Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1451 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

דיגיטלי או אנאלוגי פחות רלוונטי לי. 

לעומת זאת לוח שעונים ממורכז נראה מאוד מכוער לטעמי ולא הייתי רוצה אחד כזה. לפחות ב-C4 שהייתה לי לכמה ימים. 

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

פורסם

העניין הוא לא לקרוא את המהירות המדויקת ובזה, מד דיגיטלי תמיד יהיה פחות טוב. מחקרים הוכיחו שמד דיגיטלי פשוט דורש יותר זמן בכדי לגרום להנהג להבין את טווח המהירות. עם מד דיגיטלי המוח צריך לקרוא את המהירות מחדש כל הזמן, עם מחוגים הנהג זוכר את הסקאלה עם הזמן ולכן מספיק לו מבט קצר בכדי להבין מה מהירות הנסיעה שלו. 

פורסם

תשובתי בתור נהג שנהג בעשור ברכב עם צג מרכזי וצג סל"ד מאחורי ההגה, היא שנתרגלים להכול במידה ויש רצון וקצת יכול. אני אישית פחות נוהג לפי המהירות בצג, אבל מודע אליה.

בנושא השני בהצליחו לפתוח כאן, גם כאן זה לא משנה הרבה איזה צג יש כי ,מסיטים את העיניים לשבריר שניה וחוזרים להיסתכל על הכביש,אף אחד לא צריך לנסוע עם מבט על המהירות ולא בכביש.

 

פורסם

מחוונים במרכז לא מענין, די במבט חטוף בכדי להבין מה ואיפה, הבעיה במולטימדיה שמחייבת התעסקות והפניית מבט ממושכת למסך במקום לכביש. מסוכן ומיותר.

פורסם
לפני 15 שעות, RK כתב:

פעם ראשונה שאני שומע את זה לגבי שעון זמן.

 

אני מעריך שהכותב גדל (כמוני) עם שעון דיגיטלי על היד. זה קטע של שנות השמונים-תשעים, כי לפני זה שעונים אנלוגיים היו הנורמה ואחרי זה כבר הופיע הטלפון הנייד בכל כיס. אני למשל יודע לקרוא מחוגים אבל לוקח לי שניה לעבד את המידע, לכן מבין לגמרי את האמירה.

 

לגבי סקאלת מהירות - נכון בגדול, אבל לא כשאתה גר באירופה ויש לך ארבעה אזורי מהירות שונים על קטע כביש אחד באורך של קילומטרים בודדים, עם מצלמות ביניהם. לך תעקוב 'עם העין' אחרי ההפרש בין 50 ל-60 קמ"ש. במצב כזה עדיף נתון דיגיטלי שלא משאיר מקום לספק, אפילו אם אתה לוקח אותו מאפליקציית הניווט החביבה עליך.

 

בהקשר של מכוניות עם הספידומטר במרכז, הנסיון האישי שלי מראה שאכן יותר קל כשהוא דיגיטלי וגדול, כמו אצלי בטווינגו או בסיטרואנים של אמצע-סוף שנות האלפיים. כשלוח השעונים מולי, יותר פשוט שזה אכן יהיה 'שעון'. משהו במיקום ובדרך בה המוח קולט את המידע משנה את סדר העדיפויות.

  • אהבתי 1
פורסם
לפני 9 שעות, דובצע כתב:

המחקר מה השעה בשעון לא קשור כי באנלוגי יש 3 מחוגים

 

המחקר היה על דקות ושעות ללא שניות, מעבר לכך לשעון דיגיטלי יש שני מספרים שצריכים לקרוא כדי להבין את השעה, כך שאנחנו מדברים על אותה בעיה כמו מד מהירות.

