Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1063 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

קצבה לא משולמת ליורשים אלא לשאירים. השאירים הם ב-ן/בת הזוג וילדים עד גיל 21. אפשר להגדיר את ההורים כשאירים שיקבלו קצבה אבל צריך לעשות זאת במפורש.
אם העמית נפטר ללא שאירים הזכאים לקצבה (ולפני שיצא לפנסיה) המוטבים או היורשים (אם אין מוטבים)  יכולים למשוך את הכסף מהקופה בסכום חד פעמי.

עריכה אחרונה על ידי motior

מוטי, מוטי, מוטי - אני לא סתם בחור אידיוטי 

  • 7 חודשים מאוחר יותר...
פורסם

בן כמה אתה?

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

ניחוש בן 33 

Ready To Rock
Ready To Rumble

"Hard times create strong men, strong men create good times, good times create weak men, and weak men create hard times." G. Michael Hopf

 Daihatsu Sirion 2007 1.3 automatic
פורסם

אוי, שכחתי לימודי ליבה. 

 

פות"ש, אם אתה בן 34 יש לך הרבה שנים של טלטלות לפניך.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 23 דקות, adi89 כתב:

יצאה הכתבה

שמע, אם הוא היה מעריך שמדד יפול ב65%, הייתי אומר שהוא מגזים. אבל 64 זה נשמע ממש הגיוני. (אני מתבדח למקרה שלא מובן)

 

זו לגמרי כתבת קליקבייט. מי מסוגל לחזות שהבורסה תיפול ועוד לנקוב במספר מדויק..

 

יכול להיות שהיא תיפול (גם אני חושב שזו בועה כרגע) אבל זה ניחוש ותו לא. בכל אופן אם אתה בן 34, יש לך למעלה מ30 שנה לתקן נפילות.

אבל בסוף זו החלטה שלך ואף אחד לא יכול להבטיח לך מה יהיה בעתיד.

  • רעיון טוב! 1

איש חולם אני

וכך היה תמיד

פורסם

הוא צודק אבל, התמחור של ה- S&P500 נראה גבוה. לא מטורף כמו בזמן בועת 2000 או גבוה בכל קנה מידה כמו לפני שנה וחצי, אבל בהחלט גבוה (מכפיל רווח ממוצע 26 כשהריבית כבר ממש לא אפסית). אם הייתי צריך להעביר כסף למדד הזה הייתי עושה את זה במנות, נגיד, רבע מהסכום כל רבעון/חצי שנה, כדי למזער את הסיכון. איך לעשות את זה עם הפנסיה זאת שאלה קשה יותר שלי אין תשובה לגביה.

פורסם

מתעלק על השרשור,

אני מבוטח בפנסיה במנורה מבטחים.

שמתי לב שלאחרונה הם פיצלו לי את קרן הפנסיה ל- 2 מוצרים: "פנסיה מקיפה" + "מנורה מבטחים משלימה" וההפקדות מהמעסיק מתפצלות בין שניהם באופן לא עקבי. כל חודש חלק מסוים הולך לאחת וחלק לשנייה.

קשה לעקוב ככה ולראות שההפקדות נכנסות כמו שצריך מבחינת הסכום המבוטח.

יש למישהו מושג למה זה קרה לפני שאני פונה אליהם? יש בזה תועלת/חסרון?

פורסם
לפני 6 דקות, Nemesis כתב:

יש תקרת הפקדה לפנסיה מקיפה. 20.5% מתוך פעמיים השכר הממוצע במשק. 

 

תודה, לא הכרתי, זה מסביר הרבה אבל זה עדיין לא מסתדר ב- 100%

בחלק מהחודשים כל ההפקדה הולכת לקרן הפנסיה (מעל התקרה) ולמשלימה לא נכנס כלום, ובחלק מהחודשים היא מתפצלת בין הפנסיה למשלימה. גם כשהיא מתפצלת, החלק שהולך לפנסיה הוא גבוה יותר מהתקרה שתיארת ורק בחלק מהחודשים המפוצלים זה באמת עד גובה התקרה.

אולי זה מתחיל ככה בתחילת השנה ולאורך השנה זה מתאזן לכיוון השני כדי שבחישוב שנתי זה יעמוד בתקרה ולא בחישוב חודשי?

 

פורסם (נערך)
לפני 59 דקות, Amired כתב:

שמתי לב שלאחרונה הם פיצלו לי את קרן הפנסיה ל- 2 מוצרים: "פנסיה מקיפה" + "מנורה מבטחים משלימה"

יש מגבלה על גובה שכר (ובהתאם לכך ההפרשה הפנסיונית) אשר יכולים להכלל בפנסיה מקיפה.

ברגע שהשכר שלך עובר את המגבלה הנ"ל, ההפרשה עבור הפרש השכר עובר לקרן "משלימה".

עריכה : מתנצל, אך החלון של הדפדפן  היה פתוח אצלי על פוסט זה במשך זמן יחסית ארוך,  ולא שמתי לב שבזמן זה כבר ענו על השאלה..

עריכה אחרונה על ידי guya72
  • אהבתי 1
×
×
  • תוכן חדש...