Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שבועיים בתמצית עם טסלה- חוות דעת


SeazeR
שימו לב! השרשור הזה בן 1102 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

 

לפני 3 דקות, farkash7 כתב:

לא יודע מאיפה הבאת את הנתון הזה על המרווח והגודל.

היא גדולה יותר מסידרה 3 של bmw למשל במימדים ומבחינת מרווח היא מרווחת מאוד מאחור הודות לריצפה שטוחה.

 

לך תצפה קצת בביקורות יש אפילו בעברית ותראה שאתה פשוט טועה.

 

הנה מצאתי אחת. אוי, המרווח, המרווח. מינימום בית על גלגלים. 

 

image.thumb.png.de76fb53cc22c1e7f8c0abf34800c360.png

לפני 5 דקות, eitanuch כתב:

תחזור אלי אחרי שתלמד לעשות השוואות רלוונטיות.

 

תחזור אלי אחרי שתלמד לבצע פעולות חשבון בסיסיות. 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חבר אני לא יודע מה אתה רוצה. לטסלה בסיס גלגלים גדול מBMW סידרה 3, גדול משל מאזדה 6 וגדול אפילו משל הסופרב! (הסופרב הפתיע אותי אולי זו טעות), ואז אתה בא ומשווה לי רכב במימדים כאלה עם אבזור כזה, וביצועים של כמעט מכונית על עם איוניק, וכדי להצדיק את זה אתה מביא לי איזה תמונה משום מקום שאי אפשר להסיק ממנה כלום.

 

מזל שלא לקחת יונדאי אקסנט מודל 99.

"

There’s similar leg and head room in the back of the Model 3 to the BMW 3 Series – comfortably enough for a six-footer to sit behind a driver of a similar height, in other words. Leg room is also on par with the Polestar 2, but head room less generous. If you need even more rear space, check out the bigger Jaguar I-Pace or Audi E-tron.

As is the case with the front seats, the Model 3's tall side windows and standard panoramic glass roof make it feel less claustrophobic in the back than many executive car rivals, and a middle rear passenger will find plenty of space for their knees and feet, and no central hump in the floor to straddle."

 

לקוח מכאן

בקיצור אתה פשוט טועה וההשוואה שלך לא קשורה למציאות.

עריכה אחרונה על ידי farkash7
  • רעיון טוב! 3

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 דקות, farkash7 כתב:

חבר אני לא יודע מה אתה רוצה. לטסלה בסיס גלגלים גדול מBMW סידרה 3, גדול משל מאזדה 6 וגדול אפילו משל הסופרב! (הסופרב הפתיע אותי אולי זו טעות), ואז אתה בא ומשווה לי רכב במימדים כאלה עם אבזור כזה, וביצועים של כמעט מכונית על עם איוניק, וכדי להצדיק את זה אתה מביא לי איזה תמונה משום מקום שאי אפשר להסיק ממנה כלום.

 

מזל שלא לקחת יונדאי אקסנט מודל 99.

"

There’s similar leg and head room in the back of the Model 3 to the BMW 3 Series – comfortably enough for a six-footer to sit behind a driver of a similar height, in other words. Leg room is also on par with the Polestar 2, but head room less generous. If you need even more rear space, check out the bigger Jaguar I-Pace or Audi E-tron.

As is the case with the front seats, the Model 3's tall side windows and standard panoramic glass roof make it feel less claustrophobic in the back than many executive car rivals, and a middle rear passenger will find plenty of space for their knees and feet, and no central hump in the floor to straddle."

 

לקוח מכאן

בקיצור אתה פשוט טועה וההשוואה שלך לא קשורה למציאות.

 

עזוב את האיוניק. עזוב את הסופר מיני. עזוב את הכל. בוא נתחיל מההתחלה. הויכוח התחיל שאנשים חושבים שהם "חוסכים" כסף בכך שהם מגהצים עוד 20-30-40 אלף שקל בשביל לעלות לטסלה וזה, ברוב המוחלט של המצבים, פשוט לא נכון. אם אתה קונה את הרכב בשביל נהג יחיד או אפילו בשביל משפחה אין בטסלה שום דבר מיוחד שלא תמצא ברכב שעולה פחות לעיתים בצורה משמעותית. קח את רנו קדג'אר ב-150 אלף שקל על הכביש. ג'יפון, גדול, מאובזר עם מנוע דיזל. יתאים לנהג יחיד? בוודאי. יתאים למשפחה? בהחלט. כמה שנים יקח לך לסגור את הדלתא בין שני הרכבים? הרבה. 

