Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איך מתמודדים עם מתנחלי הנתיב השמאלי?


kobi_g
שימו לב! השרשור הזה בן 456 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 6 שעות, evc כתב:

 

הממהרים בנתיב השמאלי גם לא עוקפים אלא מתנחלים בנתיב השמאלי, הם בוודאי לא יירדו ממהירות של 140 קמ"ש נניח למהירות של 100 קמ"ש בנתיב הימני, לאחר שמישהו פינה להם את הנתיב השמאלי וכאשר מדובר במצב אופייני שהנתיב הימני עמוס ברכבים עם מרווחים קטנים ביניהם שמחייבים הורדת מהירות כדי לנסוע בו.

 

אז מה שנשאר לעשות כדי לנהוג ברציפות זה או לנהוג בנתיב הימני במהירות של 100 קמ"ש, או לנסוע בנתיב השמאלי במהירות של 140 קמ"ש, או לנסוע במהירות של 120 קמ"ש ולזגזג הלוך ושוב ימינה ושמאלה תוך שינוי המהירויות הנדרש כדי לאפשר לממהרים בנתיב השמאלי דרך פנויה ורצופה, בגלל שלהוד רוממותם ישנה זכות עדיפה לעשות זאת.

 

 

 

 

אם מי שנוסע 140 יישאר שם תקוע לנצח אז גם הוא עובר על החוק. אם הוא לא יפנה את הנתיב למי כשניתן למי שנוסע 150 גם הוא עובר על החוק.

אני לא מסכים איתך שיש רק שתי ברירות בעולם. הן בתור אחד שלפעמים יורד 10 -20 קמש ונותן לעקוף והן בתור אחד שנאלץ לעקוף מימין נהגים שחושבים ש-120 זה מספיק וכל מי שנוסע יותר הוא פסיכי.

יש לי מעל מיליון קמ בכבישי ישראל ומיעוט הפעמים שהבהבו לי או נצמדו אליי. איך זה? אני חי בבועה? 

משהו כאן לא מסתדר. 

אם יש עומס תנועה, אז כבר לא רלוונטי שמאלי ימני. אם התנועה מספיק דלילה כדי לנסוע 120 אז היא גם מספיק דלילה לעבור ל-7 שניות ימינה בלי לבלום מ-120 ל-60. 

בכללי, ברגע שהפסקתי לחנך אחרים והשתדלתי באופן אקטיבי להיות נחמד לאחרים החיים שלו הפכו לקלים יותר, בין אם ויתור על האגו ורחמנא לצלן האטה בכביש ובין אם לתת למישהו עם מעט מוצרים לעקוף אותי בסופר, כשלי יש הרבה מוצרים,על אף שהייתי לפניו. 

כמות האגו בשרשור הזה אינה מפתיעה אותי ולדעתי היא בסך הכל תמונת מראה של החברה. 

אני בכל מקרה, כפי שכתבתי, לא מהבהב ולא מחנך. כשאפשר עוקף מימין וכשלא ממתין בסבלנות. ויתרתי על היצמדות לפני הרבה שנים. 

  • אהבתי 5
  • רעיון טוב! 2

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נראה שאתם רק הולכים להתעצבן על זה עוד יותר, בעקבות החדירה של דרגות נהיגה אוטונומיות אבל חלקיות לרכבי מיינסטרים.

כבר כיום ברוב הרכבים יש בקרת שיוט אדפטיבית ושמירה אוטומטית על הנתיב, מה שאומר שהנהגים מתרגלים למקם את הרכב בנתיב כלשהו, בד"כ הפנוי ביותר שהם מוצאים בעת העליה על הכביש, להפעיל קרוז אדפטיבי ולתת לרכב לנסוע לבד בלי בכלל לשים לב לדרך. הרכב נוסע במהירות המקסימלית שהם קבעו ומתאים את עצמו לרכבים מלפנים ושומר על מרכז הנתיב, בזמן שהנהג הופך לזומבי שלא מתענין בכביש וברכבים מסביב, רק מניח כמה אצבעות על ההגה למען הפרוטוקול כדי שהרכב לא יצפצף.

