Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1802 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

סליחה על הכותרת הלא כל כך ברורה, לא מצאתי משהו קולע יותר.
אני רק שאלה: קצין שהתחיל את הקבע שלו, והפעילות שלו מוגדרת כ- A, יעני קרבי, ונגיד שהוא מרוויח 8000 ש"ח (אין לי מושג, רק נניח), ולאחר שנה-שנתיים הוא ממשיך לחתום ועובר לתפקיד מחקרי נגיד, כלומר סיווג פעילות A יורד ממנו, האם גם המשכורת תרד? נגיד לאזור ה- 6000 ש"ח? האם ניתן בכלל לגשת למשכורת של קצין בקבע לפי סיווג הפעילות שלו?
משכורת זה לא דבר שרק עולה עם הזמן, הוותק וכו'?

פורסם (נערך)

כן השכר יורד אחרי שנתיים אם הוא ירד ברמת פעילות.

 

השכר נשמר רק אחרי 8 שנים ברמת פעילות א.

לא בטוח אם נשמר כל השכר או 80% מרכיב רמת הפעילות אבל זה באיזור הזה.

 

משכורות בצבא מורכבות מרמת פעילות,הגדרת תפקיד(תפקידים מסוימים מקבלים "תמריץ" שזה עוד כסף),תגמולים בגין לימודים וקורסים,דרגה.

יש גם זכאות לרכב (תשלום ודרגת זיכיון משתנה לפני רמת פעילות).

בנוסף יש השתתפות בשכר דירה,החזרי דלק אם אין לך רכב,נסיעה חינם בתחבצ,קבוצת נופש,נקודות לביגוד וכו'וכו'.

 

*נכון ללפני 4-5 שנים שהייתי במערכת.

יכול להיות דברים השתנו.

עריכה אחרונה על ידי Potato

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

פורסם

אכן כמו שנכתב, קיבוע רמ"פ זה אחרי 8/9 שנים, כל שנה בתוכן מקבלת משקל, ולבסוף רכיב הקיבוע הוא לא 100% מרמת הפעילות העתידית.

רכיבים נוספים שמתקבעים וניתן לקבל עליהם תוספת שכר הם גמו"ש ודירוג.

לגבי שאר התוספות - יש עליהן המון מגבלות.

לדוגמא, סיוע שכר דירה זה רק 3 שנים אם אני לא טועה, וכל שנה הסיוע יורד, והגובה שלו גם משתנה לפי איזור השכירות.

ניתן לשכור דירה רק עד טווח ק"מ מסוים מהבסיס (אלא אם אתה רמ"פ א'+, ואז מותר בכל הארץ בלי תלות בבסיס).

אם מקבלים החזרי דלק מלאים (נדמה לי עד 600 ש"ח בחודש כתלות במחיר התחב"צ מהבית שלך לבסיס), אז לא זכאים לתחב"צ חינם.

 

בכל מקרה, במקום להסתמך על תשובות באינטרנט, ממליץ לפתוח את פקודות המטכ"ל הרלוונטיות ולקרוא שם את הסעיפים המעודכנים ביותר, שאת חלקם אפילו השלישים ביחידות לא מכירים. 

פורסם

רמת פעילות מתקבעת במדרגות קבועות. המדרגה הראשונה היא אחרי שלוש שנים ו-9 חודשים בקבע. בשלב הזה גם אחרי שעוברים לתפקיד ברמת פעילות נמוכה יותר, ממשיכים לקבל 40% פחות או יותר מהתוספת של רמת הפעילות שהתקבעה. המדרגה הבאה היא אחרי כחמש שנים וחצי (לא זוכר מדויק). 

 

פורסם (נערך)

אני זורק פעם את התוצאות שיצאו בחיפוש "קצין" בדף פייסבוק "וידיי שכר", עד כמה זה יהיה רלוונטי, אני לא יודע. אם זה יעזור לך, גם אני לא יודע אבל לפחות יהיה מעניין "להשוות פינים עם יואב דונט"

ציטוט

**אומת עם תלוש**

תפקיד: נגדת משאבי אנוש בקבע.

שכר (ברוטו): 15,000

שנות נסיון: 20 שנים

וותק בחברה הנוכחית: 22 שנים

חברה: צה״ל

השכלה: תואר ראשון

אחוזי משרה: 100

עיר: מרכז

גיל: 41

מגדר: אישה

הערות: 12,500 נטו (שכר מורכב משכר בסיס+תוספות+נסיעות+הוצאות).

