Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1616 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אהלן! לא יודע אם מישהו פה יוכל לעזור - אבל אמרתי שננסה את מזלי כי פה יש הכל מהכל :)


שלשום ביציאה החוצה מהבית, על השטיח בכניסה לבית שוכב לו מכתב התראה מעורך דין לגבי חוב של 2,700 ש"ח לחברת המים.
התקשרתי הבוקר לברר פרטים - מדובר על חוב מ-2012!!!. באותו זמן הייתי סטודנט ושכרתי דירה בעיר, כאשר החוב נוצר בחודש האחרון של השכירות שלי. מדובר על תשלום עבור תיקון של צנרת משותף של הבניין עקב נזילה חיצונית לבניין עם עלות של 1,400 ש"ח לכל דייר.  מאז צמחו גם ריביות כמעט באותו הסכום וזהו עושה את החוב 2700. 
חשוב לציין שאני לא קיבלתי את דרישת החוב הזו - לדבריהם הם שלחו הרבה התראות מספר פעמים בשנה - אולם במידה ואכן שלחו אז הגיעו לכתובת שאותה עזבתי אז.

נציין גם שהמשכתי לגור באותה עיר בדירה אחרת, עם אותה חברת מים ושילמתי מדי חודשיים את התשלום הרגיל עבור המים - כאשר בשום רגע לא צוין בפני החוב המדובר. כמו כן בידי חברת המים גם המייל שלי וגם הנייד שלי - לא יצרו עימי קשר בנוגע לחוב.

כעת רציתי לשאול 2 שאלות:
1. היות והחוב הוא של תיקון צנרת משותפת של הבניין - האם זה אומר שאני אמור לשלם או בעל הדירה? הרי לא מדובר בנזק שקשור אליי.
2. האם ייתכן שזה הוגן שהם לא שלחו לי שום מסמך, ולא הייתי מודע לחוב (עד לקבלת מכתב ההתראה אתמול) למרות שיש להם את כל פרטי הקשר שלי - ועכשיו הם רוצים לגבות ממני עוד 1400 ש"ח ריביות וקנסות על מכתבי התראה? לדבריהם שלחו הרבה מכתבי התראה אבל אני לא קיבלתי אפילו אחד והם אומרים שהם לא מחויבים לוודא כי קיבלתי את המכתב ולא מחויבים לשלוח דואר רשום.

3. היות והחוב הוא מ 2012 ורק עכשיו אני מקבל מכתב מעורך דין - אין התיישנות על הדבר הזה?

 

פשוט מרגיש לי סיפור קפקאי שעכשיו 10 שנים אחרי, כשאין בידי את חוזה השכירות ואני לא זוכר בדיוק מה היה , עכשיו רוצים לגבות חוב עם 100% ריבית עליו לאור העובדה כי עברו 10 שנים.

אשמח לדעת אם יש לכם תשובות לשאלות למעלה והצעות.
תודה

  • תגובות 33
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

קודם כל את התיקון בעל הבית היה צריך לשלם אבל אתה היית צריך ליידע אותו.

 

שנית, הם צריכים להוכיח ששלחו התראות לכתובת הרשומה במשרד הפנים. אחרת חלה התיישנות.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

היות ואתה היית באותה תקופה הדייר אז חשבונות המים נשלחו על שמך ולכתובת שלך.

ואתה גם מחוייב לשלם את חשבון המים שבו נרשמה הצריכה החריגה מהנזילה-לגבי עלות התיקון זה באמת צריך להיות

על חשבון בעל הנכס-התיקון לא חשבון המים.

במידה ומדובר בחשבון מים תקופתי שנשלח אלייך לנכס כמו שאר חשבונות המים הקודמים ולא שילמת אותו

הרי שלא ניתן לטעון שהחשבון לא הגיע אלייך שהרי שאר חשבונות המים הקודמים כן הגיעו.

בנוגע לדרישות תשלום ששלחו אלייך - המלצתי לבקש מהם עותק של דרישות החוב שנשלחו אלייך ולראות לאן הם נשלחו

במידה והם אכן נשלחו אלייך לפי הכתובת המעודכנת במרשם האוכלוסין אז זה מספק ואין לחברת המים/תאגיד כל מחוייבות מעבר למשלוח

גם אם אתה טוען שלא קיבלת אותם.

דבר אחרון ככל הנראה אין התיישנות היות וכן בוצעו פעולות לנסיון גביית החוב -משלוח דרישות התשלום.

תמיד גם אפשר לבקש ביטול ריבית לפנים משורת הדין 

 

 

פורסם

שאלה בנושא, חבר מהעבודה כבר כמה שנים מקבל חשבונות מים בסכומים מאוד נמוכים ולא הגיוניים... בערך 30שח לחודש.

האם מישהו יכול לבוא אלו בתלונות עוד כמה שנים ולדרוש את ההפרשים?

 

פורסם

אני מניח שאינך מתכוון ללכת עם חברת המים ראש בראש אלא לנסות לפתור את זה במינימום השקעה כספית.