  • מבאס 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אנשים בדרך כלל בארץ הולכים על הנתיב האמצעי, כי הימיני די עמוס מתנועה נכנסת\יוצאת לכביש המהיר, והנתיב השמאלי ל"ממהרים",

אז מה שקורה שהנרדמים באמצע שמנסים "לעקוף" נרדם אחר, במקום ביעקפו באמצעי עוקפים בשמאלי, ומה יוצא מזה.. הנתיב הימיני ריק לחלוטין! 😂

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, RK כתב:

 

כי אתה זה שמהווה מכשול. אתה יצאת לעקיפה, תוך גישת אני ואפסי עוד, כשהיית צריך לראות אותו במראות ולהבין שהוא מהיר ממך. עקיפה אינה זכות מוחלטת, והוא מהיר ממך. אתה מפריע לו. הוא לא הופיע משום מקום, אתה זה שיצאת לעקיפה תוך הפרעה לתנועה. היית צריך לראות אותו, ולא לצאת, ואם הוא בא כשאתה זמן רב בנתיב השמאלי, התעכבת שם יותר מדי זמן. זה עד כדי כך פשוט.


השחור ולבן שעשית כאן מנותקים מהמציאות להחריד. יצאתי לעקיפה "תוך גישת אני ואפסי עוד"? מה? לא, יצאתי לעקיפה כי הרכב שלפניי היה איטי משמעותית.

"היית צריך לראות אותו במראות" - ממש לא בהכרח. הסתכלתי במראה, הכביש היה פנוי, יצאתי לעקיפה.

 

"ואם הוא בא כשאתה זמן רב בנתיב השמאלי" - מה זה "זמן רב"? אלו שנוסעים במהירויות מופרעות יכולים להדביק את המהירות הסבירה שלי בזמן קצר מאד. לא פעם ולא פעמיים אני יוצא לעקיפה של כמה רכבים יחד, שורת משאיות או מה שזה לא יהיה, זה לוקח את הדקה שצריך. ואז הוא מגיח, (וכן, קצת משום מקום אם הוא נוסע על מאה שבעים וצפונה), ודורש שאצטרף לזחילה מאחורי הסמיטריילר. ובכן, לא. תמתין שאפנה את הנתיב כשתנאי הדרך יאפשרו זאת.

 

בכלל, כל הדיון שהיה כאן במהלך החג מצחיק אותי, כי הוא נצמד לדוגמאות ומנסה להצדיק כל הזמן התנהגות מרגיזה שכל מי שנוהג קצת בכבישי הארץ מכיר אותה מצוין. תיכף תגיד שאתה לא מכיר בכלל כאלו שמהבהבים מאחורה גם כאשר *כל הנתיבים מלאים* ואין לאן לזוז, ואם כן, הם צודקים הרי כי עשרים המכוניות שזוחלות כעת בנתיב השמאלי בגלל משאית שיצאה לעקיפה בעלייה צריכות לרדת לשוליים ולתת להוד מעלתו להיות הראשון שתקוע אחרי המשאית ההיא.

 

בואו נסכם: להבהב למישהו שנמצא בשמאלי כשמימינו הכביש פתוח וריק - לגיטימי, לא חוקי מי יודע מה, אבל לגיטימי. גם אני עושה את זה.

להבהב למישהו שנמצא בנתיב השמאלי כשהכביש עמוס בצורה נראית לעין, ואין לו אפשרות לעבור נתיב בלי להאט משמעותית - בריונות כביש מטומטמת. זה עד כדי כך פשוט.

  • אהבתי 7

אם לא מוצא חן בעיניך איך שאני נוהג אז רד מהמדרכה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד פעם "מופרעת". אתה בסך הכל עוד קייס טיפוסי של "מי שאיטי ממני צב ומי שמהיר ממני משוגע", זה הכל.

 

אני אשמח, אגב, ומניח שגם חברי הפורום ישמחו להשכיל, באם תפנה אותנו לאסמכתא בתקנות התעבורה לכל אחת מהטענות שלך, בין אם למהירות, בין אם לעקיפה ובין אם להבהובים.

  • אהבתי 6
  • רעיון גרוע 1
  • משעמם 1
  • רעיון טוב! 1

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 דקות, RK כתב:

עוד פעם "מופרעת". אתה בסך הכל עוד קייס טיפוסי של "מי שאיטי ממני צב ומי שמהיר ממני משוגע", זה הכל.

 

אני אשמח, אגב, ומניח שגם חברי הפורום ישמחו להשכיל, באם תפנה אותנו לאסמכתא בתקנות התעבורה לכל אחת מהטענות שלך, בין אם למהירות, בין אם לעקיפה ובין אם להבהובים.

 

אתה עוד פעם קייס טיפוסי של "אני אצמד לדוגמאות וסמנטיקה שוב ושוב וכך ארגיש חכם יותר מכולם".

 

המילה מופרעת היא סמנטיקה. כבר ביקשתי בשרשור הזה מגאון כמוך שנצמד למילים כל הזמן שיגדיר את הסיטואציה המופרעת בעצמו אם קשה לו עם ההגדרות שלי. אין לאיש ספק שגם אתה וגם הוא מכירים סיטואציה כזו, אבל תמשיך עם ההיתממות.

