסוף אם אני משווה חשמל לדלק, והמאזדה עושה לי לצורך העניין בשנה דלק בשווי 8500 זה כבר מגיע ל 25 וצפונה בשלוש שנים

ומבחינת חשמל זה על גבול החינם בשבילי, אם זה רכב חשמלי, והביטוח עולה אותו דבר (כן בדקתי), אז בסוף אני מסתכל ויש פה בוא נגיד לפחות 20 אלף שילכו רק על זה, אתה חושב שהפער של ירידת ערך יהיה בפער כזה (בשניהם ירד אבל השאלה כמה).

 

ותוסיף טיפולים גם עד כמה שאני יודע לחשמלי יש פחות דברים לתקן - כמובן כל עוד יש אחריות..


לא ידוע אולי אני עיוור לזה אבל בסוף דלק זה רכיב יקר, אז אם מורידים ירידת ערך אחרי הירידה הגדולה  אני לא חושב שזה לא נכון להסתכל על זה כי זה לא מעט כסף


ובוסף אני מסתכל על רכבים באותו מחיר כן? לא חישוב של חדש ב170 כמו שרשמתי בהתחלה.
 

הנורה האדומה הכי גדולה שגורמת לי לרצות לבחור לא חשמלי היא באמת שאין הרבה מידע אחורה, ורכב חדש חשמלי עם הרבה שנים אחריות כנראה ימכר אחרי 3 שנים, אבל רכב כבר בן 7 רגע לפני שהאחריות נגמרת והסוולה כבר לא בשיאה  - זה כבר עלול להיות נפילה.

 

ובאמת אין לי עניין להתווכח פה, אני בור במכוניות, מנסה להבין את מה שלא נראה לי לעין ובהרבה מהמקרים אני טועה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ירידת הערך של רכב חשמלי היא חידה. מעשית רכב חשמלי התחיל להימכר בארץ לפני 4 שנים בדיוק, וזו היתה טסלה, שלא מתאימה לצרכיך. לדגמים הסיניים וותק 3 שנים ופחות, ממנו כמעט שאינך יכול להסיק מסקנות.

 

לגבי עלות האנרגיה - נכון להיום אכן עלות החשמל נמוכה יחסית לעלות בנזין. אבל יש צפי להטלת ״מס נסועה״ בתוך 1-2 שנים, אשר יקזז את היתרון הזה ואולי יבטל אותו כליל. 

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, sperial כתב:

ירידת הערך של רכב חשמלי היא חידה. מעשית רכב חשמלי התחיל להימכר בארץ לפני 4 שנים בדיוק, וזו היתה טסלה, שלא מתאימה לצרכיך. לדגמים הסיניים וותק 3 שנים ופחות, ממנו כמעט שאינך יכול להסיק מסקנות.

 

לגבי עלות האנרגיה - נכון להיום אכן עלות החשמל נמוכה יחסית לעלות בנזין. אבל יש צפי להטלת ״מס נסועה״ בתוך 1-2 שנים, אשר יקזז את היתרון הזה ואולי יבטל אותו כליל. 


על זה אני מסכים וזה למה אני נוטה לא לחשמלית.

 

רק לא מזלזל ב8-10 אלף בשנה הפרש שהולך על אנרגיה שהייתה עולה עשירית במקרה הרע וזה ממשיך עוד ועוד כל עוד אין מס, בגדול אם יהיה מס רציני זה די יגמור את כל השוק הזה 

 

 

שוב בהתחשב בזה שזה כבר לא רכב חדש אלא בן 2-3 שרוב הערך ירד ושהוא עולה כמו הבנזין 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...