Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 915 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

הי. 

מאזדה 6 2.0 2008. 

לפעמים אם אני מנסה להאיץ קצת יותר חזק מהממוצע ביציאה מסיבוב או כבר באמצע הסיבוב, כלומר כשהגלגלים עדיין בזווית ולא מיושרים, נדמה כי במנוע לא תופס טורים, כאילו הוא צריך להתאמץ יותר כדי להאיץ במצב הזה. 

מעולם לא ניסיתי ללחוץ פול גז במצב הזה . 

האם זה נובע מחוסר כוח ? או האם זו הבקרת יציבות שנכנסת לפעולה ? 

תופעה אולי דומה, ניסיתי פעם אחת לראות האם אני יכול להתחיל זינוק באופן יותר ספורטיבי ומתפרץ, העלאתי את הרכב לכ5000 סלד על ניוטרל ואז משחרר לדרייב במצב הזה. ציפיתי שהרכב יותר יפרפר ישמור על הסלד וימשיך הלאה להילוך שני . אך במקום ברגע שההילוך הראשון נכנס הסלד צונח ישירות ל2000 ומתחיל את התאוצה רגיל . האם גם כאן הבקרת יציבות משפיעה ? 

תודה לעונים . 

פורסם
לפני 3 שעות, מאזדה 6 שיקקה כתב:

לפעמים אם אני מנסה להאיץ קצת יותר חזק מהממוצע ביציאה מסיבוב או כבר באמצע הסיבוב, כלומר כשהגלגלים עדיין בזווית ולא מיושרים, נדמה כי במנוע לא תופס טורים, כאילו הוא צריך להתאמץ יותר כדי להאיץ במצב הזה. 

 

לפני 3 שעות, מאזדה 6 שיקקה כתב:

האם זה נובע מחוסר כוח ?

השאלה מה קורה במישור, אם גם במישור יש אותה תחושה פחות או יותר כנראה בגלל הגיל של הרכב-המנוע שכבר אין את אותה קומפרסיה כמו שהיה חדש, אם זה רק בסיבוב יכול להיות שהמחשב גיר לא ככ קולט את העומס תוך כדי סיבוב ולא מוריד הילוך ולכן קשה  לו יותר להאיץ. 

 

לפני 3 שעות, מאזדה 6 שיקקה כתב:

או האם זו הבקרת יציבות שנכנסת לפעולה ? 

כנראה שלא, הבקרת יציבות לא עובדת על המנוע אלא על הבלמים במצב של כמעט התהפכות היא מפעילה בלימה על הגלגל הנכון בשביל להחזיר את שאר הגלגלים לאחיזה טובה. זה הרגשה שונה ממה שאתה מתאר ובמצב הרבה יותר קיצוני.

 

לפני 3 שעות, מאזדה 6 שיקקה כתב:

תופעה אולי דומה, ניסיתי פעם אחת לראות האם אני יכול להתחיל זינוק באופן יותר ספורטיבי ומתפרץ, העלאתי את הרכב לכ5000 סלד על ניוטרל ואז משחרר לדרייב במצב הזה. ציפיתי שהרכב יותר יפרפר ישמור על הסלד וימשיך הלאה להילוך שני . אך במקום ברגע שההילוך הראשון נכנס הסלד צונח ישירות ל2000 ומתחיל את התאוצה רגיל . האם גם כאן הבקרת יציבות משפיעה ? 

אני לא יודע באיזה השפעה אתה עושה את זה אבל כדאי שתדע שאין לך רכב פורמולה ומה שאתה רואה בסרטונים לא ממש מחייב שאתה יכול לעשות -טכנית, עם הרכב שלך, אתה טוחן את הגיר כשאתה עושה דבר כזה וממש מזיק לו. ולא הוא לא אמור לפרפר ולשמור על סלד גבוה בכל מקרה. 

פורסם

לא חוסר כח במנוע.

לא בקרת יציבות.

(ככל הנראה) הנך חש בהחלקה של תבת ההילוכים. התבה כבר אינה כתמול-שלשום.

זו תופעה אשר מתחילה לתת את אותותיה בסביבות ה-90K ק״מ. בתחילה, ההחלקה מופיעה בהילוך לנסיעה אחורנית ואח״כ היא זולגת אל ההילוכים לנסיעה קדימה.

אל תמשיך עם ההתנהגות הזו בדרך! אתה פשוט ״תחסל״ את התבה לחלוטין.

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

פורסם

בקרת יציבות תדליק לך נורה מהבהבת בלוח שעונים

צמיגים יעשו רעש של פרפור

הרגשה שאתה מתאר שלא נלווית לשתי התופעות הנ"ל - בדדיוק כמו ש @kompy ציין - מקורה בתיבת הילוכים חלשה שמתחילה להחליק, אופייני למזדות.

פורסם
לפני 4 שעות, ELI001 כתב:

הבקרת יציבות לא עובדת על המנוע אלא על הבלמים

בקרת יציבות כוללת מערכת ASR שהיא הדור הישן יותר, ובהחלט כן מתערבת ברמת פתיחת המצערת כשגלגלים מפרפרים. אבל במקרה כזה תהבהב נורית החלקה בלוח השעונים.