 

הבקשה המוזרה שלך לאסמכתאות מוכיחה את חוסר ההבנה העקבי שלך ואת ההתעקשות להסיט את הדיון לדברים שוליים. לא התיימרתי לקבוע מסמרות בשום דבר. דיברתי על עובדה קיימת המוכרת לכל נהג ומרגיזה רבים, כפי שהעידו מגיבים אחרים. 

 

אם אתה כל כך להוט להצדיק בריונות כביש, לא הייתי רוצה להיות איתך ברכב.

  • אהבתי 2

אם לא מוצא חן בעיניך איך שאני נוהג אז רד מהמדרכה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, ניקו פ. כתב:

החוק. 

אני לא קבעתי כלום.

המחוקק (ורוב המחוקקים בעולם למעשה) קבעו שהנתיב השמאלי הוא לעקיפה ולא לנסיעה. לכן, באופן תאורטי אם תיסע בשמאלי כשאין רכבים מימינך תקבל דו"ח. בפועל לא תקבל כי המשטרה עסוקה. 

אתה כל כך לא פתוח לחשיבה ביקורתית שאתה אפילו לא שם שאתה לא מתווכח איתי או עם "דעתי", אלא עם החוק. 

ואתה אפילו לא טורח לקרוא את מה שאני כותב. החוק גם מגביל את מהירות הנסיעה שלך. למה אתה מחוייב לציית לחוק אחד, אבל זה בסדר להפר חוק אחר? כי בא לך?

לפני שעתיים, Nakamichi כתב:

 

לגמרי מתמצת בעיה מאוד קשה בחברה שלנו.

הרי אני יודע את החוק.

ואני גם יודע מתי זה בסדר לעבור עליו.

ואני גם יודע גם כמה מותר לעבור עליו.

ואני גם אלמד את מי שלא יודע את הנהלים האלה.

 

מותר להחנות בחנייה כפולה ל-7 דקות.

מותר ל-15 דק' אם אתה משאיר מישהו ברכב.

פעם איזה חצוף חנה 9 דק. שזה פשוט מגעיל.

 

זה לא עובד ככה חביבי.

יש לך 2 אופציות:

1. אתה מציית לחוק במלואו. אסור לנסוע על השמאלי אלא לצורך עקיפה. גם אם הוא ריק. אסור לעבור את המהירות המותרת. גם לא קצת.

2. אתה לא מציית לחוק. אבל אז אתה לא קובע מה מידת הסטייה המותרת מהחוק ובטח ובטח לא מתלונן על מי שעושה בדיוק את מה שאתה עושה.

זה המשפט שאני צריך להגיד לך, לא ההיפך. כרגע *אני* הוא זה שמציית ל*כל* החוק: אני נוסע בשמאלי רק לשם עקיפה (גם אם היא נמשכת המון זמן כי הנתיב הימני מהווה שיירה אחת ארוכה ואיטית למשך קילומטרים), ואני גם לא עובר על המהירות המותרת 

 

*אתה* זה שמתעקש שאין לי זכות לנסוע על הנתיב השמאלי בחוק (כשלך, מסתבר, יש), ועוד מתעקש שמהירות של 150 היא מהירות תקינה (על פי החוק היא לא).

לפני שעתיים, ניקו פ. כתב:

אם מי שנוסע 140 יישאר שם תקוע לנצח אז גם הוא עובר על החוק. אם הוא לא יפנה את הנתיב למי כשניתן למי שנוסע 150 גם הוא עובר על החוק.

אני לא מסכים איתך שיש רק שתי ברירות בעולם. הן בתור אחד שלפעמים יורד 10 -20 קמש ונותן לעקוף והן בתור אחד שנאלץ לעקוף מימין נהגים שחושבים ש-120 זה מספיק וכל מי שנוסע יותר הוא פסיכי.

יש לי מעל מיליון קמ בכבישי ישראל ומיעוט הפעמים שהבהבו לי או נצמדו אליי. איך זה? אני חי בבועה? 

משהו כאן לא מסתדר. 

אם יש עומס תנועה, אז כבר לא רלוונטי שמאלי ימני. אם התנועה מספיק דלילה כדי לנסוע 120 אז היא גם מספיק דלילה לעבור ל-7 שניות ימינה בלי לבלום מ-120 ל-60. 

