Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מוסך מסרב לטפל ברכב שלי עם חלפים שהבאתי בעצמי


Broadgibon
שימו לב! השרשור הזה בן 661 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

סירוב לקבל חלק מלקוח זאת לא רמסיה - זה פשוט אי ציות לחוק.

ורמת המודעות הצרכנית כאן מתחת לכל ביקורת.

 

הזכרת לי מחזה קבוע ליד הבית שלי - פעם אחר פעם אנשים עומדים בתחנת אוטובוס, האוטובוס לא מגיע ( בכלל לא יצא למסלול ). ממשיכים לחכות עוד חצי שעה, בשקט, כמו עדר כבשים.

מישהו מתלונן למשרד התחבורה? ברור שלא.

 

איך אפשר לשפר כאן משהו?

אגב, גם לכתוב בפייסבוק על מוסך שלא מציית לחוק יכול לתרום.

  • אהבתי 3

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, RK כתב:

 

אותו לקוח כפה עצמו על נותן השירות. בעיני, זה רע מספיק. לי קורה שאני מסרב לטפל בלקוח ממגוון סיבות - לא מאמין בתיק שלו, לא מאמין שנסתדר יחדיו, לא מאמין בדרך הפעולה שבה הוא מבקש לנקוט - למה, למשל, שיכפו עלי לטפל בענייניו? כנ"ל מוסכניק. זה לא שירות מציל חיים, מכונאי הוא לא רופא, יש עוד 1001 מוסכים. למה שיכפו עליו לקוח שלא טוב לו ולא נעים לו לעבוד איתו? למה בכלל שהוא יעשה משהו רע או טוב? לא רוצה, עבור אדם עצמאי, צריכה להיות סיבה מספיק טובה.

כפי שכבר כתבתי, אם הוא כפה את עצמו על נותן השירות, הוא מטומטם.

למה שיכפו על מוסכניק לקוח שלא טוב לו ולא נעים לו לעבוד איתו? כי הוא קיבל רישיון לעבוד עם כל אחד, ולא רק עם מי שבא לו. כי החוק בכללי אוסר להפלות בין אנשים. כי לא הגיוני לתחזק רכב אחד לפי מאגר מידע של היצרן, ורכב אחר לא, ללא סיבה מוצדקת. מוסכניק יכול להיות רופא אם יש לו מאגר מידע וניסיון שאין לאחר. מוסכניק הוא בעצם רופא/מנתח מכוניות (ברכות למוסכניקים, מה שאמא אולי רצתה 😀 "נעים מאוד, שמי יוסי, אני רופא, רופא מכוניות") אם לא נעים למוסכניק לעבוד עם הלקוח, שילך לעבוד בקו ייצור עם קופסאות שימורים. אולי שם יהיה לו יותר טוב, ולא יהיו לו לקוחות נודניקים. מוסכניק זו העבודה עם לקוחות. יש כל מיני לקוחות וצריך לדעת לעבוד איתם על פי החוק. מגיע לקוח עם חלפים? מראים לו תעריף שעת עבודה על הקיר, וחישוב עלות העבודה. טוב? לוקחים את החלפים, מרכיבים אותם, גובים תשלום ומשחררים (ושוב, לא צריך להיות הפסד כספי למוסכניק). לא טוב ללקוח? אומרים לו שלום ולמה. שחור לבן. בלי התעסקות מיותרת עם הלקוח. לא רואה כאן עניין של נעים או לא נעים לעבוד איתו. שוב לא טוב ללקוח? הוא מוזמן לתבוע, ואם הוא יפסיד, אני מאמין שהוא ישלם אם המוסכניק יוכיח שפעל על פי החוק.

עריכה אחרונה על ידי mcaspi
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 23.6.2022 בשעה 22:42, roy007 כתב:

בקשה אל תתנשא

דפדף אחורה בהודעות קודמות ותבדוק היטב מה רשמתי כהגדרתי כחזירות.

וכדי לקצר לך, לדרוש 450₪ על בדיקת מחשב מלקוח זו ״חזירות״

ובבקשה, אני לא צריך לפרט עלויות למוסך, זה לא מענייני כלקוח.

אני לא בעל מוסך ואיני יודע כמה העלויות וההכנסות שלהם. .