עבודה מסביב לשעון גם בבית, תורנויות, ללא נופשי קבע.

חוסר זמינות למשפחה עד כדי כך שמפספסים אסיפת הורים, תור לרופא וכל דבר שקשור למשפחה.

תגיות: #Human_Resources #HR

ציטוט
**אומת עם תלוש**
תפקיד: אשת קבע - נגדת משאבי אנוש.
שכר (ברוטו): 6,937
שנות נסיון: שנתיים חובה כרכזת כח אדם, 3.5 שנים בקבע כאחראית משאבי אנוש
וותק בחברה הנוכחית: 3.5 שנים
חברה: צה״ל
אחוזי משרה: 100
עיר: ת״א
גיל: 24
מגדר: אישה
הערות: 5,900 נטו, עבודה מסביב לשעון, תורנויות, הגנשים, שבתות, ללא נופשי קבע כבר שנתיים, מועדון חבר, יציאה מוקדמת פעם בשבוע לטובת לימודים.
ציטוט
תפקיד: נגד ראשוני
שכר: 7,600
שנות נסיון: 6 שנים
וותק בחברה הנוכחית: 2 שנים בקבע
חברה: צה"ל
מגדר: גבר
הערות: רמת פעילות א', בסיס סגור
ציטוט
תפקיד: סרן בצה"ל (תקן מהנדס)
שכר: 9,000
שנות נסיון: 6 שנים
וותק בחברה הנוכחית: 6 שנים
חברה: צה"ל
אחוזי משרה: 150
עיר: מרכז
מגדר: אישה
הערות: תנאים על הפנים, רפואה ירודה, אוכל מגעיל, שעות מטורפות, אין בונוסים
ציטוט
תפקיד: איש קבע בצה"ל
שכר: 5,800
שנות נסיון: 6 שנים
וותק בחברה הנוכחית: 6 שנים
חברה: צה״ל
אחוזי משרה: 100+
עיר: באר שבע
מגדר: גבר
הערות: אחוזי המשרה לא כוללים שמירות, שבתות, חגים, תורנויות למיניהם. את הנופש השנתי ביטלו לנו.
ציטוט
**אומת עם תלוש**
תפקיד: קצינה
שכר (ברוטו): 10,610
שנות נסיון: 3 שנים
וותק בחברה הנוכחית: 3 שנים
חברה: צה"ל
אחוזי משרה: 100
עיר: דרום
גיל: 22
מגדר: אישה
הערות: שכר מורכב משכר משולב + תוספות + הוצאות. 20 ימי חופש בשנה, כרטיס חבר והטבות נוספות.
ציטוט
**אומת עם תלוש**
תפקיד: קצין קרבי בקבע - דרגת סרן.
שכר (ברוטו): 18,300
שנות נסיון: 5.5 שנים (כולל סדיר)
וותק בחברה הנוכחית: 5.5 שנים
חברה: צה״ל
השכלה: תיכונית
אחוזי משרה: מעל 100 (יציאות חמשושים + אפטר)
עיר: מרכז
גיל: 25
מגדר: גבר
הערות: רכב צמוד + דלקן, רמת פעילות א+, תקן רב סרן. מועדון ״חבר״, קרן השתלמות, עבודה דורשת גם להיות זמין בבית, נופש מבצעי, כרטיס נקודות (2,000 ש"ח בשנה).
ציטוט
תפקיד: קצין מודיעין
שכר(נטו): 9,500
שנות נסיון: 15 שנים
וותק בחברה הנוכחית: 15 שנים
חברה: צה"ל
אחוזי משרה: 100
עיר: כל הארץ
מגדר: גבר
הערות: זמינות 24/7, אין נופשים (בוטלו), יציאה הביתה בחמישי בשעות הלילה, כרטיס חבר טעמים (הנחה למסעדות), כרטיס נקודות לקנות בגדי ספורט בh&o, רכב צמוד (משלם גילום מס)
ציטוט

**אומת עם תלוש**

תפקיד: קצין פרויקט (שקול למהנדס מערכת)

שכר (נטו): 1,871

שנות נסיון: חודשיים

ותק בחברה: שנה

שם החברה: צה"ל

אחוזי משרה: 100 לא כולל תורנויות

השכלה: תואר ראשון בהנדסת חשמל

עיר: ראשון לציון

גיל: 23

מגדר: גבר

הערות : מסלול עתודה. לא כולל תורנויות הגנ"ש, קצין תורן ועוד.

