Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מוסך מסרב לטפל ברכב שלי עם חלפים שהבאתי בעצמי


Broadgibon
שימו לב! השרשור הזה בן 671 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 8 דקות, vladclar כתב:

אני יודע כמה אותו חלק עולה מחוץ למוסך. אני גם מבין שהמוסך צריך להרוויח. אבל לא מקובל עלי רווח של 100% ויותר על אותו השמן ( במקרה הטוב) אותם בלמים וכו.. בנוסף לעלות העבודה . 

יש חוק חדש, יש לי אלטרנטיבה לא לשלם כפול.

מבחינתי המוסך יצטרך להתאים את עצמו לשינוי ( ולא לצפצף על החוק כי לדעתו זה חוק מטומטם - איך לא, הרי החוק לא מאפשר למכור חלפים בבלעדיות במחיר מופקע) .

אני לא מגדל כסף על העצים, כדי לאות הזדהות עם הוצאות של המוסך לשלם 1100₪ על טיפול במקום 500₪.

גם המוסך לא מזדהה עם הקושי שלי לשלם הון על החלפת שמן ומסנן שמן.

 

מבחינתי,  מוסך שלא יכול לעמוד בדרישות החוק  ( את החוק המוסכים הביאו על הראש של עצמם בהתנהלות שלהם) - שיסגור את העסק או שיפעיל איגוד המוסכים לשנות את החוק.

 

 

 

 

 

שוב - אין לך מושג מהם אחוזי הרווח. הדבר היחיד שאתה יודע זה מה הפרש המחיר. אין לך, אלא אם ראית את הספרים של המקומות, שניהם, לדעת מהם אחוזי הרווח וממה הם נובעים.

 

לפני 5 דקות, roy007 כתב:

זה שלא מעניין אותי מה ההוצאות של מוסך, זה לא אומר שאני יכול לקבוע לו איך לתמחר את שירותיו ומוצריו.

כל בעל עסק צריך להרוויח, כאן אין ויכוח.

תמחור הגיוני זה עניין סובייקטיבי שלי כלקוח.

 

לגבי המחיר של הדלק, זה באמת דיון בפני עצמו אבל לדעתי זו דוגמא טובה לכוונה שלי לגבי עושק מחירים, ולא משנה ממה המחיר נקבע.

בסוף אנחנו אלה שמשלמים אותו.

 

"לא משנה ממה המחיר נקבע" מאיין את הטענה לגבי עושק. מוזר שאתה מתבצר בדעתך ולא מצליח (או לא רוצה) להבין את זה. 

 

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן הבנתי שהמיסים גבוהים בגלל חוגים מסויימים

לא מקבל את זה.

לדעתי מחיר הדלק זו דוגמא מובהקת לחזירות מצד המדינה

עריכה אחרונה על ידי roy007
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה אני צריך לדעת מה אחוזי רווח של המוסך וכמה נשאר לו אחרי שהוא מכר לי את השמן ( שלפעמים לא ברור מה טיבו)  במחיר כפול משמן של יצרן מוביל שנמכר מחנות חלפים ?

אני מניח שלמוסך גדול או לרשת מוסכים יש גם הנחה יפה אצל ספקי חלפים.

המוסך מעוניין למקסם את הרווחים , וקודם היתה לו אפשרות לעשות זאת בלי הגבלה ובלי רחמים ללקוחות שבויים. 

אני מעוניין למזער את ההפסד בארנק שלי. החוק בא לקראתי, פתאום אני צריך להתחשב בהוצאות המוסך ( על חשבוני כמובן) ולהבין מה הרווח שלו ומה נשאר ...

 

 

 

  • אהבתי 5

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כי אחרת אתה פשוט לא יכול לקבוע כמה הוא מרוויח. אתה רשאי, חופשי ותעשה חכם אם תקנה במקום זול יותר, זה בטוח. מה שעוד בטוח שאין לך שום דרך להצהיר, כמו שאתה מנסה, שהוא "מרוויח 100%".

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון
לפני 15 דקות, vladclar כתב:

מבחינתי,  מוסך שלא יכול לעמוד בדרישות החוק  ( את החוק המוסכים הביאו על הראש של עצמם בהתנהלות שלהם) - שיסגור את העסק או שיפעיל איגוד המוסכים לשנות את החוק.

ואם יסגרו הרבה מוסכים, איך זה עוזר לך כלקוח? יש פחות מבחר והמעטים שנשארו יכולים להעלות מחיר בגלל שיש פחות תחרות. 

 

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 דקות, RK כתב:

כי אחרת אתה פשוט לא יכול לקבוע כמה הוא מרוויח. אתה רשאי, חופשי ותעשה חכם אם תקנה במקום זול יותר, זה בטוח. מה שעוד בטוח שאין לך שום דרך להצהיר, כמו שאתה מנסה, שהוא "מרוויח 100%".

אני לא נכנס לאחוזי הרווח שלו

זה לא מעינייני, ה100% הפרש מדבר על המחיר שאני משלם כלקוח.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא מצהיר שהוא מרוויח 100%, אני אומר שהוא גובה 100% יותר . 

ולא כל כך מהר כולם ייסגרו, עובדה שיש לא מעט  מוסכים שמקבלים לקוחות עם חלפים ולא נסגרים.

 

מי שרוצה לחיות במקום בו החוקים לא שווים יותר מהנייר עליו הם כתובים , שימשיך לצדד באי ציות לחוקים. 

