Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

טורבו תקול - רנו פלואנס דיזל 2014


asafasaf
שימו לב! השרשור הזה בן 3281 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

היי,

 

בפלואנס של אבי - נהג מונית, מה שאומר שהיא בעלת מנוע דיזל K9K, נדלקה לפני יומיים נורת CHECK ENGINE יחד עם חוסר בסחיבה.

 

מיד פנה למוסך רנו ניסידן בנתניה כיוון שהרכב עדיין באחריות. הוא השאיר את הרכב והמשיך לענייניו.

 

כעבור שעה התקשרו מהמוסך כדי לבשר שהטורבו לא גודש, ושנמצא פילטר אוויר לא מקורי, ושיגיע אליהם.

 

הגעתי אליהם יחד איתו.

כאן יש לציין שאת הטיפולים, חוץ משלושת הטיפולים הראשונים שאותם קיבל חינם, הוא לא עשה במורשה רנו אלא במוסך אחר בנתניה, כרגע לא נציין את שמו.

 

לזכות המוסך ייאמר שלפי פירוטי הקבלות אכן השתמשו בשמן בתקן RN0720 כנדרש, פילטר שמן מקורי, אבל פילטר האוויר חליפי.

 

כנראה סיני זבל, שלא יושב היטב במסגרת ובעצם מאפשר חדירת לכלוך ולא מבצע את העבודה. תוכלו לראות בתמונות המצורפות, חליפי מול מקורי.

 

אחד המכונאים ברנו אמר שהזיז תריס שהיה תקוע, בצורה ידנית, ואז הטורבו חזר לגדוש. אני מניח שהוא מתכוון לווייסטגייט אבל ההבנה שלי בטורבואים לוקה בחסר. לפי דבריו הם לא מתעסקים בתיקון ומחליפים טורבו קומפלט. חדש 12,000 ש"ח, משומש בחצי מחיר.

 

מחיר חולני כמובן, אז ביקשנו מהם לפקסס את היסטוריית הטיפולים למחלקה הטכנית המרכזית של רנו בתקווה שיתחשבו באבי שאכן טיפל לפי הזמן והספר, ולא היה מודע לעניין פילטר האוויר.

 

לצערנו אין אישור לתיקון במסגרת האחריות.

 

לאחר מכן אבי פנה למוסך שבו הוא טיפל, בהנחה שהם ינסו להתנער ואכן זה מה שקרה. אחד המנהלים מהמוסך אפילו הגיע לניסידן והתעמת מול אחד החבר'ה שלהם.

 

לטענתו אין מצב שהנזק הזה נגרם בגלל פילטר אוויר חליפי, אך המכונאי של רנו אמר שמצא לכלוך וזבל אחרי הפילטר ושזאת עובדה.

אין ספק שנגרם נזק ישיר כתוצאה מהטיפול האחרון, ושעדיין לא עברו 3 חודשים במסגרת האחריות על הטיפול.

 

כרגע המונית מושבתת במוסך, בזמן שאנחנו מארגנים תלונה לאיגוד המוסכים. יהיה מעניין לראות באמת אם יש להם כוח להזיז דברים לאחר האשכול האחרון בנושא האיגוד.

 

אלה כל הפרטים שידועים לי כרגע, אמשיך כמובן לעדכן בהתפתחויות.

 

בינתיים, הלקח הנלמד הוא שצריך לשבת למכונאי על הראש ולוודא שהוא משתמש בחלפים מקוריים. אני לא אומר שצריך לטפל במורשה יבואן במסגרת האחריות, אבל חובה להשתמש בחלפים מקוריים, לפחות הקריטיים שבהם כמו פילטר שמן ואוויר (אוויר אפשר גם חליפי איכותי של MANN) , במסגרת האחריות וגם אחריה.

 

 

 

תמונה 5.JPGתמונה 4 (1).JPGתמונה 3 (1).JPGתמונה 2 (1).JPGתמונה 1 (1).JPG

עריכה אחרונה על ידי asafasaf

Stay Dirty

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 59
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

הם לא חייבים, החוברת אחריות יצרן רשום שאחריות מותנת בטיפולים במועד שצריך וחלפים שמאושרים עי היבואן.

זאת הסיבה שברכב חדש כדאי לטפל במורשה יבואן על מנת למנוע בעיות כאלו.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמע, אם הם היו מוצאים פילטר סולר לא מקורי ומשליכים את זה על הטורבו, זו הייתה שערוריה אבל מאחר והפילטר אויר קטן מידי ואפשר מעבר גופים זרים לתוך הפילטר, באמת שאין שום סיבה שהם יאפשרו להפעיל אחריות, בטח לא בפריט כ"כ יקר ושאמור לחיות הרבה, הרבה שנים.

 

תצתרך לא פחות מנס בשביל להפעיל אחריות.

 

לדעתי, הדרך היחידה היא לתבוע את המוסך שביצע את הטיפול ולהביא את מומחה המוסך המורשה כעד מומחה לטובתך שיעיד על הממצאים שמצא ברכב.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן, זה מה שהתכוונתי, הצדק עם רנו בקטע הזה, לא מאשים אותם.