בכללי, ברגע שהפסקתי לחנך אחרים והשתדלתי באופן אקטיבי להיות נחמד לאחרים החיים שלו הפכו לקלים יותר, בין אם ויתור על האגו ורחמנא לצלן האטה בכביש ובין אם לתת למישהו עם מעט מוצרים לעקוף אותי בסופר, כשלי יש הרבה מוצרים,על אף שהייתי לפניו. 

כמות האגו בשרשור הזה אינה מפתיעה אותי ולדעתי היא בסך הכל תמונת מראה של החברה. 

אני בכל מקרה, כפי שכתבתי, לא מהבהב ולא מחנך. כשאפשר עוקף מימין וכשלא ממתין בסבלנות. ויתרתי על היצמדות לפני הרבה שנים. 

תן לי לגלות לך סוד: כל מי שנוסע מלכתחילה על 140 עובר על החוק, ולא חשוב בכלל על איזה נתיב הוא נוסע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 18 דקות, el-chanan כתב:

 

אתה עוד פעם קייס טיפוסי של "אני אצמד לדוגמאות וסמנטיקה שוב ושוב וכך ארגיש חכם יותר מכולם".

 

המילה מופרעת היא סמנטיקה. כבר ביקשתי בשרשור הזה מגאון כמוך שנצמד למילים כל הזמן שיגדיר את הסיטואציה המופרעת בעצמו אם קשה לו עם ההגדרות שלי. אין לאיש ספק שגם אתה וגם הוא מכירים סיטואציה כזו, אבל תמשיך עם ההיתממות.

 

הבקשה המוזרה שלך לאסמכתאות מוכיחה את חוסר ההבנה העקבי שלך ואת ההתעקשות להסיט את הדיון לדברים שוליים. לא התיימרתי לקבוע מסמרות בשום דבר. דיברתי על עובדה קיימת המוכרת לכל נהג ומרגיזה רבים, כפי שהעידו מגיבים אחרים. 

 

אם אתה כל כך להוט להצדיק בריונות כביש, לא הייתי רוצה להיות איתך ברכב.

 

אני לא מצדיק בריונות בכביש, אלא שהדוגמאות אותן אתה מביא וחווה נובעות אך ורק משגיאות הנהיגה שלך. חלק ניכר מההתניידות היומיומית שלי עובר עלי ברכב איטי למדי, שמאיץ לאט. כשאני בו, ויודע שאם אצא שמאלה אני עלול לעכב - אני לא יוצא, עד שאני בטוח שאני לא מעכב. לא עומד על "זכותי", ולא מחנך אף מופרע. יתרה מכך, אם יצאתי לעקיפה ואני מזהה מישהו מהיר יותר אחריי, אני מאיץ ומשלים את העקיפה מהר יותר, או חוזר ימינה, בהתאם לנסיבות. אף אחד לא אמור לחכות לי, כמו שאף אחד לא אמור לחכות לך עד שתשלים את רבע שעת העקיפה שלך.

 

  • אהבתי 4

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 דקות, RK כתב:

 

אני לא מצדיק בריונות בכביש, אלא שהדוגמאות אותן אתה מביא וחווה נובעות אך ורק משגיאות הנהיגה שלך. חלק ניכר מההתניידות היומיומית שלי עובר עלי ברכב איטי למדי, שמאיץ לאט. כשאני בו, ויודע שאם אצא שמאלה אני עלול לעכב - אני לא יוצא, עד שאני בטוח שאני לא מעכב. לא עומד על "זכותי", ולא מחנך אף מופרע. יתרה מכך, אם יצאתי לעקיפה ואני מזהה מישהו מהיר יותר אחריי, אני מאיץ ומשלים את העקיפה מהר יותר, או חוזר ימינה, בהתאם לנסיבות. אף אחד לא אמור לחכות לי, כמו שאף אחד לא אמור לחכות לך עד שתשלים את רבע שעת העקיפה שלך.

 

 

שוב ושוב, דוגמאות. אתה לא ממש בר דיון, לצערי, אז לא אטרח שוב להאריך ולתהות מנין הסקת על "שגיאות הנהיגה" שלי, או מנין הבאת את הדמגוגיה של "רבע שעה עקיפה". 

 

חג שמח שיהיה לך.

  • אהבתי 2
  • משעמם 2

אם לא מוצא חן בעיניך איך שאני נוהג אז רד מהמדרכה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

 

לפני 11 שעות, MostlyWicked כתב:

אין פה שום קשר ללחנך או לא לחנך, לא סביר ולא הגיוני שאני אתחיל להדחף לנתיב הרבה יותר איטי (ואולי פקוק) ולהתעכב על זה כדי לפנות דרך לאדם שנוסע הרבה מעל המהירות המותרת.