אבל שלא יתלונן אחר כך שהוא חי בג'ונגל.

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 דקות, vladclar כתב:

אני לא מצהיר שהוא מרוויח 100%, אני אומר שהוא גובה 100% יותר . 

ולא כל כך מהר כולם ייסגרו, עובדה שיש לא מעט  מוסכים שמקבלים לקוחות עם חלפים ולא נסגרים.

 

אבל על זה כל הוויכוח, על עצם ההתעקשות להכריח מוסך שלא מסכים לעומת כל אותם מוסכים שכן מסכימים. בגלל זה דעתי היא שהחוק מיותר - גם לפניו היו מוסכים שהסכימו, והכל היה בסדר עם זה. 

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מיותר או לא מיותר - הוא קיים.

זאת עובדה מוגמרת. אנחנו לא דנים במצב בו יש רק הצעת חוק שעולה להצבעה .

מוסך לא יכול לא להסכים לקבל לקוח עם חלפים שלו, כי הוא הופך לעבריין.

"לא מסכים" צריך להיעלם מהלקסיקון, עד שהחוק יתבטל. ככה זה במדינה מתוקנת ולא במדינת " החוק לא מתאים לי".

וכן, לדעתי מי שלא מציית לחוקים, צריך להכריח אותו לציית, כי אין דרך אחרת לקיים מדינת חוק.

לא רק בנושא המוסכים.

 

עריכה אחרונה על ידי vladclar
  • אהבתי 1

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לא מעט דוגמאות לחוקים להם הציבור לא מציית, כי הם בגדר גזירה שהציבור לא יכול (ולא ממש מתכוון) לעמוד בה. מהירות מותרת, סמים קלים, זנות - לא חסר. אז הנה מצטרף עוד אחד. 

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מהירות מותרת  -מי שנתפס נוהג מהר מדי,  משלם.

זנות - אני מניח שרוב הציבור לא משתמש בשירות מהסוג הזה. החוק ברור לכולם - גם לצרכנים.

סמים קלים - החוק השתנה והפך למקל יותר. גם כאן כולם מכירים בסיכונים ובכללים. 

גם גנבים ימשיכו לגנוב, בכל מיני מקצועות ימשיכו לעבוד בשחור ועוד..

 

ברור שיהיו מוסכים שיסרבו לקבל לקוחות עם חלפים , אבל כל עוד החוק קיים, אסור שזה יהפוך לנורמה. שני הצדדים חייבים להיות מודעים לחוק.

 

 

בהתחלה, כאשר רק  נכנס החוק של החזרת מוצרים תוך 14 ימים, היו לא מעט עסקים שניסו להתחמק מזה. לאט לאט רובם התרגלו והתיישרו.

 

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון
לפני שעתיים, vladclar כתב:

וכן, לדעתי מי שלא מציית לחוקים, צריך להכריח אותו לציית, כי אין דרך אחרת לקיים מדינת חוק.

לא רק בנושא המוסכים

אי אפשר להכריח את כולם לציית לכל החוקים כל הזמן. 

במהירות מותרת, תשלם רק אם תעבור על המהירות המותרת ה"אמיתית" ולא מה שכתוב בתמרור.

ענף הזנות חי וקיים למרות חוקים. אותו דבר עם סמים. יש לקוח ויש צרכן, הם ימצאו דרך לעשות עסקים.

אם מכריחים מוסך לקבל חלקים מהלקוח וזה לא משתלם לו, הוא ימצא דרך חוקית לנפנף את אותו לקוח שלא יבוא שוב. ימציאו עמלת בוקסה 10mm או משהו אחר וזה יתקזז. ואז לא יהיה שווה להגיע עם חלקים כי זה יוצא מחיר דומה.

השאלה היא למה צריך את זה בכלל. אף אחד לא מרוויח מזה.

 

עריכה אחרונה על ידי SlowRide

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מוסך שינפנף לקוחות , יפסיד אותם.  ויש תחרות על הלקוחות. מי שחכם,  יתמחר את החלפים שלו בצורה כזאת שהפערים במחיר מול חנויות חלפים לא יהיו קיצוניים , עד כדי כך שבעלי רכבים יבזבזו זמן , כוחות בחיפוש חלפים והבאתם למוסך. והמוסך עדיין יהנה מרווח, גם על החלפים . החוק משחרר את הלקוחות מהבלעדיות של המוסכים ואת המוסכים מהתפיסה של "בעלי רכבים בידיים שלנו". ולכן הוא לא מיותר.

 

עריכה אחרונה על ידי vladclar

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מוסך שינפנף לקוחות לא יפסיד אותם, הוא לא רצה אותם מלכתחילה. תהיה עצמאי יום אחד, תבין שהרבה יותר חשוב לברור עם מי לא לעבוד, מאשר עם מי כן.

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכון לעכשיו, גם הלקוחות במספרים רבים עדיין לא מכירים את החוק. ייקח עוד קצת זמן.

אם המוסך יכול להתקיים רק מאלה שלא בודקים אלטרנטיבות, מחירים וישר פותחים ארנק לכל סכום שיתבקשו,  הוא באמת יכול לנפנף את כל האחרים , אלה שכן רוצים לשלם פחות על חלפים. 

אגב, יש לא מעט מוסכים שלא מגזימים עם מחירי החלפים ולא הגזימו גם לפני כניסת החוק לתוקף. להם אין מה לחשוש מהשינוי. 

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 671 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...