Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סוגר שנה שלמה עם טסלה ולמעלה מ28 אלף קילומטר, זמן לסיכומי ביניים


בוני03
שימו לב! השרשור הזה בן 813 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 1 דקה, Uri-G כתב:

אין שום בעיה חוקית חוץ מזה שנכון להיום הסנטרי מגיע בילט אין עם אזעקה שאסורה. ברמת הצילום זה לא שונה מאנשים ששמים מצלמות אבטחה מסביב הרכב שלהם או הבית שלהם או העסק שלהם ויכולים לקלוט את אותו זוג סורר. כל עוד אין הקלטת קול זה מותר על פי חוק להגן על הרכוש שלך בעזרת מצלמות.

 

גם בעלי בתים/עסקים שממקמים מצלמות אסור להם לצלם את השטח הציבורי - רק את פתח הדלת. זו הסיבה שהמשטרה התלבשה על בתי עבריינים ששמו מצלמות בפרימטר של הבתים שלהם.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 72
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פתח הבית שלך הוא תמיד שטח ציבורי (מדרכה או מסדרון בבניין). לא מכיר שום חוק או שום פעילות משטרתית נגד הנושא, אולי על כאלו שתלו מצלמות על עמודי רחוב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 דקות, Uri-G כתב:

פתח הבית שלך הוא תמיד שטח ציבורי (מדרכה או מסדרון בבניין). לא מכיר שום חוק או שום פעילות משטרתית נגד הנושא, אולי על כאלו שתלו מצלמות על עמודי רחוב.

 

והמצלמה חייבת להיות מכוונת רק על הפתח שלך ולא הרבה מעבר.

לעומת זאת, המצלמות של הטסלה מצלמות להרבה יותר רחוק והרכב חונה הרבה פעמים במרחב ציבורי. ממה שקצת ראיתי שמופץ באינטרנט ניתן לראות סרטונים של הסנטרי שמראים אנשים שהחליטו להשתין בחניון ליד הרכב, חבורות של אנשים שעוברים ליד הרכב, חניונים ציבוריים וכו'.

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל עוד אתה לא מצלם לצורכי פרסום ברבים מותר לך לצלם את מי שאתה רוצה מתי שאתה רוצה במרחב הציבורי , כל עוד זה לא כולל קול.

מקום העבודה שלי מצלם את כל הרחובות מסביב לבניין וממש לא רק את הכניסה לבניין ותאמין לי שהם יודעים את החוק ופועלים על פי חוק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 1.4.2022 בשעה 12:23, gollu כתב:

אז הכל תותים? אין שם איזה עז?

מה לגבי אנשים שיושבים מאחורה באוטו?

 

תודה לפותח האשכול על הסקירה.

 

לא, לא הכל תותים אבל הרוב כן. לא היו ואין שום עיזים - טסלה די שקופים בכל מה שהם עושים ויש המון מידע זמין ברשת. הרכב מאחור לא מרווח במיוחד אבל לא חריג ביחס לסדאן משפחתית (המידות מאד דומות לסדרה 3 של BMW). 

צריך כמובן לשפוט הכל ביחס לעלויות ופה ב VFM טסלה ב 2021 נתנו נוק-אאוט לשוק. תמיד יש דברים לשפר, אבל ברמות המחיר של 180-250 אלף ש"ח לא היה בישראל שום דבר שמתקרב לחבילה שהם מציעים, מה שאפשר להרבה אנשים שלא חלמו לקנות סדאן פרימיום (דוגמת A4 או סדרה 3 או אפילו סדרה C ) ב 300-400 אלף ש"ח להשתדרג.

 

בנוסף לאמור לעיל ע"י פותח השרשור, שלכולו אני מסכים יש גם את נושא הבטיחות - אני פשוט מרגיש שהרכב שומר עלי: התרעות בזמן ובלי קשקושים מיותרים, התערבות אסרטיבית יותר כשצריך (אצלי הרכב סטה לבד כדי למנוע התקרבות למכשול, ויש המוני סרטונים של טסלות מתחמקות מתאונות בישראל), מערך של סנסורים/מצלמות שמאפשרים תמרונים עדינים בחניות/חניונים.

