Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1616 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

חוזר ואומר

 

גם אם ימצא שלא שלחו לך את הדרישות לכתובת שלך ויבטלו את הריבית וההוצאות גבייה עדיין ישאר

פה חיוב בגין תיקון נזילה.

על זה אין מחלוקת.

 

  • תגובות 33
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
לפני שעתיים, Night Driver כתב:

זהו שהם כן. חובת ההוכחה שהודיעו לך היא עליהם.

 

גם אני חשבתי על זה.

לדבריהם וכן משיחה עם עורך דין - החוק אומר שהם צריכים לשלוח התראה. לא מצוין בחוק אם זו מחויבת להיות התראה בדואר רשום או שעליהם לוודא שקיבלת.

הם צריכים לוודא שקיבלת רק ברגע שמעקלים לך אתה חשבון

לפני שעה, דני 9999 כתב:

חוזר ואומר

 

גם אם ימצא שלא שלחו לך את הדרישות לכתובת שלך ויבטלו את הריבית וההוצאות גבייה עדיין ישאר

פה חיוב בגין תיקון נזילה.

על זה אין מחלוקת.

 

אין בעיה עם זה.

אני מוכן לשלם את הקנסות ללא הריביות ואז אתמודד מול בעל הדירה.

אני לא מחפש לדפוק את המערכת.

מחפש שהמערכת תהיה הוגנת

פורסם

בדיוק לפני שבועיים סבתא שלי קבילה חוב מחברת חשמל ובערך אותו סיפור, ריבית שתפחה לכפי2.5 מעלות החיוב המקורי.. אחרי דין ודברים בלי עורכי דין רק סבלנות בטלפון ירדה הדרישה לריבית ושולם החיוב המקורי בלבד

  

לפני 16 שעות, HybridBoy כתב:

1. לא אישרתי לך לצטט אותי לחתימה.

 

פורסם
לפני שעתיים, Be roo כתב:

לגבי כתובת המשלוח, בהנחה שביצעת סגירת חשבון כשעזבת את הדירה, לא היתה שום סיבה הגיונית שישלחו את החוב רק לנכס.

במקרה הזה הגיוני לאתר אותך בכתובת במרשם האוכלוסין. להערכתי, אם הענין יגיע למשפט, זה טיעון חזק נגדם.

 

יצא לך ליצור קשר עם בעל הדירה? הוא יודע על הענין? (אם אתה מדבר איתו, תקליט את השיחות).

בעל הדירה ממש בסדר. אני מאמין שהוא ישתתף איתי בהוצאות.

מרגיזה אותי העובדה שיש ריבית של 100% על הסכום עקב רשלנות שלהם בטיפול כי הם לא טרחו ליידע אותי על החוב, וכן העובדה כי היד כל כך קלה על ההדק עם הוצאה לפועל.

גם את המכתב מעורך הדין - לא קיבלתי ביד, לא חתמתי על קבלתו - פשוט נזרק בכניסה לדירה על הרצפה.

אם המנקה הייתה אוספת אותו או מישהו אחר היה לוקח אותו - עוד חודש היו מעקלים לי את החשבון ללא סיבה.

 

פשוט חוסר אכפתיות מובהק של המערכת.

 

  • מבאס 1
פורסם
לפני 4 שעות, דני 9999 כתב:

בהחלט

יש מגוון רחב של סיבות

לעיתים יש מצב של הצלבת מדים משמע המד שחבר שלך צורך ממנו מים שייך לו בשטח אולם ברישומי התאגיד

רשום המד של השכן

ברגע שזה יתגלה ניתן לתקן גם רטרואקטיבית אולם לא זה קורה הרבה.

יש תמיד מגוון רחב של סיבות.

מדובר על תאגיד מים שהרי תחילת הפעילות שלהם היתה בשנת 2010

מבקש העירייה לא צד בנושא.

אולם רשות המים כן.

לדעתי ברגע שפותח השרשור יקבל את כל המידע יהיה יותר קל להבין מה מהות הבעיה

תמיד ניתן לפתור דברים.

לא חושב שמישהו התבלבל עם המונים.

מדובר בבניין רב קומות, כל קומה 4 דירות זהות.

לא חושב שיש משפחות שצורכות מים ב30שח לחודש. כול הדירות מאוכלסות.

לפני שזה קרה החבר שילם סכומים רגילים במשך יותר מ10 שנים.

השאלה האם כדאי לו לדווח לתאגיד על הטעות או לשבת בשקט?

יש סיכוי שעוד כמה שנים ישלחו לו חשבון מים מפלצתי על כול ההפרשים?

