Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מוסך מסרב לטפל ברכב שלי עם חלפים שהבאתי בעצמי


Broadgibon
שימו לב! השרשור הזה בן 671 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • חברי המעגל הראשון

הדרך הכי בטוחה זה לבחור בעצמו את הסיכונים שהוא לוקח ולא שהחוק יחליט לו איך לנהל את העסק ולקחת סיכונים שהוא לא רוצה. 

  • אהבתי 1

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 18 דקות, farkash7 כתב:

נכון, אבל הוא רוצה להוריד למינימום את מספר התביעות הפוטנציאליות.

כשהחלקים מגיעים מהספקים שלו שהוא עובד איתם הסיכון שלו מבחינתו הרבה יותר נמוך.

 

להגיד לו אל תעבוד בכלל מראה כמה החשיבה שלך עקומה.

 

הסיכוי מבחינתו הסובייקטיבית יותר נמוך, אבל מי אמר שהוא עובד עם ספק/יבואן הכי אמין ולא הכי זול? יש לו אינטרס מאוד ברור לבחור במשהו זול על מנת למקסם את הרווח מהמכירה.

להכניס מילים לפה של אחרים זאת דרך עקומה לנהל דיונים. אמרתי שזאת הדרך הכי בטוחה מבחינת חשיפה לתביעות, לא מעבר לזה.
 

לפני 20 דקות, SlowRide כתב:

הדרך הכי בטוחה זה לבחור בעצמו את הסיכונים שהוא לוקח ולא שהחוק יחליט לו איך לנהל את העסק ולקחת סיכונים שהוא לא רוצה. 

גם לא. זאת דרך הכי נוחה ולא הכי בטוחה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, roy007 כתב:

תגיד לי שאתה עושה קניות בסופר אתה שואל את עצמך מה שולי הרווח של הסופר? 

או שאתה בודק איפה נמצא סל הקניות המשתלם ביותר?

שאתה מביא פופקורן לקולנוע מהבית כי הם מפציצים מחירים אז גם אתה דואג להם?

מי שצריך לדאוג לרווחיות בית העסק הוא בעל העסק ולא לקוחותיו.

כמו שבעל העסק לא מספר לי כמה הוא מרוויח, ככה זה גם לא עניין שלי.

אתה הוא החכמולוג שחושב שאני צריך להתחשב בהוצאות או ברווחיות המוסך.

אם החוק מתיר להביא חלקים זה מה שיהיה ותאמין לי זה לא מה מה שיסגור מוסכים.

אם המוסך מעלה את תעריף העבודה שלו בגלל שאני מביא חלקים, שיתן הצעת מחיר ואני אגיד אם זה מתאים לי.

היקף התופעה של הבאת חלקים מבחוץ אינה רחבה וזה לא מה שישפיע על אחוזי הרווחיות של המוסכים.

 

אני לא שואל, אבל יש לי מוח בראש כמו לרוב שיודע שעסק צריך להרוויח והמחיר נקבע מהמון משתנים.

ואם יש חלופה זולה וטובה עבורי בוודאי שאבחר בה.

נכון אני חכמולוג, ואני מבין מעט מה זה להחזיק עסק ואם הייתי פותח עסק בידיעה שיבואו אלי רק לקוחות כמוך הייתי מעלה את התעריף כדי שארוויח. גם אם מעניין אותך וגם אם לא.

מי שטוב לו סבבה מי שלא אז יום טוב לו.

אני לא מביא פופקורן מהבית לקולנוע, גם אם היה אפשר לא הייתי עושה זאת מטעמי בושה ונוחות שלי.

אבל אני יודע מנקודת מבט רחבה יותר משלך שאם כולם יביאו פופקורן מהבית אז בטוח שתעריך הכניסה לסרט יעלה או משהו אחר שיפצה את העסק כי ככה זה עובד.

ואם אין לך עסק פרטי משלך תודה על זה כי אתה נשמע גרוע ורואים שאינך מבין ולא רוצה לשמוע.

זכותך וזכות כל אחד לעשות צרכנות נבונה נקודה. לבחור מה מתאים לך במחיר והתנאים הטובים ביותר עבורך.

אם במוסך א' יקר תחפש מוסך ב' אולי תמצא זול יותר ואפילו טוב יותר.

