Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מוסך מסרב לטפל ברכב שלי עם חלפים שהבאתי בעצמי


Broadgibon
שימו לב! השרשור הזה בן 685 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

 

כי גם מוסך כללי רוצה להרוויח על חלפים,  כי אין לי זמן וחשק לעוד מוסך בנוסף לטיפול במורשה.

כי בזמן הטיפול מודיעים לך שצריך להחליף בלמים.

עריכה אחרונה על ידי vladclar

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

 

 הרכב על הליפט במורשה יבואן, אתה מקבל טלפון שצריך להחליף רפידות וצלחות,  המחיר 1200₪ לסט הקדמי לפני העבודה ומע"מ. מבחינת המוסך סכנה בטיחותית אם לא מחליפים.

הסט המקורי ברכב שלי מחזיק 30 אלף קילומטרים ( פחות מ 10 חודשים ) , ואז צריך להחליף גם את הצלחות ( שחוקות, יש לציין ).

סט רפידות שאני מביא מחזיק 40 אלף קילומטרים ועולה חצי מחיר. צלחות עולות כמו מקוריות אבל מחזיקות  80 אלף (שני סטים של רפידות ).  

החוק בא לקראתי - אני נכנס למוסך עם בלמים בבגאז'.  הפתעה! צריך להחליף בלמים - אין בעיה, קחו את מה שהבאתי.

 

עריכה אחרונה על ידי vladclar
  • אהבתי 2

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, RK כתב:

מי שיודע להסתדר ידע להסתדר גם לפני החוק. מי שצריך לנפנף בחוק בשביל זה, החוק לא יהיה זה שיעזור לו.

בדיוק! , החוק לא באמת רלוונטי, הוא נחמד והכול, אבל לא באמת שינה משהו, אותו דבר לגבי זה שמוסך צריך להציע אפשרויות חלופית גם ולא רק מקורית, לא באמת נעשה עם זה משהו (ואף משהו פה בדיון מקודם הביא דוגמא למקרה שהחלק החלופי לא בדיוק היה מתאים \ טוב וגרם לנזק).
בסופו של דבר, אם משהו מביא חלקים בעצמו, הוא צריך לדעת מה להביא , בעצם להיות התפקיד של ה"מחסנאי",  (אחריות אישית בעצם - ולעשות שיעורי בית גם כן) כמובן , יש היום מלא אתרים שמראים לך חלקים תואמים \ קטלוג של היצרן עצמו \ לפי VIN. מה שעוזר ומפשט ופותח את התחום ליותר אנשים (מעבר למהפכה של קניות באינטרנט שלא רק בתחום הזה). בכל תחום יש קומץ שעושה שם רע, במקרה של חלפים שמביאים מבחוץ זה כאלו שקונים חלפים באיכות נמוכה , אם זה ממקום בארץ או ממקום מחול.
מאמין שהרוב מביאים חלפים ברמה סבירה אם זה מקוריים \ חליפים OEM \ ברמה גבוהה יותר.
בתכלס מוסך אמור לשמוח שמשהו מביא חלף לא איכותי, כי על הפעם השנייה הוא יגבה עוד עבודה 😉


וסתם כי עשיתי חפירה ארוכה כבר, אז הנה כמה דוגמאות לחברות מסוימות שמאמין שהחלפים שלהם לא רעים (כל מקרה וכל חלק לגופו), חלק מהם הם חליפי OEM:

נורות - HELLA \ PHILIPS \ OSRAM וכדומה... 
למשל לטיימינג - Gates \ Dayco \ INA\ Continental
לפילטרים - MANN \ BOSCH וכדומה...

תושבות - Lemforder \ Febi ועוד...
פלאגים - NGK \ DENSO \ BOSCH 
מיסבים - FAG \ SKF 

רפידות - ATE \ BOSCH \ Brembo

ועוד ועוד... 
(ואני לא מדבר על חלפיים מקוריים, שגם אפשר להשיג בזול לעומת המוסך לפעמים ואפילו בפער רציני).
 