בכללי, הרכב פשוט FUN, וכל אחד בכל גיל מוצא ממה להתלהב - טכנולוגיה ועדכונים, ביצועים, מערכת סאונד משובחת בשילוב מצויין אם אפליקציות שירים, משחקים, נטפליקס, ומערכת כריזה שזה באמת קישקוש אבל ילדים קטנים מתים על זה.

 

עליות המחיר האחרונות שוחקות את ה VFM, למרות שאני עדיין לא רואה אלטרנטיבה אמיתית...  

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 1.4.2022 בשעה 19:30, דניאל1983 כתב:

כמה קמ אתה מצליח לעבור בנסיעה משולבת?

כשקרו לך פנצרים, איך הצלחת להגיע לפנצריה?

בטסלה אין ג'ק וגלגל ספר...

 

קשה לי לענות על זה כי אני אף פעם לא נוסע מעבר ל200 ק"מ ביום וגם זה במקרים חריגים מאוד. לא יצא לי אף פעם לרדת מאזור ה30 אחוז ומעלה למעט בטיולים מחוץ לעיר לטווחים ארוכים עם תכנון מראש

אצלי ברוך השם זה היה ירידת אוויר בלבד, ברגים סוררים שננעצו בצמיג

 

בתאריך 1.4.2022 בשעה 22:22, eitanuch כתב:

תודה על הסיקור המקיף! בהחלט עושה חשק לשדרוג ההולך וקרב. 

 

לא שמתי לב אם כתבת, האם חשת באיזו שהיא ירידה בקיבולת הסוללה? 

 

נקודה רגישה, יש ירידה אבל אני עוד לא הצלחתי להבין מה הסיפור עם זה. זה יורד ועולה חזרה זה לא קבוע. בטסלה טוענים שזה קשור לאופי נהיגה וכדומה, אני לא יודע. ירד לי מ420 ל380, עלה חזרה ל400 וירד שוב. לא הבנתי עוד מה הסיפור של זה וכמה זה אמיתי. מבחינת נסיעה לעבודה אני לא רואה שינוי מהותי

 

בתאריך 2.4.2022 בשעה 15:00, Tom777 כתב:

מעניין אותי צריכת החשמל לק"מ, זאת אומרת אם אני משווה את המאזדה 3 שלי שעושה 1 ל -12 ומיכל של 50 ליטר מאפשר לי נסיעה של 600 ק"מ.

כמה ק"מ סוללה טעונה במלואה נותנת לך?
והאם החום הקיצוני בארץ משפיע?  

 

סוללה טעונה במלואה תיתן בדגם הSR לנהג שלא מתפרע סדר גודל של 300 ק"מ. אני מצליח לעשות גם יותר

 

לפני 18 שעות, outlander כתב:

 

תסלח לי, אבל זה נשמע כל כך מיותר. לפתוח את התא מטען משיקגו? ובכלל, להוציא את הסמארטפון מהכיס ולפתוח את האפליקציה, כל זה בשביל לפתוח תא מטען? או "לתזמן טעינה" כשאתה ממילא צריך לחבר את כבל הטעינה לרכב?

 

לא רואה פה שום דבר עתידני או שימושי, חוץ מהפעלת חימום וקירור (הרכב נשאר נעול, אני מקווה).

 

אז מה נשאר? "ללכת בלי מפתח"? זה גם מה שאני עושה, בלי אפליקציה. יש לי שלט בכיס, בגודל מזערי, ואין צורך להוציא אותו מהכיס לצורך כניסה לרכב והנעה.

 

מה עם טיגון הנוסעים בגג השקוף?

פלסטיקה שמתפרקת ברכב, לא נתקלת בזה?

תפעול הרכב כולו מהמחשב, כולל פתיחת דלתות וחלונות, לא מביא לך עצבים?

