Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1483 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

הוריי הקציבו 185K לרכישת רכב, אבל למעשה מעדיפים משהו משומש זול בהרבה; בינתיים התכווננו על מאזדה CX5 2.0 אקזקיוטיב.

אלא שכידוע לכולנו מחיר המשומש היום בשמיים (יפניות שבדר"כ יורדות ב-17% בשנה בממוצע, כעת נמכרות לפי ירידת ערך שנתית ממוצעת של 5% ואף פחות מזה בחלק מהמקרים).

ההגיון המשפחתי שלנו אומר שמתישהו בשנים הקרובות המחירים יחזרו לנורמה וכל מי ששילם כיום מחיר מופרז על רכב משומש - ישלם את הקנס הזה במעמד המכירה בעוד כמה שנים, כי ההפרש במחיר (המופרז) לעולם לא יחזור אליו (הווה אומר שמחיר המשומש יגלם ירידת ממוצעת רב-שנתית של 17% בשנה, גם רטרואקטיבית) ולמעשה התוספת הזו תאבד לו - ולכן, למעשה, אין הגיון כלכלי להשקיע במשומש בן 3 שנים למשל.

 

לדוגמה, ראב4 שעולה כיום 186 אלף חדש, נמכר כמשומש מודל 2019 ב-160 אלף, כאשר בימים כתיקונם (עד לפני שנה-שנתיים) היה נמכר בישראל כמשומש בן 3 שנים סביב 106 אלף בערך. הפרש של 54 אלף שקל.

נאמר והמוכר ימכור אותו לכשהרכב יגיע לגיל 6, לאחר שהמחירים כבר חזרו לנורמה, הוא יימכר ב-61 אלף (ירידה רב-שנתית משוקללת של 17 אחוז בשנה) ולא ב-115 אלף (61+54) שמגלמים בתוכם את התוספת ששילם על המשומש אי-אז לפני 3 שנים.

כך שלפי ההגיון הזה, כבר יותר משתלם לקנות חדש.

 

האם יש הגיון במחשבה שלנו? האם בכל זאת נכון לשלם היום מחיר מופרז על משומש בן 2-4 שנים ולא לקנות חדש?

 

תודה

פורסם (נערך)

ההיגיון שלי אומר שרכב קונים כאשר יש צורך בכך.

 

לגבי השאלה ששאלת - אכן קצב ירידת הערך של רכבים כים איטי בהשוואה למה שהיה עד לפני שנה - שנתיים. אבל מה יהיה בעתיד? אף אחד מאיתנו אינו נביא, וקשה לדעת איך ייראה השוק בעוד מספר שנים. יתכן שהשוק של הרכב שתקנו כעת יהיה חזק במיוחד והוא ישמור על ערכו, יתכן שיתגלה שהוא אינו מבוקש וערכו יתרסק.

 

חוץ מזה, גם ערך הרכב שימכרו כעת יחסית גבוה, כך שחלק מה"הפסד" (אני קורא לזה עלות תחבורה) יקוזז במחיר המכירה של הרכב הנוכחי.

עריכה אחרונה על ידי sperial
  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 6 שעות, ... כתב:

לדוגמה, ראב4 שעולה כיום 186 אלף חדש, נמכר כמשומש מודל 2019 ב-160 אלף, כאשר בימים כתיקונם (עד לפני שנה-שנתיים) היה נמכר בישראל כמשומש בן 3 שנים סביב 106 אלף בערך. הפרש של 54 אלף שקל.

נאמר והמוכר ימכור אותו לכשהרכב יגיע לגיל 6, לאחר שהמחירים כבר חזרו לנורמה, הוא יימכר ב-61 אלף (ירידה רב-שנתית משוקללת של 17 אחוז בשנה) ולא ב-115 אלף (61+54) שמגלמים בתוכם את התוספת ששילם על המשומש אי-אז לפני 3 שנים.

כך שלפי ההגיון הזה, כבר יותר משתלם לקנות חדש.

 

זאת הנחה אפשרית אבל לא בטוחה ממגוון סיבות. 

אבל אפשר לחשוב על משהו פשוט בהרבה. בוא נגיד והמחירים של רכב משומש מלפני שנתיים מתאדים ולא יהיו רלוונטים יותר לעולם. ומה שרלוונטי זה רק המחיר הנוכחי. 

 

ראב 4 2019 ימכר בעוד 3 שנים ב-105 אלף - ירידת ערך של 55 אלף שקל 

ראב 4 2022 ימכר בעוד 3 שנים ב-122 אלף ירידת ערך של 63 אלף שקל. 

בשניהם לקחתי ירידת ערך של 13 אחוז בשנה. 

 

קיבלת שבמקרה הכי אידיאלי, שאין חזרה למחירים של "פעם", ההפרש הוא 8 אלף שקל. 

 

לכן גם במצב כזה, אין שום סיבה לקנות רכב משומש בן 3. 

פורסם

אם אתה צריך רכב מדגם מסויים, מה עוזר לך ש"לא משתלם" לקנות משומש ?