פורסם (נערך)
לפני 4 שעות, Big Guy כתב:

באר שבע

מדובר על בניין רכבת ישן של 3-4 בלוקים.

החברה אומרת שהם תיקנו את הצנרת המרכזית מכיוון שוועד הבית סירב לתקן וזה עשה בעיות, ולכן חילקו את העלות בין כל הדיירים.

 

משהו בסיפור הזה של עורכי הדין לא עושה שכל.

 

אתה דייר שגר בשכירות, תשתיות הבניין והדירה לא צריכות לעניין אותך. כל זה בעיה של בעל הדירה.

 

תבקש מעורכי הדין המלומדים את דרישת החוב המקורית וכל הראיות שבידם שזה חוב שלך. סביר להניח שאין להם את כל זה ובשלב הזה כבר לא תשמע מהם יותר 

 

אם קרה נס ויש להם תיעוד מסודר של הכל, תעבור על הניירת, החשבונית המקורית על התיקון שדרישת החוב מתייחסת אליו ותבין בכלל על מה הם רוצים כסף. 

 

אם זו אכן תשתית של הבניין, תיידע את עורכי הדין המלומדים שהכתובת היא בעל הדירה.

 

אם הם מתעקשים תגיד להם שבפעם הבאה השיחה תתנהל מול שופט בבית משפט לתביעות קטנות על הטרדה ואבדן שעות עבודה מאחר ואין להם שום סיבה חוקית לדרוש ממך כסף. 

 

עורכי דין בישראל עובדים הרבה פעמים בשיטת מצליח, מקבלים דרישת חוב מאיזה מקום ומעבירים את הדרישה as is בלי לבדוק כלום ובלי שום הוכחות. לא להיכנע לזה.

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי edward
  • אהבתי 1

האתר שלי: long.co.il

פורסם (נערך)
לפני 49 דקות, edward כתב:

אתה דייר שגר בשכירות, תשתיות הבניין והדירה לא צריכות לעניין אותך. כל זה בעיה של בעל הדירה.

זה לא עובד ככה משפטית.

תאגיד המים גובה את החוב ממי שמוגדר על חשבון המים של הנכס, במקרה הזה הדייר.

לא מעניינת אותם התחשבנות בין הדייר לבעל הדירה, מה כל אחד מהם אמור לשלם. על אחת כמה וכמה שכל ענין חלוקת התשלום בין משכיר לשוכר במקרה הזה לא מעוגנת בחוק.

עריכה אחרונה על ידי Be roo
פורסם
לפני כשעה, Be roo כתב:

זה לא עובד ככה משפטית.

תאגיד המים גובה את החוב ממי שמוגדר על חשבון המים של הנכס, במקרה הזה הדייר.

לא מעניינת אותם התחשבנות בין הדייר לבעל הדירה, מה כל אחד מהם אמור לשלם. על אחת כמה וכמה שכל ענין חלוקת התשלום בין משכיר לשוכר במקרה הזה לא מעוגנת בחוק.

לצערי הרב נוכחתי לדעת שאתה צודק.

מבחינת עורכי הדין - השוכר מוגדר על חשבון המים. הוא ישלם ואחרי זה שידרוש את התשלום ממי שבא לו.

זה לא מעוגן בחוק הנושא הזה

פורסם (נערך)
לפני 8 שעות, דניאל1983 כתב:

שאלה בנושא, חבר מהעבודה כבר כמה שנים מקבל חשבונות מים בסכומים מאוד נמוכים ולא הגיוניים... בערך 30שח לחודש.

האם מישהו יכול לבוא אלו בתלונות עוד כמה שנים ולדרוש את ההפרשים?

 

בהחלט, לפני כמה שנים התחלתי לקבל חשבונות ממש נמוכים מחברת חשמל, אבל זה לא היה עקבי, חשבון אחד על 60₪ חשבון אחר כך 280. פניתי אליהם ואמרתי להם שכנראה יש להם בעיה בשעון(זה מחוץ לדירה) אמרו לי נבדוק, באו, בדקו, כנראה שבאותו זמן הוא היה תקין. הלכו, אחרי תקופה שהוא עבד שוב החשבונות היו נמוכים מאוד, קיבלתי לשלם רק את התשלום החודשי ללא צריכה, פניתי אליהם שוב.. אחרי כמה חודשים באו והחליפו שעון ומאז על החשבונות מדוייקים. אחרי שנה ומשהו(שיכולתי לעבור דירה בזמן זה) דרשו ממני חוב של איזה 2300₪ שזאת הייתה הערכה די קרובה לשימוש שלי לפני ואחרי התקלה.