מעולם לא נתקלתי במצב שבו הנתיבים הימניים עמוסים או פקוקים והנתיב השמאלי פנוי ואפשר לסוע בו מהר. יתרה מזאת, לא זכור לי שהייתי צריך לבלום בחדות כדי לעבור נתיב כשהתנועה צפופה, כי כשצפוף - אז זה בכל הנתיבים.

 

לפני 11 שעות, MostlyWicked כתב:

לכל הממהרים שלא מסוגלים לעמוד בנסיעה של "רק" 10 או 20 קמ"ש מעל המהירות המותרת פשוט תאטו את המהירות

רגע, אז בעצם מפה משתמע שאתה כן נוסע מעל המהירות המותרת, אבל 10-20 קמש יותר - אז אתה כן מחליט ליתר משתמשי הדרך כמה זה בסדר לעבור על החוק. וזו בדיוק הייתה הנקודה בהודעה הקודמת שלי.

 

לפני 11 שעות, MostlyWicked כתב:

למה שאני אאט מ-130 ל-60 (ואעשה בלימה מסוכנת בשביל זה) רק כדי שתוכל לעבור ב-150?

אוקיי, זה משהו שאני אפילו לא יכול לדמיין קורה. אם הנתיב מימין לשמאלי על 60 והשמאלי פנוי עד כדי נסיעה ב-130, תוך שניה הנתיב הזה יסתם גם הוא במופרעים על 75.

דרך אגב, אם אתה נוסע על 130 (או אפילו 110 לצורך העניין) כשבנתיב ליד נוסעים על 60 - זזה נשמע כמו נהיגה במהירות שלא תואמת לתנאי הדרך. הרי איזו ערובה יש לך שלא יתפרצו מהנתיב הימני לנתיב שלך, במהירות משמעותית יותר נמוכה (ומן הסתם ייקח להם זמן להאיץ)? על זה תוסיף שיש נהגים שמראות זה המלצה מבחינתם, ותקבל מצב די מסוכן בעיני.

 

לפני 11 שעות, MostlyWicked כתב:

קל יותר ובטוח יותר להאט ב-20 קמ"ש באותו נתיב מאשר להאט ב-70 קמ"ש ולעבור נתיב.

אולי, אבל זה לא משהו שהמציאות שאני נתקל בה דורשת.

 

לפני 11 שעות, MostlyWicked כתב:

ההתחשבות כאן צריכה לבוא מכיוון הדוהר לכיוון הנוהגים רגוע, ולא ההיפך.

התחשבות זה לכל הכיוונים. אם כולנו נתהה איך אנחנו ממזערים את ההפרעה לסביבה, כנראה שלכולנו יהיה יותר נעים.

 

לפני 11 שעות, evc כתב:

יש למטבע שני צדדים, הוא הסביר שיש את התמונה ההפוכה והיא שהממהרים בנתיב השמאלי למעשה קובעים לו שהמהירות בה הוא נוסע בנתיב השמאלי איננה סבירה לטעמם ומאלצים אותו לעבור לנתיב הימני ולהתקע בעצמו אחרי רכבים שנוסעים במהירות איטית יותר שבעיניו היא איננה סבירה.

אין בעיה, אבל מה זה להתקע אחרי רכבים איטיים? מה עם לתכנן את הנסיעה כמה מטרים קדימה? מותר לעבור בבטחה בין הנתיבים ולעקוף כל פעם קבוצת רכבים איטיים ולחזור לנתיב. זה מה שמצופה גם מנהג סביר. אם נהג חסר ניסיון כמוני מצליח לעקוף ע"י מעבר בין נתיבים בלי יותר מדי שינויים במהירות, כנראה שכל אחד יכול. זה רק מצריך מעט תכנון ומבטים תכופים לסביבה. 

 

לפני 11 שעות, evc כתב:

הממהרים בנתיב השמאלי גם לא עוקפים אלא מתנחלים בנתיב השמאלי, הם בוודאי לא יירדו ממהירות של 140 קמ"ש נניח למהירות של 100 קמ"ש בנתיב הימני, לאחר שמישהו פינה להם את הנתיב השמאלי וכאשר מדובר במצב אופייני שהנתיב הימני עמוס ברכבים עם מרווחים קטנים ביניהם שמחייבים הורדת מהירות כדי לנסוע בו.

זה שמישהו קקה לא נותן לי זכות להיות גם. דבר שני, הם לא אמורים לרדת ל-100, אלא לפנות את השמאלי ולחזור אליו בעקיפה הבאה (כמו זה שנהג לאט מולם). דבר שלישי - מהניסיון שלי, שוב, כשהנתיבים הימניים עמוסים - גם השמאלי עמוס (בדרך כלל הוא הכי עמוס).