ככל הנראה זה לא מה שפות"ש מרגיש אלא החלקה בתיבת ההילוכים כמו שאמרו קומפי ואלי.

להעביר לD בסל"ד גבוה זה רעיון ממש גרוע ודרך טובה לגמור על התיבה.

  • אהבתי 1

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

פורסם

הייתה לי פורד פוקוס 2.0 עם המנוע כמו של מאזדה 6 וגם היגר אותו גיר בהנחה שזה עדיין 4 הילוכים, באותם שנים פורד ומאזדה היו בבעלות משותפת אז אני מניח שישום המערכת זהה.

 

 

בכל זינוק קצת חזק על כביש עפר או חצץ או בכל יציאה מכיכר תחת כוח המערכת נכנסה לפעולה, מלווה בהבהוב נורה בלוח שעונים.

 

כמו שנכתב זה כן מגביל את כוח המנוע וגם מפעיל בלמים בגלגלים הרלוונטיים.

 

תסתכל על לוח שעונים ותראה אם יש נורת ESP מהבהבת. 

 

 

 

 

 

פורסם
לפני 10 שעות, מאזדה 6 שיקקה כתב:

העלאתי את הרכב לכ5000 סלד על ניוטרל

מפתיע שעדיין ניתן לעשות זאת ברכבים מודרניים.
לפחות ב VW שאני מכיר, המחשב לא נותן לעבור 3000 סל"ד בהילוך סרק.

פורסם

באופן כללי אם יש מצערת מכאנית, אין בקרת יציבות, המחשב לא יכול לשלוט במצערת מכאנית. 

 

למרות שאצל כמה יצרנים היה פטנט כלשהו שאישפר יישום מערכות נגד סבסוב גלגלים גם עם מצערת מכאנית. 

 

 

לגבי הגבלת סל"ד בסרק, היא  קיימת אצל יצרנים מסויימים המון שנים ואצל אחרים אין אותה גם במכוניות חדשות. 

 

 

פורסם

היתה לי BMW עם מצערת מכאנית ובקרת משיכה.

בקרת המשיכה היתה מתערבת בגסות בפעולת המצערת.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

פורסם

כאמור אני מכיר את זה, היה אצל עוד יצרנים בתחילת הדרך של המערכות האלו.

 

היה שם כנראה מפעיל חשמלי למצערת המכאנית רק למטרה זו, בדומה למה שהיה בבקרות שיוט שקיימות הרבה לפני מצערות אלקטרוניות.

 

 

פורסם
בתאריך 22.12.2023 בשעה 04:54, kompy כתב:

לא חוסר כח במנוע.

לא בקרת יציבות.

(ככל הנראה) הנך חש בהחלקה של תבת ההילוכים. התבה כבר אינה כתמול-שלשום.

זו תופעה אשר מתחילה לתת את אותותיה בסביבות ה-90K ק״מ. בתחילה, ההחלקה מופיעה בהילוך לנסיעה אחורנית ואח״כ היא זולגת אל ההילוכים לנסיעה קדימה.

אל תמשיך עם ההתנהגות הזו בדרך! אתה פשוט ״תחסל״ את התבה לחלוטין.

הי , תודה על התגובה, אני לא אעשה זאת שוב עשיתי זאת רק פעמיים מאז שהרכב אצלי וכן לא יקרה שוב. 

בנוגע להחלקה שציינת של הגיר , נראה לי שאני חווה את הסימפטומים שציינת, האם החלקה מתבטאת ברעש של "דפיקה" כזו ? זה קורה מדי פעם בתאוצה בהילוך רוורס.  אבל מלבד זה נאמר לי בבדיקה לפני קניה לפני 3 חודשים שהגיר טוב. 

פורסם

כן. ההחלקה בהילוך לנסיעה אחורנית יכולה להיות מלווה גם בנקישה בתבת ההילוכים.

*אין מצב, שבבדיקה שנערכה נכתב שתבת ההילוכים במצב טוב. יתכן ונאמר לך, שהיא במצב סביר יחסית לגילה/כמות הנסועה שעברה, אך בטופס הבדיקה נכתבו מס׳ הערות שמעידות על בלאי.

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

פורסם
לפני 9 שעות, kompy כתב:

כן. ההחלקה בהילוך לנסיעה אחורנית יכולה להיות מלווה גם בנקישה בתבת ההילוכים.

*אין מצב, שבבדיקה שנערכה נכתב שתבת ההילוכים במצב טוב. יתכן ונאמר לך, שהיא במצב סביר יחסית לגילה/כמות הנסועה שעברה, אך בטופס הבדיקה נכתבו מס׳ הערות שמעידות על בלאי.

בדקתי שוב בבדיקה של המכון .

בקטגוריה "העברת כוח " יש איקס מתחת ל"תקין" ללא הערות.

×
×
  • תוכן חדש...