 

 

עריכה אחרונה על ידי ba323f
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 18 דקות, Boltik כתב:

הסיכוי מבחינתו הסובייקטיבית יותר נמוך, אבל מי אמר שהוא עובד עם ספק/יבואן הכי אמין ולא הכי זול?

 

זו כבר בעיה שלו. הוא מרגיש יותר בטוח לנהל את העסקים בצורה הזו אם בצדק ואם לא בצדק זה לא עניין שלך.  הוא משלם את החשבונות בסוך החודש והוא מתמודד עם תביעות לא אתה, לקוח שמחליף אצלו פילטר ושמן.

 

לגבי מה שאמרת כתבת שהוא יכול לא לעבוד אם הוא לא רוצה להיות חשוך לתביעות. בין אם היית ציני או לא זו חשיבה עקומה לגמרי.

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון
לפני 27 דקות, Boltik כתב:

גם לא. זאת דרך הכי נוחה ולא הכי בטוחה

אוקיי נניח, אבל זאת הבחירה שלו והוא עומד מאחוריה. למה לחייב אותו בדברים שהוא לא מעוניין, שגם לא באמת טובים ללקוח?

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 24 דקות, ba323f כתב:

אני לא שואל, אבל יש לי מוח בראש כמו לרוב שיודע שעסק צריך להרוויח והמחיר נקבע מהמון משתנים.

ואם יש חלופה זולה וטובה עבורי בוודאי שאבחר בה.

נכון אני חכמולוג, ואני מבין מעט מה זה להחזיק עסק ואם הייתי פותח עסק בידיעה שיבואו אלי רק לקוחות כמוך הייתי מעלה את התעריף כדי שארוויח. גם אם מעניין אותך וגם אם לא.

מי שטוב לו סבבה מי שלא אז יום טוב לו.

אני לא מביא פופקורן מהבית לקולנוע, גם אם היה אפשר לא הייתי עושה זאת מטעמי בושה ונוחות שלי.

אבל אני יודע מנקודת מבט רחבה יותר משלך שאם כולם יביאו פופקורן מהבית אז בטוח שתעריך הכניסה לסרט יעלה או משהו אחר שיפצה את העסק כי ככה זה עובד.

ואם אין לך עסק פרטי משלך תודה על זה כי אתה נשמע גרוע ורואים שאינך מבין ולא רוצה לשמוע.

זכותך וזכות כל אחד לעשות צרכנות נבונה נקודה. לבחור מה מתאים לך במחיר והתנאים הטובים ביותר עבורך.

אם במוסך א' יקר תחפש מוסך ב' אולי תמצא זול יותר ואפילו טוב יותר.

 

 

איפה ראית שרשמתי שיש לי עסק משלי?

מעולם לא אמרתי את זה, וזה לא קשור.

החוסר עניין שלי ברווחי המוסך לא קשורה לבקיאות בניהול עסק.

הפופקורן היתה דוגמא קיצונית אבל דומה למה שהחוק הזה מתיר ולמחירים מופרזים של בעלי עסקים, והיית צריך לזהות את זה.

על סמך מה אתה אומר שנקודת המבט שלך רחבה יותר משלי או שדבריי גרועים?

דעות שונות לא נותנות לך סימוכין לומר כזה דבר.

אימרה מופרכת ולא רצינית שלא ראויה להתייחסות.

יכול להיות שזה כואב לך ממקום אישי או לא, אני לא יודע..

אבל מה לעשות שיש חוק וזכותו של כל אחד להשתמש בו.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 35 דקות, SlowRide כתב:

אוקיי נניח, אבל זאת הבחירה שלו והוא עומד מאחוריה. למה לחייב אותו בדברים שהוא לא מעוניין, שגם לא באמת טובים ללקוח?

כי זה אחד התפקידים של הממשלה - רגולציה, שמטרתה להפוך תחומי חיים מסויימים (בראיה מערכתית)  לאיכותיים יותר, זולים יותר, בטוחים יותר לציבור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 19 שעות, RK כתב:

אני מניח שאתה פשוט לא מבין מה זה להיות כרוך בהליך משפטי, גם אם בסופו של יום אתה יוצא צודק. לאדם שלא מורגל בזה זה סבל של ממש. אנשים לא ישנים, נהיים עצבניים, כל שגרת החיים שלהם נפגעת. בשבילך זה כלום, כי אתה קיבלת אפשרות לדחוף חלק באיכות ירודה לנותן שירות שלא היה רוצה לראות אותו אפילו, ואתה נהנה מכך. למרבה המזל, לא כולם חושבים ככה.

