Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מוסך מסרב לטפל ברכב שלי עם חלפים שהבאתי בעצמי


Broadgibon
שימו לב! השרשור הזה בן 671 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 6 שעות, RK כתב:

אם אתה שואל האם אני סומך על התקן? לא, בפירוש לא, למקרה שזה לא היה מובן. יש מספיק חלקים בעלי איכות ירודה (סיניים בעיקר, אך לא רק), צמיגים ורפידות כדוגמא בטיחותית בולטת, שאינם ראויים להרכבה במכוניות שיושביהן רוצים להתנייד בבטחון ומיובאים לארץ כדין ועם תקן. אם תתנה הרכבת חלקים שתביא בעמידה בתקן בלבד, אתה בפירוש מכפיף מכונאים רבים (לפחות אלה שאני מכיר) שאינם מוכנים לעבוד עם חלקים כאלה להרכיבם ולשאת באחריות לכל כשל שיבוא, ואלה אינם נדירים.

אילו הייתי בעל מוסך ולקוח היה מביא לי רפידות או צלחות שהייתי חושב שיסכנו את בטיחותו, הייתי גם אני מסרב להרכיב אותם, למרות החוק.

 

אבל אילו הלקוח היה לי מביא לי סט של Brembo למשל בצירוף חשבונית קניה ממקום מוכר, אז הייתי מסכים לקבל את החלק.

 

לדעתי כל מי שעוש לשימוש בחוק הזה אלו אנשים שקצת עברו דבר או שניים ברכבים ויודעים מה לקנות או לא לקנות.

העניין הוא לא לקנות חלקים זולים, אלא לקנות חלקים טובים יותר מאלו של המוסך במחיר אטרקטיבי יותר מהמוסך.

הרי מוסכי יבואן מוגבלים למקורי או חליפי, שברובם אם תשאל מהו החליפי? רובם לא יגידו לך.

 

 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה גרמני זה טוב

זה טורקי זה מצויין יש לי מאה הרכבות כאלו בחודש ואף אחד לא חזר אליי (ברור שלא חזרו, הם בשיקום)

זה סיני הנה שמתי לחמותי וברוך השם ירשנו את 2 הדירות

  • אהבתי 2
  • מצחיק 6
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 שעות, vladclar כתב:

אם ואם...

 

אם ואם הם חלק מהחיים. לא הכל מושלם ויש כל מני סיטואציות בלתי צפויות.

לפני כמה עמודים תיארתי תסריט שלקוח הביא טיימינג לא מתאים, השבית ליפט ועכשיו צריך להרכיב שוב את הטיימינג הישן.

 

התשובה שקיבלתי על מי ישלם על זה היא ״שהמוסך יבדוק את המק״ט״.

 מוסכים לא תמיד בודקים מק״ט. מוסך מזמין חלק לפי מספר שילדה מהספק/מחסן. מבחינתו החלק שמגיע תקין ומתאים. לא מתחיל לבדוק מקטים.

מפרק את הישן ומשווה לחדש. משהו לא נראה עוצר את העבודה והולך לבדוק.

אתם עכשיו רוצים שהוא יתחיל לבדוק מקט של כל חלק שמביא לו לקוח?

 

מי יעשה את הבדיקה הזו? המכונאי שהולך להרכיב את החלק? מה לו ולמקטים?

יביא עוד פקידה המסוכניק שתפקידה לבדוק מקטים של חלקים שהביאו לקוחות? מי ישלם על הפקידה הזו?

 

נניח הביא פקידת מקטים יעודית. בדקת את המקט, המקט מתאים, אבל יש חלק חדש אחרי ריקול עם מקט אחר שגם מתאים אבל המקט מתאים אז היא נתנה אישור. 

 

בקיצור זה לא שחור לבן. יש אפור באמצע ולא מעט.

עריכה אחרונה על ידי farkash7

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברור שזה לא שחור ולבן,

אבל ברירת המחדל של המוסכים עכשיו לא יכולה להיות "לא מקבל חלפים של לקוח" ללא סיבה אחרת , אלא רק מחוסר רווח של המוסך על החלק.

