Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פרק זמן מומלץ להחלפת שמן מנוע


beatman1

פוסטים מומלצים

מדובר ברכב: קיה פיקנטו 1.0
הרכב נסע 135K, עד כה החלפתי שמן מנוע כל 15K ק"מ.
נתקלתי בהמלצות של מכונאים גם ברשת, גם בפורום כאן להחליף לפני 15K.
באיזה קילומטרז' מומלץ להחליף בשביל לשמור יותר טוב על המנוע ?
כל 10K ?
7.5K ?
 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי ספר הרכב.

הנפוץ הוא כל 15,000 ק״מ או שנה, מה שמגיע קודם.

אבל ברכבים שונים המלצות שונות. בדוק בספר הרכב שלך או שאל את המכונאי.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המנוע הספציפי הזה נוטה לצריכת שמן גבוהה יחסית וגם להצטברות בוצה במנוע. 

אם זה היה האוטו שלי הייתי מחליף כל 7.5-10 אלף ק"מ. 

ישנם מנועים שבהם צריכת השמן היא כמעט אפסית והם גם נשארים נקיים גם אחרי הזנחה, אבל לצערי המנוע שלך הוא בין הרגישים שיש. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, sperial כתב:

לפי ספר הרכב.

הנפוץ הוא כל 15,000 ק״מ או שנה, מה שמגיע קודם.

אבל ברכבים שונים המלצות שונות. בדוק בספר הרכב שלך או שאל את המכונאי.

זה מה שכתוב בספר רכב: כל 15,000 ק״מ או שנה.
אבל הרבה אנשים ממליצים להחליף קודם.

לפני 9 שעות, om2 כתב:

כמה ק"מ הרכב עובר בשנה והאם רובם עירוני/בינעירוני?

בשנה אני נוסע 12K-15K, בערך 3/4 עירוני וכרבע בינעירוני.

לפני 8 שעות, tamir3000 כתב:

המנוע הספציפי הזה נוטה לצריכת שמן גבוהה יחסית וגם להצטברות בוצה במנוע. 

אם זה היה האוטו שלי הייתי מחליף כל 7.5-10 אלף ק"מ. 

ישנם מנועים שבהם צריכת השמן היא כמעט אפסית והם גם נשארים נקיים גם אחרי הזנחה, אבל לצערי המנוע שלך הוא בין הרגישים שיש. 

 

 

כן, הוא שותה מעט שמן.
לפני כשנה שתה בערך ליטר תוך 10K ואז אחרי שניקיתי שסתום PCV, זלילת השמן ירדה משמעותית.
הוספתי בערך 300 מ"ל אחרי כ-8K אחרי החלפה.
בוצה לא ראיתי בפקק שמן ובמדיד השמן.

זאת ההתלבטות שלי 10 או 7.5 אלף..
או בכלל 5 אלף, אבל זה נראה לי כבר מוגזם😜.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמן סינטטי איכותי תואם תקן יכול להחזיק בשקט 15K ועד שנתיים

המלצה גורפת שעומדת במבחן במגוון רכבים החלפה כל 15K/שנה מה שמגיע קודם

אם הכוונה להחזיק את הרכב לטווח ארוך אפילו 10K\שנה 

תלוי מאד בנסועה

עריכה אחרונה על ידי nit_zan
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בניגוד למה שמקובל לחשוב, החברה' שכותבים הוראות יצרן הם לא אידיוטים גמורים.

 

רוב הבעיות שאנחנו שומעים עליהן נובעות מכך שאנשים מתעלמים מהנחיות לתנאי שימוש קשים ומטפלים לפי תוכנית טיפול לתנאים רגילים. בפועל חלק גדול מהמכוניות בארץ נוסעות בתנאי שימוש קשים.

 

לדוגמא אלו הגדרות לתנאי שימוש קשים של קיה.

Picanto.jpg.621fa427a544dc5579b86f3a4c524444.jpg

 

 

 

האם האוטו נוסע יותר מ 50% מהזמן בתנועה עריונית כבדה והטמפרטורה בחוץ מעל 32 מעלות? 

כנראה שכן, הרבה מאוד מכוניות בארץ נוסעות בתנאים האלו אז תוכנית טיפול רגילה כל 15 אלף ק"מ לא מתאימה. 

בתנאים כאלה צריך לטפל כל 10000 או כל 7500. המספר הנמוך הוא אם כל הנסיעות בתנאים האלו. 

 

אבל כמעט אף אחד לא עושה את זה, מטפלים כל 15 ואחר כך מתפלאים שיש בעיות ואומרים שהוראות היצרן לא נכונות. 