א. לא רואה סיבה למה מוסכניק לא ירגיש טוב אם עשה את הדברים בצורה מקצועית. הלקוח רוצה לתבוע? תפדל.

ב. לא צריך לקחת את החיים המקצועיים כל כך קשה בגלל חלקים באיכות ירודה, אם לקוח לא מקבל את המלצת המוסכניק. עושים את העבודה, הלקוח מרוצה, המוסכניק מקבל את התמורה וגם מרוצה. משה קצב לא קיבל את המלצת עורכי דינו ללכת לעסקת טיעון, והם למרות זאת המשיכו לייצג אותו. עורכי הדין שלו הרוויחו, ובסופו של דבר, כנראה יותר ממה שהיו מרוויחים על עסקת טיעון, וההמשך ידוע. רופא המליץ למטופל להפסיק לעשן, המטופל לא קיבל את ההמלצה, בסוף קיבל התקף לב ומת. מה הרופא יכל לעשות? הוא עשה את העבודה שלו לכל אורך הדרך.

 

לפני 16 שעות, ba323f כתב:

מי ירוויח? אף אחד, הלקוחות הקבועים שרוכשים דרך המוסך יסבלו, כי המחיר שהם היו רגילים לשלם עלה בהרבה, והלקוחות שמביאים איתם את החלקים ישלמו על עבודה יקרה.

מי שהביא את החלפים אמור להרוויח במחיר, בחופש הבחירה, ובמבחר היצרנים והמוצרים שלרשותו. עלות שעת עבודה לא אמורה לעלות בהרבה מכיוון שאין הרבה שמביאים חלפים, לכן ההפסד של המוסכניק קטן יחסית, והוא מתחלק בין לפחות עשרות לקוחות המוסך.

 

לפני 16 שעות, SlowRide כתב:

מישהו מזמין חלק מאתר אינטרנט. אחרי שבועיים מקבל הודעה מהדואר לאסוף את החלק. אותו חלק אחרי שבוע משבית לו את הרכב בנזק של עשרות אלפים. 

מי אשם? כנראה שהוא. על מי הוא מתלונן? כמובן על המוסך.

למה אתה מחליט ישר שהלקוח אשם? מוסכניק לא יכול לפשל?

 

לפני כשעה, farkash7 כתב:

נכון, אבל הוא רוצה להוריד למינימום את מספר התביעות הפוטנציאליות.

שיהיה מקצוען, שיתמקצע במספר יצרנים ולא בכולם, שיכיר את נושא זיופי החלפים. זה קורה גם אצל בעלי מקצוע אחרים.

 

לפני 22 דקות, SlowRide כתב:

אוקיי נניח, אבל זאת הבחירה שלו והוא עומד מאחוריה. למה לחייב אותו בדברים שהוא לא מעוניין, שגם לא באמת טובים ללקוח?

כבר כתבתי. בין היתר, כי בדקו ומצאו שהעוסקים הגזימו, שהם רוצים כנראה למקסם רווחים כפי שכתבתם במקום להיות הוגנים. כי העוסקים לא הצליחו לשכנע את המדינה שיש סיבה למחירים שלהם. כי אולי העוסקים לא רצו למצות את כל הדרכים המשפטיות. אם איגוד המוסכים, איגוד היבואנים, והמוסכניקים היו עושים משהו בנושא המחירים, כנראה שהמדינה לא הייתה מתערבת. ברגע שהמדינה מזהה "חגיגה" לטענתה, היא מתערבת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 55 דקות, mcaspi כתב:

שיהיה מקצוען, שיתמקצע במספר יצרנים ולא בכולם

זה המדד שלך למקצוענות?
הוא לא רוצה להתעסק עם יצרנים שונים. רוצה לעבוד עם מה ומי שהוא מכיר.
גם לאורטופד אתה הולך ושואל אותו על בעיות בגרון?
מה הקשר בין זה למקצוענות?