המסך לא נתקע אף פעם?

 

א. לפתוח את הרכב לחבר שרוצה לקחת משהו מהתא מטען זה הכי טכנולוגי שיש

ב. לא להסתובב עם שלט מזערי בכיס "בנוסף" לטלפון זה להתקדם בטח היום בעידן הגוגל פיי, חוץ מטלפון אין כלום בכיס וזה תענוג. לאנשים כמוך שמתעקשים לא להשתמש בטלפון יש אופציה להשתמש בכרטיס פיזי

ג. לא רואם שום דבר? הקצנת

ד. לא

ה. קונים כיסוי טוב באלי אקספרס בכמה שקלים והטיגון מפסיק

ו. לא מתפעלים דלתות וחלונות מהמחשב

ז יש משהו איטי במסך לפעמים, הגרסאות החדשות באות עם מעבד חדש שפותר את זה

 

 

לפני 7 שעות, גור אדם כתב:

לגבי הסנטרי -

1. לא הייתי מתקין אפליקציה צד ג' על הטסלה - עד כה הפריצות לרכבים הללו קרו דרך אפליקציות צד ג'.

2. הנושא של הסנטרי קצת בעייתי מבחינת חוק הגנת הפרטיות. מה קורה אם אתה חונה בחניון של הבית המשותף שלך וזוג שכנים שאינם נשואים זה לזה יורדים ועושים את שלהם ליד הרכב שלך? בעיקרון אתה התקנת מתקן האזנת סתר במרחב ציבורי.

 

1. אפשר להסיר להם את ההרשאות ברגע, מה הם כבר יכולים לעשות עם זה? לצפור ולפתח את החלון או את התא מטען? אחרי פעם אחת שזה קורה מוחקים להם הרשאות. אני חושב שזה סתם פאניקה מיותרת. הAPI של טסלה לא מאפשר דברים שפוגעים בבטיחות הנסיעה עצמה

2. אין האזנת סתר כי ההקלטה לא מקליטה קול

 

 

 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 1.4.2022 בשעה 17:29, דני זומרשטיין כתב:

כי אין יבואן שמרוויח עליך עשרות ומאות אלפי שקלים. טסלה בארץ קונים ישירות מהיצרן. ללא פערי תיווך.

כמו שיבואן צריך לכסות את עלויות התפעול שלו ולהרויח ככה גם סניף של יצרן במדינה אחרת (בין אם בבעלות ישירה ובין אם בצורת חברה בת) צריך להוות מרכז רווח.

 

כמו שיש יבואנים חמדנים יותר וחמדנים פחות כך גם יצרנים (ובגלל שטסלה עובדת ככה בכל השווקים אין לנו מושג לאיזה מהשניים היא משתייכת).

 

לגבי הרכב עצמו, כמו כל דבר יש לו יתרונות ויש חסרונות וכל אחד בוחר את החבילה שמתאימה לו אינדיבידואלית.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 שעות, בוני03 כתב:

אני חושב שזה סתם פאניקה מיותרת

אז אתה כנראה פחות מכיר את התחום. סליחה על האוף טופיק, אבל אחד האתגרים עבור גורמים זדוניים הוא להביא את הקוד שלהם כמה שיותר קרוב למערכת הבקרה/שליטה כאשר במקרה של רכבים מדובר בבקרים שמתקשרים דרך CAN bus. כשאתה מתקין את האפליקציה על הטסלה אומנם זה עדיין לא אומר שהקוד שם יכול לתקשר עם הECU אבל הדרך מתקצרת משמעותית. פריצות עבר הראו שטסלה, כמו כל מערכת מחשב אחרת, לא חסינה ל privilege escalation (קבלת הרשאות גבוהות מהמקור), וכן לשליחת פקודות זדוניות לבקרי השליטה.