מה שינה החוק?

לפני כמה שנים אותם לקוחות בודדים שרצו להרכיב חלפים שלהם ( מכל מיני סיבות ) היו צריכים לחפש מוסך שיעשה להם טובה. זה הכל.

 

עריכה אחרונה על ידי vladclar

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הנה דוגמא יפה.

קאדילק sts

מרים, מפרק, מגרז... ואז מגלה שהצלחות 300 ממ במקום 33

והרפידות בכלל של דגם אחר, אולי cts.

מרכיב הכל חזרה

משאיר את הרכב ככה עד מחר, כשיהיו חלקים תואמים.

20220626_131356.jpg

עריכה אחרונה על ידי EliC25
  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, vladclar כתב:

מה שינה החוק?

הדבר היחיד שהחוק שינה זה שהוא שם צבע צהוב זוהר על האופציה הזו.

אולי אנשים לא חשבו לבקש/לא חשבו על אופציה כזו בכלל. עכשיו הם ישקלו לבקש, זה דבר טוב.

 

מכל שאר הבחינות הוא לא עשה כלום.

מי שיש לו שכל בראש וקיבל סירוב ממוסך ימשיך למוסך הבא ולא ינסה לגרום לבעל מקצוע לעבוד על הרכב שלו בכוח, אז מהבחינה הזו לא השתנה דבר.

מי שממש משעמם לו או מרגיש לוחם צדק יכול להתלונן/לתבוע. 

 

אלי הלקוח משלם לך פיצוי על התפיסה של הליפט ליום שלם? 😀

עריכה אחרונה על ידי farkash7

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 20 שעות, RK כתב:

 

מה שאתה אומר יכול, אולי, להיות נכון למוסך יבואן. אין לזה שום הצדקה בנוסך כללי שאינו מחזיק בהסמכה רשמית למותג מסוים.

יש לזה הצדקה גם במוסך כללי. לקוח רוצה לחסוך לעצמו פערי תיווך בחלפים (זו מטרת החוק), ולבחור בעצמו איזה חלק יותקן לו. המדינה רוצה להוריד את נטל העלות מהאזרחים.

 

לפני 19 שעות, SlowRide כתב:

אין כזה דבר "בעל המאה", יש פה עסקה בין שני צדדים. אם המדינה מתערבת וכופה על צד אחד בעסקה תנאים שלא טובים לו, יש פה בעיה.

שוב, התנאים לא השתנו למוסכניק, ואין פה בעיה. המוסך מפסיד על מכירת החלפים? אז הוא מעלה את עלות שעת העבודה. המדינה לא הגבילה זאת.

 

לפני 19 שעות, RK כתב:

אם אותו לקוח סבור אחרת מהמוסכניק, שיתכבד ויטפל ברכב בעצמו. כשאתה מכתיב לבעל מקצוע מה לעשות, מעבר לעובדה שזה חוסר כבוד מדרגה ראשונה, אתה נכנס לשיקול דעת מקצועי וכמו שכל החוק המטומטם הזה עושה, מטיל אחריות על בעל המקצוע לדבר שהוא לא מוכן להיות אחראי לו. זאת עוולה מדרגה ראשונה.

לבעל הרכב אין ליפט, ולא בא לו להתלכלך/לא מכונאי, ולכן לא רוצה לטפל ברכב בעצמו. כשאתה מכתיב לבעל מקצוע מה להתקין (לא מה לעשות כפי שכתבת), זה גם חופש הבחירה של בעל הנכס. המדינה גם הכירה בחוק בעובדה שמדובר ברכוש של בעל הרכב (והגיע הזמן שגם אתם), שזכותו להתקין ברכב איזה חלק שירצה, גם אם הוא סיני. מוסכניק יכול להמליץ, לא לכפות. אין כאן שום אחריות על המוסכניק אם יצרן החלק מצהיר שהוא מתאים לרכב. יש לו אחריות רק על העבודה. שוב, לתלונות יש את בית המשפט העליון/בג"ץ.