ממליץ לפנות למבקר העיריה עם הנושא. לגבי משלוח הודעות - הם חייבים לשלוח בדואר רשום. דואר רגיל אינו מספיק.

פורסם
לפני 44 דקות, דניאל1983 כתב:

שאלה בנושא, חבר מהעבודה כבר כמה שנים מקבל חשבונות מים בסכומים מאוד נמוכים ולא הגיוניים... בערך 30שח לחודש.

האם מישהו יכול לבוא אלו בתלונות עוד כמה שנים ולדרוש את ההפרשים?

 

בהחלט

יש מגוון רחב של סיבות

לעיתים יש מצב של הצלבת מדים משמע המד שחבר שלך צורך ממנו מים שייך לו בשטח אולם ברישומי התאגיד

רשום המד של השכן

ברגע שזה יתגלה ניתן לתקן גם רטרואקטיבית אולם לא זה קורה הרבה.

יש תמיד מגוון רחב של סיבות.

לפני 28 דקות, guya72 כתב:

אני מניח שאינך מתכוון ללכת עם חברת המים ראש בראש אלא לנסות לפתור את זה במינימום השקעה כספית.

ממליץ לפנות למבקר העיריה עם הנושא. לגבי משלוח הודעות - הם חייבים לשלוח בדואר רשום. דואר רגיל אינו מספיק.

מדובר על תאגיד מים שהרי תחילת הפעילות שלהם היתה בשנת 2010

מבקש העירייה לא צד בנושא.

אולם רשות המים כן.

לדעתי ברגע שפותח השרשור יקבל את כל המידע יהיה יותר קל להבין מה מהות הבעיה

תמיד ניתן לפתור דברים.

פורסם
לפני 35 דקות, guya72 כתב:

אני מניח שאינך מתכוון ללכת עם חברת המים ראש בראש אלא לנסות לפתור את זה במינימום השקעה כספית.

ממליץ לפנות למבקר העיריה עם הנושא. לגבי משלוח הודעות - הם חייבים לשלוח בדואר רשום. דואר רגיל אינו מספיק.

לפי מה שהם אומרים וגם משרד עורכי הדין - אין שום חובה לשלוח בדואר רשום

לפני שעתיים, דני 9999 כתב:

היות ואתה היית באותה תקופה הדייר אז חשבונות המים נשלחו על שמך ולכתובת שלך.

ואתה גם מחוייב לשלם את חשבון המים שבו נרשמה הצריכה החריגה מהנזילה-לגבי עלות התיקון זה באמת צריך להיות

על חשבון בעל הנכס-התיקון לא חשבון המים.

במידה ומדובר בחשבון מים תקופתי שנשלח אלייך לנכס כמו שאר חשבונות המים הקודמים ולא שילמת אותו

הרי שלא ניתן לטעון שהחשבון לא הגיע אלייך שהרי שאר חשבונות המים הקודמים כן הגיעו.

בנוגע לדרישות תשלום ששלחו אלייך - המלצתי לבקש מהם עותק של דרישות החוב שנשלחו אלייך ולראות לאן הם נשלחו

במידה והם אכן נשלחו אלייך לפי הכתובת המעודכנת במרשם האוכלוסין אז זה מספק ואין לחברת המים/תאגיד כל מחוייבות מעבר למשלוח

גם אם אתה טוען שלא קיבלת אותם.

דבר אחרון ככל הנראה אין התיישנות היות וכן בוצעו פעולות לנסיון גביית החוב -משלוח דרישות התשלום.

תמיד גם אפשר לבקש ביטול ריבית לפנים משורת הדין 

 

 

הם שלחו לדבריהם לכתובת שבה אז גרתי - לא כתובת של מרשם האוכלוסין.

לפי מה שעיינתי בחוק הם צריכים לשלוח לכתובת הנכס או למרשם האוכלוסין - אחד מהשניים, לא מחייב מרשם אוכלוסין.

מבחינת העובדה שהחשבון לא הגיע אליי - אני גרתי לאחר מכן עוד 3 שנים בעיר בכתובות אחרות ושילמתי את כל החשבונות. במידה ואכן שלחו - הם שלחו לכתובת אותה עזבתי כבר, ולכן זה התפספס.

והחוב הוא על עלות התיקון ולא על חוב של צריכת מים.

לפני 3 שעות, Night Driver כתב:

קודם כל את התיקון בעל הבית היה צריך לשלם אבל אתה היית צריך ליידע אותו.

 

שנית, הם צריכים להוכיח ששלחו התראות לכתובת הרשומה במשרד הפנים. אחרת חלה התיישנות.

הם אומרים שהם שלחו מכתבים רגילים - לא בדואר רשום כי הם לא חייבים.

זה פשוט מרגיז ש 10 שנים אחרי זה הם נזכרו וישר עם מכתב התראה.

יש להם את הטלפון שלי , את המייל שלי - ופשוט קל להם יותר לדבר ישירות עם עורך דין ולאיים בפתיחת תיק הוצאה לפועל

פורסם

לא מוכר לי שתאגיד מים מתקן נזילה בצנרת פרטית של צרכנים ששהרי הדבר לא באחריותו.