לפני 4 שעות, ch2856 כתב:

העניין הוא לא לקרוא את המהירות המדויקת ובזה, מד דיגיטלי תמיד יהיה פחות טוב. מחקרים הוכיחו שמד דיגיטלי פשוט דורש יותר זמן בכדי לגרום להנהג להבין את טווח המהירות. עם מד דיגיטלי המוח צריך לקרוא את המהירות מחדש כל הזמן, עם מחוגים הנהג זוכר את הסקאלה עם הזמן ולכן מספיק לו מבט קצר בכדי להבין מה מהירות הנסיעה שלו. 

לא מכיר מחקרים כאלה, רק על שעונים וכאן אנחנו נכנסים לבעיה אחרת לגמרי שהיא אקוטית למדי מהירות. בניגוד לשעון אנלוגי שמסודר תמיד באותו מבנה ועדיין קל יותר לקרוא דיגיטלי, מדי מהירות אנלוגים במכוניות שונות מסודרים בצורה שונה. בחלקם כשהמחוג במצב ניצב, המהירות יכולה להיות  100 קמש ובחלקם זה יכול להיות 130 קמש ואז אנחנו מגיעים לבעיה עוד יותר גדולה שחלקם לא מסודרים בצורה ליניארית.  ראה תמונה:

20220701_092524.thumb.jpg.7a5b4d02ee89b0d7528db60ecaad9c2e.jpg

כך ששימוש ברכבים שונים דורשת הרבה יותר מאמץ כדי להבין את המהירות. כי צריכים לקרוא את המספרים שהם הרבה יותר קטנים משעוני מהירות דיגיטלים וגם את המחוג.

 

וסביר להניח שיהיו אנשים שלהם אנלוגי יהיה קל יותר (וחלק רק חושבים כך בלי לנסות את עצמם באמת) אבל ברמה הסטטיסטית כנראה ששעונים דיגיטלים קלים יותר.

 

אנקדוטה קטנה. לפני מספר שנים עשינו שינוי עיצובי בבית שכלל לתלות שעון אנלוגי על הקיר. אחרי שהוצב אני ואשתי עמדנו מולו ולקח לנו כמה שניות כדי להזכר איך קוראים אותו, דבר שלא היה קורה למישהו שנמנע מלראות שעון דיגיטלי כמה שנים.

פורסם

אצלי בגרנד פיקאסו זה באמצע ולדעתי ממש יעיל ונוח. כל האזור של הנהג פנוי לגמרי. 

הצג הוא מסך דיגיטלי שאני שם על שעון אנלוגי

 

פורסם (נערך)
לפני שעתיים, Derish כתב:

 

אני מעריך שהכותב גדל (כמוני) עם שעון דיגיטלי על היד. זה קטע של שנות השמונים-תשעים, כי לפני זה שעונים אנלוגיים היו הנורמה ואחרי זה כבר הופיע הטלפון הנייד בכל כיס. אני למשל יודע לקרוא מחוגים אבל לוקח לי שניה לעבד את המידע, לכן מבין לגמרי את האמירה.

היופי בשעון אנלוגי זה שהוא בדיוק כמו progress bar או כול אנלוגיה אחרת דומה. אז בתכלס זה מאוד אינטואיטיבי. אולי לוקח לך שניה לעבד את המידע (כנראה מחוסר הרגל) אבל אני בטוח שאת המיקום שלך בזמן יחסית לשעה שאתה נמצא בא אתה קולט ישר. סיים סיים עם מד מהירות אנלוגי (וכן, גם אני מעדיף דיגיטלי ליום-יום).

 

מצחיק שרשמתי את זה ודקה אחרי הבנתי שאין לי שעון אחד אנלוגי בסביבה.

עריכה אחרונה על ידי David32

How'd you get so strong mcduck?

- By lifting money bags

פורסם

אצלי לוח המחוונים במרכז הדשבורד ודי גבוה וזה בעצם ממש נוח כי אין צורך להסיט מבט מהכביש כדי להתעדכן בנתונים חיוניים. 