 

לפני 11 שעות, evc כתב:

אז מה שנשאר לעשות כדי לנהוג ברציפות זה או לנהוג בנתיב הימני במהירות של 100 קמ"ש, או לנסוע בנתיב השמאלי במהירות של 140 קמ"ש, או לנסוע במהירות של 120 קמ"ש ולזגזג הלוך ושוב ימינה ושמאלה תוך שינוי המהירויות הנדרש כדי לאפשר לממהרים בנתיב השמאלי דרך פנויה ורצופה, בגלל שלהוד רוממותם ישנה זכות עדיפה לעשות זאת.

לאף אחד אין זכויות עדיפות. כל שנדרש הוא בסך הכל לעבור מימין לשמאל רק לצורך עקיפה. שוב, במצבים של עומסים כמו שאתה מתאר זה פחות רלוונטי כי, ובכן, כל הכביש עמוס. במצב שהדרך יותר פנויה ואפשר לסוע על 140 - כנראה שגם אפשר לזוז לצורך עקיפה מימין לשמאל וחזרה בנוחות.

 

לפני 11 שעות, MostlyWicked כתב:

מי קובע את זה?

לא מומחה בדין ומשפט, אבל אני מניח שזה נגזר מזה שעל הנהג להיצמד ימינה ככל הניתן. מה גם שזה יותר מתחשב בסביבה, כי אתה משאיר נתיב אחד פנוי.

 

לפני 11 שעות, MostlyWicked כתב:

אתה לא יכול להחליט סלקטיבית שחלק אחד של החוק זו המלצה וחלק אחר חובה פשוט כי ככה נוח לך. 

זוכר את הנסיעה שלך ב-10-20 קמש מעל המהירות המותרת (עמוד 8 לדעתי)? אז זה בדיוק מה שאתה עושה כשאתה נוסע על 110 במקום 90 אבל עומד ברמזור אדום גם באמצע הלילה.

 

לפני 6 שעות, MostlyWicked כתב:

אין שום סיבה שמי שלא נוסע 200 קמ"ש יסע 60 קמ"ש בנתיב הימני, הכי הגיוני וסביר שכולם יתכווננו למהירות סבירה מוסכמת

אבל אנחנו שונים אחד מהשני והאחד מרגיש בנוח ב-80 קמש והשני ב-90 והשלישי ב-110 (נניח בדרך מהירה). אז איך אפשר לסדר אותם טוב יותר על שני נתיבים, אם לא ע"י הצמדות ימינה ועקיפה רק כשצריך?

  • אהבתי 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אמל"ק

הפתרון שלי למצב הזה, זה לנסות ליצור כבוד הדדי ולא להלחם על מה חוקי ומה לא, אלא לנסות להפריע אחד לשני כמה שפחות וכל הזמן לתקשר באמצעות איתותים.

 

2 הסנט שלי לדיון- זה שבחיים אי אפשר לעשות הכל לפי החוק- כמו שתמיד אומרים  "אל תהיה צודק- תהיה חכם". יש מצבים בחיים שבצורה חוקית המצב בלתי פתיר ועם קצת כיפוף החוק והתחשבות מצד האחר, אפשר להעלים עין. למשל, נהג שועצר ליד הכניסה לבית החולים ומעקב את התנועה בשביל לקצר את המרחק הליכה של אישתו שקורעת ללדת- יכל להיות סצנריו הגיוני שנהגים אחרים אולי יבינו- למרות שזה מעקב אותם 10 שניות. מצד שני, אם מאחורי הנהג הזה יש אמבולנס צהוב שמצפצף ונוסע באטרף, אז לא, זה לא יהיה מצב הגיוני. 

 

הכל לפי העניין. 

 

וגם סתם כך, כל שומרי החוק הצדקנים למיניהם- מעולם לא צרבתם דיסק? לא הורדתם טורנט? לא השתמשתם בתמונה מהאינטרנט בלי לברר זכויות יוצרים? לא השתמשתם בעבודה בשום תוכנה open source לפני שבדקתם אם היא חינמית רק עבור שימוש עצמי ולא ע"י חברות? לא נסעתם עם רב קו של מישהו אחר? לא הורדתם מסכה מהאף במקום ציבורי אפילו לשניה? וכו' וכו'- יש בלי סוף מקרים שאנשים לא שומרים על החוק כלשונו כשהוא לא נח להם ופנאטים לגביו כשזה כן נח. צריך להבין, שאולי לך אין דחף לנסוע מהר, אבל מצד שני אתה שונא להסתובב עם מסכה 24/7 ויש מישהו אחר שאוהב לנסוע מעל המותר אבל מקפיד על מסכה כאילו הוא שר הבריאות- אי אפשר להשוות את עצמך לכולם.