עריכה אחרונה על ידי ae1924
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

החוק הזה, כמו הרבה חוקים אחרים נועד לעזור לצרכן כלשהו, לא לכולם.

מי שיכול ויודע לקנות חלפים תקניים, צריך לאפשר לו הרכבה באותו מחיר. המוסך לא מפסיד, אולי הוא מרוויח פחות.

 

מישהו פה עבר לאחרונה לסיבים? תארו לכם שהחברות היו מאלצות אתכם לקחת נתב שלהם, בתשלום מופרז? הייתם גם תומכים? מי צריך לקוח שמבקש להשתמש בציוד שלו? עזבו שהציוד שלי פי 3 טוב יותר ועולה פחות ממה שהם מציעים.

האם גם זו התערבות לא נכונה בשוק?

 

וגם עניין הפופקורן בקולנוע, מבין השורות אני מבין שמי שנגד החוק של החלפים גם לא מתלהב מהרסן ששיחררו בבתי הקולנוע. אבל למה שמשפחה ממוצעת תשלם 200 שקלים על פופקורן ושתייה. עזבו את הבושה, אם היה מחוץ לקולנוע דוכן שמוכר פופקורן ושתיה ב-20 שקלים עם אותה אריזה, כאילו קנית בקולנוע האם גם הייתם קונים בפנים כי "הם צריכים להרוויח"?

אני אישית מכיר משפחות ללא בעיות פיננסיות שעוברים בחנות רגילה לפני הסרט, מעמיסים תיק מלא בכל טוב, כולל שתיה ויוצאים בפחות מ-100 שקלים. למה להסכים לחזירות שלהם?

 

נוצר עיוות, שאתה בתור לקוח במוסך משלם עלויות גבוהות על מוצרים גנריים שניתן למצוא בכל חנות. אף אחד לא רוקח שמנים בחצר האחורית. הם קונים מוצר בדיוק כמוך. ושוב, החוק הזה נועד ללקוחות מסויימים, שמבינים מה הם עושים ויודעים מה לקנות ומה טוב.

 

ובנימה אישית, אני אישית לא מביא חלפים כי אני עובד עם מוסכים שלא עושקים, המחירים הוגנים. אבל מבין מאוד את החוק ואת החשיבות שלו.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

אין שום עיוות כי אף אחד לא מכריח אותך לשלם על החלקים איפה שזה יקר לך. אתה יכול ללכת למוסך זול יותר, או למוסך שיסכים לקבל ממך חלקים, ויש כאלה.

גם בקולנוע, אתה לא חייב לקנות במזנון אם זה יקר. 

אבל אנשים מעדיפים לשלם יקר ולבכות במקום להיות צרכנים חכמים ופשוט לא לצרוך. אם חצי מהאנשים שבוכים על עלות הפופקורן לא היו באים לקולנוע המחירים היו נחתכים. הסיבה היחידה שקולנוע ישראלי מוכר ג'נק פוד במחירים של מסעדה בשוויץ, או בקבוק קולה ב150 שקל בהופעה של איל גולן זה כי מספיק אנשים מוכנים לשלם ולא מעבר.

סיבים ונתב זה לא אותו הדבר כי זה לא קשור אחד לשני. זה כמו שאתה לא קונה מוצרי חשמל מחברת חשמל.

 

עריכה אחרונה על ידי SlowRide

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, RK כתב:

והיית צריך את החוק בשביל זה?