תגיות: #system_engineer

 

למי שלא הבין את הרפרנס עם יואב דונט, תהנו

תותחפלצת של קפה

עריכה אחרונה על ידי DareDevil
Ready To Rock
Ready To Rumble

"Hard times create strong men, strong men create good times, good times create weak men, and weak men create hard times." G. Michael Hopf

 Daihatsu Sirion 2007 1.3 automatic
פורסם
לפני 30 דקות, Potato כתב:

מה הפואנטה?

שאני יודע לעשות קופי פייסט

Ready To Rock
Ready To Rumble

"Hard times create strong men, strong men create good times, good times create weak men, and weak men create hard times." G. Michael Hopf

 Daihatsu Sirion 2007 1.3 automatic
פורסם

 

בתאריך 20.7.2021 בשעה 07:45, ירחמיאל כתב:

אני רק שאלה: קצין שהתחיל את הקבע שלו, והפעילות שלו מוגדרת כ- A, יעני קרבי, ונגיד שהוא מרוויח 8000 ש"ח (אין לי מושג, רק נניח), ולאחר שנה-שנתיים הוא ממשיך לחתום ועובר לתפקיד מחקרי נגיד, כלומר סיווג פעילות A יורד ממנו, האם גם המשכורת תרד? נגיד לאזור ה- 6000 ש"ח? האם ניתן בכלל לגשת למשכורת של קצין בקבע לפי סיווג הפעילות שלו?
משכורת זה לא דבר שרק עולה עם הזמן, הוותק וכו'?

 

יותר מדי "נגיד" / "נניח"

אין אפשרות לענות לך כיוון ששכר הוא דבר פרסונלי, בעיקר בצה"ל.

לגבי רמת פעילות - יש השפעה על השכר (אפילו בסדיר).

2024 KIA SELTOS 2.0L Premium

Škoda Octavia 1.5L Tsi 2025

פורסם

מבנה השכר בצבא הוא דפוק מיסודו.

יש שכר בסיס אחיד ועליו מלבישים כל מיני תוספות משונות, בשביל ליצור דיפרנציאציה בין מחסנאי עורפי ללוחם בחזית.

ואז מקבלים עיוותים, כמו מפקד שלדג שאישר שכר פעילות א' פלוס, למרות שהלוחמים נמצאים בבסיס עורפי.

 

לדעתי צריך לעשות שינוי, כך שמפקדים יקבלו תקציב שכר כולל, ויוכלו להחליט איך הם מחלקים אותו בין אפסנאים ללוחמים, בלי שיצטרכו לקמבן.

נגיד, הרמטכל מקצה סכום משכורת כולל לחיל האויר. מפקד חיה"א מחליט לתת סכום X לתל נוף העורפי וסכום Y למחנה רמון הרחוק. מפקד מחנה רמון משלם לאפסנאים סכום מסויים, לטייסים סכום אחר, לטייסים מצטיינים סכום יותר גבוה. וכו'..

 

https://www.ynet.co.il/news/article/BkPYhKsi00

איש חולם אני

וכך היה תמיד

פורסם
לפני 10 דקות, פינדר כתב:

מבנה השכר בצבא הוא דפוק מיסודו.

יש שכר בסיס אחיד ועליו מלבישים כל מיני תוספות משונות, בשביל ליצור דיפרנציאציה בין מחסנאי עורפי ללוחם בחזית.

ואז מקבלים עיוותים, כמו מפקד שלדג שאישר שכר פעילות א' פלוס, למרות שהלוחמים נמצאים בבסיס עורפי.

 

לדעתי צריך לעשות שינוי, כך שמפקדים יקבלו תקציב שכר כולל, ויוכלו להחליט איך הם מחלקים אותו בין אפסנאים ללוחמים, בלי שיצטרכו לקמבן.

נגיד, הרמטכל מקצה סכום משכורת כולל לחיל האויר. מפקד חיה"א מחליט לתת סכום X לתל נוף העורפי וסכום Y למחנה רמון הרחוק. מפקד מחנה רמון משלם לאפסנאים סכום מסויים, לטייסים סכום אחר, לטייסים מצטיינים סכום יותר גבוה. וכו'..

 

https://www.ynet.co.il/news/article/BkPYhKsi00

 

רעיון גרוע לתת לכל מג"ד לנהל תקציב.