אני כן יודע לבצע סקר שוק בין מוסכים, ולזהות מחירים מוגזמים, כלשוני ״חזירות״

אתה יודע כמה עולה המחשב? כמה עולה ההכשרה לשימוש בו? כמה עולים דמי המנוי?

לכל הפופוליסטים שצועקים "חזירות" (מילה טיפשית וחסרת משמעות) אני תמיד אומר, תפתחו מוסך ותעבדו לשם שמיים

נראה אתכם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 דקות, teyal כתב:

אתה יודע כמה עולה המחשב? כמה עולה ההכשרה לשימוש בו? כמה עולים דמי המנוי?

לכל הפופוליסטים שצועקים "חזירות" (מילה טיפשית וחסרת משמעות) אני תמיד אומר, תפתחו מוסך ותעבדו לשם שמיים

נראה אתכם.

כפי שרשמתי קודם

לא מענייין אותי מה הוצאות המוסך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא חושב שעניין המחשב קשור לדיון על חוק החלפים. אף אחד לא יביא מחשב מהבית למוסך.

ואין תחליף לדיאגנוסטיקה נכונה . 

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון
לפני 4 דקות, roy007 כתב:

לא מענייין אותי מה הוצאות המוסך.

אז מה הכללים שלך לצעוק "חזירות"?  אני מניח שכל מה שלא בא טוב בעין שלך, מכיוון שהעובדות לטענתך לא מעניינות אותך.

 

עריכה אחרונה על ידי dani666
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 19 דקות, mcaspi כתב:

כפי שכבר כתבתי, אם הוא כפה את עצמו על נותן השירות, הוא מטומטם.

למה שיכפו על מוסכניק לקוח שלא טוב לו ולא נעים לו לעבוד איתו? כי הוא קיבל רישיון לעבוד עם כל אחד, ולא רק עם מי שבא לו. כי החוק בכללי אוסר להפלות בין אנשים. כי לא הגיוני לתחזק רכב אחד לפי מאגר מידע של היצרן, ורכב אחר לא, ללא סיבה מוצדקת. מוסכניק יכול להיות רופא אם יש לו מאגר מידע וניסיון שאין לאחר. מוסכניק הוא בעצם רופא/מנתח מכוניות (ברכות למוסכניקים, מה שאמא אולי רצתה 😀 "נעים מאוד, שמי יוסי, אני רופא, רופא מכוניות") אם לא נעים למוסכניק לעבוד עם הלקוח, שילך לעבוד בקו ייצור עם קופסאות שימורים. אולי שם יהיה לו יותר טוב, ולא יהיו לו לקוחות נודניקים. מוסכניק זו העבודה עם לקוחות. יש כל מיני לקוחות וצריך לדעת לעבוד איתם על פי החוק. מגיע לקוח עם חלפים? מראים לו תעריף שעת עבודה על הקיר, וחישוב עלות העבודה. טוב? לוקחים את החלפים, מרכיבים אותם, גובים תשלום ומשחררים (ושוב, לא צריך להיות הפסד כספי למוסכניק). לא טוב ללקוח? אומרים לו שלום ולמה. שחור לבן. בלי התעסקות מיותרת עם הלקוח. לא רואה כאן עניין של נעים או לא נעים לעבוד איתו. שוב לא טוב ללקוח? הוא מוזמן לתבוע, ואם הוא יפסיד, אני מאמין שהוא ישלם אם המוסכניק יוכיח שפעל על פי החוק.

 

מה שאתה אומר יכול, אולי, להיות נכון למוסך יבואן. אין לזה שום הצדקה בנוסך כללי שאינו מחזיק בהסמכה רשמית למותג מסוים.

ZC6 | JB43 | 932

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אתן דוגמא מהמציאות לחזירות כיוון שביקשת

אני וחמי ניגשנו עם רכב שנדלקה לו נורת “check engine” לאחד ממוסכי היבואן.

המוסך דרש רק עבור הבדיקה 750₪.

שכמובן תקוזז מעלות התיקון במידה ונתקן.

כמובן שסירבנו לעלות וניגשנו למוסך יבואן אחר שהוא קיבל את רכבינו וביצע בדיקה ללא עלות.

 

לדעתי זו דוגמא ״לחזירות״

כי אם הדרישה למחיר הזה היה אחיד או קרוב לזה אז הייתי מקבל את זה.