אם אתה רוצה דגם מסויים, עדיף, לדעתי, להמתין. לחדש יש זמן אספקה שצריך לקחת בחשבון.

 

פורסם (נערך)
לפני 6 שעות, davemustaine87 כתב:

 

זאת הנחה אפשרית אבל לא בטוחה ממגוון סיבות. 

אבל אפשר לחשוב על משהו פשוט בהרבה. בוא נגיד והמחירים של רכב משומש מלפני שנתיים מתאדים ולא יהיו רלוונטים יותר לעולם. ומה שרלוונטי זה רק המחיר הנוכחי. 

 

ראב 4 2019 ימכר בעוד 3 שנים ב-105 אלף - ירידת ערך של 55 אלף שקל 

ראב 4 2022 ימכר בעוד 3 שנים ב-122 אלף ירידת ערך של 63 אלף שקל. 

בשניהם לקחתי ירידת ערך של 13 אחוז בשנה. 

 

קיבלת שבמקרה הכי אידיאלי, שאין חזרה למחירים של "פעם", ההפרש הוא 8 אלף שקל. 

 

לכן גם במצב כזה, אין שום סיבה לקנות רכב משומש בן 3. 

שתי שאלות גדולות שאני אכן מתקשה לתת עליהן את התשובה -
1. מתי המחירים יחזרו לנורמה (מעריך שמתישהו במהלך ה-3 שנים הקרובות).
2. מהו מחיר הבסיס לחישוב ירידת הערך לאחר התנרמלות המחירים ברכב משומש שנקנה בתקופה הנוכחית (להערכתי ירידת הערך תדביק את הפער כך שכל מי שמשלם כיום מחיר מופרז על משומש בן 3 יפסיד הרבה).

בגלל זה אני מעריך שנכון לקנות חדש - או משומש בסכום נמוך של מתחת ל50K.

לפני 5 שעות, stum כתב:

אם אתה צריך רכב מדגם מסויים, מה עוזר לך ש"לא משתלם" לקנות משומש ?

אם אתה רוצה דגם מסויים, עדיף, לדעתי, להמתין. לחדש יש זמן אספקה שצריך לקחת בחשבון.

 

הוריי צריכים רכב, הם יכולים לקנות חדש ויכולים משומש. הם מעדיפים לשלם פחות ולא מפריע להם לקנות משומש, אבל במחירי המשומש כיום נראה שזה לא משתלם, אלא במחירים נמוכים שהולמים אקזמפלרים ישנים. רוצים משהו מרווח ובטיחותי עם מערכות בלימה אקטיביות, שלא כ"כ קיימות בכלי רכב בני 8-10 (וזה כבר נהיה ישן מדי ממילא).

עריכה אחרונה על ידי ...
פורסם (נערך)
לפני 7 שעות, davemustaine87 כתב:

 

זאת הנחה אפשרית אבל לא בטוחה ממגוון סיבות. 

אבל אפשר לחשוב על משהו פשוט בהרבה. בוא נגיד והמחירים של רכב משומש מלפני שנתיים מתאדים ולא יהיו רלוונטים יותר לעולם. ומה שרלוונטי זה רק המחיר הנוכחי. 

 

ראב 4 2019 ימכר בעוד 3 שנים ב-105 אלף - ירידת ערך של 55 אלף שקל 

ראב 4 2022 ימכר בעוד 3 שנים ב-122 אלף ירידת ערך של 63 אלף שקל. 

בשניהם לקחתי ירידת ערך של 13 אחוז בשנה. 

 

קיבלת שבמקרה הכי אידיאלי, שאין חזרה למחירים של "פעם", ההפרש הוא 8 אלף שקל. 

 

לכן גם במצב כזה, אין שום סיבה לקנות רכב משומש בן 3. 

 

ראב 4 חדש שנת 2022 יפסיד יותר באחוזים מראב 4 משומש, במצב רגיל שלא תהיה התרסקות של מחירי המשומשות שכרגע מנופחים.

עריכה אחרונה על ידי evc
פורסם
לפני שעה, evc כתב:

ראב 4 חדש שנת 2022 יפסיד יותר באחוזים מראב 4 משומש, במצב רגיל שלא תהיה התרסקות של מחירי המשומשות שכרגע מנופחים.

זו טענה שחוזרת על עצמה הרבה, אבל היא לא נכונה. 

שקלית, רכב חדש מאבד יותר ערך מאשר משומש

אחוזית, רכב חדש ומשומש מאבדים ערך באותה מידה(בהנחה ואין אנומליות מוזרות כמו גיר רובוטי שהיה בזמנו לדגם החדש של הקורולה) 

פורסם (נערך)

אל תשכח גם שמחיר של חדש עלה בצורה משמעותית. ב2019 רכב משפחתי רגיל עלה סביב 130000 והיום המחיר הוא 145-155000. וזה העלה גם את המחיר של המשמשות.

