Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם המנועים החשמליים גם אמינים יותר?


Yellow Engine

פוסטים מומלצים

יש מגוון מנועי בנזין שאנחנו מכירים, שיש בהם תקלות סדרתיות והם מוגדרים כבעייתיים בגלל בעיות שמן, רצועה, בוצה ועוד כהנה וכהנה.

אני אישית לא נתקלתי בתלונות על מנועים חשמליים - האם זה כי הם עדיין חדשים מדי, או שבאמת בגלל המבנה השונה שלהם הם פחות מועדים לפורענות ויותר עמידים? סתם לדוגמה, במנוע פיורטק של פיז'ו אני כנראה לא אגע, אבל כן זרקתי מבט לכיוון החשמליות שלהם

-----------------------------

אם נוהגים לא מסמסים. אל תצאו בלי מסמס תורן :lol:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברכב חשמלי יש פחות מכלולים ולכן סבירות נמוכה יותר שתתקל בבעיות.

למשל - אין טורבו, ברוב המכריע אין גיר וכו'

מנגד, הסוללות (לפחות כרגע) הן עקב האכילס של החשמליות וסביר לניח ששוק שיפוצי סוללות יפרח בקרוב.

  • אהבתי 1
  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המנוע החשמלי חד משמעית אמין יותר עקב פשטות מכנית מוכחת. לגבי שאר מרכיבי הרכב החשמלי, שם כבר זה נהיה יותר מעניין,

ממירי מתח ומטענים פנימיים לדוגמא ממה שאני קורא סובלים מתקלות לא מעטות. 

  • מעניין 1

STI 2004

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מנוע חשמלי הוא בכלל לא מכני.

זה היופי.

 

אין מגע בין הרוטור לסטטור, הוא מסתובב בעזרת השראה מגנטית "ללא מגע" - אז ברור שיש פחות מכלולים ובעיות.

 

מנוע חשמלי אכן אמין יותר,

מנגד, ברכבים חשמליים נהוג לסבך עיניינים שקשורים לשאר המכלולים ברכב שבעבר היו פשוטים ולכן אם מדברים על הרכב כמכלול עדיין מוקדם לשפוט את נושא האמינות.

שלא לדבר על זה שכנראה אין מספיק טכנאים מוכשרים לנושא כרגע והתיקונים הם בדרך כלל במתכונת של החלפת רכיבים שלמים.

 

עריכה אחרונה על ידי דג
  • אהבתי 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מנועי בנזין פחות אמינים בכללי. אבל זה לא בגלל סוג המנוע אלא בגלל שמייעדים אותם לפורענות מלכתחילה. 

אם התכנון היה מצויין ללא תכנון כשלים מראש מנועי בנזין יכולים להגיע חצי מליון קילומטר (יש טויוטות כאלו במיוחד של העשורים הקודמים) ללא בעיות רציניות.

בכלל , מנועי דיזל יכולים להגיע למליון ללא תקלות.

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השאלה האמיתית שאמורה לעניין בעל רכב היא לגבי אמינות הרכב ולא רק מכלול מסויים.

למכוניות מודרניות יש באגים מרגיזים מסוג חדש שלמכוניות ישנות לא היו. זה מחיר המודרנה.

השאלה אם רכב חדש מטריד אותך יותר או פחות מרכב ישן.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 28.3.2024 בשעה 13:31, נתנאל מ כתב:

מנועי בנזין פחות אמינים בכללי. אבל זה לא בגלל סוג המנוע אלא בגלל שמייעדים אותם לפורענות מלכתחילה. 

אם התכנון היה מצויין ללא תכנון כשלים מראש מנועי בנזין יכולים להגיע חצי מליון קילומטר (יש טויוטות כאלו במיוחד של העשורים הקודמים) ללא בעיות רציניות.

בכלל , מנועי דיזל יכולים להגיע למליון ללא תקלות.

 

בדיוק. לאבא של חבר שלי יש הונדה בנזין בת 20 שנה שהגיעה ל 400K ללא תקלות מלבד בלאי. 

 

גם אבא שלי מעיד שבעבר רכבים היו מגיעים ל 400K ו 500K בלי בעיה בכלל, הם היו חסינים לבעיות לא משנה כמה ״התעללת״ בהם.

 

 אין פה בכלל ספק שאו שעניין האמינות קיבל עדיפות נמוכה יותר או שאכן הכל מתוכנן ככה שיהיה כשל במנוע. 

 

זה קורה גם במקררים ומכונות כביסה ובכל דבר כמעט, פעם מוצרים היו מחזיקים עשרות שנים והיום זה מקובל שכל 5 שנים גג מחליפים. 

 

בקיצור, מנוע בנזין יכול להיות סופר אמין ולהחזיק עשורים אם היה אינטרס לזה, בוא נאמר שאם תקלה ברכב היתה עניין חמור כמו בתחום התעופה אז זה היה עניין מאוד מאוד נדיר יחסית. 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איך אני אוהב את הנוסטלגיה הרומנטית של 'פעם'. 