אבל לא יכול להיות שיש הבדלים של 0 ל-100 בין שני מוסכי יבואן, שאני מאמין שההוצאות שלהם דומות.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 דקות, dani666 כתב:

אז מה הכללים שלך לצעוק "חזירות"?  אני מניח שכל מה שלא בא טוב בעין שלך, מכיוון שהעובדות לטענתך לא מעניינות אותך.

 

 

כמו הכללים של כל אחד אחר שצועק חזירות. אצבע מול הרוח, חוסר הבנה בעסקים ותחושה חזקה של sjw.

  • אהבתי 2

ZC6 | JB43 | 932

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Just now, RK כתב:

 

כמו הכללים של כל אחד אחר שצועק חזירות. אצבע מול הרוח, חוסר הבנה בעסקים ותחושה חזקה של sjw.

לדעתך לגבות 7.75₪ לליטר דלק זו לא חזירות?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון
לפני שעתיים, mcaspi כתב:

כי בעל המאה הוא בעל הדעה, כי זה מה שהוא רוצה, כי זה הרכב שלו וההשלכות יהיו רק עליו, כי הוא חושב אחרת מהמוסכניק, כי אכפת לו יותר הכיס שלו מאשר הכיס של המוסכניק, כי מוסכניק הוא בסה"כ גם מוכר חלפים וללקוח בא לרכוש את החלפים שלו ממוכר אחר, אבי למשל. בסופרמרקט, הבעלים קובע לך מה לרכוש, או שאתה רוכש כרצונך? שינוי תפיסה קטן, חבר'ה. לא צריך יותר בנושא.

אין כזה דבר "בעל המאה", יש פה עסקה בין שני צדדים. אם המדינה מתערבת וכופה על צד אחד בעסקה תנאים שלא טובים לו, יש פה בעיה.

אם היה חוק שמסעדה צריכה לספק ללקוחות כל מה שהם מבקשים, זה היה מקובל עליך? נראה לך הגיוני להיכנס למסעדה טבעונית ולהזמין קבב טלה שהבאת בצידנית מהבית? 

 

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, roy007 כתב:

לדעתך לגבות 7.75₪ לליטר דלק זו לא חזירות?

אני לא נכנס בכלל להגדרה של חזירות. המחיר של 7.75 ש"ח לליטר דלק נובע בראש ובראשונה ממסים. בעיניי נטל המיסים נובע, בעיקרו, מחוסר רצון ויכולת להתמודד עם מגזרים לא משלמים, אבל זה נושא לדיון אחר.

אגב, מי שמטיל את המסים זאת אותה מדינה שאותה אתה מצדיק בהחלת חוק החלפים, אז שוב - לא הכל שחור ולבן.

לפני שעתיים, mcaspi כתב:

כי בעל המאה הוא בעל הדעה, כי זה מה שהוא רוצה, כי זה הרכב שלו וההשלכות יהיו רק עליו, כי הוא חושב אחרת מהמוסכניק, כי אכפת לו יותר הכיס שלו מאשר הכיס של המוסכניק, כי מוסכניק הוא בסה"כ גם מוכר חלפים וללקוח בא לרכוש את החלפים שלו ממוכר אחר, אבי למשל. בסופרמרקט, הבעלים קובע לך מה לרכוש, או שאתה רוכש כרצונך? שינוי תפיסה קטן, חבר'ה. לא צריך יותר בנושא.

 

אם אותו לקוח סבור אחרת מהמוסכניק, שיתכבד ויטפל ברכב בעצמו. כשאתה מכתיב לבעל מקצוע מה לעשות, מעבר לעובדה שזה חוסר כבוד מדרגה ראשונה, אתה נכנס לשיקול דעת מקצועי וכמו שכל החוק המטומטם הזה עושה, מטיל אחריות על בעל המקצוע לדבר שהוא לא מוכן להיות אחראי לו. זאת עוולה מדרגה ראשונה.

 

לפני שעתיים, vladclar כתב:

אתחיל מהשאלות הרטוריות:

מדוע החוק הזה נולד בכלל?

מה היה עד כדי כך לא תקין מבחינת המחוקק,  שהיה צריך לחוקק חוק כזה? 

 

בעלי רכבים,  ללא שום אפשרות אחרת, היו צריכים לשלם למוסכים מחירים מופקעים על החלפים. 