 

בקשר לכבישי ישראל- אם מישהו נוסע במהירות המותרת בנתיב השמאלי (ולא יכל לחזור לימני כי כולם נוסעים באותה המהירות) אבל ע"י כך מעקב 100 מכוניות מאחוריו וגורם לפקק ענק רק כי הוא פועל עפ"י החוק- אז זה סתם מטומטם ולא מתחשב (לפי דעתי לפחות). לעומת זאת, אם הנתיב השמאלי חסום ע"י 10 מכוניות לפניו- אין לרכב שמאחוריו מה לאותת.

 

ובמקרה דנן, אם אתה עוקף מעל המהירות המותרת, או שאתה נוסע הרבה הרבה יותר מהר מהנתיב הימני עד כדי כך שאתה צריך להוריד 40 קמ"ש בשביל לחזור אליו- אז אתה כבר לא צדיק גדול בעצמך. אז כאשר מגיע נהג שנוסע מהר ממך, תועיל בטובך לפחות לאותת ימינה כדי לתת לנהג מאחוריך אינדיקציה שאתה מתכוון לחזור לימני ברגע שיתאפשר; צריך להבין- ברגע שנהג מתקרב למישהו שנוסע לאט (ביחס אליו) בנתיב השמאלי- אין לו אינדיקציה אם הוא רק בעקיפה או שהוא סתם נרדם שם- צריך לתקשר בצורה מכובדת.

לעומת זאת, הנהג שמתקרב במהירות בנתיב השמאלי ג"כ לא צריך להשתולל עם הבהובים, להצמד ולצפור- כי יחס גורר יחס. יכל להיות שהנהג בשמאלי באמת התכוון לפנות את הנתיב, רק שהוא לא הספיק כי לא שם לב אליך או שיש יש רכבים מימין או מכל מסיבה אחרת (לא כולם כל הזמן מרוכזים במאה אחוז לכל מה שקורה על הכביש- אנחנו לא מכונות, כולם חולמים לפעמים), אבל עכשיו, מכיוון שהשפלת אותו והתגרת בו- הוא יעשה לך דווקא. 

 

אגב (לפי דעתי), עקיפה מימין זה פתרון מסוכן עם פוטנציאל גבוה לתאונה- עדיף כבר להבהב ולגרום לנהג השמאלי לשחרר את הנתיב (בתנאי שהתחלת ברגוע כמובן ואפשרת זמן תגובה סביר וזה עדיין לא עזר).

 

דעתי האישית כמובן ואף אחד לא חייב לקבל או להסכים.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, daniel.asu כתב:

 

מעולם לא נתקלתי במצב שבו הנתיבים הימניים עמוסים או פקוקים והנתיב השמאלי פנוי ואפשר לסוע בו מהר. יתרה מזאת, לא זכור לי שהייתי צריך לבלום בחדות כדי לעבור נתיב כשהתנועה צפופה, כי כשצפוף - אז זה בכל הנתיבים.

 

רגע, אז בעצם מפה משתמע שאתה כן נוסע מעל המהירות המותרת, אבל 10-20 קמש יותר - אז אתה כן מחליט ליתר משתמשי הדרך כמה זה בסדר לעבור על החוק. וזו בדיוק הייתה הנקודה בהודעה הקודמת שלי.

 

אוקיי, זה משהו שאני אפילו לא יכול לדמיין קורה. אם הנתיב מימין לשמאלי על 60 והשמאלי פנוי עד כדי נסיעה ב-130, תוך שניה הנתיב הזה יסתם גם הוא במופרעים על 75.

דרך אגב, אם אתה נוסע על 130 (או אפילו 110 לצורך העניין) כשבנתיב ליד נוסעים על 60 - זזה נשמע כמו נהיגה במהירות שלא תואמת לתנאי הדרך. הרי איזו ערובה יש לך שלא יתפרצו מהנתיב הימני לנתיב שלך, במהירות משמעותית יותר נמוכה (ומן הסתם ייקח להם זמן להאיץ)? על זה תוסיף שיש נהגים שמראות זה המלצה מבחינתם, ותקבל מצב די מסוכן בעיני.

 

אולי, אבל זה לא משהו שהמציאות שאני נתקל בה דורשת.