 

אם אתה מגיע מלכתחילה עם תקציב של 170-180 אלף שקל לרכב אז כן, מבחינת עלויות אחזקה טסלה תהיה יותר משתלמת מ-day one. 

עריכה אחרונה על ידי TheAvatar
  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 33 דקות, TheAvatar כתב:

 

הרצתי חישוב מהיר. 

 

יקח לך קרוב ל-4 שנים להגיע לנקודת איזון גם כאשר משקללים פנימה את הטיפולים. מצד שני אם במקום טסלה תקנה רכב היברידי או פלאג-אין יקח 5-6 שנים להגיע לנקודת איזון. 

 

עזוב, נו. מבחינה חשבונאית אין לך קייס. מבחינה רגשית בהחלט כן. לא הכל נמדד בטבלת אקסל. 

 

אם כל הדיון הוא סביב כדאיות כלכלית חישובים מהירים לא מספיקים :( כדאי לדייק יותר

13,000 שקל זה יותר שליש מ40,000 שקל, לא רבע

 

  • מצחיק 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 דקות, TheAvatar כתב:

 

עזוב את האיוניק. עזוב את הסופר מיני. עזוב את הכל. בוא נתחיל מההתחלה. הויכוח התחיל שאנשים חושבים שהם "חוסכים" כסף בכך שהם מגהצים עוד 20-30-40 אלף שקל בשביל לעלות לטסלה וזה, ברוב המוחלט של המצבים, פשוט לא נכון. אם אתה קונה את הרכב בשביל נהג יחיד או אפילו בשביל משפחה אין בטסלה שום דבר מיוחד שלא תמצא ברכב שעולה פחות לעיתים בצורה משמעותית. קח את רנו קדג'אר ב-150 אלף שקל על הכביש. ג'יפון, גדול, מאובזר עם מנוע דיזל. יתאים לנהג יחיד? בוודאי. יתאים למשפחה? בהחלט. כמה שנים יקח לך לסגור את הדלתא בין שני הרכבים? הרבה. 

 

אם אתה מגיע מלכתחילה עם תקציב של 170-180 אלף שקל לרכב אז כן, מבחינת עלויות אחזקה טסלה תהיה יותר משתלמת מ-day one. 


מי שקונה טסלה ב180K לא קונה איוניק. הוא קונה טסלה מודל 3.
ביחס לרכבים בסגמנט של המודל 3 הוא חוסך מהיום הראשון ולא מעט.
נניח והוא חשב לקנות איוניק וקפץ ל-3, ביחס לאיוניק הוא אולי יחסוך רק אחרי 5 שנים את ההפרש, אבל הוא יקבל אוטו טיל כמו שאומרים בשכונה ולא פח אשפה ליסינגי ומשעמם.

זה שמשפחה יכולה להתנייד עם איוניק לא מעניין ולא מכניס אותה להשוואה מול המודל 3.
היא יכולה להתנייד גם עם קקטוס יד שניה ב30-40K וזה אפילו יהיה נוח שוב זה לא קשור.

מודל 3 היא משפחתית גדולה, מה שקוראים אצלנו "רכב מנהלים", וככזאת היא מציעה חבילה סופר משתלמת וחסכונית למי שיכול להסתדר עם החשמל.

עריכה אחרונה על ידי farkash7

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 דקות, Amired כתב:

 

אם כל הדיון הוא סביב כדאיות כלכלית חישובים מהירים לא מספיקים :( כדאי לדייק יותר

13,000 שקל זה יותר שליש מ40,000 שקל, לא רבע

 

 

אז בוא נדייק. 

 

נסועה 30,000 בשנה. 

 

טסלה - 0.10 אג' לקילומטר בתנאי שעמדת טעינה ביתית בחינם (או שתזרוק כבל כמו חאפר) ואתה אף פעם לא תשתמש בסופר צ'ארג'ר כי התעריף מזנק ל-0.25 אג' לקילומטר. 