המוסכים  ניצלו את המצב ולא הגבילו את הרווחים על החלפים לרמת מחירים הגיונית.

הרי תמיד אפשר היה בכל רגע נתון להכנס לכל חנות חלפים ולראות מה מחירי השמנים, מסננים, בלמים וכו..

אילו ההפרש בין חנות חלפים למוסך היה 10-15-20%, אף אחד לא היה רץ לחוקק חוקים.  אף אחד לא היה מתעקש בעזרת החוקים בכנסת להביא שמן למוסך , אילו  למשל במקום 150₪ לגלון היו מחייבים אותו ב 165₪ על אותו השמן ( ולא 250₪ לפי מע"מ ), אילו במקום 250₪ לרפידות בלמים היה משלם 300₪ ( ולא 550₪ לפני מע"מ ).  כי כל לקוח מעדיף לקבל אחריות של המוסך גם על חלפים במקום רישום בקבלה  "החלק סופק ע"י בעל הרכב " . אבל יש גבול כמה אפשר לשלם  יותר על אותו הדבר.

חמדנות המוסכים היא זאת שהביאה את החוק הזה, שום דבר אחר.

אבל במדינה שלנו,  החוק הוא המלצה בלבד, כי אין אכיפה ואין עונשים. אז חלק עדיין מסרבים לקבל חלפים "מהבית", חלק עושים פרצופים כאלה שבעל הרכב מתחיל לחשוש מהנזקים .

אבל כל עוד יש מוסכים שכן מקבלים לקוח עם חלפים שלו, ויהיו יותר ויותר כאלה, ויותר אנשים יכירו בחוק ובזכויות שלהם, גם המוסכים שמסרבים לציית לחוק יתיישרו בהדרגה, כדי לא להפסיד לקוחות.

אגב, "להתיישר" אפשר גם בדרך אחרת - לתמחר חלפים של המוסך בצורה הגיונית יותר.

 

 

 

 

 

איך אתה קובע מהו תמחור הגיוני? הרי מעבר לעניין שכל עסק נועד כדי להרוויח, אין לך שמץ של מושג מה העלויות הקבועות של כל אחד מהם וכמה נשאר לו ביד בסופו של יום. אתה יכול, כמו רוי007, להצהיר שלא מעניין אותך, אבל כמו במקרה שלו, גם במקרה שלך טיעון הגיוני זה לא יהיה. 

  • אהבתי 2

ZC6 | JB43 | 932

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני יודע כמה אותו חלק עולה מחוץ למוסך. אני גם מבין שהמוסך צריך להרוויח. אבל לא מקובל עלי רווח של 100% ויותר על אותו השמן ( במקרה הטוב) אותם בלמים וכו.. בנוסף לעלות העבודה . 

יש חוק חדש, יש לי אלטרנטיבה לא לשלם כפול.

מבחינתי המוסך יצטרך להתאים את עצמו לשינוי ( ולא לצפצף על החוק כי לדעתו זה חוק מטומטם - איך לא, הרי החוק לא מאפשר למכור חלפים בבלעדיות במחיר מופקע) .

אני לא מגדל כסף על העצים, כדי לאות הזדהות עם הוצאות של המוסך לשלם 1100₪ על טיפול במקום 500₪.

גם המוסך לא מזדהה עם הקושי שלי לשלם הון על החלפת שמן ומסנן שמן.

 

מבחינתי,  מוסך שלא יכול לעמוד בדרישות החוק  ( את החוק המוסכים הביאו על הראש של עצמם בהתנהלות שלהם) - שיסגור את העסק או שיפעיל איגוד המוסכים לשנות את החוק.

 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי vladclar
  • אהבתי 4

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה שלא מעניין אותי מה ההוצאות של מוסך, זה לא אומר שאני יכול לקבוע לו איך לתמחר את שירותיו ומוצריו.

כל בעל עסק צריך להרוויח, כאן אין ויכוח.

תמחור הגיוני זה עניין סובייקטיבי שלי כלקוח.

 

לגבי המחיר של הדלק, זה באמת דיון בפני עצמו אבל לדעתי זו דוגמא טובה לכוונה שלי לגבי עושק מחירים, ולא משנה ממה המחיר נקבע.

בסוף אנחנו אלה שמשלמים אותו.

עריכה אחרונה על ידי roy007
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 661 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...