 

התחשבות זה לכל הכיוונים. אם כולנו נתהה איך אנחנו ממזערים את ההפרעה לסביבה, כנראה שלכולנו יהיה יותר נעים.

 

אין בעיה, אבל מה זה להתקע אחרי רכבים איטיים? מה עם לתכנן את הנסיעה כמה מטרים קדימה? מותר לעבור בבטחה בין הנתיבים ולעקוף כל פעם קבוצת רכבים איטיים ולחזור לנתיב. זה מה שמצופה גם מנהג סביר. אם נהג חסר ניסיון כמוני מצליח לעקוף ע"י מעבר בין נתיבים בלי יותר מדי שינויים במהירות, כנראה שכל אחד יכול. זה רק מצריך מעט תכנון ומבטים תכופים לסביבה. 

 

זה שמישהו קקה לא נותן לי זכות להיות גם. דבר שני, הם לא אמורים לרדת ל-100, אלא לפנות את השמאלי ולחזור אליו בעקיפה הבאה (כמו זה שנהג לאט מולם). דבר שלישי - מהניסיון שלי, שוב, כשהנתיבים הימניים עמוסים - גם השמאלי עמוס (בדרך כלל הוא הכי עמוס).

 

לאף אחד אין זכויות עדיפות. כל שנדרש הוא בסך הכל לעבור מימין לשמאל רק לצורך עקיפה. שוב, במצבים של עומסים כמו שאתה מתאר זה פחות רלוונטי כי, ובכן, כל הכביש עמוס. במצב שהדרך יותר פנויה ואפשר לסוע על 140 - כנראה שגם אפשר לזוז לצורך עקיפה מימין לשמאל וחזרה בנוחות.

 

לא מומחה בדין ומשפט, אבל אני מניח שזה נגזר מזה שעל הנהג להיצמד ימינה ככל הניתן. מה גם שזה יותר מתחשב בסביבה, כי אתה משאיר נתיב אחד פנוי.

 

זוכר את הנסיעה שלך ב-10-20 קמש מעל המהירות המותרת (עמוד 8 לדעתי)? אז זה בדיוק מה שאתה עושה כשאתה נוסע על 110 במקום 90 אבל עומד ברמזור אדום גם באמצע הלילה.

 

אבל אנחנו שונים אחד מהשני והאחד מרגיש בנוח ב-80 קמש והשני ב-90 והשלישי ב-110 (נניח בדרך מהירה). אז איך אפשר לסדר אותם טוב יותר על שני נתיבים, אם לא ע"י הצמדות ימינה ועקיפה רק כשצריך?

אני מותש מהדיון העקר הזה, ולא רואה טעם להמשיך אם מסתבר שאתה חי במציאות מקבילה (כנראה שאין תופעה של נתיב ימני פקוק כי למשל כולם רוצים לצאת ימינה מהכביש ב"ישראל ב'"). שיהיה לך בהצלחה במהירות 180 על כביש ציבורי (למרות ש"לא זכותי לקבוע שזה מהיר" כביכול אז זה לא מהיר, אצבע על העפעף).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מעשי אבל בשביל האנגדוטה ליפני כמה שנים היה לי אוטו עם פסי לדים ירוקים היו מפנים לי מחצי קילומטר את השמאלי ולפעמים היו יורדים מהשמאלי עד לימני עד שאיזה שוטר עצר אותי ואמר לי מה זה שדה תעופה פה?

Screenshot_20210227-113107_Facebook.jpg

  • מצחיק 11
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלשה סוגי בריונות:

1.ליסוע בנתיב שמאלי,

   כשאפשר ליסוע במהירות דומה בנתיב ימני.

2. לסנוור ולהיצמד לנוסע בנתיב שמאלי,

    כשאי אפשר ליסוע במהירות דומה בנתיב ימני.

3. להתלהם בנושא כאן בפורום.........

  • אהבתי 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמי שנוהג לא מעט, שני הסנט שלי:  

 

1) בפורום הזה לפני כמה שנים הקונצנזוס היה שלא עוקפים מימין לא משנה מה.

כי למה לבצע עבירת תנועה בגלל מישהו אחר.

כנראה שמרוב חוסר אכיפה לאנשים כבר לא אכפת.

 

גם אני אגב עוקף מימין.

 

2) כנראה בשנים האחרונות בגלל ריבוי רכבים אוטונומים,

אנשים כבר לא זוכרים\ טורחים לנהוג בצורה נכונה ואכפתית.

פשוט עוברים לנתיב השמאלי, מדליקים את כל הבקרות על 100 קמ"ש ועוברים להתעסקות בעניינים שלהם בחסות הטכנולוגיה ואי האכיפה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 456 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...