 

לפני 16 שעות, SlowRide כתב:

אם מכריחים מוסך לקבל חלקים מהלקוח וזה לא משתלם לו, הוא ימצא דרך חוקית לנפנף את אותו לקוח שלא יבוא שוב. ימציאו עמלת בוקסה 10mm או משהו אחר וזה יתקזז. ואז לא יהיה שווה להגיע עם חלקים כי זה יוצא מחיר דומה.

השאלה היא למה צריך את זה בכלל. אף אחד לא מרוויח מזה.

 

שוב, המוסכניק לא מפסיד דבר כתוצאה מהחוק כשהוא מעלה עלות שעת עבודה. מי שמרוויח מהחוק צריך להיות הלקוח.

 

לפני 14 שעות, SlowRide כתב:

לא מדובר עליך אלא על מי שמנצל את החוק כדי לחסוך כמה גרושים. מביא חלק זול, נגרם נזק יקר לרכב והוא ינסה להאשים את המוסך.

 

לפני 12 שעות, RK כתב:

 אם תתנה הרכבת חלקים שתביא בעמידה בתקן בלבד, אתה בפירוש מכפיף מכונאים רבים (לפחות אלה שאני מכיר) שאינם מוכנים לעבוד עם חלקים כאלה להרכיבם ולשאת באחריות לכל כשל שיבוא, ואלה אינם נדירים.

לשניכם, אין מוסכניקים שמתקינים חלקים זולים? לקוח ינסה להאשים את המוסך? חובת ההוכחה עליו. לא רואה איך מוסכניק יוצא אשם אם הוא מתקין כהלכה חלק סיני שהלקוח הביא, ושהיצרן שלו מצהיר שהוא מתאים לרכב.

 

לפני 3 שעות, farkash7 כתב:

לפני כמה עמודים תיארתי תסריט שלקוח הביא טיימינג לא מתאים, השבית ליפט ועכשיו צריך להרכיב שוב את הטיימינג הישן.

 

התשובה שקיבלתי על מי ישלם על זה היא ״שהמוסך יבדוק את המק״ט״.

 מוסכים לא תמיד בודקים מק״ט. מוסך מזמין חלק לפי מספר שילדה מהספק/מחסן. מבחינתו החלק שמגיע תקין ומתאים. לא מתחיל לבדוק מקטים.

מפרק את הישן ומשווה לחדש. משהו לא נראה עוצר את העבודה והולך לבדוק.

אתם עכשיו רוצים שהוא יתחיל לבדוק מקט של כל חלק שמביא לו לקוח?

 

מי יעשה את הבדיקה הזו? המכונאי שהולך להרכיב את החלק? מה לו ולמקטים?

יביא עוד פקידה המסוכניק שתפקידה לבדוק מקטים של חלקים שהביאו לקוחות? מי ישלם על הפקידה הזו?

 

נניח הביא פקידת מקטים יעודית. בדקת את המקט, המקט מתאים, אבל יש חלק חדש אחרי ריקול עם מקט אחר שגם מתאים אבל המקט מתאים אז היא נתנה אישור.

מוסכים לא תמיד בודקים מק״ט? הגיע הזמן שיתחילו. זה חלק מהמקצוענות. מי שישלם על הפקידה זה כרגיל הלקוח. אם מוסכניקים יפסיקו להיות כולבויניקים ולטפל בכל רכב, ויתחילו להתמקצע ברכבים מסויימים כמו המוסכים המומלצים כאן, אז הם כנראה יידעו על אותו ריקול. גם עו"ד לא מטפלים בכל תחום, וגם רופאים לא מטפלים בכל בעיה.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דוגמא יפה זה "פילטר אויר חלופי".

חצי מחיר מהמקורי ללקוח, למוסך הרבה פחות.

לא תמיד הפילטר מתאים והיו מקרים שהותקנו פילטרים לא תואמים במידות ונגרם נזק.