ההימור שלי- לפי תחזית האינפלציה, המחירים של החדשות ימשיכו לטפס ב5% בשנה (לפחות) וגם המשמשות יקבלו מיתון בירידת מחיר שלהן בהתאם.

עריכה אחרונה על ידי gollu
  • אהבתי 1
פורסם

החשבון צריך להיות חשבון זהה לחשבוו בימים רגילים - האם ההנאה האישית ברכישת רכב חדש גבוהה או נמוכה מההפרש הכספי בין חדש לישן. כל אחד וההנאה שלו. כיום הפער בין חדש לישן נמוך יותר ולכן ההנאה יכולה להיות פחותה יותר. 

לא נראה לי שיש שצפו את המחירים כיום וקשה ואולי בלתי אפשרי לצפות מה יהיה. 

  • אהבתי 1
פורסם

אני חושב שאם יש לך תקציב, קנה חדש. המחיר של משומש וחדש הם די קרובים, אם תחזיק את הרכב לפחות שלוש שנים אתה תרגיש את הירידה פחות מאשר אם תקנה משומש. זו דעתי המבוססת על תחזית שלי בלבד. יש גבול למחירים הגבוהים שדורשים על רכב משומש בזמן האחרון

בעבר: טויוטה קורולה 2009 GLI (רובוטית), טויוטה קורולה 2014 GLI

בהווה: BMW 330e 2018

פורסם
בתאריך 2.6.2022 בשעה 01:20, ... כתב:

הוריי הקציבו 185K לרכישת רכב, אבל למעשה מעדיפים משהו משומש זול בהרבה; בינתיים התכווננו על מאזדה CX5 2.0 אקזקיוטיב.

אלא שכידוע לכולנו מחיר המשומש היום בשמיים (יפניות שבדר"כ יורדות ב-17% בשנה בממוצע, כעת נמכרות לפי ירידת ערך שנתית ממוצעת של 5% ואף פחות מזה בחלק מהמקרים).

ההגיון המשפחתי שלנו אומר שמתישהו בשנים הקרובות המחירים יחזרו לנורמה וכל מי ששילם כיום מחיר מופרז על רכב משומש - ישלם את הקנס הזה במעמד המכירה בעוד כמה שנים, כי ההפרש במחיר (המופרז) לעולם לא יחזור אליו (הווה אומר שמחיר המשומש יגלם ירידת ממוצעת רב-שנתית של 17% בשנה, גם רטרואקטיבית) ולמעשה התוספת הזו תאבד לו - ולכן, למעשה, אין הגיון כלכלי להשקיע במשומש בן 3 שנים למשל.

 

לדוגמה, ראב4 שעולה כיום 186 אלף חדש, נמכר כמשומש מודל 2019 ב-160 אלף, כאשר בימים כתיקונם (עד לפני שנה-שנתיים) היה נמכר בישראל כמשומש בן 3 שנים סביב 106 אלף בערך. הפרש של 54 אלף שקל.

נאמר והמוכר ימכור אותו לכשהרכב יגיע לגיל 6, לאחר שהמחירים כבר חזרו לנורמה, הוא יימכר ב-61 אלף (ירידה רב-שנתית משוקללת של 17 אחוז בשנה) ולא ב-115 אלף (61+54) שמגלמים בתוכם את התוספת ששילם על המשומש אי-אז לפני 3 שנים.

כך שלפי ההגיון הזה, כבר יותר משתלם לקנות חדש.

 

האם יש הגיון במחשבה שלנו? האם בכל זאת נכון לשלם היום מחיר מופרז על משומש בן 2-4 שנים ולא לקנות חדש?

 

תודה

 

אתם צודקים.

היום, אין שום הגיון לקנות משומש.

ג'יפונים של 170-180 אלף ש"ח תמיד היו נמכרים בני 3-3.5 בסביבות ה-100 אלף (תלוי במצב כמובן).

תתחדשו ותהנו.

 

 

לפני 5 שעות, green כתב:

מאסק הוא ליצן וחרטטן ואני מתפלא שהוא כל כך מצליח בעסקיו השונים, זה לא אדם שהייתי רוצה לעשות איתו עסקים ולא הייתי נותן לו לנהל חנות מכולת

 

פורסם (נערך)
בתאריך 2.6.2022 בשעה 15:21, גל1 כתב:

ברמת מחירים היום עדיף ללא ספק חדש, רק שתצטרך להמתין שיגיע מלאי 

יודעים מה זמן האספקה בטויוטה לראב 4 היברידי 2022?

זה נכון שיש עיכובים ולא מגיעים כ"כ רכבים בחודש האחרון? יודעים אולי למה? 

עריכה אחרונה על ידי הודיה30
פורסם

לדעתי - אם התקציב מאפשר, ואתה לא חייב את הרכב כאן ועכשיו, תקנה חדש.

 

או - תחכה שנה-שנתיים עד שהשוק יתנרמל ותקנה משומש במחיר הגיוני יותר, כאשר יותר רכבים ייפלטו לשוק יד2.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

×
×
  • תוכן חדש...