 

למרות שחומות אש ואמצעי הגנה מפותחים לתעשיית הרכב, ברגע שיש פתח לתקשר עם רכיבי הבקרה מקבלים עוד וקטור תקיפה אפשרי. ולכן, אם ניתן, עדיף שלא להקל על אותם גורמים זדוניים על ידי התקנות אפליקציות צד ג.

בתאריך 17.8.2022 בשעה 11:01, ישה כתב:

היום מדיין 4 פעמים בערב בפנסיה פעם ב שבוע ונזקק לזוקף נופלים הופ עוד 400 ש"ח להוצאה

לפני 5 שעות, falou כתב:

צריך לזכור שאנשים עם קטן גם משתמשים בו פחות זמן ולא אובססיביים על להחזיק אותו ביד... 

TL;DR- Turing, Lagrange, Dijkstra, Riemann

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 3.4.2022 בשעה 09:36, bobi כתב:

לא הבנתי אף פעם את העניין בזה. גם כל כתבי הרכב תמיד מתפייטים בביקורות על מרקם ורכות הפלטיק של הרכב. למי איכפת? אתם באמת כל הנסיעה נוהגים ללטף ולמשש את הדשבוארד והדלתות של הרכב? 

זה לטעמי הדבר הכי חסר משמעות שיש.

 

 

 

אתה מדבר עם בנאדם שהתמוגג שנים מהדשבורד של אאוטלנדר עתיק

 

עזוב, חבל על המילים

ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, Gosser1860 כתב:

אז אתה כנראה פחות מכיר את התחום. סליחה על האוף טופיק, אבל אחד האתגרים עבור גורמים זדוניים הוא להביא את הקוד שלהם כמה שיותר קרוב למערכת הבקרה/שליטה כאשר במקרה של רכבים מדובר בבקרים שמתקשרים דרך CAN bus. כשאתה מתקין את האפליקציה על הטסלה אומנם זה עדיין לא אומר שהקוד שם יכול לתקשר עם הECU אבל הדרך מתקצרת משמעותית. פריצות עבר הראו שטסלה, כמו כל מערכת מחשב אחרת, לא חסינה ל privilege escalation (קבלת הרשאות גבוהות מהמקור), וכן לשליחת פקודות זדוניות לבקרי השליטה.

 

למרות שחומות אש ואמצעי הגנה מפותחים לתעשיית הרכב, ברגע שיש פתח לתקשר עם רכיבי הבקרה מקבלים עוד וקטור תקיפה אפשרי. ולכן, אם ניתן, עדיף שלא להקל על אותם גורמים זדוניים על ידי התקנות אפליקציות צד ג.

 

להבנתי אפליקציות צד ג ניגשות לapi שנבנה במיוחד ע"י טסלה לשימוש חיצוני. סומך על טסלה שהיא בנתה אותו עם אבטחה הכי טובה שיש ושהוא יכול לבצע רק את הדברים שהיא הגדירה לו שמותר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדכון קטן, נודע לי שטסלה ממליצה לבצע רוטציה לצמיגים לאחר 20 אלף קילומטר, נקבע היום תור למוסך וכחלק מהתהליך של קביעת התור באפליקציה אתה מקבל הצעת מחיר לאשר ישירות לאפליקציה - ההצעה שקיבלתי היא 98 ש"ח כולל עבודה. זו תהיה ההוצאה הראשונה שלי על הטסלה - סכום גדול וכבד לכל הדעות :)

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי SR מדצמבר. חסרונות (מבחינתי) שלא דיברו עליהם - 

1. שדה ראייה בחלון האחורי. לא רואים כלום. 

2. הרכב נמוך מאוד. סיכוי גבוה לשחוט את הפגוש הקדמי ממדרכות בחניה בניצב, או לחילופין צריך לצאת כמה פעמים לבדוק כמה עוד אפשר להתקדם.

3. הג׳אנטים באותו קו של הצמיג (אולי זה ככה בעוד רכבים). הג׳אנט מקבל שפשופים רק מלהסתכל עליו. 4 חודשים אצלי ו-3 ג׳אנטים משופשפים יופי יופי עם כמה שנזהרים.. אני מסתכל על הגלגלים בכל טסלה שאני נתקל וכולם ככה.