כן ! למה לא  ,בזכות חוק הזה אני באתי לפני שנתיים למוסך משרד התחבורה עם רכב שהיה עדיין באחריות , רכשתי שמן של מוטול ופילטרים (129 שקל + 39 שקל +30 שקל )הכל מקורי כמובן ושאיבה לפקק שמן חדשה 4 שקלים ,תמורת 100 שקל כולל מע''מ מחלפים לי שמן ופילטר שמן ,עושים בדיקה כללית וחוזר הביתה בשמחה רבה . ומה שהיה פעם בקומבינה או טובות ובגלל זה 30 שנים לא ניכנסתי למוסכים ,היום יש לי זכות וגיבוי בגלל שקיים חוק הזה. דרך אגב שנה ראשונה באותו רכב כן טיפלתי במוסך מורשה עם כל חלקים שלי ותמורת 170 שקל כולל מע''מ עשו לי טיפול ובדיקה וגם זה בזכות החוק ולא אמרו לי מילה שלא מוכנים לקבל ,להפך היה סבבה לגמרי וזאת פעם הראשונה שלי שנתתי רכב שלי לטיפול של משהו אחר .

שנה שלישית לצערי הוי מספר תקלות ברכב כך שהחליפו מספר חלקים ברכב והכל מסגרת אחריות ומאז שוב מטפל לבד ,כי אני אוהב את זה.

החוק הזה טוב לי וגם לאלו שמבינים ברכב ואיך לטפל בו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 23 שעות, farkash7 כתב:

זה המדד שלך למקצוענות?
הוא לא רוצה להתעסק עם יצרנים שונים. רוצה לעבוד עם מה ומי שהוא מכיר.
גם לאורטופד אתה הולך ושואל אותו על בעיות בגרון?
מה הקשר בין זה למקצוענות?

אז בעצם אנחנו אומרים את אותו הדבר.

 

לפני 22 שעות, RK כתב:

אני מרשה לעצמי להניח שמעולם לא התמודדת עם תביעות סרק, או אנשים שמגישים תביעה לערכאה "צרכנית" באופן מובהק כמו בימ"ש לתביעות קטנות או בית הדין לעבודה, בידיעה שמתוך חשיבה מערכתית השופט לא יוציא אותם בידיים ריקות. זאת תופעה מאד רחבה.

לעבודה עם אנשים יש מחיר. מי שזה לא מתאים לו יכול, שוב, לעבוד בקו ייצור של שימורים.

 

לפני 22 שעות, RK כתב:

 

בעל עסק שלא לוקח את עצמו ואת העבודה שלו ברצינות, יסגור אותו מאד מהר.

מסכים עם לקחת ברצינות, אבל לא עד כדי סירוב לא לעבוד עם הלקוח סתם כך, כי הוא הביא חלק כרצונו. לזה התכוונתי ב"יותר מדי ברצינות".

 

לפני 22 שעות, RK כתב:

מהות כל עסק היא מיקסום רווחים. אין לעסק זכות קיום אחרת.

אז ניסו למקסם רווחים וקיבלו את החוק. כבוד על ה"הצלחה".

 

לפני 18 שעות, RK כתב:

מה אכפת ללקוח הקצה מאיפה הוא מקבל את השטרונגול, משורת החלק או משורת העבודה.

הלקוח לא אמור לקבל את השטרונגול, כי החיסכון על החלקים יכול להיות גדול, אבל העליה בעלות העבודה לא אמורה להיות גבוהה, כי היא צריכה להתחלק בין הרבה לקוחות. אז בסופו של דבר, לקוח כזה אמור להרוויח.

 

דבר נוסף שלו אמרנו, החוק גם מגן על בעלי חנויות החלפים, היבואנים שאיתם הם עובדים, חברות השליחויות שלהם ועוד. אם ללקוח בא לקנות חלק מ"אבי חלקי חילוף" ולא מהמוסך, החוק מגן על אבי ונותן לו, ליבואן שלו, לחברת השליחויות שלו ועוד פרנסה. אם לקוח מזמין חלק מחו"ל, חברת עמילות המכס מתפרנסת, המיסוי מסייע לאזרחי המדינה ועוד. אז אתם חושבים רק על המוסכניקים ורואים רק את התמונה הצרה, ולא את התמונה הרחבה של עוסקים אחרים בתחום, ושאר האזרחים במדינה. מדובר פשוט על פתיחת השוק לתחרות.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 14.6.2022 בשעה 10:43, gt3rs כתב:

אני בתקופת אחריות הבאתי שמן וולווליין במקום הפז המגעיל שלהם (שהשחיר מהר מאוד) ולא הייתה שום בעיה.