  • אהבתי 3
  • רעיון טוב! 6

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מי קורא הוראות יצרן ?🤪 

עמישראל יודע הכי טוב,  היצרן לא מכיר אותי, סתם כותבים שיהיה כסת״ח 😜

 

7.5 זה בגישה מחמירה, אבל 10 או כל שנה בהחלט מתאים לתנאים כאן.  והיותר חשוב - שמן בתקן הנכון שהיצרן קבע ולא מה שבעל מוסך/ חבר שמבין/אחד שיודע אמר לך . 

 

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 21 שעות, zaf כתב:

7.5 זה בגישה מחמירה, אבל 10 או כל שנה בהחלט מתאים לתנאים כאן

שוב פעם, תלוי באופי השימוש.

אם אתה גר במושב בפריפריה, מניע את האוטו מוקדם בבוקר כשלא חם, יוצא לפני הפקקים,  נוסע בכיש בנעירוני על 90-100 קמ"ש חצי שעה ועוד 5 דקות נסיעה בעיר וככה גם בחזור, אין סיבה להחליף שמן כל 7.5, המלצת היצרן המקורית כל 15 תהיה מצויינת.

 

 

אם אתה כל יום 3 שעות עומד עם רכב מונע בפקק, הילוכים ראשון ושני מהירות ממוצעת 10 קמ"ש, גז וברקס כל הזמן ולא יוצא בכלל לכביש פתוח, אז תחליף כל 7.5. 

 

שמן בתקן היצרן, רצוי של יצרן שמנים מוביל ופילטר שמן מקורי או OEM זה מבחינתי בגדר חובה, לא שאלה בכלל. 

  • רעיון טוב! 2

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאלה שמעניינת אותי,שמן שלא הוחלף הרבה זמן האם הוא יכול לגרום לשרפת שמן וצורך במילוי בצורה קיצונית?

אצלי בולע שמן לדעתי יותר משרפה רגילה של הדגם,אני בדיוק מתכנן טיפול השבוע אחרי שלא ידוע מתי הבעךים הקודם טיפל פעם אחרונה 

כמובן אין בוצה או משהו כזה

בעבר-פורד פיאסטה פשע 1.4 אוטומט🤪

כיום-הונדה אקורד 2012 שתיינית וכייפית😀

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, Buki כתב:

בניגוד למה שמקובל לחשוב, החברה' שכותבים הוראות יצרן הם לא אידיוטים גמורים.

 

רוב הבעיות שאנחנו שומעים עליהן נובעות מכך שאנשים מתעלמים מהנחיות לתנאי שימוש קשים ומטפלים לפי תוכנית טיפול לתנאים רגילים. בפועל חלק גדול מהמכוניות בארץ נוסעות בתנאי שימוש קשים.

 

לדוגמא אלו הגדרות לתנאי שימוש קשים של קיה.

Picanto.jpg.621fa427a544dc5579b86f3a4c524444.jpg

 

 

 

האם האוטו נוסע יותר מ 50% מהזמן בתנועה עריונית כבדה והטמפרטורה בחוץ מעל 32 מעלות? 

כנראה שכן, הרבה מאוד מכוניות בארץ נוסעות בתנאים האלו אז תוכנית טיפול רגילה כל 15 אלף ק"מ לא מתאימה. 

בתנאים כאלה צריך לטפל כל 10000 או כל 7500. המספר הנמוך הוא אם כל הנסיעות בתנאים האלו. 

 

אבל כמעט אף אחד לא עושה את זה, מטפלים כל 15 ואחר כך מתפלאים שיש בעיות ואומרים שהוראות היצרן לא נכונות. 


אז 10K יהיה בסדר אני מאמין.
הנסיעה שלי חלקה במה שמוגדר תנאים קשים וחלקה בתנאים קלים יותר.

את שאר הרכיבים (מסנני אוויר, פלגים, נוזל בלמים וכו') נראה לי אפשר להמשיך להחליף בכפולות של 15K.

עריכה אחרונה על ידי beatman1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכללי כל קיה ויונדאי חובה לעשות כל 10K כי אחרת מצטברת בוצה עם הזמן, מנועים מאוד רגישים לשמן מלוכלך.

  • רעיון טוב! 1

 HYUNDAI ELANTRA '17 
TOYOTA Corolla '08

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

של איזו סדרת דגמים וגירסא? תהיה מדוייק יותר, בבקשה.

בוצה מצטברת מהזנחה לאורך זמן ושימוש בשמן שלא בתקן.

 

למנועי יונדאי/קיה אין תקן ספציפי אגב בשונה למנועים ארופאים (bmw,mb,vw,psa,  )

 

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...