מנוע 1.6 ליטר עם 75 כ"ס, צריכת דלק של נושאת מטוסים, זיהום אוויר של צ'רנוביל, ואחריות ל 5000 ק"מ או שלושה חודשים המוקדם מביניהם, גם אם היית שם במנוע שמן מהפלאפל השכונתי.

המנועים היום משמעותית יותר אמינים וחזקים, אבל רגישים לטיפולים לא מתאימים, כמו  שמנים שאינם בתקן, פילטרים נחותים, דלק מהול, קומבינות של חשמל ועוד. 

 

עריכה:

מנוע חשמלי יהיה אמין בכמה רמות יותר ממנוע ICE, הוא יהיה קל ממנו, ועם ניצול אנרגיה גבוהה משמעותית. בעוד שמנוע ICE הכי מוצלח לרכב לא מגיע ל 30% ניצול אנרגיה, כשרוב האנרגיה הולכת לאיבוד על חום וחיכוך, מנוע חשמלי נמצא במעל 90% ניצולת. 

הרבה פחות חלקים נעים, הרבה פחות תחזוקה.  

  • מצחיק 1

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה צודק כמובן, אבל אני רוצה לראות את התגובות כאן אם יבואן יביא 208 עם המנוע TU של פיג'ו, או פולו עם SDI ולא עם TSI. 

מעבר לזה שהמנוע לא עומד בשום תקן מודרני.

על המנוע 1.6 של רנו אני מעדיף לא להרחיב. לא בטוח שהוא פחות נבלה מה 1.2 הנוכחי.

 

העולם מתקדם. 

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו שכתבתי שם, אין מחלוקת על כך שמנועים מודרניים הרבה יותר חזקים, חסכוניים ונקיים. 

 

משקל מכונית משפחתית עלה מסביבות 900-1000 קילו לאיזור 1400 ב 30 השנים האחרונות ועדיין אותה מכוניות היום הרבה יותר זריזה ויותר חסכונית וגם לא עולה יותר יקר באופן יחסי להכנסה.

 

אבל זה במקרים רבים בא על חשבון האמינות.

לא יכול להסכים עם זה שהאימנות שופרה. 

עם כל היתר כמובן מסכים.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מנוע חשמלי מודרני הוא מוצר אמין מאוד וכל עוד לא מדובר באיזה רכב ביצועים מתקדם, הוא גם זול ופשוט לייצור. ההשקעה העיקרית בתחום הזה כיום זו הגדלת הנצילות והפחתת הגודל והמשקל, מסיבה זו יש יצרנים שהחלו לעבור למנועים הפועלים של שטף מגנטי המקביל לציר המרכזי של המנוע, אלו מנועים בקוטר קצת גדול יותר יחסית אבל הרבה יותר קצרים וקלים יותר לעומת מנוע חשמלי סטנדרטי. 

 

יחד עם זאת צריך לזכור שהמנוע עצמו הוא רק חלק אחד והתקלות בתחום הן לרוב לא במנוע עצמו אלא ברכיבים התומכים, כמו ממיר המתח לדוגמה ועוד, זה למעשה די דומה למה שיש במנועי בנזין, להוציא תכנון בסיסי לקוי או איזו מחלת ילדות, מרבית התקלות הן ברכיבים ההיקפיים ולא במנוע עצמו. 

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, Supertigre כתב:

מנוע חשמלי מודרני הוא מוצר אמין מאוד וכל עוד לא מדובר באיזה רכב ביצועים מתקדם, הוא גם זול ופשוט לייצור.

שאלת תם: אז למה מכוניות חשמליות הן יקרות? מנוע זול לייצור, אין גיר שהוא החלק השני הכי יקר ברכב ICE. הכל הסוללה?

לא שאני לגמרי מבין למה רכבי ICE עולים יותר מאשר לפני נניח 7 שנים. ב-2017 ספוטאז' אורבן חדשה עלתה 140K (ש"ח 158K במונחים של היום) - והיום 175K. עליה 13% במחיר מעבר לאינפלציה.

עם גולף ידנית 1995 (1.4) לומדים לא לבזבז אף טיפה של כח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

לפני 25 דקות, Jack457 כתב:

שאלת תם: אז למה מכוניות חשמליות הן יקרות? מנוע זול לייצור, אין גיר שהוא החלק השני הכי יקר ברכב ICE. הכל הסוללה?

לא שאני לגמרי מבין למה רכבי ICE עולים יותר מאשר לפני נניח 7 שנים. ב-2017 ספוטאז' אורבן חדשה עלתה 140K (ש"ח 158K במונחים של היום) - והיום 175K. עליה 13% במחיר מעבר לאינפלציה.

כן, הסוללה היא עדיין המרכיב המשמעותי ביותר במחיר של רכב חשמלי. מצד שני, מחירי הרכבים נקבעים בסוף לפי מה שמוכנים לשלם, מספיק לבדוק את מחירי הרכבים החשמליים הסיניים בסין לעומת המחיר שלהם באירופה ובישראל כדי להבין שהסינים גוזרים חתיכת קופן, פשוט כי יש מי שמוכן מסוגל לשלם יותר. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...