יש כאן שירשור על זה

גם אם הפילטר מתאים הוא עשוי מחומרים זולים מדיה זולה מסננת פחות טוב ופחות עמידה פיזית

כי פילטר אויר "חלופי" יכול להיות כל זבל סיני באשר הוא ב15 ש"ח.

לכן דוגמא זו מחזקת את הטענה שזכותו של הלקוח לבחור מה יותקן אצלו ברכב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 18 שעות, RK כתב:

בהצלחה עם הטיעון הזה בבית המשפט. זה לא משפט קסם, ומי שירצה לתבוע יתבע, יגרור את המוסך זמן רב בבית המשפט, וכמו בכל הליך משפטי, עוד עלול לזכות. זה סיכון בלתי סביר לחלוטין.

אין מה לעשות, לבעל מקצוע שקיבל רישיון יש אחריות משפטית מעבר לאזרח הרגיל.

 

 

לפני 10 שעות, SlowRide כתב:

לא. התקן של משרד התחבורה מתיר למכור חלפים באיכות גרועה מאד. לא חסרות דוגמאות בפורום.

לפני 16 שעות, RK כתב:

אם אתה שואל האם אני סומך על התקן? לא, בפירוש לא, למקרה שזה לא היה מובן.

אז בעלי המוסכים צריכים לעבוד (דרך הגוף שמייצג אותם) מול הממשלה ולהגדיר מחדש דרישות ייבוא ושיווק. עד אז, מבחינת בתי משפט, חלק סיני מתאים ובטיחותי בדיוק כמו החלק המקורי. 
ועכשיו אנחנו יכולים לדבר על האחריות - אם חו''ח תקרה תאונה, בוחני תנועה יחקרו, יגיעו למסקנה שהתאונה נגרמה עקב פגם ייצור וזה יוריד אחריות מהמוסך שביצע ההתקנה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מניח שאתה פשוט לא מבין מה זה להיות כרוך בהליך משפטי, גם אם בסופו של יום אתה יוצא צודק. לאדם שלא מורגל בזה זה סבל של ממש. אנשים לא ישנים, נהיים עצבניים, כל שגרת החיים שלהם נפגעת. בשבילך זה כלום, כי אתה קיבלת אפשרות לדחוף חלק באיכות ירודה לנותן שירות שלא היה רוצה לראות אותו אפילו, ואתה נהנה מכך. למרבה המזל, לא כולם חושבים ככה.

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני יכול לבקש ממך שוב לדון בעובדות ולא באנשים המשתתפים בדיון?
זה לא משנה מי אני ומה הניסיון שלי. לא צריך לנסות לבנות את דיון על argumentum ad hominem.
ברגע שמוסכניק נוגע ברכב של לקוח, הוא חשוף לתביעות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון
לפני כשעה, Boltik כתב:

מבחינת בתי משפט, חלק סיני מתאים ובטיחותי בדיוק כמו החלק המקורי. 
ועכשיו אנחנו יכולים לדבר על האחריות - אם חו''ח תקרה תאונה, בוחני תנועה יחקרו, יגיעו למסקנה שהתאונה נגרמה עקב פגם ייצור וזה יוריד אחריות מהמוסך שביצע ההתקנה

לא אכפת לי מה מבחינת בית המשפט. אני לא חי בבית משפט, אני חי בעולם. אם חו"ח תקרה תאונה ובית המשפט יכריע לטובת המוסך אחרי שנים של סחבת, התאונה עדיין קרתה. 

בוא נהיה פחות דרמטיים, בלי תאונה. הבאת משאבת מים מעטיפות קרמבו ממוחזרות שקנית בעליאקספרס ביום הרווקים הסיני ב4 שקל. המוסך מרכיב לך בעל כורחו. אחרי שבוע המנוע מתחמם ואתה גורר את הרכב למוסך, שמודיע שהלך המנוע כי המשאבה שהבאת התפרקה. אבל אתה לא פראייר, הבאת משאבה ב4 שקל ועכשיו אתה לא תשלם 20 אלף על מנוע. אתה טוען שהוא לא הרכיב את המשאבה נכון ולא ניקז אויר (כי קראת בפורום וראית סרטוני יוטיוב של כריספיקס). תלך איתו לבית משפט, תבזבזו זמן וכסף, בינתיים אין לך רכב, ובסוף יכריעו לטובת המוסך. אבל המוסך בכלל לא רצה את כל הסאגה המטומטמת הזו. במדינה מתוקנת הוא פשוט יכל לסרב להצעת העבודה. אבל הוא לא, וזאת בעיה.

