Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סובארו BRZ החדשה בארץ


GTאי

פוסטים מומלצים

היצרן לא מבדיל בין אזורים חמים/קרים וגם בארה"ב שכוללת מדינות הרבה יותר חמות מישראל כמו אריזונה ונוואדה, הנחיית היצרן בעינה לגבי הצמיגות. 

 

 

  • רעיון טוב! 1

Subaru BRZ 2.4 6MT | Toyota Avensis 2.0 AT | Citroen C4 SX 1.6 AT 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז מה המסקנה? מה עושים בפועל רוב הבעלים? מחליפים ל 30 או נשארים עם המלצת היצרן? מחליפים שמן אחרי ההרצה? 

גם אני גר במדינה עם 100% מס על מכוניות, איזה כיף לי :mm_sad:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@איתיב

 

אנחנו מנסים לפתח שיח פורה, אף אחד פה לא נגרר לויכוח :) 

תוכל בבקשה להפנות למקור שתומך בהצהרה שלך? 

 

עריכה אחרונה על ידי spon83

Subaru BRZ 2023 | Citroen C5 Aircross 2019

Hyundai i20 2013 - SOLD | SEAT Leon 2011 - R.I.P | Mitsubishi Lancer 2001 - R.I.P

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חיפוש קצר 0w20 vs 5w30 תקבל את הידע ממקור ראשון. 

ישראל מדינה חמה גם בחורף !

לא ממליץ על שמן 0w20 לאף רכב , הוא "דליל" מידיי ורמת הסיכוך שלא בתנאים חמים הרבה פחות טובה ולאורך זמן פוגעת במנוע.

כאשר מדובר ברכב ספורט שנינהג חזק על אחת כמה וכמה .

יצרן הרכב רוצה להציג תצרוכת דלק כמה שפחות גבוה ופועל יוצא גם רמת זיהום אוויר נמוכה ולכן ממליץ ומוצא את הרכב עם 0w20.

מי שמסיים הרצה טוב יעשה אם יחליף שמן ועל הדרך ישים 5w30 כמובן סינתטי מלא.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדור הקודם מצויין ספציפית 5W30 לישראל בספר רכב וכך גם המוסכים בארץ נוהגים. 

 

קשה לי להאמין שיש הבדל משמעותי באיך שהמנוע עובד שפתאום 0W20 יתאים לישראל בדור החדש. 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אמנם לא מדובר בסובארו, אבל לפני כמה שבועות עשיתי טיפול תקופתי לוולוו XC40 שלי במוסך של היבואן. השמן ששמו לי 0W20. אני מעריך שהיבואן מטפל בכלי הרכב שהוא מוכר לפי הוראות היצרן (ובמיוחד שכהרכב עדיין באחריות)

 

האיכות של השמנים עולה כל הזמן, ולכן בהחלט יתכן שבשמנים שקיימים עכשיו אין מניעה להשתמש ב-0W20 גם באקלים שלנו .

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, איתיב כתב:

לא ממליץ על שמן 0w20 לאף רכב

לא צריך להגזים, במיוחד לא עם שמנים מודרנים ומנועים שתוכננו לזה. במיוחד לרכבים שיבלו את כל החיים שלהם על הכביש - אין סיבה לא להשתמש ב0w20.

that said - הסיבה שבגללה אנשים עוברים ל5w30 (ומצוין בספר רכב שזה בסדר - ובדור הקודם אפילו היתה המלצה / הוראה להשתמש בו באקלים חם) זה ש5w30 עמיד יותר ושומר על סיכוך יותר טוב בטמפ׳ גבוהות (רלוונטי בעיקר למאמץ)

 

ההמלצה הזו נבעה בעיקר מזה שהדור הקודם היה מתחמם (מבחינת טמפ׳ שמן) יותר מהדור הנוכחי ובימי מסלול היתה בעיה אמיתית של לחץ שמן שהיה צונח. (ולכן ההמלצה באה עם לשים גם קולר שמן - עם טרמוסטט!)

הדור הנוכחי ״מתנהג״ קצת יותר טוב מבחינת הטמפ׳ שמן מהדור הקודם , ונראה שהבעיות שימון שלו נובעות יותר מתכנון פחות מוצלח של האגן שמן מאשר מהטמפ׳ שעולות. לרכב שמבלה את כל הזמן שלו על כביש ציבורי - לא בטוח שהייתי משנה כלום , לרכב שמתגרזן הרבה אבל עדיין על כביש ציבורי וצמיגים באותו סדר גודל שמגיע על הרכב - הייתי עובר ל5w30 ולרכב שמבלה על המסלול - הייתי לגמרי גם מוסיף עדיין קולר שמן + עוקב אחרי ההתפתחויות הנוכחיות לראות מתי משהו יפתור (ויוכיח שזה פותר עם מידע טוב ולא נפנופי ידיים) לצניחות לחץ שמן בפניות ימינה.

הייתי גם נמנע כרגע מלשים צמיגים משמעותית יותר אוחזים מהמקור לרכב מסלול (r compound)

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בזמנו שהגיע ה XV, סבל מצריכת שמן מוגזמת. הרכב הגיע מהמפעל עם שמן 0w20 

כמה חודשים לאחר מכן הורה היצרן להחליף ל 5w30 בכל רכב שנתקבלה תלונה לגביו.