4. השליטה על בקרת אקלים מהמסך סיוט. לא מדבר על שינוי טמפ שהוא לא בעיה בלחיצה אחת. שאר הדברים צריך כ-3 לחיצות והמצבים האוטומטיים משגעים למשל שיא החום של הימים האחרונים טמפ מכוונת ל-19 מעלות והגאון מחליט להדליק חימום במושב.

5. הדלקת אורות בחורף - 3 לחיצות (עד שגיליתי שאפשר לקצר עם הידית של האיתות). אם מדליקים ב-p כשמעבירים ל-d זה חוזר לאוטומטי וצריך שוב, בסוף צריך עוד 2-3 לחיצות לכבות. התשה.

 

בקיצור כל מה שאוטומטי (אורות, מגבים, מצבים אוטומטיים של בקרת אקלים) כשזה עובד זה אחלה וכשזה לא עושה מה שהייתי מצפה זה ממש מעצבן

עריכה אחרונה על ידי galbh
  • אהבתי 1
  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, galbh כתב:

יש לי SR מדצמבר. חסרונות (מבחינתי) שלא דיברו עליהם - 

1. שדה ראייה בחלון האחורי. לא רואים כלום. 

2. הרכב נמוך מאוד. סיכוי גבוה לשחוט את הפגוש הקדמי ממדרכות בחניה בניצב, או לחילופין צריך לצאת כמה פעמים לבדוק כמה עוד אפשר להתקדם.

3. הג׳אנטים באותו קו של הצמיג (אולי זה ככה בעוד רכבים). הג׳אנט מקבל שפשופים רק מלהסתכל עליו. 4 חודשים אצלי ו-3 ג׳אנטים משופשפים יופי יופי עם כמה שנזהרים.. אני מסתכל על הגלגלים בכל טסלה שאני נתקל וכולם ככה.

4. השליטה על בקרת אקלים מהמסך סיוט. לא מדבר על שינוי טמפ שהוא לא בעיה בלחיצה אחת. שאר הדברים צריך כ-3 לחיצות והמצבים האוטומטיים משגעים למשל שיא החום של הימים האחרונים טמפ מכוונת ל-19 מעלות והגאון מחליט להדליק חימום במושב.

5. הדלקת אורות בחורף - 3 לחיצות (עד שגיליתי שאפשר לקצר עם הידית של האיתות). אם מדליקים ב-p כשמעבירים ל-d זה חוזר לאוטומטי וצריך שוב, בסוף צריך עוד 2-3 לחיצות לכבות. התשה.

 

בקיצור כל מה שאוטומטי (אורות, מגבים, מצבים אוטומטיים של בקרת אקלים) כשזה עובד זה אחלה וכשזה לא עושה מה שהייתי מצפה זה ממש מעצבן

2. במפורש זה רכב שצריך להיזהר איתו

4. הUI החדש סיוט, הזכרתי את זה דווקא בפוסט הפותח, זה קרה בעדכון האחרון ולא היה קודם

5. אכתוב דעה לא פופלארית: אין שום הצדקה ביקום להלדקת אורות בחורף ברכב שיש לו חיישני אורות אוטומטיים בדיוק בשביל זה, גם מעטים עד קלושים הסיכויים ששוטר ייתן לך על דבר כזה דוח. אשתף ששוחחתי לא מזמן עם אחד מחברי הכנסת בנושא ואמר שינסה לקדם את הנושא שלא יצטרכו להלדיק אורות ברכבים עם חיישני אורות - אין לזה שום הצדקה.

 

לפני 58 דקות, Uri-G כתב:

למה אתה לא מתפעל קולית?

אי אפשר להפעיל אורות ע"י פקודה קולית, יש עוד הרבה דברים שמעצבן שאי אפשר לתפעל באמצעות פקודה קולית

  • רעיון גרוע 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 813 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...