  • אהבתי 4
  • רעיון טוב! 1

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, Boltik כתב:

אני יכול לבקש ממך שוב לדון בעובדות ולא באנשים המשתתפים בדיון?
זה לא משנה מי אני ומה הניסיון שלי. לא צריך לנסות לבנות את דיון על argumentum ad hominem.
ברגע שמוסכניק נוגע ברכב של לקוח, הוא חשוף לתביעות.

 

זהות האנשים (פחות זהותם במובן של שם, משפחה וכיו"ב, אלא יותר ניסיונם התעסוקתי) חשובה לדיון, במקרה הזה, מכיוון שניסיונם התעסוקתי משפיע על דעתם השפעה ישירה. פחות חשוב לי אם בולטיק או רועי הם משה או חיים, יותר חשוב מה הם עושים ומה ניסיונם. זה שאתה מנסה להסיט את זה משם (כי זה יפגע בטיעון שלך) רק מוכיח את הנקודה, כמו הטיעון של רוי007 שלא מעניין אותו מה מביא למצב עליו הוא מלין.

 

אני רואה כל הזמן מה עובר על אנשים שלא רגילים להיקלע להליך משפטי, בתוכו. כמעט כל יום אני צריך להזכיר לעצמי שזה שבשבילי זה עבודה ושגרה, בשבילם זאת חוויה מטלטלת ממנה הם נפגעים עד עמקי נשמתם וחושבים עליה כל יום, כל היום. חבל שאתה לא מבין את ההקשר הזה.

 

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 16 דקות, SlowRide כתב:

הבאת משאבת מים מעטיפות קרמבו ממוחזרות שקנית בעליאקספרס ביום הרווקים הסיני ב4 שקל.

אפשר לעצור כאן. אני תמיד התייחסתי לחלפים בייבוא כחוק ונרכשו מספק חלפים.

 

 

לפני 17 דקות, RK כתב:

זהות האנשים (פחות זהותם במובן של שם, משפחה וכיו"ב, אלא יותר ניסיונם התעסוקתי) חשובה לדיון, במקרה הזה, מכיוון שניסיונם התעסוקתי משפיע על דעתם השפעה ישירה.

דיון הוא דיון. אין הבדל בין מקרה זה למקרה אחר. דעות הן סובייקטיביות, אבל אני דיברתי על עובדה - ברגע שהמוסכניק נגע ברכב של הלקוח הוא חשוף לתביעות ואין לו דרך להימנע מזה, כך שזה חלק מהעבודה.
למיטב ידיעתי, בגופי מערכת בריאות אפילו קיים ביטוח שמכסה, בין היתר, הוצאות תביעות רשלנות רפואית, אז מוסכניקים ממש לא היחידים שצריכים לחשוש מתביעות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון
לפני 9 דקות, Boltik כתב:

אפשר לעצור כאן. אני תמיד התייחסתי לחלפים בייבוא כחוק ונרכשו מספק חלפים.

ומי אמר שזה לא חוקי להזמין חלפים לרכב באינטרנט? אני מזמין מלא חלפים באינטרנט.

מה ההבדל בין ספק חלפים בארץ לבין ספק חלפים מסין, שכנראה מוכר גם לספק בארץ?

הזמנת חלק מאתר אינטרנט לגיטימי. המוסך מנסיונו מעדיף לא לעבוד עם חלק כזה. עכשיו אתה יכול להכריח אותו. למה זה טוב?

עריכה אחרונה על ידי SlowRide

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 671 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...