 

האשמה נופלת נטו על המוסך המטפל, ועליו נגיש תלונה באיגוד המוסכים. אם גם זה לא ילך אז נמשיך לתביעה.

Stay Dirty

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המוסך המטפל צריך לגלגל את האשמה לספק/יבואן הפילטרים שסיפק לו מוצר שלא מתאים לשימוש המיועד וגרם לנזקים.

 

 

התסריט שאני רואה (לצערי):

 

אבא שלך יתקן את הרכב על חשבונו, כייוון שכל יום שהומנית עומדת הוא מפסיד כסף.

 

אחר כך בעוד שנה - שנתיים - שלוש אחרי הרבה כאב ראש אולי יקבל זיכוי ואולי לא.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מכיר את הטורבו ברנו אבל נשמע לי מוזר שאבק או ליכלוך מוציאים את הפורק לחץ(ויסגייט) משימוש, אולי כדאי לקבל חוות דעת נוספת על הטורבו?

ליכלוך בנתיב כניסת אוויר משפיע על הטורבינה יותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבק ולכלוך הורסים טורבו, הורסים גם מנוע והורסים את החיישן MAF

ולזה אני אומר אכלת פילפל שתה מיץ

 

פלפל - חלקים זבל שעולים עשירית ממחיר של מקורי

מיץ - טורבו שעולה 12 אלף

 

ואיך משהו שתלוי ברכבו לפרנסה מרשה לעצמו לזלזל בתחזוקה שותפת?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תאמין לי שאותי אתה לא צריך לשכנע לגבי שימוש בחלקים מקוריים. מסכים איתך לגמרי.

 

והקטע הכי מרגיז שזה היה מתחת לאף שלי כל הזמן הזה. אפילו לא טרחתי להרים לו מכסה מנוע בזמן הזה עד שתיגמר האחריות ואז אקח אותה תחת כנפיי.

 

נכון מאוד שהרכב מספק לו לחם על השולחן, ולכן הוא לא זלזל, הוא מבחינתו בתור הדיוט, פנה למוסך מורשה משרד התחבורה וביצע אצלהם טיפולים, ומבחינתו היה רגוע שהכל מתבצע בזמן ולפי הספר.

Stay Dirty

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לצערי אין מודעות לכולם כמה חשוב זה פילטרים ברכב, במיוחד פילטר אויר ....ראיתי מנועים נגמרים למצב של למכור לברזל בגלל פילטר מקורי אבל פשוט לא היה הורכב נכון (היה חסר תפס למשל).

אביך היה יכול לפחות להתעקש על פליטרים מקוריים ואיפה אתה פה בתמונה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבק ולכלוך הורסים טורבו, הורסים גם מנוע והורסים את החיישן MAF

ולזה אני אומר אכלת פילפל שתה מיץ

 

פלפל - חלקים זבל שעולים עשירית ממחיר של מקורי

מיץ - טורבו שעולה 12 אלף

ואיך משהו שתלוי ברכבו לפרנסה מרשה לעצמו לזלזל בתחזוקה שותפת?

 

זה משפט לחתימה

 

תאמין לי שאותי אתה לא צריך לשכנע לגבי שימוש בחלקים מקוריים. מסכים איתך לגמרי.

 

והקטע הכי מרגיז שזה היה מתחת לאף שלי כל הזמן הזה. אפילו לא טרחתי להרים לו מכסה מנוע בזמן הזה עד שתיגמר האחריות ואז אקח אותה תחת כנפיי.

 

נכון מאוד שהרכב מספק לו לחם על השולחן, ולכן הוא לא זלזל, הוא מבחינתו בתור הדיוט, פנה למוסך מורשה משרד התחבורה וביצע אצלהם טיפולים, ומבחינתו היה רגוע שהכל מתבצע בזמן ולפי הספר.

 

האחריות היא של המוסך לספק חלק שמתאים, מעניין אם הפילטר היה קטן ישר מהאריזה או שהוא עם זמן הנסיעה התכווץ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא נעים בכלל,

נסה לפנות למוסך "שגרם את הנזק" תראה אם הוא מסכים לקחת אחריות.

אך לפי דעתי בגלל שמדובר ב12 אלף ש''ח יהיה פה בלאגן רציני, כולם יזרקו את האחריות אחד על השני.

 

בכל מקרה:

אחד המכונאים ברנו אמר שהזיז תריס שהיה תקוע, בצורה ידנית, ואז הטורבו חזר לגדוש.

 

אינני יכול להעריך בדיוק מה הנזק, אך לפי דעתי יש אור בקצה המנהרה.

אני לא מבין במדיניות של אחריות, אך אישית אני הייתי מפרק את הטורבו ומנסה לעבוד עליו אם ספריי קרבורטורים ואם WD40 יכל להיות שנקיון הזה יחזיר לו את הנשמה.

 

בהצלחה ותעדכן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3281 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...