אני בטוח שרמת הדיוק בייצור מנועי סובארו השתפרה מאז - אבל עדיין קיימות בחו"ל הרבה תלונות בנושא צריכת שמן.

 

Mazda CX5

Škoda FABIA

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 54 דקות, LEGACY 1.8 כתב:

בזמנו שהגיע ה XV, סבל מצריכת שמן מוגזמת. הרכב הגיע מהמפעל עם שמן 0w20 

בזמנו, היה כשל בתכנון טבעות האטימה ובסופו של דבר היצרן הוציא קמפיין שירות להחלפת הטבעות.

 

ראה כאן:

 

  • אהבתי 2

Subaru BRZ 2.4 6MT | Toyota Avensis 2.0 AT | Citroen C4 SX 1.6 AT 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו שידידי כתב - היה כשל תכנוני ספציפית במנוע הזה. זה לא היה קשור למה שאנחנו מדברים עליו או בכלל למנועים שמדוברים פה (FA20 וFA24)

זה הוביל לכל מני שינויים , תביעה יצוגית בארה״ב וריקולים

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, Doron_Z כתב:

בדור הקודם מצויין ספציפית 5W30 לישראל בספר רכב וכך גם המוסכים בארץ נוהגים

בדור הנוכחי הנחיות היצרן שונו - הבאתי למעלה צילום מספר הרכב (ההנחיות זהות בעברית ובאנגלית).

 

לפני 4 שעות, Liviur כתב:

נראה שהבעיות שימון שלו נובעות יותר מתכנון פחות מוצלח של האגן שמן מאשר מהטמפ׳ שעולות

מצאתי מסמך רשמי של היצרן המפרט את ההבדלים בין שתי הדורות. ראו כאן:

https://drive.google.com/file/d/1hQXOC25k4yl7Q1jpDy41kHZTZS1NRebN/view?usp=drive_link

 

לפי המסמך, למנוע ה-FA24 אותו בלוק כמו מנוע FA20. במנוע ה-FA24 הגדילו את הקדח ל-94מ״מ כאשר המהלך נותר זהה.
סובארו הכניסו שיפורים בתכנון מעברי השמן כולל הוספת buffles פנימיים. כתוצאה מאותם שיפורים, סובארו ״הצליחו״ להוריד את כמות השמן הנדרשת ל-5 ליטר (כולל מסנן), לעומת 5.4 ליטר במנוע ה-FA20 (למרות שנפח המנוע עלה ב-20%). 


להבנתי, הדרך הפשוטה להתמודד עם בעיות השימון בפניות תחת עומס גבוה (ימינה...) היא פשוט למלא כמות שמן זהה למנוע ה-FA20. האגן בשני המנועים בנוי משני חלקים, חלק עליון ותחתון, והשמן מגיע לחלק העליון דרך המוביל שמן. כך מפלס השמן תמיד ישאר מעל גובה פיית המוביל.

Subaru BRZ 2.4 6MT | Toyota Avensis 2.0 AT | Citroen C4 SX 1.6 AT 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 דקות, menir1 כתב:

להבנתי, הדרך הפשוטה להתמודד עם בעיות השימון בפניות תחת עומס גבוה (ימינה...) היא פשוט למלא כמות שמן זהה למנוע ה-FA20

זה עוזר. קצת. אבל לא פותר (זה אגב פתרון מאוד מקובל שמצוין אפילו בספרי רכב ברכבים מסוימים). מדיונים עם כל מני קבוצות וקשרים - לליגה ביפן יש buffles יעודיים שהוספו - ומאז נגמר הסיפור. הם קצת ממעיטים בפרטים לצערי ולא מוכרים את החלקים מחוץ ליפן ומחוץ למתחרים רשומים - אבל זה עניין של זמן עד שזה ידלוף :) ויש כל מני חברות שעושות כרגע ניסויים במסלולים המקומיים.

 

לגבי הטמפ׳ שעולות פחות - אני מדבר מנתונים של חברה מקומיים שמודדים בקביעות ויש להם את שני הרכבים.

באותו יום , אותו מסלול , רכבים עם שיפורי מתלים זהים - הדור הראשון מגיע בלי קולר לסביב ה280 פרנהייט אחרי 15 דקות מסלול, הדור השני הגיע לסביב ה255.

זה הפרש דיי משמעותי. (בשני המקרים הרבה מעל הטמפ׳ שאתה רוצה להיות בה שהיא יציבה סביב ה215 פרנהייט)

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

להערכתי הצנועה, הפתרון של מילוי כמות שמן זהה למנוע הקודם אמורה להיות מספקת עבור המסלולים בארץ וגם בחו״ל, כל עוד לא משפרים את אחיזת המכונית. למי שבונה את המכונית למסלול, אז חד משמעית הפתרון הנ״ל יעזור אך לא יהווה פתרון. לשאר הנהגים, שמגיעים למסלול 3-4 פעמים בשנה, ללא שיפורי אחיזה, לא חושב שיחוו בעיה.

Subaru BRZ 2.4 6MT | Toyota Avensis 2.0 AT | Citroen C4 SX 1.6 AT 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...