מכונית שלך 1/15 - 0.40 אג' לקילומטר ב-6 שקל לליטר בנזין. שני טיפולים בשנה בעלות של 800 שקל זה עוד 0.05 אג' ל-30,000 ק"מ. סה"כ 0.45 אג' לקילומטר.

 

הפרש 0.35 אג' לקילומטר. 

 

בטסלה תשלם 3,000 שקל בשנה על חשמל.

ברכב בנזין תשלם 13,500. 

 

הפרש של 10,500 שקל עלויות אחזקה. 

 

אבל מצד שני שילמת גם יותר על הרכב אז יקח לך כמעט 4 שנים רק כדי להגיע לנקודת איזון. 

 

אם תקנה נניח מכונית היברידית עם צריכת דלק יותר טובה ב-140 אלף שקל הפער רק יגדל. 

לפני 5 דקות, farkash7 כתב:

מי שקונה טסלה ב180K לא קונה איוניק. הוא קונה טסלה מודל 3.
ביחס לרכבים בסגמנט של המודל 3 הוא חוסך מהיום הראשון ולא מעט.
נניח והוא חשב לקנות איוניק וקפץ ל-3, ביחס לאיוניק הוא אולי יחסוך רק אחרי 5 שנים את ההפרש, אבל הוא יקבל אוטו טיל כמו שאומרים בשכונה ולא פח אשפה ליסינגי ומשעמם.

 

אז השיקול הוא רגשי ולא כלכלי. וזה בסדר גמור. אין שום בעיה. אבל מבחינה כלכלית ופרקטית אין לטסלה שום יתרון רלוונטי לאדם ממוצע על פני מכונית בנזין/דיזל מעולה שעולה 140-150-160 אלף שקל. 

 

ואוטו טיל זה נחמד, אבל הטיליות הזאת תבוא לידי ביטוי שהוא יגיע לרמזור אדום 2.4 שניות לפני. זה הכל. 

 

ציטוט

זה שמשפחה יכולה להתנייד עם איוניק לא מעניין ולא מכניס אותה להשוואה מול המודל 3.
היא יכולה להתנייד גם עם קקטוס יד שניה ב30-40K וזה אפילו יהיה נוח שוב זה לא קשור.
מודל 3 היא משפחתית גדולה, מה שקוראים אצלנו "רכב מנהלים", וככזאת היא מציעה חבילה סופר משתלמת וחסכונית למי שיכול להסתדר עם החשמל.

 

זה לא קשור רק אם אתה קונה מכונית עם רגשות ולא עם שכל. 

עריכה אחרונה על ידי TheAvatar
  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השיקול הוא גם כלכלי, וגם רגשי וגם פרקטי (או עם שכל). זה לא סותר אחד את השני. אם בנאדם קנה רכב ב-200K זה לא אומר שהוא לא צריך לחשוב על עלויות אחזקה כי רק מי שקונה איוניק מותר לו.
יש הרבה שכל בלקנות קקטוס משומשת עם 50-60K ב30-40 אלף שקל, ויש הרבה שכל בלקנות טסלה מודל 3 ב-190K. מכל אחת מהקניות אתה מרוויח משהו, ובטסלה זה לא רק סיפוק של 0-100 זה הרבה יותר מזה ואתה מתעלם משאר הדברים כאילו הם כלום.

עריכה אחרונה על ידי farkash7

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Just now, TheAvatar כתב:

 

אז בוא נדייק. 

 

נסועה 30,000 בשנה. 

 

טסלה - 0.10 אג' לקילומטר בתנאי שעמדת טעינה בחינם ואתה אף פעם לא תשתמש בסופר צ'ארג'ר כי התעריף מזנק ל-0.25 אג' לקילומטר. 

מכונית שלך 1/15 - 0.40 אג' לקילומטר ב-6 שקל לליטר בנזין. שני טיפולים בשנה בעלות של 800 שקל זה עוד 0.05 אג' ל-30,000 ק"מ. סה"כ 0.45 אג' לקילומטר.

 

הפרש 0.35 אג' לקילומטר. 

 

בטסלה תשלם 3,000 שקל בשנה על חשמל.

ברכב בנזין תשלם 13,500. 

 

הפרש של 10,500 שקל עלויות אחזקה. 