  • רעיון טוב! 2

2024 KIA SELTOS 2.0L Premium

Škoda Octavia 1.5L Tsi 2025

פורסם (נערך)
לפני שעה, פינדר כתב:

מבנה השכר בצבא הוא דפוק מיסודו.

יש שכר בסיס אחיד ועליו מלבישים כל מיני תוספות משונות, בשביל ליצור דיפרנציאציה בין מחסנאי עורפי ללוחם בחזית.

ואז מקבלים עיוותים, כמו מפקד שלדג שאישר שכר פעילות א' פלוס, למרות שהלוחמים נמצאים בבסיס עורפי.

 

לדעתי צריך לעשות שינוי, כך שמפקדים יקבלו תקציב שכר כולל, ויוכלו להחליט איך הם מחלקים אותו בין אפסנאים ללוחמים, בלי שיצטרכו לקמבן.

נגיד, הרמטכל מקצה סכום משכורת כולל לחיל האויר. מפקד חיה"א מחליט לתת סכום X לתל נוף העורפי וסכום Y למחנה רמון הרחוק. מפקד מחנה רמון משלם לאפסנאים סכום מסויים, לטייסים סכום אחר, לטייסים מצטיינים סכום יותר גבוה. וכו'..

 

https://www.ynet.co.il/news/article/BkPYhKsi00

לוחם ביהל"ם או 76 שיושב לו בכיף בפ"ת אבל יוצא למבצעים בטיזינאבי מקבל רמ"פ א'+ בגלל אישור מיוחד.

טייסים שישנו כל לילה בדיזנגוף ושירתו בשדה דב אבל עשו גיחות על הגבול קיבלו את הרמ"פ שטיייסים ברמון קיבלו.

אז למה לוחמים בשלד"ג שיושבים בפלמחים ויצאים לפעילויות לא יקבלו תוספת?

כמובן שלעשות קומבינות של דיווחי שקר על לינה בבסיס זו לא הדרך, אבל עצם העיוות הוא בעייתי.

 

ולגבי מבנה השכר, ממש ממש לא מסכים איתך. שירתי מספיק שנים בצבא בשביל לדעת שאם לכל מפקד הייתה האפשרות לחלק את העוגה של השכר ביחידה איך שהוא רוצה, הצבא היה נראה רע עוד יותר.

 

עריכה אחרונה על ידי Step

פורסם
לפני 32 דקות, Step כתב:

מובן שלעשות קומבינות של דיווחי שקר על לינה בבסיס זו לא הדרך, אבל עצם העיוות הוא בעייתי.

בדיוק.

 

ברור לי שהרעיון שלי מלא חורים. אז אפשר לחשוב על משהו אחר כמו שכר בסיס שונה.

העיקר להיפטר מהשיטה שמבוססת על תוספות וקומבינות.

איש חולם אני

וכך היה תמיד

פורסם
לפני 3 שעות, פינדר כתב:

ברור לי שהרעיון שלי מלא חורים. אז אפשר לחשוב על משהו אחר כמו שכר בסיס שונה.

העיקר להיפטר מהשיטה שמבוססת על תוספות וקומבינות

קודם תעשה את בחינוך ונראה מה יהיה. 

אני לא מאלה שמתים על הרעיון של צבא מקצועי למרות כל ההצהרות של אנשי הכלכלה שזה יעזור.

 

Ready To Rock
Ready To Rumble

"Hard times create strong men, strong men create good times, good times create weak men, and weak men create hard times." G. Michael Hopf

 Daihatsu Sirion 2007 1.3 automatic
פורסם (נערך)
לפני 14 שעות, Step כתב:

לוחם ביהל"ם או 76 שיושב לו בכיף בפ"ת אבל יוצא למבצעים בטיזינאבי מקבל רמ"פ א'+ בגלל אישור מיוחד.

טייסים שישנו כל לילה בדיזנגוף ושירתו בשדה דב אבל עשו גיחות על הגבול קיבלו את הרמ"פ שטיייסים ברמון קיבלו.

אז למה לוחמים בשלד"ג שיושבים בפלמחים ויצאים לפעילויות לא יקבלו תוספת?

כמובן שלעשות קומבינות של דיווחי שקר על לינה בבסיס זו לא הדרך, אבל עצם העיוות הוא בעייתי.

זו הדרך היחידה לתגמל אנשי קבע לטווח ארוך.

לשחק עם רמות פעילות.

עריכה אחרונה על ידי Potato

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

×
×
  • תוכן חדש...