עד מים המים הכללי זה באחריות התאגיד.

אלא אם כן בוצע תיקון באופן יזום ע"י התאגיד בגלל סיבה כזו או אחרת ואז הם חייבו את כלל הדיירים החלוקה שווה דרך

חשבון המים.-לא מאמין שזה המקרה.

על איזה עיר אחנו מדברים.?

פורסם
לפני 8 דקות, דני 9999 כתב:

לא מוכר לי שתאגיד מים מתקן נזילה בצנרת פרטית של צרכנים ששהרי הדבר לא באחריותו.

עד מים המים הכללי זה באחריות התאגיד.

אלא אם כן בוצע תיקון באופן יזום ע"י התאגיד בגלל סיבה כזו או אחרת ואז הם חייבו את כלל הדיירים החלוקה שווה דרך

חשבון המים.-לא מאמין שזה המקרה.

על איזה עיר אחנו מדברים.?

באר שבע

מדובר על בניין רכבת ישן של 3-4 בלוקים.

החברה אומרת שהם תיקנו את הצנרת המרכזית מכיוון שוועד הבית סירב לתקן וזה עשה בעיות, ולכן חילקו את העלות בין כל הדיירים.

 

פורסם (נערך)
לפני 51 דקות, דני 9999 כתב:

מדובר על תאגיד מים שהרי תחילת הפעילות שלהם היתה בשנת 2010

מבקש העירייה לא צד בנושא.

אולם רשות המים כן.

תאגיד המים הוא תאגיד עירוני הכפוף לביקורת של מבקר העיריה.

עריכה : עכשיו ראיתי שפות"ש כתב שמדובר בבאר שבע. אולי כדאי להתחיל בפנייה ממונת פניות ציבור.

אם לא עוזרת, אפשר לפנות למבקר הפנים.

 

https://mey7.co.il/אודות-התאגיד/אגפי-התאגיד/

עריכה #2 : לגבי חובת המצאה בדואר רשום - אינני מצליח לזכור ו/או למצוא איזה חוק דורש זאת.

מאידך, אולי כדאי לפנות גם לשי"ל.

 

https://www.kolzchut.org.il/he/שי"ל_-_שירות_ייעוץ_לאזרח

עריכה אחרונה על ידי guya72
פורסם

אני כרגע בשלב איסוף המסמכים מלפני 10 שנים.

אני לא מוכן לשלם כאלה ריביות.

אגיש עליהם תלונה לכל מקום אפשרי על ההתנהלות הבזיונית.

לא ייאמן עד כמה היד שלהם קלה על ההדק בהוצאה לפועל

פורסם (נערך)
לפני 26 דקות, Big Guy כתב:

אני כרגע בשלב איסוף המסמכים מלפני 10 שנים.

 

בנוסף בקש תיעוד של הליכי הגביה, פירוט של מתי בדיוק נשלחו הודעות על החוב, לאיזו כתובת ובאיזו דרך (רשום או לא).

יתכן וחלה התיישנות על החוב, אם לא בוצעו הליכי גביה לאורך תקופה מסויימת.

 

מצאתי גם כתבה עם כיוונין רלוונטים:
https://www.colbonews.co.il/haifa-news/35107/

״יש הנחיות שהוציא היועץ המשפטי לממשלה שקובעות כי בעניין של חובות לתאגידי מים ולרשויות מקומיות יש לפעול מהר כדי לגבות אותם.״

 

אתה יכול לנסות גם להעזר בעמותת ״כל זכות״ או בשירות היעוץ לאזרח (שי״ל) של משרד הרווחה.

 

לגבי מי היה אמור לשלם את הסכום המקורי, לרוב דברים הקשורים לתשתיות של הבנין משולמים ע״ בעל הדירה, אבל זה לא מעוגן בחוק, אלא יותר מוסכמה.

עריכה אחרונה על ידי Be roo
  • רעיון טוב! 1
פורסם

לשלם את החוב ללא ריבית אתה מוכן?

הרי החוב לא נמצא במחלוקת אלא הזמן שעבר הרבית ואי קבלת דרישות החוב.

תציע לשלם ללא ריבית ואם יסכמו חסכת לך זמן רב .

פורסם
לפני כשעה, Big Guy כתב:

הם אומרים שהם שלחו מכתבים רגילים - לא בדואר רשום כי הם לא חייבים.

זהו שהם כן. חובת ההוכחה שהודיעו לך היא עליהם.

 

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

לגבי כתובת המשלוח, בהנחה שביצעת סגירת חשבון כשעזבת את הדירה, לא היתה שום סיבה הגיונית שישלחו את החוב רק לנכס.

במקרה הזה הגיוני לאתר אותך בכתובת במרשם האוכלוסין. להערכתי, אם הענין יגיע למשפט, זה טיעון חזק נגדם.

 

יצא לך ליצור קשר עם בעל הדירה? הוא יודע על הענין? (אם אתה מדבר איתו, תקליט את השיחות).


×
×
  • תוכן חדש...