עריכה אחרונה על ידי aviaviavi
פורסם (נערך)
לפני שעתיים, Be roo כתב:

זה לא עובד ככה משפטית.

תאגיד המים גובה את החוב ממי שמוגדר על חשבון המים של הנכס, במקרה הזה הדייר.

לא מעניינת אותם התחשבנות בין הדייר לבעל הדירה, מה כל אחד מהם אמור לשלם. על אחת כמה וכמה שכל ענין חלוקת התשלום בין משכיר לשוכר במקרה הזה לא מעוגנת בחוק.

אתה מתכוון אולי שברירת המחדל שאתה משלם מבחינת חברת המים ולכן הם מתחילים בהליכי גביה.

 

אבל זה לא אומר שמשפטית אתה חייב שקל. זה עניין אדמיניסטרטיבי.

 

במילים אחרות - תתבע את חברת המים הזו על 5 אלף שקל בתביעות קטנות על זמן מבוזבז ועוגמת נפש. אני לא הייתי משלם שקל אבל אתה יכול לשלם ולהוסיף את הסכום לתביעה. זו תביעה פשוטה בלי עורכי דין ובלי בלבולי מוח (מנסיון). עלה לי בזמנו 50 שקל וטופס של עמוד אחד בתביעה נגד סלקום.

 

שהשופט יחליט מה לעשות איתם. אבל הם לא ייתנו לזה ללכת לשם מהסיבה שלמנהלים שלהם אין כוח להיגרר אישית לבית המשפט (אסור לשלוח עורכי דין).

 

הם יתקשרו אליך כמה שבועות לאחר הגשת התביעה ותגיעו לפשרה בכיף.

עריכה אחרונה על ידי edward

האתר שלי: long.co.il

פורסם (נערך)
לפני 48 דקות, edward כתב:

אתה מתכוון אולי שברירת המחדל שאתה משלם מבחינת חברת המים ולכן הם מתחילים בהליכי גביה.

 

אבל זה לא אומר שמשפטית אתה חייב שקל. זה עניין אדמיניסטרטיבי.

 

במילים אחרות - תתבע את חברת המים הזו על 5 אלף שקל בתביעות קטנות על זמן מבוזבז ועוגמת נפש. אני לא הייתי משלם שקל אבל אתה יכול לשלם ולהוסיף את הסכום לתביעה. זו תביעה פשוטה בלי עורכי דין ובלי בלבולי מוח (מנסיון). עלה לי בזמנו 50 שקל וטופס של עמוד אחד בתביעה נגד סלקום.

 

שהשופט יחליט מה לעשות איתם. אבל הם לא ייתנו לזה ללכת לשם מהסיבה שלמנהלים שלהם אין כוח להיגרר אישית לבית המשפט (אסור לשלוח עורכי דין).

 

הם יתקשרו אליך כמה שבועות לאחר הגשת התביעה ותגיעו לפשרה בכיף.

 

אתה מערבב בין נושאים לא קשורים.

 

לענין בעל החוב, חברת המים פעלה כשורה. היא פנתה לגבות ממי שמופיע כבעלי חשבון המים לנכס באותה תקופה.

אין הסדר בחוק שקובע שבנכס מושכר המשכיר משלם רק על הצריכה השוטפת ובעל הנכס על ענייני תשתיות. זה אולי מוסכמה, אבל לא מוגדר בשום מקום. ולכן בנושא זה הם פעלו כנדרש.

 

לענין צבירת החוב, פה היתה התנהלות שלדעתי היא לא סבירה, אבל צריך לבדוק האם על פי החוק תאגיד המים צריך לשלוח הודעות בדואר רשום, והאם הוא צריך לשלוח אותן לכתובת במרשם האוכלוסין או כתובת הנכס.

אם שתי התשובות הן שליליות, אז הרי שגם הגביה נעשתה כחוק. אם אחת התשובות חיובית, אז את הריבית לא צריך לשלם בכלל, אבל את החוב המקורי כן. וכאמור, מבחינת תאגיד המים הוא הכתובת. זה שהוא יכול להגיע להסדר עם בעל הנכס זה בינהם, לא מעניין את התאגיד מי ישלם.