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, mcaspi כתב:

א. לא רואה סיבה למה מוסכניק לא ירגיש טוב אם עשה את הדברים בצורה מקצועית. הלקוח רוצה לתבוע? תפדל.

 

 

אני מרשה לעצמי להניח שמעולם לא התמודדת עם תביעות סרק, או אנשים שמגישים תביעה לערכאה "צרכנית" באופן מובהק כמו בימ"ש לתביעות קטנות או בית הדין לעבודה, בידיעה שמתוך חשיבה מערכתית השופט לא יוציא אותם בידיים ריקות. זאת תופעה מאד רחבה.

 

לפני כשעה, mcaspi כתב:

לא צריך לקחת את החיים המקצועיים כל כך קשה בגלל חלקים באיכות ירודה, אם לקוח לא מקבל את המלצת המוסכניק. עושים את העבודה, הלקוח מרוצה, המוסכניק מקבל את התמורה וגם מרוצה. משה קצב לא קיבל את המלצת עורכי דינו ללכת לעסקת טיעון, והם למרות זאת המשיכו לייצג אותו. עורכי הדין שלו הרוויחו, ובסופו של דבר, כנראה יותר ממה שהיו מרוויחים על עסקת טיעון, וההמשך ידוע. רופא המליץ למטופל להפסיק לעשן, המטופל לא קיבל את ההמלצה, בסוף קיבל התקף לב ומת. מה הרופא יכל לעשות? הוא עשה את העבודה שלו לכל אורך הדרך

 

בעל עסק שלא לוקח את עצמו ואת העבודה שלו ברצינות, יסגור אותו מאד מהר.

 

לפני כשעה, mcaspi כתב:

כבר כתבתי. בין היתר, כי בדקו ומצאו שהעוסקים הגזימו, שהם רוצים כנראה למקסם רווחים כפי שכתבתם במקום להיות הוגנים. כי העוסקים לא הצליחו לשכנע את המדינה שיש סיבה למחירים שלהם.

 

מהות כל עסק היא מיקסום רווחים. אין לעסק זכות קיום אחרת. עסק זה לא עמותה. ולגבי לשכנע את המדינה - באמת? זה לא מוצר בפיקוח. העוסק לא צריך לשכנע את המדינה בכלום.

 

עכשיו תראה מה עשית, גרמת לי לעשות quotefest כאילו אני mextreme.

  • אהבתי 1

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מיקסום רווחים תוך מניעת תחרות = מונופול. המוסכים הגזימו במחירים לחלפים בצורה מובהקת, המדינה בדקה את התלונות  והחליטה שאין יותר למוסך מונופול על חלפים ופתחה את הדלת לבעלי רכבים להביא את החלפים שלהם. 

כל הטיעונים של מתנגדי החוק מטעם המוסכים זה תירוצים כדי לא לוותר על המצב שהיה לפני כן.

 

למזלם,  מעט מאוד לקוחות יתעסקו ברכישה עצמית  ומעט מאוד אכיפה תאפשר להם לסרב.

וכן, יבואו לקוחות בעיתיים,  עם חלפים באיכות ירודה.  ואולי כן יהיו תביעות נגד המוסכים בגלל אותם החלפים.  אלה תופעות לוואי של החוק. 

 

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 בטיפול ברשת המוסכים שלנו תשתמשו רק בשמן, מסננים, בלמים שלנו , ובמחיר שאנו קובעים. ותזכרו שהרכבים שלכם עדיין באחריות.  וכאשר תיגמר האחריות, אולי תבואו לבקש "רצון טוב" .

 

זה היה הלחץ על הלקוחות, וגם עכשיו נשאר בחלקו הגדול. אנשים ממשיכים להגיע למוסכי רשתות בידיעה שישלמו הון על טיפולים בסיסיים, אבל לא היתה להם שום ברירה אחרת.

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בינינו? לגיטימי להתנות רצון טוב (בשביל זה הוא רצון טוב ולא אחריות) בכך, ועם אחריות בסיסית אף אחד לא ישחק, כי יחטפו ייצוגית. מכאן כל אחד לוקח את זה לאיזה כיוון שהוא רוצה.

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 671 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...