 

אבל מצד שני שילמת גם יותר על הרכב אז יקח לך כמעט 4 שנים רק כדי להגיע לנקודת איזון. 

 

אם תקנה נניח מכונית היברידית עם צריכת דלק יותר טובה ב-140 אלף שקל הפער רק יגדל. 

 

אני לא רוצה להיכנס למשחקי אגורות, עשיתי כבר את החישובים שנכונים לי ואני חושב שהחישוב שלך פשטני מדי,

רכב עם מנוע בעירה בנסועה כזו יצריך טיפולים יקרים יותר מאשר 800 שקל פעמיים בשנה (טיימינג, פלאגים, בלמים שמחליפים בתדירות גבוהה יותר מאשר רכב חשמלי עם בלימה רגנרטיבית, בלאי גבוה בגיר ועוד ועוד)

בנוסף ירידת הערך ברכב בעירה פנימית בן 4 עם 120,000 קילומטר תהיה לדעתי משמעותית יותר מאשר רכב חשמלי עם נסועה דומה, שבו הנסועה הגבוהה לא כ"כ משמעותית לעומת בלאי רכב בנזין.

אפשר להמשיך עם המשחק עלויות הזה כל היום, אני לא חושב שיש תשובה נכונה או לא

לדעתי מי שקנה טסלה עד היום לא עשה את זה רק משיקולי עלויות וכדאיות כלכלית, גם עם 40,000 שקל הפרש יש אנשים שלהגיע לנקודת איזון תוך 3-4 שנים יצדיק עבורם בעלות על טסלה למול איוניק

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 דקות, farkash7 כתב:

השיקול הוא גם כלכלי, וגם רגשי וגם פרקטי (או עם שכל). זה לא סותר אחד את השני. אם בנאדם קנה רכב ב-200K זה לא אומר שהוא לא צריך לחשוב על עלויות אחזקה כי רק מי שקונה איוניק מותר לו.
יש הרבה שכל בלקנות קקטוס משומשת עם 50-60K ב30-40 אלף שקל, ויש הרבה שכל בלקנות טסלה מודל 3 ב-190K. מכל אחת מהקניות אתה מרוויח משהו, ובטסלה זה לא רק סיפוק של 0-100 זה הרבה יותר מזה ואתה מתעלם משאר הדברים כאילו הם כלום.

 

הכל מתחיל ונגמר בתקציב. אם יש לך תקציב של 200 אלף שקל זה סיפור אחד. אם יש לך תקציב של 140 אלף זה סיפור אחר. להוסיף עוד 45 אלף שקל בשביל "לחסוך"? 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה להוסיף עוד 45K כדי לחסוך את אותם 45K בעתיד אבל לנהוג בחללית ולא ברכב של איש מכירות בסלקום.

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני דווקא אוהב את ההשואה בין האיוניק למודל 3 כי שתיהן ev. עם זאת, עם מחיר של כ-190 אלף ש״ח לגרסת בסיס של האיוניק, אני לא רואה איך היא הילכת לחסל חצי מהמכירות של מודל 3. במיוחד לאור העובדה שהנתונים שלה נמוכים משמעותית.

לפני 6 דקות, me5000 כתב:

האיוניק-5 הולכת לחסל חצי ממכירות של טסלה כשהיא תגיע לארץ

IONIQ5KV_4.jpg

 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 דקות, farkash7 כתב:

זה להוסיף עוד 45K כדי לחסוך את אותם 45K בעתיד אבל לנהוג בחללית ולא ברכב של איש מכירות בסלקום.

 

בעתיד הרכב הזה אולי יהיה במגרש גרוטאות אחרי מפגש עם קיר בטון או עם מכונית אחרת. שלא נדבר על זה שאולי בכלל לא תרצה להחזיק ברכב מעל 4 שנים ותרצה לשדרג למודל 3 דור II. מה קרה אז לחסכון שלך? פוף התנדף באוויר.

 

אף אחד לא חוסך ברכבים. מדובר במשאבת כסף בהגדרה. חסכון מסוים בקשר של רכב בא לידי ביטוי, אולי, כאשר יש לך רכב עם מפרט X שעושה 1/15 ורכב עם מפרט דומה מאוד שעושה 1/19 והמחיר שלהם כמעט זהה. 

עריכה אחרונה על ידי TheAvatar
  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1102 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...