 

לגבי תביעה קטנה, יש לך אי דיוקים:

  1. אין כזה דבר תביעה על עוגמת נפש. ראית יותר מידי סדרות אמריקאיות. בארץ מקבלים פיצוי על נזק ממשי. אם אתה יכול להוכיח שבזבזת ימי עבודה, נסיעות וכו׳. אם יש רכיב עוגמת נפש, הוא קטן.
  2. האגרה היא אומנם 50 שח (או אחוז מהסכום, הגבוה מבינהם), אבל אתה שוכח יום חופש להתייצבות בדיון. שלא לדבר על זה שיתכנו הוצאות נוספות (אצלי למשל לא איתרו את הנתבע והיה עלי למסור את כתב התביעה בעצמי, עוד הוצאה).
  3. זה נכון שאסור לשלוח עורכי דין, אבל למה החלטת שאם לא עו״ד אז מנהל? אתה חושב שחסרים מתמחים במחלקה המשפטית?
  4. ואם לא? אתה תשלם במקומו?

 

 

לפני שעה, Big Guy כתב:

מבחינת עורכי הדין - השוכר מוגדר על חשבון המים. הוא ישלם ואחרי זה שידרוש את התשלום ממי שבא לו.

זה לא מעוגן בחוק הנושא הזה

 

ודאי שזה מעוגן בחוק, בדיוק כמו שתארת. בעל החשבון הוא בעל החוב. זה מה שמוגדר בחוק.

כל הסכם בין השוכר למשכיר הוא ענין חיצוני. בדיוק כמו שאתה יכול להגיע להסכמה עם ההומלס ברחוב שהוא זה שישלם.

עריכה אחרונה על ידי Be roo
פורסם
לפני 13 דקות, Be roo כתב:

 

  1. זה נכון שאסור לשלוח עורכי דין, אבל למה החלטת שאם לא עו״ד אז מנהל? אתה חושב שחסרים מתמחים במחלקה המשפטית?.

מקבל את ההערות שלך למעט הנ"ל.

 

בית המשפט יכול להתיר לשלוח עורך דין בנסיבות יוצאות דופן אבל לא כברירת מחדל.

 

התאגיד רשאי לשלוח כל נציג, אך זה חייב לעבור אישור דירקטוריון כי זה מינוי שיש לו משמעויות גדולות. כל מילה והצהרה של אותו נציג בבית המשפט מחייבת את התאגיד.

 

כמובן ששום דירקטוריון שפוי לא יסכים לתת לאיזה עובד זוטר כזו סמכות ולכן מגיע מישהו יותר בכיר שסומכים עליו מההנהלה היותר בכירה. 

 

עוד בעיה היא שאם כל ההנהלה הבכירה בעלת השכלה משפטית והתובע אינו בעל השכלה כזו, הם צריכים אישור בית משפט לשלוח מישהו כזה מתוקף עיקרון השוויון בתביעות קטנות.

 

בקיצור, אפשר להבין איזה כאב ראש זה מייצר להם רק להתחיל לחשוב על כל זה ולכן החתירה לפשרה.

האתר שלי: long.co.il

פורסם (נערך)

גם אני קיבלתי הפתעה דומה לפני חודש.

 

הדיירת הקודמת, שעזבה בדיוק לפני שנתיים... פתאום קיבלה מכתב על חוב של 360ש״ח(כאשר הסכום הרגיל בתקופה הזו הוא לא יותר מ 150ש״ח).

כל התקופה מאז שהיא עזבה אני הייתי בדירה ואין סיכוי שהם שלחו מכתבים שלא עברו דרכי(וזה עם החוב מלפני שנתיים נחת על פתח דלתי בשמחה רבה).

 

לא התעמקתי בפרטים, סתם ציינתי את זה כי זה נראה שמישהו שם החליט להתלבש עלינו האזרחים 😅

עריכה אחרונה על ידי method
פורסם

כל כמה שנים מתבצעות פעולות גביה לגביי חובות ישנים שלא נגבו.

בשנים האחרונות רשות המים יצאה במבצע של הסדרת חובות וביטול ריבית לכל מי שהיה לו חוב ורצה להסדיר.

בסופו של יום התאגיד אמור לשלוח אלייך את הודעות החוב לפי כתובת הרשם היות ואינך היית רשום יותר כדייר בנכס.

אלא אם כן לא שינית את הכתובת שלך במשרד הפנים שעברת דירה ועדיין היית רשום במשרד הפנים בכתובת הישנה.

שלחו בדואר רשום לכתובת לפי הרשם ובזה מסתיים התפקיד שלהם.

גם אם לא קיבלת בכלל את המכתבים אבל הם שלחו לפי כתובת הרשם מבחינתם הם פעלו על פי החוק.


×
×
  • תוכן חדש...