ממה שידוע לי זה לא חוקי לסרב והם אמורים לקבל אותך- הייתי פונה לאיגוד המוסכים בעניין.

זה רק לא עניין של 100-200 שקל חיסכון זה גם איכות שמן פחות טובה משמעותית רוב המורשים משתמשים בשמנים זולים ופחות איכותיים.

אם היו משתמשים בשמנים איכותיים הייתי מוכן לבלוע את הגלולה אבל גם שמן זול וגם לשלם מחיר כפול מאיכותי זו חזירות כפולה.

 

שמן שמשחיר מהר זה שמן שעושה את העבודה - סופח את הליכלוך מהמנוע.

 

יש אנשים שאפילו לקנות רכב צרפתי מגובה ב5 שנות אחריות מפחדים לקנות, ואילו אתה מעז לרכוש רכב Low Cost צרפתי רומני משומש עם K200+ ק"מ . מה שאני רוצה לדעת זה איך לעזעזל אתה קם בבוקר עם ביצים כאלה גדולות ?!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, mcaspi כתב:

הלקוח לא אמור לקבל את השטרונגול, כי החיסכון על החלקים יכול להיות גדול, אבל העליה בעלות העבודה לא אמורה להיות גבוהה, כי היא צריכה להתחלק בין הרבה לקוחות. אז בסופו של דבר, לקוח כזה אמור להרוויח.

 

תגובה נהדרת. הדגמה מעולה של חוסר ההבנה. כל תשלום שהוא מחושב לפי כלל הלקוחות. לא רק שעת עבודה, גם מוצר. אשכרה מ.ש.ל.

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סביר להניח שאם היה באמת רק רווח הוגן אז כזה מוסך גם היה מוותר עליו כדי לרכוש לקוח ,אלו שלא מוכנים ולא הולכים עם החוק רגילים לגנוב גם על חלקים גם על עבודה וכמובן לא מוכנים לקבל לקוחות עם חלקים שלהם .

עוד דוגמא - קטנה ,היום סוף סוף קיבלתי חבילה עם חלקי חילוף שחיפשתי הרבה זמן, כי לא היה ניתן להשיג בגלל הגיל של הרכב. אני בטוח שאף מוסך לא היה מוכן לעשות כזאת עבודת מחקר בשבילי , בקיצור לאחר בירור שיש במלאי ו1000 הבטחות שיש מלאי מה שאני צריך שלחו לי בסוף  את הסט תזמון לא הנכון ולא מה שהזמנתי ,כי מוכר לקח צ׳אנס והחליט על דעת עצמו שסט תזמון חליפי שהוא שולח כן מתאים ובסוף הוא לא מתאים.

מה שזה אומר  שאני מתחיל במלחמה מול החנות ושוב בחיפושים של סט תזמון מחדש.

אני מאמין שבסופו של דבר אשיג כל מה שאני צריך ומה יקרה ? לא יקבלו אותי בכל מוסך בגלל שאני רוצה להגיע עם חלקים משלי ? 

אז יהיה לי עוד פרק נוסף לחפש את המוסך "הצדיק" שיהיה מוכן לעשות טובה.

אם היה חוק שכולם הוי מתנהגים כמו צריך אז היה מונע ממני ועוד הרבה כמוני להתרוצץ בין מוסכים כדי למצוא את "צדיק" לפי החוק.

לא יהיה מוסך צדיק אז נעשה כרגיל - הכל לבד

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 28.6.2022 בשעה 17:20, fanman כתב:

שמן שמשחיר מהר זה שמן שעושה את העבודה - סופח את הליכלוך מהמנוע.

 

שמן איכותי נשחק ומשחיר לאט יותר. 

אם המנוע במצב טוב השמן לא אמור להשחיר מהר בטח לא בהתחלה.

turboy

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 685 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...