כמובן שקריאת המחוונים האנלוגיים קלה כי מתרגלים להבחנה מהירה כתלות בזווית המחוג ובנוסף המחוגים ממש גדולים. 

החיסרון היחיד הינו שזוגתי רואה בדיוק כמוני את המהירות ומעירה לעיתים :"הי, אתה נוסע במהירות....מותר פה רק...". 

 

ככה זה נראה אצלי באיטלקיה השחרחורת שלי:

IMG_20161230_114732.thumb.jpg.2509daf763bb882e4f070924906ae853.jpg

פורסם

השאלה הייתה על לוח שעונים במרכז.

הדיון על האנלוגי לעומת דיגיטלי זה דיון אחר שהיה כאן כבר הרבה פעמים. אישית מעדיף חד משמעית אנלוגי, אבל אני יודע שיש כאן הרבה שמעדיפים דיגיטלי.

השאלה על המרכזי עוד לא הייתה, ולדעתי זה דבר בלתי נסבל. לוח שעונים זה כלי עבודה של הנהג.

בשום אופן לא אקנה רכב עם לוח שעונים במרכז וגם לא טסלה.

הכי מגוחך שראיתי זה C4 דור ראשון, ששם מי שנוסע ברכב מאחוריך יכול לקרוא את המהירות שלך..

ומה שבאמת חשוב, הסל"ד, אפילו לנהג קשה לראות.

 

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

פורסם

תן לי לנחש שזו לא בדיוק הסיבה שבגללה לא תקנה טסלה, כי אם כן אני יכול להרגיע אותך שניתן בקלות להתקין hud ,בעלות מינימלית, שהוא הפיתרון האולטימטיבי לאוהבי מד המהירות.

 

לגבי לוח שעונים, ללא ספק שמול הנהג זה עדיף, אבל אפשר להתרגל כפי שאני ורבים מעידים ובלוח שעונים מול הנהג יש בעיה שברכבים עם הגה ספורטיבי קטן ועבה בהרבה מקרים לאנשים בגבהים שונים, תנוחת הנהיגה ומיקום ההגה יכולים להסתיר חלק מלוח השעונים שזה בעיה הרבה יותר חמורה, כמו שקורה בחלק מרכבי פיז'ו (אפילו נפתחו על כך כמה שרשורים) ואני מנחש שיש עוד.

 

לגבי מד סל"ד (וגם כל נוריות השמן, חום וכו'), כנראה שתצטרך להפרד מהם כי ברכבים חשמליים הם חסרי חשיבות ובמוקדם או במאוחר הם כנראה יחליפו את רכבי הבנזין.

פורסם

שעון במרכז זה לא טוב כי זה דורש הסטת ראש.

לדעתי העתיד הוא בתצוגה על השמשה.

יש צורך רק בחמש אצבעות כדי לנהל את הגלקסיה, ורק בשלוש־עשרה אצבעות על מנת לשלוט ביקום. -- דוד אבידן

פורסם
לפני 3 שעות, amosbmw כתב:

הכי מגוחך שראיתי זה C4 דור ראשון, ששם מי שנוסע ברכב מאחוריך יכול לקרוא את המהירות שלך.

מה מיוחד שם?

 

לגבי אנלוגי לעומת דיגיטלי, מטקסט מחקר במשאיות כאן, אמנם לא מאוד מעמיק ויש הרבה משתנים אחרים שצריך לקחת בחשבון, אבל:

Total-off-road-glance-duration-in-millis

 

  • מעניין 1
פורסם

תמיד נראה לי מוזר שעון מרכזי, תחושה של ריחוק מהמידע החשוב, תמיד הנחתי שזה נחלה של רכבים "עממיים" יותר אבל כבר הופתעתי לגלות אחרת.

בכל מקרה מאז שאני נוסע על המאזדה עם התצוגה העילית אני לא רואה דרך לחזור אחורה, זו יכולה להיות דרך מעניינת לאפשר גם וגם.

×
×
  • תוכן חדש...